Jump to content
  • 0
adarch

Brak VRay physical camera , 3ds max 2017

Question

Witam,

 

Zainstalowałam sobie maxa 2017 i do niego vraya 3.40.01 (chyba to jest jego wersja czy cos). W poprzednim maxie i starszym vrayu korzystałam z vray physical camery a w tej nowej wersji vraya jej jakby nie ma ... jest tylko vray dome camera??? Ktoś mi podpowie jak to teraz działa?? Z góry dzięki wielkie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

16 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Kurcze, to trochę to utrudnili że tak powiem, wygodniej było kiedy była w menu. To za każdym razem kiedy chcę wstawić kamerę muszę tą 'formułkę' wklepywać? a było też takie coś jak masek menu z vraya jakby... jak go wlaczyc i czy tam da się to zrobić szybciej?

 

- - - Połączono posty - - -

 

już udało mi się włączyć vray toolbar i widzę że tam jest ona chyba dostępna..

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

teraz jak patrze to klikajac w vray toolbar vray physical camera to i tak wrzuca sie kamera standardowa jakby...rozumiem ze ona bedzie dobrze renderowac vrayowe materialy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Bo nie używa się już Vrayowej camery. Physical działa dokładnie tak samo, a skoro jest wspierana przez Vraya to trzeba z niej korzystać. Serio, ja na początku też wklejałem tą Vrayowską, ale od dobrego roku korzystam z Physical i nie ma kompletnie różnicy żadnej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

skrót Ctrl+C tworzy PhysicalCamera z aktualnego widoku perspective. ona teraz jest domyślna dla VRay i renderuje wszystko poprawnie. najwygodniej (dla mnie) jest potem w opcjach kamery wyłączyć Targeted i sobie ją dokładnie ustawić w scenie

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Bo nie używa się już Vrayowej camery. Physical działa dokładnie tak samo, a skoro jest wspierana przez Vraya to trzeba z niej korzystać. Serio, ja na początku też wklejałem tą Vrayowską, ale od dobrego roku korzystam z Physical i nie ma kompletnie różnicy żadnej.

 

Rożnicy nie ma i nie będzie, tak samo jak przy starej target kamerze i renderowaniu z perspective i orto pod warunkiem, że ustawimy vray exposure w enviroment, Natywna Physical Camera ma też zalety jak podgląd DOF ale nie zgodze się że "trzeba z niej korzystać". jak najbardziej zalecane jest jej używanie ale nie jest błędem używanie kamery vraya.

 

Ja używam kamery vraya bo w mojej opini layout jej parametrów jest kompaktowy, wygodniejszy i bardziej przejrzysty.

Do tego irytuje mnie ikona nowej kamery :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
nie zgodze się że "trzeba z niej korzystać". jak najbardziej zalecane jest jej używanie ale nie jest błędem używanie kamery vraya.

 

Napisałem to w takim sensie, że skoro vrayowska została oficjalnie zdeprecjonowana, to trzeba korzystać z nowej :) Im człowiek szybciej sie przestawi tyml lepiej, pewnie w jakimś Vrayu zablokują zupełnie starą i trzeba będzie się przesiąść :)

 

Ja nie zmieniam nic w ustawieniach ekspozycji w Environment. Jedynie ustawiam Exposure Gain w kamerze na: "manual" i wpisuję normalne wartości ISO z zakresu 100-400 - bo domyślnie tam jest jakaś kosmiczna liczba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Zaczynam renderować tą kamerą ktora tu jest zeby sie nauczyc.. ale czuje sie jakbym zaczynala od poczatku nie wie mczemu haha :) zmniejszylam iso z tej kosmicznej wart. jaka byla domyslnie... ale render dalej odbiega od moich poprzednich z vray camery. przede wszystkim jest straszne ziarno... plus białe przejaśnienia i inne ... jest ktoś w stanie mi coś poradzić odnośnie ustawień?? bede bardzo wdzięczna.. bo szukam i powoli mi idzie.. a projekt czeka na oddanie :D

 

załączam zdj

 

- - - Połączono posty - - -

 

Załączam ustawienia, bardzo Was proszę o pomoc... czy tu o noise tresh. chodzi czy co.. specem w tym programie nie jestem wiec bede bardzo wdzięczna za jakiekolwiek rady

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Poza tym jak nie masz jakiegos super mocnego kompa i mega duzo czasu na rendery, zmien sobie primary GI z "Brute Force" na "Irriadance map". W rolecie "color mapping" kliknij tez zielonu guziczek "Default" dwa razy az nie zmieni sie na "Exper" i zaznacz sobie tam opcje "sub-pixel mapping". Pomoze sie to pozbyc noisu i tzw fireflies

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Bardzo bardzo dziękuję!

Zmieniłam i już jest ok, tylko pojawił się zaś problem cholernie długiego renderu... wc dla niepełnosprawnych leci juz 3 h... czas orientacyjnie ma na ok 4 h... wiem ze materiały to jedno, bo są tam elementy ze stali, ktore moga troche spowalniać, ale wczesniej render tak długo się nie robił i myślę co by zmienić zeby nie przekombinować... czytałam o ustawieniach ale też wszystkich rzeczy nie mam jeszcze opanowanych... ktoś ma jakieś wskazówki co do ustawień renderu zeby robil sie szybciej ? Pamietam ze kiedyś ustawialo sie coś na low, madium albo high teraz tego ni widzę... nie pamietam juz przy jakim parametrze to bylo, ale zastanawiam się czy coś nie bedzie ustawione domyślnie na wysoko i teraz ja czekam i czekam... do te ustawienia domyslne troche sie roznia niz w nizszej wersji...

 

ktoś cos podpowie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Jak tylko moj długi render sie skonczy zmienie wg wskazówek, może coś pomoże, bo tak długo jeszcze mi się nie robił :

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Możesz zrobić package ze sceny, czy klient zabije?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Renderuje Ci sie dlugo po zmianie na Irriadnace map czy dalej jedziesz na Brute Force?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

"Pamietam ze kiedyś ustawialo sie coś na low, madium albo high teraz tego ni widzę"

 

Capture1.jpg

 

do testów wystarczy 40,20 jak będą jakieś błędy światła będziesz musiała podnieść- 80,40 to sporo, jak dalej będą błędy to wynikają z czegoś innego

 

te ustawienia irradiance map (musisz zmienić brute force na irradiance najpierw) najbardziej wpływają na czas renderu z tej zakładki

 

w tej zakładce:

Capture2.jpg

 

zmien progressive na bucket

 

noise treshold'y w dwóch miejscach najbardziej wpływają na czas w tej zakładce. 0,006 to wyśrubowana wartość, 0,007 (default) to zazwyczaj wystarczająca/ dobra, do testów 0,01 też da radę

 

Jeszcze możesz sprawdzić to:

(ustaw memory limit trochę poniżej ilośći pamięci RAM w komputerze, włącz embree- jeśli masz procesor Intel)

Capture3.jpg

Edited by mitic

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Posted (edited)

Koledzy, podpowie ktos.

Uzywalem dotychczas vray physical camery w Maxie 2014 i zmienianie przyslony czy czasu migawki mialo odzwierciedlenie w jasnosci wyrenderowanego obrazu.

Teraz jak korzystam z nowego Maxa, to wstawiam w scene nowa Physical Camere, i zmiana przyslony czy czasu, nie przeklada sie nijak na obraz .Jasnosc zostaje na renderze taka sama.

Dodam, ze w Environment>Exposure settings mam ustawione physical camera exposure. Myslalem, ze mam jakiegos buga w vrayu i maxie 2020, ale w 2016 jak sprawdzilem, mam to samo.

Czy cos trzeba dodatkowo aktywowac, zeby regulacja przyslony w kamerze miala wplyw na render ?

Edited by kielbasa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy