alex3d Posted November 7, 2017 Share Posted November 7, 2017 (edited) Cześć, będę tu wrzucał różnego rodzaju testy, modele, eksperymentował z nowymi narzędziami/branchami, które pojawiają się w blenderze i uczył się houdiniego ;) 1) Test brancha Mantaflow (blender 2.79) 2) Ostatnio miałem okazję oglądać wystawę Józefa Chełmońskiego w Radziejowicach i oprócz samej wystawy zainteresował mnie temat jego mistrza - Wojciecha Gersona. Temat na tyle mnie wciągnął, że okazało się, że dość dużo publikował - udało mi się dotrzeć (ciężko było coś znaleźć, ale polskie biblioteki kryją wiele skarbów dla grafików) do dwóch publikacji Gersona, po lekturze których już jestem i które polecam: a) "Rozprawa o malarstwie Leonarda da Vinci"| Wojciech Gerson; W-wa 1876 https://www.europeana.eu/portal/pl/record/9200479/item_35114531_.html b) "Anatomia dla malarzów i rzeźbiarzów"; W-wa 1877 https://polona.pl/item/70467159/0/ Edited November 7, 2017 by alex3d Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawelB Posted November 8, 2017 Share Posted November 8, 2017 Mantaflow wygląda bardzo obiecująco. Jak wypada on w porównaniu z Blenderową symulacją płynów pod względem prędkości obliczeń? hmm Pobrałem blenderowego builda z mantaflow, ale mam nie aktywny cache. Nic to dziś nie rozgryzę co to się z tym dzieje. Wątek będę na pewno śledził. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex3d Posted February 7, 2020 Author Share Posted February 7, 2020 (edited) Test Flip Fluids z ocean modifier przy niskiej rozdzielczości symulacji. Póki co ciężko jest znaleźć dobry myk na blendowanie flip fluids z ocean modifier. Drugie podejście z particles i zmodyfikowaną symulacją. Edited February 10, 2020 by alex3d 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex3d Posted August 27, 2020 Author Share Posted August 27, 2020 (edited) Tym razem temat rzeki. Chyba dodam trochę zieleniny i zrobię z tego kompleksową scenę. Symulacja testowa Blender 2.91/Flip Fluids. Edited August 27, 2020 by alex3d 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex3d Posted October 17, 2020 Author Share Posted October 17, 2020 9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KLICEK Posted October 17, 2020 Share Posted October 17, 2020 ziom gdyby jeszcze sie troszke trawka uginala od wiatru, byl by foto ryl 😉 tak zauwazylem tylko ze trawa sie rusza w lewym dolnym rogu, ale to byla taka pierwsza rzecz ktora rzucila mi sie w oko, ze moze trwa blizej wody powinna delikatnie sie ruszac? tak czy inaczej, to takie czyste czepialstwo i pierdolenie, bo naprawde to wyglada fantastycznie 🙂 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex3d Posted October 17, 2020 Author Share Posted October 17, 2020 (edited) @KLICEK dzięki; jedyna niesymulowana trawa to ta kępa na środku, ale faktycznie przy takiej skali trzeba by trochę rozhuśtać wszystko mocniej 🙂, żeby to było widać, szczególnie przy kompresji vimeo. Edited October 17, 2020 by alex3d Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArnoldSzczesliwy Posted October 17, 2020 Share Posted October 17, 2020 Tak jak Klicek mówi, mi też tej żywej trawki brakuje, reszta pikobello. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaVirr Posted October 17, 2020 Share Posted October 17, 2020 CZEKAJ TO JEST W BLENDERZE???? 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
makak Posted October 17, 2020 Share Posted October 17, 2020 Elegancja Francja 🙂 Pięknie to wygląda 🙂 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soulinka12 Posted October 17, 2020 Share Posted October 17, 2020 ale cudowne ❤️ :))) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzys!3k Posted October 17, 2020 Share Posted October 17, 2020 (edited) ja to myslalem ze to hudy 🙂 niezle to wyglada, z ta trawa jakbys cos pokombinowal to juz w ogole. Oprocz zwiekszenia samego wiatru, dorobic jakies fejkowe kolizje tych wzburzonych fal z zielskiem? lub nie fejkowe jak sie da 😄 Edited October 17, 2020 by krzys!3k 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex3d Posted January 7, 2021 Author Share Posted January 7, 2021 Test flip fluids + force fields 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex3d Posted April 6, 2021 Author Share Posted April 6, 2021 (edited) Taki prolog koncept do nowego tematu krótkiej animacji VFX - molo na Bałtyku destrukcja, sztorm, drzazgi, dym, kurz, ogień, symulacja tłumu, łódź ratunkowa SAR itd. itd. Tym razem blender jako taki, nawet z addonami nie da rady ze wszystkimi symulacjami, więc zobaczymy co da się wycisnąć ze współpracy Houdini 18.5 + Blender 2.93 z alembiciem, usd i hydrą (hdCycles od Tangent Animation) - 2.8 pozostawiało jeszcze sporo do życzenia. Renderowanie będzie w blenderze i cyclesie, ale ciekaw jestem jak cycles będzie sobie radził bezpośrednio we viewporcie Houdiniego - czeka mnie tylko skompilowanie tego na linuxie - ktoś już testował cyclesa w chudym? Początkowo chciałem spróbować wyłącznie w blendku, ale ocean modifier (nawet po dodaniu kilku usprawnień) i flip fluids do tego się nie nadają - nie znalazłem jakieś wydajnej metody blendowania ocean modifiera z symulacją fluid, poza tym ocean modifier nie nadaje się do robienia większej skali, te mapy displacement i foam/spray, które on generuje są beznadziejne - dopóki addon flip fluids nie dostanie jakieś opcji w tym względzie szkoda na to czasu. Edited April 6, 2021 by alex3d 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex3d Posted April 20, 2021 Author Share Posted April 20, 2021 (edited) Zajęło to trochę czasu, ale wreszcie udało mi się skompilować HdCycles na Suse Thumbleweed z archaiczną wersją gcc-6, której używa Houdini - niby są zalecenia z VFX Platform, ale ustawianie stacji z tymi bibliotekami wszystkimi to generalnie porażka. Tangent Animation udostępniło wersję dość surową, która działa na CPU, chyba czeka ich jeszcze sporo pracy. Jutro zrobię testy jak wygląda przerzucanie materiałów z Blendera do Houdiniego przez USD - podejrzewam, że na tę chwilę słabo 🙂 Edited April 20, 2021 by alex3d 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Destroyer Posted April 20, 2021 Share Posted April 20, 2021 (edited) No i super! Gratulacje, że podołałeś zadaniu. Też mnie ciekawi jak się przenoszą materiały, na starszym filmiku z twittera działało to dobrze ale przenosili w zasadzie sam materiał ze zmienionym kolorem więc test raczej mocno podstawowy no ale od czegoś trzeba zacząć 🙂 Edited April 20, 2021 by Destroyer 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex3d Posted September 17 Author Share Posted September 17 Biorę na warsztat łódź NH1816 (zdjęcie referencyjne). Zacząłem dzisiaj dłubać kadłub. 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaVirr Posted September 17 Share Posted September 17 Trochę styrana, ale widać, że dzielna! 😄 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex3d Posted 8 hours ago Author Share Posted 8 hours ago Kadłub prawie gotowy i spasowany. Jeszcze jakiejś blachy brakuje, która będzie osobnym obiektem i biorę się za budę. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
blood_brother Posted 6 hours ago Share Posted 6 hours ago (edited) Z tego co widzę na zdjęciach na szybko to kil nie jest taki prosty w profilu bocznym i te "pręty" na dziobie to w sumie nie wiem, bo na zdjęciach gotowych łodzi są trzy, a na zdjęciach gołego kadłuba są dwa. Tak poza tym to chyba ok 🙂 Trochę skala się gubi, ale to częściowo przez brak detali, a częściowo przez wielkość fal na renderach. I nie jest pewien, czy dziób jest aż tak spiczasty. Edited 6 hours ago by blood_brother 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex3d Posted 5 hours ago Author Share Posted 5 hours ago (edited) Dzięki za uwagi. Wszystko zależy od zdjęcia, światła, farby itd. 🙂 Bryła jest dość specyficzna. Rzucę jeszcze raz okiem na wszystko. Kil jest prawie prosty, a z tymi "prętami"/statecznikami to masz rację, że raz dwa raz trzy są. W projekcie mam dwa, ale dorzucę trzeci. Edited 4 hours ago by alex3d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now