Napisano 7 Listopad 20177 l Cześć, będę tu wrzucał różnego rodzaju testy, modele, eksperymentował z nowymi narzędziami/branchami, które pojawiają się w blenderze i uczył się houdiniego ;) 1) Test brancha Mantaflow (blender 2.79) 2) Ostatnio miałem okazję oglądać wystawę Józefa Chełmońskiego w Radziejowicach i oprócz samej wystawy zainteresował mnie temat jego mistrza - Wojciecha Gersona. Temat na tyle mnie wciągnął, że okazało się, że dość dużo publikował - udało mi się dotrzeć (ciężko było coś znaleźć, ale polskie biblioteki kryją wiele skarbów dla grafików) do dwóch publikacji Gersona, po lekturze których już jestem i które polecam: a) "Rozprawa o malarstwie Leonarda da Vinci"| Wojciech Gerson; W-wa 1876 https://www.europeana.eu/portal/pl/record/9200479/item_35114531_.html b) "Anatomia dla malarzów i rzeźbiarzów"; W-wa 1877 https://polona.pl/item/70467159/0/ Edytowane 7 Listopad 20177 l przez alex3d
Napisano 8 Listopad 20177 l Mantaflow wygląda bardzo obiecująco. Jak wypada on w porównaniu z Blenderową symulacją płynów pod względem prędkości obliczeń? hmm Pobrałem blenderowego builda z mantaflow, ale mam nie aktywny cache. Nic to dziś nie rozgryzę co to się z tym dzieje. Wątek będę na pewno śledził. :)
Napisano 7 Luty 20205 l Autor Test Flip Fluids z ocean modifier przy niskiej rozdzielczości symulacji. Póki co ciężko jest znaleźć dobry myk na blendowanie flip fluids z ocean modifier. Drugie podejście z particles i zmodyfikowaną symulacją. Edytowane 10 Luty 20205 l przez alex3d
Napisano 27 Sierpień 20204 l Autor Tym razem temat rzeki. Chyba dodam trochę zieleniny i zrobię z tego kompleksową scenę. Symulacja testowa Blender 2.91/Flip Fluids. Edytowane 27 Sierpień 20204 l przez alex3d
Napisano 17 Październik 20204 l ziom gdyby jeszcze sie troszke trawka uginala od wiatru, byl by foto ryl 😉 tak zauwazylem tylko ze trawa sie rusza w lewym dolnym rogu, ale to byla taka pierwsza rzecz ktora rzucila mi sie w oko, ze moze trwa blizej wody powinna delikatnie sie ruszac? tak czy inaczej, to takie czyste czepialstwo i pierdolenie, bo naprawde to wyglada fantastycznie 🙂
Napisano 17 Październik 20204 l Autor @KLICEK dzięki; jedyna niesymulowana trawa to ta kępa na środku, ale faktycznie przy takiej skali trzeba by trochę rozhuśtać wszystko mocniej 🙂, żeby to było widać, szczególnie przy kompresji vimeo. Edytowane 17 Październik 20204 l przez alex3d
Napisano 17 Październik 20204 l Tak jak Klicek mówi, mi też tej żywej trawki brakuje, reszta pikobello.
Napisano 17 Październik 20204 l ja to myslalem ze to hudy 🙂 niezle to wyglada, z ta trawa jakbys cos pokombinowal to juz w ogole. Oprocz zwiekszenia samego wiatru, dorobic jakies fejkowe kolizje tych wzburzonych fal z zielskiem? lub nie fejkowe jak sie da 😄 Edytowane 17 Październik 20204 l przez krzys!3k
Napisano 6 Kwiecień 20213 l Autor Taki prolog koncept do nowego tematu krótkiej animacji VFX - molo na Bałtyku destrukcja, sztorm, drzazgi, dym, kurz, ogień, symulacja tłumu, łódź ratunkowa SAR itd. itd. Tym razem blender jako taki, nawet z addonami nie da rady ze wszystkimi symulacjami, więc zobaczymy co da się wycisnąć ze współpracy Houdini 18.5 + Blender 2.93 z alembiciem, usd i hydrą (hdCycles od Tangent Animation) - 2.8 pozostawiało jeszcze sporo do życzenia. Renderowanie będzie w blenderze i cyclesie, ale ciekaw jestem jak cycles będzie sobie radził bezpośrednio we viewporcie Houdiniego - czeka mnie tylko skompilowanie tego na linuxie - ktoś już testował cyclesa w chudym? Początkowo chciałem spróbować wyłącznie w blendku, ale ocean modifier (nawet po dodaniu kilku usprawnień) i flip fluids do tego się nie nadają - nie znalazłem jakieś wydajnej metody blendowania ocean modifiera z symulacją fluid, poza tym ocean modifier nie nadaje się do robienia większej skali, te mapy displacement i foam/spray, które on generuje są beznadziejne - dopóki addon flip fluids nie dostanie jakieś opcji w tym względzie szkoda na to czasu. Edytowane 6 Kwiecień 20213 l przez alex3d
Napisano 20 Kwiecień 20213 l Autor Zajęło to trochę czasu, ale wreszcie udało mi się skompilować HdCycles na Suse Thumbleweed z archaiczną wersją gcc-6, której używa Houdini - niby są zalecenia z VFX Platform, ale ustawianie stacji z tymi bibliotekami wszystkimi to generalnie porażka. Tangent Animation udostępniło wersję dość surową, która działa na CPU, chyba czeka ich jeszcze sporo pracy. Jutro zrobię testy jak wygląda przerzucanie materiałów z Blendera do Houdiniego przez USD - podejrzewam, że na tę chwilę słabo 🙂 Edytowane 20 Kwiecień 20213 l przez alex3d
Napisano 20 Kwiecień 20213 l No i super! Gratulacje, że podołałeś zadaniu. Też mnie ciekawi jak się przenoszą materiały, na starszym filmiku z twittera działało to dobrze ale przenosili w zasadzie sam materiał ze zmienionym kolorem więc test raczej mocno podstawowy no ale od czegoś trzeba zacząć 🙂 Edytowane 20 Kwiecień 20213 l przez Destroyer
Napisano 17 Wrzesień 20231 r Autor Biorę na warsztat łódź NH1816 (zdjęcie referencyjne). Zacząłem dzisiaj dłubać kadłub.
Napisano 26 Wrzesień 20231 r Autor Kadłub prawie gotowy i spasowany. Jeszcze jakiejś blachy brakuje, która będzie osobnym obiektem i biorę się za budę.
Napisano 26 Wrzesień 20231 r Z tego co widzę na zdjęciach na szybko to kil nie jest taki prosty w profilu bocznym i te "pręty" na dziobie to w sumie nie wiem, bo na zdjęciach gotowych łodzi są trzy, a na zdjęciach gołego kadłuba są dwa. Tak poza tym to chyba ok 🙂 Trochę skala się gubi, ale to częściowo przez brak detali, a częściowo przez wielkość fal na renderach. I nie jest pewien, czy dziób jest aż tak spiczasty. Edytowane 26 Wrzesień 20231 r przez blood_brother
Napisano 26 Wrzesień 20231 r Autor Dzięki za uwagi. Wszystko zależy od zdjęcia, światła, farby itd. 🙂 Bryła jest dość specyficzna. Rzucę jeszcze raz okiem na wszystko. Kil jest prawie prosty, a z tymi "prętami"/statecznikami to masz rację, że raz dwa raz trzy są. W projekcie mam dwa, ale dorzucę trzeci. Edytowane 26 Wrzesień 20231 r przez alex3d
Napisano 30 Wrzesień 20231 r Autor Blockout dolnej części budy i dla relaksu pierwsze elementy pokładu. Ta niepozorna "walizeczka" to tratwa ratunkowa Survitec Zodiac - w połączeniu ze zwalniakiem od Hammara rewelacyjny wynalazek w przypadku jak łajba idzie na dno - są takie konfiguracje, że kontener uwalnia się z pokładu automatycznie, a gumowa tratwa otwiera się i pompuje pod powierzchnią wody z automatu. Jak skończę geometrię i teksturowanie to przerzucam model z Blendera do Houdiniego. Chcę zrobić animację, symulację sztormu w stylu kinowym i sprawdzić jak przy większym projekcie te dwa softy da się pogodzić. Następnie przerzucam wszystko z powrotem do Blendera, żeby zrobić inne rzeczy niż symulacja, w tym renderowanie.
Napisano 30 Wrzesień 20231 r Ładnie nabiera kształtów, detale fajnie wyglądają ale najbardziej mnie ciekawi co wyczarujesz w houdinim, szczególnie że obiecujesz sztorm w stylu kinowym 😛 Liczę na coś przynajmniej jakości Alicji :) "Imageworks accomplished 82 shots and 900 TB of data for the Oceans of Time sequence in Alice Through the Looking Glass." 🙂 To ze 3 ujęcia w 10TB powinno się zmieścić 🙂
Napisano 30 Wrzesień 20231 r Autor @Destroyer grube ilości, nawet nie wiem ile to byłoby w przeliczeniu na dyskietki 3,5" 😉 To co u nich jest w setkach tb u mnie będzie w dziesiątkach gb, a to i tak da miliony cząsteczek. Inna sprawa, że Imageworks zawsze lubiło się popisywać technologią, są pionierami zawsze. Z tą Alicją to dość nonszalancko. Raczej takie rzeczy robi się jak najoszczędniej i w podsystemach, żeby łatwo wprowadzić jakieś zmiany, oszukuje się skalę, fejkuje co się da itd. Chyba, że lali prawdziwą wodę i robili jej motion capture;) heh? A Ty dłubiesz jeszcze w chudym? Chciałbym uzyskać coś w ten deseń bardziej:
Napisano 1 Październik 20231 r @alex3d no też mam wrażenie, ze duże firmy lubią się popisywać nawet jak nie trzeba bo raz, ze markieting stunt a dwa jak duże cyferki to i dużo można klienta chargować 🙂 Tak jak gry które się chwalą że mają mapy 100 milionów kilometrów a na pytanie a co tam jest ciekawego na tych mapach to mają odpowiedź " no nic, ale 100km niczego " 😛 Kolega mi kiedyś tak opowiadał o Lineage 2, że tam jest taka skala mapy, że z jednego miasta do drugiego można kilka godzin biegnąć podziwiając widoki natury widoki: 😄 A co do pytania o houdineigo tp prawie nie mam kiedy i już większość zapomniałem 😕 Nie ma okazji albo powodu a najczęściej nie ma czasu i energii żeby się nim bawić "po godzinach" chcę wrócić i mam t w planach ale jak to często przy takich mocnych postanowieniach bywa to te śmiałe palny może pokrzyżować finalna wizyta na cmentarzu która coraz wyraźniej zaczyna majaczyć na horyzoncie budząc niepokój i lęk egzystencjalny 😛 Filmik który zamieściłeś się nie wyświetla 😕 Edytowane 1 Październik 20231 r przez Destroyer
Napisano 1 Październik 20231 r Zapowiada się fajny model. Też coś ostatnio próbowałem bawić się z wodą do zlecenia na jachty, i stanęło na wklejeniu rozbryzgów i kilwatera z fotek w photoshopie 😛
Napisano 1 Październik 20231 r 6 hours ago, maciek.m said: Zapowiada się fajny model. Też coś ostatnio próbowałem bawić się z wodą do zlecenia na jachty, i stanęło na wklejeniu rozbryzgów i kilwatera z fotek w photoshopie 😛 No i to jest prawilne podejście produkcyjne a nie jakieś głupoty żeby się tylko popisać jak symulacje i inne takie 😄 Pamiętam jak dosłownie chwilę temu podobny temat robił @ptaszek tylko z jakiegoś powodu obrazki mi się w jego wątku nie wgrywają, może chwilowy problem i zaraz powrócą 🙂 https://max3d.pl/forums/topic/55082-obiekt3d-aquariva-riva/ Nawet tutorial o tym zrobił 🙂 https://max3d.pl/forums/topic/56775-modelowanierenderowanie-aquariva-riva-maya/
Napisano 1 Październik 20231 r Autor @Destroyer co prawda 14 lat, ale może ma jeszcze w WiPie 🙂 W sumie to tyle ludzi się tu przewinęło, że ciężko uwierzyć, że jesteśmy ostatnimi samurajami. Nawet zdjęcia się nie wczytują :) buhaha. Jak tak dalej pójdzie to przeżyjemy internet.
Napisano 1 Październik 20231 r Mam wrażenie jakby to było ze 3-4 tygodnie temu 😄 Dlatego wyżej pisałem bez żartu, że czasem czuję ten oddech kostuchy na karku 🙂 Pamiętam jak Maciek robił w WIP ten render i pomyślałem, że spoko wyszło i też spróbuję coś podobnego zrobić w wolnej chwili a tu już zbliżamy się do 15 lat a lista rzeczy które chciałem zrobić i spróbować jest tak duża, że większość i tak na szczęście już zapomniałem 😄 Czasem tylko jak przeglądam jakieś stare foldery które się uchowały jak zbierałem wszystko przed formatem to czytam swoje plany, harmonogramy co mam zrobić i czego się nauczyć, zebrane materiały, tutoriale czy przygotowane modele i tak sobie myślę, że gdybym zrobił choć połowę tego to nie wiem gdzie bym był. Pewnie w grobie bo nie maiłbym kiedy spać i jeść 😄
Napisano 10 Październik 20231 r Autor Zacząłem rozkminiać konstrukcję "pędnika strugowodnego". Łódź jest wyposażona w dwa takie waterjet-y Hamilton hm571 co w połączeniu z silnikiem MTU daje 31 węzłów. Niby taki okrągły elemencik, ale de facto większość topologii nie podlega tam regułom symetrii. Refka
Napisano 10 Październik 20231 r No coraz bardziej mi się podoba co tu się dzieje, czekam na wincej 🙂 Aż przypomniały mi się czasy forum jak @kliment woroszyłow modelował silniki motorów i samolotów (to jest komplement) 🙂
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto