Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć, będę tu wrzucał różnego rodzaju testy, modele, eksperymentował z nowymi narzędziami/branchami, które pojawiają się w blenderze i uczył się houdiniego ;)

 

1) Test brancha Mantaflow (blender 2.79)

 

mantaflow_alex3d.gif

 

 

2) Ostatnio miałem okazję oglądać wystawę Józefa Chełmońskiego w Radziejowicach i oprócz samej wystawy zainteresował mnie temat jego mistrza - Wojciecha Gersona. Temat na tyle mnie wciągnął, że okazało się, że dość dużo publikował - udało mi się dotrzeć (ciężko było coś znaleźć, ale polskie biblioteki kryją wiele skarbów dla grafików) do dwóch publikacji Gersona, po lekturze których już jestem i które polecam:

a) "Rozprawa o malarstwie Leonarda da Vinci"| Wojciech Gerson; W-wa 1876 https://www.europeana.eu/portal/pl/record/9200479/item_35114531_.html

b) "Anatomia dla malarzów i rzeźbiarzów"; W-wa 1877 https://polona.pl/item/70467159/0/

Edytowane przez alex3d
Napisano

Mantaflow wygląda bardzo obiecująco. Jak wypada on w porównaniu z Blenderową symulacją płynów pod względem prędkości obliczeń?

hmm Pobrałem blenderowego builda z mantaflow, ale mam nie aktywny cache. Nic to dziś nie rozgryzę co to się z tym dzieje.

Wątek będę na pewno śledził. :)

Napisano (edytowane)

Test Flip Fluids z ocean modifier przy niskiej rozdzielczości symulacji. Póki co ciężko jest znaleźć dobry myk na blendowanie flip fluids z ocean modifier.

rescue.png

 Drugie podejście z particles i zmodyfikowaną symulacją.

 

 

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Napisano (edytowane)

Tym razem temat rzeki. Chyba dodam trochę zieleniny i zrobię z tego kompleksową scenę. Symulacja testowa Blender 2.91/Flip Fluids.

 

ldzań_whitewater3_simres_513_icosphere.png

Edytowane przez alex3d
  • Like 3
Napisano

ziom gdyby jeszcze sie troszke trawka uginala od wiatru, byl by foto ryl 😉 tak zauwazylem tylko ze trawa sie rusza w lewym dolnym rogu, ale to byla taka pierwsza rzecz ktora rzucila mi sie w oko, ze moze trwa blizej wody powinna delikatnie sie ruszac?

 

tak czy inaczej, to takie czyste czepialstwo i pierdolenie, bo naprawde to wyglada fantastycznie 🙂

  • Like 1
Napisano (edytowane)

@KLICEK dzięki; jedyna niesymulowana trawa to ta kępa na środku, ale faktycznie przy takiej skali trzeba by trochę rozhuśtać wszystko mocniej 🙂, żeby to było widać, szczególnie przy kompresji vimeo.

Edytowane przez alex3d
Napisano (edytowane)

ja to myslalem ze to hudy 🙂 niezle to wyglada, z ta trawa jakbys cos pokombinowal to juz w ogole. Oprocz zwiekszenia samego wiatru, dorobic jakies fejkowe kolizje tych wzburzonych fal z zielskiem?  lub nie fejkowe jak sie da 😄

Edytowane przez krzys!3k
  • Like 1
Napisano (edytowane)

Taki prolog koncept do nowego tematu krótkiej animacji VFX - molo na Bałtyku destrukcja, sztorm, drzazgi, dym, kurz, ogień, symulacja tłumu, łódź ratunkowa SAR itd. itd. Tym razem blender jako taki, nawet z addonami nie da rady ze wszystkimi symulacjami, więc zobaczymy co da się wycisnąć ze współpracy Houdini 18.5 + Blender 2.93 z alembiciem, usd i hydrą (hdCycles od Tangent Animation) - 2.8 pozostawiało jeszcze sporo do życzenia. Renderowanie będzie w blenderze i cyclesie, ale ciekaw jestem jak cycles będzie sobie radził bezpośrednio we viewporcie Houdiniego - czeka mnie tylko skompilowanie tego na linuxie - ktoś już testował cyclesa w chudym?

Początkowo chciałem spróbować wyłącznie w blendku, ale ocean modifier (nawet po dodaniu kilku usprawnień) i flip fluids do tego się nie nadają - nie znalazłem jakieś wydajnej metody blendowania ocean modifiera z symulacją fluid, poza tym ocean modifier nie nadaje się do robienia większej skali, te mapy displacement i foam/spray, które on generuje są beznadziejne - dopóki addon flip fluids nie dostanie jakieś opcji w tym względzie szkoda na to czasu.

 

 

Edytowane przez alex3d
  • Like 3
Napisano (edytowane)

Zajęło to trochę czasu, ale wreszcie udało mi się skompilować HdCycles na Suse Thumbleweed z archaiczną wersją gcc-6, której używa Houdini - niby są zalecenia z VFX Platform, ale ustawianie stacji z tymi bibliotekami wszystkimi to generalnie porażka. Tangent Animation udostępniło wersję dość surową, która działa na CPU, chyba czeka ich jeszcze sporo pracy. Jutro zrobię testy jak wygląda przerzucanie materiałów z Blendera do Houdiniego przez USD - podejrzewam, że na tę chwilę słabo 🙂

 

HdCycles_plugin.png.0296eeffb9063a941d88af0315b792b2.png

HdCycles.thumb.png.fdaf81b0f48285d7a25e9633564d5e0f.png

 

 

Edytowane przez alex3d
  • Like 2
Napisano (edytowane)

No i super! Gratulacje, że podołałeś zadaniu. Też mnie ciekawi jak się przenoszą materiały, na starszym filmiku z twittera działało to dobrze ale przenosili w zasadzie sam materiał ze zmienionym kolorem więc test raczej mocno podstawowy no ale od czegoś trzeba zacząć 🙂

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano (edytowane)

Z tego co widzę na zdjęciach na szybko to kil nie jest taki prosty w profilu bocznym i te "pręty" na dziobie to w sumie nie wiem, bo na zdjęciach gotowych łodzi są trzy, a na zdjęciach gołego kadłuba są dwa. Tak poza tym to chyba ok 🙂 Trochę skala się gubi, ale to częściowo przez brak detali, a częściowo przez wielkość fal na renderach.

I nie jest pewien, czy dziób jest aż tak spiczasty.

 

Edytowane przez blood_brother
  • Thanks 1
Napisano (edytowane)

Dzięki za uwagi. Wszystko zależy od zdjęcia, światła, farby itd. 🙂 Bryła jest dość specyficzna. Rzucę jeszcze raz okiem na wszystko. Kil jest prawie prosty, a z tymi "prętami"/statecznikami to masz rację, że raz dwa raz trzy są. W projekcie mam dwa, ale dorzucę trzeci.

1816-ClassNextGenerationLifeboatPlan120703.jpg.f12f4f3d6a478e03cf126dbfe714fdfc.jpg

Hull-buttocks-and-stations-of-the-SAR-NH-1816-craft.png

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Napisano

Blockout dolnej części budy i dla relaksu pierwsze elementy pokładu. Ta niepozorna "walizeczka" to tratwa ratunkowa Survitec Zodiac - w połączeniu ze zwalniakiem od Hammara rewelacyjny wynalazek w przypadku jak łajba idzie na dno - są takie konfiguracje, że kontener uwalnia się z pokładu automatycznie, a gumowa tratwa otwiera się i pompuje pod powierzchnią wody z automatu. Jak skończę geometrię i teksturowanie to przerzucam model z Blendera do Houdiniego. Chcę zrobić animację, symulację sztormu w stylu kinowym i sprawdzić jak przy większym projekcie te dwa softy da się pogodzić. Następnie przerzucam wszystko z powrotem do Blendera, żeby zrobić inne rzeczy niż symulacja, w tym renderowanie.

eq.thumb.jpg.144b35cdf8bc290c221278e52a90afb7.jpg

buda.thumb.jpg.f0c36bb66dff0b95bd727995f8541b1f.jpg

  • Like 1
Napisano

Ładnie nabiera kształtów, detale fajnie wyglądają ale najbardziej mnie ciekawi co wyczarujesz w houdinim, szczególnie że obiecujesz sztorm w stylu kinowym 😛 

Liczę na coś przynajmniej jakości Alicji :)

"Imageworks accomplished 82 shots and 900 TB of data for the Oceans of Time sequence in Alice Through the Looking Glass." 🙂 To ze 3 ujęcia w 10TB powinno się zmieścić 🙂 

  • Like 1
Napisano

@Destroyer grube ilości, nawet nie wiem ile to byłoby w przeliczeniu na dyskietki 3,5" 😉

To co u nich jest w setkach  tb u mnie będzie w dziesiątkach gb, a to i tak da miliony cząsteczek. Inna sprawa, że Imageworks zawsze lubiło się popisywać technologią, są pionierami zawsze. Z tą Alicją to dość nonszalancko. Raczej takie rzeczy robi się jak najoszczędniej i w podsystemach, żeby łatwo wprowadzić jakieś zmiany, oszukuje się skalę, fejkuje co się da itd.  Chyba, że lali prawdziwą wodę i robili jej motion capture;) heh?

A Ty dłubiesz jeszcze w chudym?

Chciałbym uzyskać coś w ten deseń bardziej:

 

Napisano (edytowane)

@alex3d no też mam wrażenie, ze duże firmy lubią się popisywać nawet jak nie trzeba bo raz, ze markieting stunt a dwa jak duże cyferki to i dużo można klienta chargować 🙂 Tak jak gry które się chwalą że mają mapy 100 milionów kilometrów a na pytanie a co tam jest ciekawego na tych mapach to mają odpowiedź " no nic, ale 100km niczego " 😛 Kolega mi kiedyś tak opowiadał o Lineage 2, że tam jest taka skala mapy, że z jednego miasta do drugiego można kilka godzin biegnąć podziwiając widoki natury

widoki:

577429-559083_20040602_002.jpg

images?q=tbn:ANd9GcR_JWM3xBRPZdbGOoUfFlM

😄

A co do pytania o houdineigo tp prawie nie mam kiedy i już większość zapomniałem 😕 Nie ma okazji albo powodu a najczęściej nie ma czasu i energii żeby się nim bawić "po godzinach" chcę wrócić i mam t w planach ale jak to często przy takich mocnych postanowieniach bywa to te śmiałe palny może pokrzyżować finalna wizyta na cmentarzu która coraz wyraźniej zaczyna majaczyć na horyzoncie budząc niepokój i lęk egzystencjalny 😛 

Filmik który zamieściłeś się nie wyświetla 😕 

iyXzI2G.jpg

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
Napisano

Zapowiada się fajny model. Też coś ostatnio próbowałem bawić się z wodą do zlecenia na jachty, i stanęło na wklejeniu rozbryzgów i kilwatera z fotek w photoshopie 😛

  • Haha 1
Napisano
6 hours ago, maciek.m said:

Zapowiada się fajny model. Też coś ostatnio próbowałem bawić się z wodą do zlecenia na jachty, i stanęło na wklejeniu rozbryzgów i kilwatera z fotek w photoshopie 😛

No i to jest prawilne podejście produkcyjne a nie jakieś głupoty żeby się tylko popisać jak symulacje i inne takie 😄 

Pamiętam jak dosłownie chwilę temu podobny temat robił @ptaszek tylko z jakiegoś powodu obrazki mi się w jego wątku nie wgrywają, może chwilowy problem i zaraz powrócą 🙂 

https://max3d.pl/forums/topic/55082-obiekt3d-aquariva-riva/

Nawet tutorial o tym zrobił 🙂 

https://max3d.pl/forums/topic/56775-modelowanierenderowanie-aquariva-riva-maya/

 

  • Haha 1
Napisano

@Destroyer  co prawda 14 lat, ale może ma jeszcze w WiPie 🙂

W sumie to tyle ludzi się tu przewinęło, że ciężko uwierzyć, że jesteśmy ostatnimi samurajami. Nawet zdjęcia się nie wczytują :) buhaha. Jak tak dalej pójdzie to przeżyjemy internet. 

  • Haha 1
Napisano

Mam wrażenie jakby to było ze 3-4 tygodnie temu 😄 Dlatego wyżej pisałem bez żartu, że czasem czuję ten oddech kostuchy na karku 🙂 Pamiętam jak Maciek robił w WIP ten render i pomyślałem, że spoko wyszło i też spróbuję coś podobnego zrobić w wolnej chwili a tu już zbliżamy się do 15 lat a lista rzeczy które chciałem zrobić i spróbować jest tak duża, że większość i tak na szczęście już zapomniałem 😄 Czasem tylko jak przeglądam jakieś stare foldery które się uchowały jak zbierałem wszystko przed formatem to czytam swoje plany, harmonogramy co mam zrobić i czego się nauczyć, zebrane materiały, tutoriale czy przygotowane modele i tak sobie myślę, że gdybym zrobił choć połowę tego to nie wiem gdzie bym był. Pewnie w grobie bo nie maiłbym kiedy spać i jeść 😄 

  • Like 3
Napisano

Zacząłem rozkminiać konstrukcję "pędnika strugowodnego". Łódź jest wyposażona w dwa takie waterjet-y Hamilton hm571 co w połączeniu z silnikiem MTU daje 31 węzłów. Niby taki okrągły elemencik, ale de facto większość topologii nie podlega tam regułom symetrii. 

hamilton.thumb.jpg.8e0a34aa9240c7bd4c54be6e3898e741.jpg

 

 

Refka

CUHmCV4WoAA54OG?format=jpg&name=4096x409

 

  • Like 5
  • Wow 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności