Napisano 7 Listopad 20177 l Cze艣膰, b臋d臋 tu wrzuca艂 r贸偶nego rodzaju testy, modele, eksperymentowa艂 z nowymi narz臋dziami/branchami, kt贸re pojawiaj膮 si臋 w blenderze i uczy艂 si臋 houdiniego ;) 聽 1) Test brancha Mantaflow (blender 2.79) 聽 聽 聽 2) Ostatnio mia艂em okazj臋 ogl膮da膰 wystaw臋 J贸zefa Che艂mo艅skiego w Radziejowicach i opr贸cz samej wystawy zainteresowa艂 mnie temat jego mistrza - Wojciecha Gersona. Temat na tyle mnie wci膮gn膮艂, 偶e okaza艂o si臋, 偶e do艣膰 du偶o publikowa艂 - uda艂o mi si臋 dotrze膰 (ci臋偶ko by艂o co艣 znale藕膰, ale polskie biblioteki kryj膮 wiele skarb贸w dla grafik贸w) do dw贸ch publikacji Gersona, po lekturze kt贸rych ju偶 jestem i kt贸re polecam: a) "Rozprawa o malarstwie Leonarda da Vinci"| Wojciech Gerson; W-wa 1876 https://www.europeana.eu/portal/pl/record/9200479/item_35114531_.html b) "Anatomia dla malarz贸w i rze藕biarz贸w"; W-wa 1877 https://polona.pl/item/70467159/0/ Edytowane 7 Listopad 20177 l przez alex3d
Napisano 8 Listopad 20177 l Mantaflow wygl膮da bardzo obiecuj膮co. Jak wypada on w por贸wnaniu z Blenderow膮 symulacj膮 p艂yn贸w pod wzgl臋dem pr臋dko艣ci oblicze艅? hmm Pobra艂em blenderowego builda z mantaflow, ale mam nie aktywny cache. Nic to dzi艣 nie rozgryz臋 co to si臋 z tym dzieje. W膮tek b臋d臋 na pewno 艣ledzi艂. :)
Napisano 7 Luty 20205 l Autor Test Flip Fluids z ocean modifier przy niskiej rozdzielczo艣ci symulacji. P贸ki co ci臋偶ko jest znale藕膰 dobry myk na blendowanie flip fluids z ocean modifier. 聽Drugie podej艣cie z particles i zmodyfikowan膮 symulacj膮. 聽 聽 Edytowane 10 Luty 20205 l przez alex3d
Napisano 27 Sierpie艅 20204 l Autor Tym razem temat rzeki. Chyba dodam troch臋 zieleniny i zrobi臋 z tego kompleksow膮 scen臋. Symulacja testowa Blender 2.91/Flip Fluids. 聽 Edytowane 27 Sierpie艅 20204 l przez alex3d
Napisano 17 Pa藕dziernik 20204 l ziom gdyby jeszcze sie troszke trawka uginala od wiatru, byl by foto ryl 馃槈聽tak zauwazylem tylko ze trawa sie rusza w lewym dolnym rogu, ale to byla taka pierwsza rzecz ktora rzucila mi sie w oko, ze moze trwa blizej wody powinna delikatnie sie ruszac? 聽 tak czy inaczej, to takie czyste czepialstwo i pierdolenie, bo naprawde to wyglada fantastycznie 馃檪
Napisano 17 Pa藕dziernik 20204 l Autor @KLICEK dzi臋ki; jedyna niesymulowana trawa to ta k臋pa na 艣rodku, ale faktycznie przy takiej skali trzeba by troch臋 rozhu艣ta膰 wszystko mocniej 馃檪, 偶eby to by艂o wida膰, szczeg贸lnie przy kompresji vimeo. Edytowane 17 Pa藕dziernik 20204 l przez alex3d
Napisano 17 Pa藕dziernik 20204 l Tak jak Klicek m贸wi, mi te偶 tej 偶ywej trawki brakuje, reszta pikobello.聽
Napisano 17 Pa藕dziernik 20204 l ja to myslalem ze to hudy 馃檪聽niezle to wyglada, z ta trawa jakbys cos pokombinowal to juz w ogole. Oprocz zwiekszenia samego wiatru, dorobic jakies fejkowe kolizje tych wzburzonych fal z zielskiem?聽聽lub nie fejkowe jak sie da聽馃槃 Edytowane 17 Pa藕dziernik 20204 l przez krzys!3k
Napisano 6 Kwiecie艅 20213 l Autor Taki prolog koncept聽do nowego tematu kr贸tkiej animacji VFX - molo na Ba艂tyku destrukcja, sztorm, drzazgi,聽dym, kurz, ogie艅, symulacja t艂umu, 艂贸d藕 ratunkowa SAR itd. itd.聽Tym razem blender jako taki, nawet z addonami nie da rady ze wszystkimi symulacjami, wi臋c zobaczymy co da si臋 wycisn膮膰 ze wsp贸艂pracy Houdini 18.5 + Blender 2.93 z alembiciem, usd i hydr膮 (hdCycles od Tangent Animation) - 2.8 pozostawia艂o jeszcze sporo do 偶yczenia.聽Renderowanie b臋dzie w blenderze i聽cyclesie, ale ciekaw jestem jak cycles b臋dzie sobie radzi艂 bezpo艣rednio we viewporcie聽Houdiniego - czeka mnie tylko skompilowanie tego na linuxie - kto艣 ju偶聽testowa艂 cyclesa w chudym? Pocz膮tkowo chcia艂em spr贸bowa膰 wy艂膮cznie w blendku, ale ocean modifier (nawet po dodaniu kilku usprawnie艅) i flip fluids do tego si臋 nie nadaj膮 - nie znalaz艂em jakie艣 wydajnej metody blendowania ocean modifiera z symulacj膮 fluid, poza tym ocean modifier nie nadaje si臋 do robienia wi臋kszej skali, te mapy displacement i foam/spray, kt贸re on generuje聽s膮 beznadziejne聽- dop贸ki addon flip fluids nie dostanie jakie艣 opcji w tym wzgl臋dzie szkoda na to czasu. 聽 聽 Edytowane 6 Kwiecie艅 20213 l przez alex3d
Napisano 20 Kwiecie艅 20213 l Autor Zaj臋艂o聽to troch臋 czasu, ale wreszcie uda艂o mi si臋 skompilowa膰聽HdCycles na聽Suse Thumbleweed z archaiczn膮 wersj膮 gcc-6, kt贸rej聽u偶ywa Houdini - niby s膮 zalecenia z VFX Platform, ale ustawianie stacji聽z tymi bibliotekami wszystkimi to generalnie pora偶ka.聽Tangent Animation udost臋pni艂o wersj臋 do艣膰 surow膮, kt贸ra dzia艂a na CPU, chyba czeka ich jeszcze sporo pracy.聽Jutro zrobi臋 testy jak wygl膮da przerzucanie materia艂贸w z Blendera do Houdiniego przez USD - podejrzewam, 偶e na t臋 chwil臋 s艂abo 馃檪 聽 聽 聽 Edytowane 20 Kwiecie艅 20213 l przez alex3d
Napisano 20 Kwiecie艅 20213 l No i super! Gratulacje, 偶e podo艂a艂e艣 zadaniu.聽Te偶 mnie ciekawi jak si臋 przenosz膮 materia艂y, na starszym filmiku z twittera聽dzia艂a艂o to dobrze ale przenosili w zasadzie sam materia艂 ze zmienionym kolorem wi臋c test raczej mocno podstawowy no ale od czego艣 trzeba zacz膮膰 馃檪 Edytowane 20 Kwiecie艅 20213 l przez Destroyer
Napisano 17 Wrzesie艅 20231 r Autor Bior臋 na warsztat 艂贸d藕 NH1816 (zdj臋cie referencyjne). Zacz膮艂em dzisiaj d艂uba膰 kad艂ub.
Napisano 26 Wrzesie艅 20231 r Autor Kad艂ub prawie gotowy i spasowany. Jeszcze jakiej艣 blachy brakuje, kt贸ra b臋dzie osobnym obiektem i bior臋 si臋 za bud臋. 聽
Napisano 26 Wrzesie艅 20231 r Z tego co widz臋 na zdj臋ciach na szybko to kil nie jest taki prosty w profilu bocznym i te "pr臋ty" na dziobie to w sumie nie wiem, bo na zdj臋ciach gotowych 艂odzi s膮 trzy, a na zdj臋ciach go艂ego kad艂uba s膮 dwa. Tak poza tym to chyba ok 馃檪 Troch臋 skala si臋 gubi, ale to cz臋艣ciowo przez brak detali, a cz臋艣ciowo przez wielko艣膰 fal na renderach. I nie jest pewien, czy dzi贸b jest a偶 tak spiczasty. 聽 Edytowane 26 Wrzesie艅 20231 r przez blood_brother
Napisano 26 Wrzesie艅 20231 r Autor Dzi臋ki za uwagi. Wszystko zale偶y od zdj臋cia, 艣wiat艂a, farby itd. 馃檪 Bry艂a jest do艣膰 specyficzna. Rzuc臋 jeszcze raz okiem na wszystko. Kil jest prawie prosty, a z tymi "pr臋tami"/statecznikami to masz racj臋, 偶e raz dwa raz trzy s膮. W projekcie mam dwa, ale dorzuc臋 trzeci. Edytowane 26 Wrzesie艅 20231 r przez alex3d
Napisano 30 Wrzesie艅 20231 r Autor Blockout dolnej cz臋艣ci budy i dla relaksu pierwsze elementy pok艂adu. Ta niepozorna "walizeczka" to tratwa ratunkowa Survitec Zodiac - w po艂膮czeniu ze zwalniakiem od Hammara rewelacyjny wynalazek w przypadku jak 艂ajba idzie na dno - s膮 takie konfiguracje, 偶e kontener uwalnia si臋 z pok艂adu automatycznie, a gumowa tratwa otwiera si臋 i pompuje pod powierzchni膮 wody z automatu. Jak sko艅cz臋 geometri臋 i teksturowanie to przerzucam model z Blendera do Houdiniego. Chc臋 zrobi膰 animacj臋, symulacj臋 sztormu w stylu kinowym i sprawdzi膰 jak przy wi臋kszym projekcie te dwa softy da si臋 pogodzi膰. Nast臋pnie przerzucam wszystko z powrotem do Blendera, 偶eby zrobi膰 inne rzeczy ni偶 symulacja, w tym renderowanie.
Napisano 30 Wrzesie艅 20231 r 艁adnie nabiera kszta艂t贸w, detale fajnie wygl膮daj膮 ale najbardziej mnie ciekawi co wyczarujesz w houdinim, szczeg贸lnie 偶e obiecujesz sztorm w stylu kinowym 馃槢聽 Licz臋 na co艣 przynajmniej jako艣ci Alicji聽:) "Imageworks accomplished 82 shots and 900 TB of data for the Oceans of Time sequence in Alice Through the Looking Glass." 馃檪聽To ze 3 uj臋cia w 10TB powinno si臋 zmie艣ci膰 馃檪聽
Napisano 30 Wrzesie艅 20231 r Autor @Destroyer聽grube ilo艣ci, nawet nie wiem ile to by艂oby w przeliczeniu na dyskietki 3,5" 馃槈 To co u nich jest w setkach聽 tb u mnie b臋dzie w dziesi膮tkach gb, a to i tak da miliony cz膮steczek. Inna sprawa, 偶e Imageworks zawsze lubi艂o si臋 popisywa膰 technologi膮, s膮 pionierami zawsze. Z t膮 Alicj膮 to do艣膰 nonszalancko. Raczej takie rzeczy robi si臋 jak najoszcz臋dniej i w podsystemach, 偶eby 艂atwo wprowadzi膰 jakie艣 zmiany, oszukuje si臋 skal臋, fejkuje co si臋 da itd.聽 Chyba, 偶e lali prawdziw膮 wod臋 i robili jej motion capture;) heh? A Ty d艂ubiesz jeszcze w chudym? Chcia艂bym uzyska膰 co艣 w ten dese艅 bardziej: 聽
Napisano 1 Pa藕dziernik 20231 r @alex3d聽no te偶 mam wra偶enie, ze du偶e firmy lubi膮 si臋 popisywa膰 nawet jak nie trzeba bo raz, ze markieting stunt a dwa jak du偶e cyferki to i du偶o mo偶na klienta chargowa膰 馃檪聽Tak jak gry kt贸re si臋 chwal膮 偶e maj膮 mapy 100 milion贸w kilometr贸w a na pytanie a co tam jest ciekawego na tych mapach to maj膮 odpowied藕聽" no nic, ale 100km niczego " 馃槢聽Kolega mi kiedy艣聽tak opowiada艂聽o聽Lineage 2, 偶e tam jest taka skala mapy, 偶e z jednego miasta do drugiego聽mo偶na聽kilka godzin biegn膮膰 podziwiaj膮c聽widoki natury widoki: 馃槃 A co do pytania o houdineigo tp prawie nie mam kiedy i ju偶 wi臋kszo艣膰 zapomnia艂em 馃槙聽Nie ma okazji聽albo powodu a najcz臋艣ciej nie聽ma czasu i energii 偶eby si臋 nim bawi膰 "po godzinach" chc臋 wr贸ci膰聽i mam t w planach聽ale jak to cz臋sto przy takich mocnych postanowieniach bywa聽to te 艣mia艂e palny mo偶e pokrzy偶owa膰 finalna wizyta聽na cmentarzu聽kt贸ra coraz wyra藕niej聽zaczyna majaczy膰 na horyzoncie budz膮c niepok贸j i l臋k egzystencjalny聽馃槢聽 Filmik kt贸ry zamie艣ci艂e艣 si臋 nie wy艣wietla 馃槙聽 Edytowane 1 Pa藕dziernik 20231 r przez Destroyer
Napisano 1 Pa藕dziernik 20231 r Zapowiada si臋 fajny model. Te偶 co艣 ostatnio pr贸bowa艂em bawi膰 si臋 z wod膮 do zlecenia na jachty, i stan臋艂o na wklejeniu聽rozbryzg贸w i kilwatera z fotek w photoshopie 馃槢
Napisano 1 Pa藕dziernik 20231 r 6 hours ago, maciek.m said: Zapowiada si臋 fajny model. Te偶 co艣 ostatnio pr贸bowa艂em bawi膰 si臋 z wod膮 do zlecenia na jachty, i stan臋艂o na wklejeniu聽rozbryzg贸w i kilwatera z fotek w photoshopie 馃槢 No i to jest prawilne podej艣cie produkcyjne a nie jakie艣 g艂upoty 偶eby si臋 tylko popisa膰 jak symulacje i inne takie 馃槃聽 Pami臋tam聽jak dos艂ownie聽chwil臋 temu podobny temat聽robi艂 @ptaszek聽tylko z jakiego艣聽powodu obrazki mi si臋 w jego w膮tku nie wgrywaj膮, mo偶e聽chwilowy problem i zaraz powr贸c膮 馃檪聽 https://max3d.pl/forums/topic/55082-obiekt3d-aquariva-riva/ Nawet tutorial o tym zrobi艂 馃檪聽 https://max3d.pl/forums/topic/56775-modelowanierenderowanie-aquariva-riva-maya/ 聽
Napisano 1 Pa藕dziernik 20231 r Autor @Destroyer聽 co prawda 14 lat, ale mo偶e ma jeszcze w WiPie聽馃檪 W sumie to tyle ludzi si臋 tu przewin臋艂o, 偶e ci臋偶ko uwierzy膰, 偶e jeste艣my ostatnimi samurajami. Nawet zdj臋cia si臋 nie wczytuj膮 :) buhaha. Jak tak dalej p贸jdzie to prze偶yjemy internet.聽
Napisano 1 Pa藕dziernik 20231 r Mam wra偶enie jakby to by艂o ze 3-4 tygodnie temu 馃槃聽Dlatego wy偶ej pisa艂em bez 偶artu, 偶e czasem czuj臋 ten oddech kostuchy na karku 馃檪聽Pami臋tam jak Maciek robi艂 w WIP ten render i pomy艣la艂em, 偶e spoko wysz艂o i te偶 spr贸buj臋 co艣 podobnego zrobi膰聽w wolnej聽chwili a tu聽ju偶 zbli偶amy聽si臋 do 15 lat a lista rzeczy kt贸re chcia艂em聽zrobi膰 i spr贸bowa膰聽jest tak du偶a, 偶e wi臋kszo艣膰聽i tak na szcz臋艣cie ju偶 zapomnia艂em聽馃槃聽Czasem tylko jak przegl膮dam jakie艣 stare foldery聽kt贸re si臋 uchowa艂y jak zbiera艂em聽wszystko聽przed formatem聽to czytam swoje聽plany, harmonogramy聽co mam zrobi膰 i czego si臋 nauczy膰, zebrane materia艂y, tutoriale czy przygotowane modele i tak sobie聽my艣l臋, 偶e gdybym聽zrobi艂 cho膰 po艂ow臋 tego聽to nie聽wiem gdzie bym by艂. Pewnie聽w grobie bo nie mai艂bym聽kiedy聽spa膰 i je艣膰 馃槃聽
Napisano 10 Pa藕dziernik 20231 r Autor Zacz膮艂em rozkminia膰 konstrukcj臋 "p臋dnika strugowodnego". 艁贸d藕 jest wyposa偶ona w dwa takie waterjet-y Hamilton hm571 co w po艂膮czeniu z silnikiem MTU daje 31 w臋z艂贸w. Niby taki okr膮g艂y elemencik, ale de facto wi臋kszo艣膰 topologii nie podlega tam regu艂om symetrii.聽 聽 聽 Refka 聽
Napisano 10 Pa藕dziernik 20231 r No coraz bardziej mi si臋 podoba co tu si臋 dzieje, czekam na wincej聽馃檪聽 A偶 przypomnia艂y mi si臋 czasy forum jak @kliment woroszy艂ow modelowa艂 silniki motor贸w i samolot贸w (to jest komplement) 馃檪聽
Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto