Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć, będę tu wrzucał różnego rodzaju testy, modele, eksperymentował z nowymi narzędziami/branchami, które pojawiają się w blenderze i uczył się houdiniego ;)

 

1) Test brancha Mantaflow (blender 2.79)

 

mantaflow_alex3d.gif

 

 

2) Ostatnio miałem okazję oglądać wystawę Józefa Chełmońskiego w Radziejowicach i oprócz samej wystawy zainteresował mnie temat jego mistrza - Wojciecha Gersona. Temat na tyle mnie wciągnął, że okazało się, że dość dużo publikował - udało mi się dotrzeć (ciężko było coś znaleźć, ale polskie biblioteki kryją wiele skarbów dla grafików) do dwóch publikacji Gersona, po lekturze których już jestem i które polecam:

a) "Rozprawa o malarstwie Leonarda da Vinci"| Wojciech Gerson; W-wa 1876 https://www.europeana.eu/portal/pl/record/9200479/item_35114531_.html

b) "Anatomia dla malarzów i rzeźbiarzów"; W-wa 1877 https://polona.pl/item/70467159/0/

Edytowane przez alex3d

  • Odpowiedzi 30
  • Wyświetleń 4,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Biorę na warsztat łódź NH1816 (zdjęcie referencyjne). Zacząłem dzisiaj dłubać kadłub.

  • Zacząłem rozkminiać konstrukcję "pędnika strugowodnego". Łódź jest wyposażona w dwa takie waterjet-y Hamilton hm571 co w połączeniu z silnikiem MTU daje 31 węzłów. Niby taki okrągły elemencik, ale de

Posted Images

Napisano

Mantaflow wygląda bardzo obiecująco. Jak wypada on w porównaniu z Blenderową symulacją płynów pod względem prędkości obliczeń?

hmm Pobrałem blenderowego builda z mantaflow, ale mam nie aktywny cache. Nic to dziś nie rozgryzę co to się z tym dzieje.

Wątek będę na pewno śledził. :)

Napisano
  • Autor

Test Flip Fluids z ocean modifier przy niskiej rozdzielczości symulacji. Póki co ciężko jest znaleźć dobry myk na blendowanie flip fluids z ocean modifier.

rescue.png

 Drugie podejście z particles i zmodyfikowaną symulacją.

 

 

Edytowane przez alex3d

Napisano
  • Autor

Tym razem temat rzeki. Chyba dodam trochę zieleniny i zrobię z tego kompleksową scenę. Symulacja testowa Blender 2.91/Flip Fluids.

 

ldzań_whitewater3_simres_513_icosphere.png

Edytowane przez alex3d

Napisano

ziom gdyby jeszcze sie troszke trawka uginala od wiatru, byl by foto ryl 😉 tak zauwazylem tylko ze trawa sie rusza w lewym dolnym rogu, ale to byla taka pierwsza rzecz ktora rzucila mi sie w oko, ze moze trwa blizej wody powinna delikatnie sie ruszac?

 

tak czy inaczej, to takie czyste czepialstwo i pierdolenie, bo naprawde to wyglada fantastycznie 🙂

Napisano
  • Autor

@KLICEK dzięki; jedyna niesymulowana trawa to ta kępa na środku, ale faktycznie przy takiej skali trzeba by trochę rozhuśtać wszystko mocniej 🙂, żeby to było widać, szczególnie przy kompresji vimeo.

Edytowane przez alex3d

Napisano

ja to myslalem ze to hudy 🙂 niezle to wyglada, z ta trawa jakbys cos pokombinowal to juz w ogole. Oprocz zwiekszenia samego wiatru, dorobic jakies fejkowe kolizje tych wzburzonych fal z zielskiem?  lub nie fejkowe jak sie da 😄

Edytowane przez krzys!3k

Napisano
  • Autor

Taki prolog koncept do nowego tematu krótkiej animacji VFX - molo na Bałtyku destrukcja, sztorm, drzazgi, dym, kurz, ogień, symulacja tłumu, łódź ratunkowa SAR itd. itd. Tym razem blender jako taki, nawet z addonami nie da rady ze wszystkimi symulacjami, więc zobaczymy co da się wycisnąć ze współpracy Houdini 18.5 + Blender 2.93 z alembiciem, usd i hydrą (hdCycles od Tangent Animation) - 2.8 pozostawiało jeszcze sporo do życzenia. Renderowanie będzie w blenderze i cyclesie, ale ciekaw jestem jak cycles będzie sobie radził bezpośrednio we viewporcie Houdiniego - czeka mnie tylko skompilowanie tego na linuxie - ktoś już testował cyclesa w chudym?

Początkowo chciałem spróbować wyłącznie w blendku, ale ocean modifier (nawet po dodaniu kilku usprawnień) i flip fluids do tego się nie nadają - nie znalazłem jakieś wydajnej metody blendowania ocean modifiera z symulacją fluid, poza tym ocean modifier nie nadaje się do robienia większej skali, te mapy displacement i foam/spray, które on generuje są beznadziejne - dopóki addon flip fluids nie dostanie jakieś opcji w tym względzie szkoda na to czasu.

 

 

Edytowane przez alex3d

Napisano
  • Autor

Zajęło to trochę czasu, ale wreszcie udało mi się skompilować HdCycles na Suse Thumbleweed z archaiczną wersją gcc-6, której używa Houdini - niby są zalecenia z VFX Platform, ale ustawianie stacji z tymi bibliotekami wszystkimi to generalnie porażka. Tangent Animation udostępniło wersję dość surową, która działa na CPU, chyba czeka ich jeszcze sporo pracy. Jutro zrobię testy jak wygląda przerzucanie materiałów z Blendera do Houdiniego przez USD - podejrzewam, że na tę chwilę słabo 🙂

 

HdCycles_plugin.png.0296eeffb9063a941d88af0315b792b2.png

HdCycles.thumb.png.fdaf81b0f48285d7a25e9633564d5e0f.png

 

 

Edytowane przez alex3d

Napisano

No i super! Gratulacje, że podołałeś zadaniu. Też mnie ciekawi jak się przenoszą materiały, na starszym filmiku z twittera działało to dobrze ale przenosili w zasadzie sam materiał ze zmienionym kolorem więc test raczej mocno podstawowy no ale od czegoś trzeba zacząć 🙂

Edytowane przez Destroyer

Napisano
  • Autor

Kadłub prawie gotowy i spasowany. Jeszcze jakiejś blachy brakuje, która będzie osobnym obiektem i biorę się za budę.

nh1816_re.thumb.jpg.66097b4b07a8da85a93f248766eb08f7.jpg

nh1816_persp.thumb.jpg.11b59865580e080137d1e586fd411692.jpg

 

nh1816_rz.jpg

Napisano

Z tego co widzę na zdjęciach na szybko to kil nie jest taki prosty w profilu bocznym i te "pręty" na dziobie to w sumie nie wiem, bo na zdjęciach gotowych łodzi są trzy, a na zdjęciach gołego kadłuba są dwa. Tak poza tym to chyba ok 🙂 Trochę skala się gubi, ale to częściowo przez brak detali, a częściowo przez wielkość fal na renderach.

I nie jest pewien, czy dziób jest aż tak spiczasty.

 

Edytowane przez blood_brother

Napisano
  • Autor

Dzięki za uwagi. Wszystko zależy od zdjęcia, światła, farby itd. 🙂 Bryła jest dość specyficzna. Rzucę jeszcze raz okiem na wszystko. Kil jest prawie prosty, a z tymi "prętami"/statecznikami to masz rację, że raz dwa raz trzy są. W projekcie mam dwa, ale dorzucę trzeci.

1816-ClassNextGenerationLifeboatPlan120703.jpg.f12f4f3d6a478e03cf126dbfe714fdfc.jpg

Hull-buttocks-and-stations-of-the-SAR-NH-1816-craft.png

Edytowane przez alex3d

Napisano
  • Autor

Blockout dolnej części budy i dla relaksu pierwsze elementy pokładu. Ta niepozorna "walizeczka" to tratwa ratunkowa Survitec Zodiac - w połączeniu ze zwalniakiem od Hammara rewelacyjny wynalazek w przypadku jak łajba idzie na dno - są takie konfiguracje, że kontener uwalnia się z pokładu automatycznie, a gumowa tratwa otwiera się i pompuje pod powierzchnią wody z automatu. Jak skończę geometrię i teksturowanie to przerzucam model z Blendera do Houdiniego. Chcę zrobić animację, symulację sztormu w stylu kinowym i sprawdzić jak przy większym projekcie te dwa softy da się pogodzić. Następnie przerzucam wszystko z powrotem do Blendera, żeby zrobić inne rzeczy niż symulacja, w tym renderowanie.

eq.thumb.jpg.144b35cdf8bc290c221278e52a90afb7.jpg

buda.thumb.jpg.f0c36bb66dff0b95bd727995f8541b1f.jpg

Napisano

Ładnie nabiera kształtów, detale fajnie wyglądają ale najbardziej mnie ciekawi co wyczarujesz w houdinim, szczególnie że obiecujesz sztorm w stylu kinowym 😛 

Liczę na coś przynajmniej jakości Alicji :)

"Imageworks accomplished 82 shots and 900 TB of data for the Oceans of Time sequence in Alice Through the Looking Glass." 🙂 To ze 3 ujęcia w 10TB powinno się zmieścić 🙂 

Napisano
  • Autor

@Destroyer grube ilości, nawet nie wiem ile to byłoby w przeliczeniu na dyskietki 3,5" 😉

To co u nich jest w setkach  tb u mnie będzie w dziesiątkach gb, a to i tak da miliony cząsteczek. Inna sprawa, że Imageworks zawsze lubiło się popisywać technologią, są pionierami zawsze. Z tą Alicją to dość nonszalancko. Raczej takie rzeczy robi się jak najoszczędniej i w podsystemach, żeby łatwo wprowadzić jakieś zmiany, oszukuje się skalę, fejkuje co się da itd.  Chyba, że lali prawdziwą wodę i robili jej motion capture;) heh?

A Ty dłubiesz jeszcze w chudym?

Chciałbym uzyskać coś w ten deseń bardziej:

 

Napisano

@alex3d no też mam wrażenie, ze duże firmy lubią się popisywać nawet jak nie trzeba bo raz, ze markieting stunt a dwa jak duże cyferki to i dużo można klienta chargować 🙂 Tak jak gry które się chwalą że mają mapy 100 milionów kilometrów a na pytanie a co tam jest ciekawego na tych mapach to mają odpowiedź " no nic, ale 100km niczego " 😛 Kolega mi kiedyś tak opowiadał o Lineage 2, że tam jest taka skala mapy, że z jednego miasta do drugiego można kilka godzin biegnąć podziwiając widoki natury

widoki:

577429-559083_20040602_002.jpg

images?q=tbn:ANd9GcR_JWM3xBRPZdbGOoUfFlM

😄

A co do pytania o houdineigo tp prawie nie mam kiedy i już większość zapomniałem 😕 Nie ma okazji albo powodu a najczęściej nie ma czasu i energii żeby się nim bawić "po godzinach" chcę wrócić i mam t w planach ale jak to często przy takich mocnych postanowieniach bywa to te śmiałe palny może pokrzyżować finalna wizyta na cmentarzu która coraz wyraźniej zaczyna majaczyć na horyzoncie budząc niepokój i lęk egzystencjalny 😛 

Filmik który zamieściłeś się nie wyświetla 😕 

iyXzI2G.jpg

Edytowane przez Destroyer

Napisano

Zapowiada się fajny model. Też coś ostatnio próbowałem bawić się z wodą do zlecenia na jachty, i stanęło na wklejeniu rozbryzgów i kilwatera z fotek w photoshopie 😛

Napisano
6 hours ago, maciek.m said:

Zapowiada się fajny model. Też coś ostatnio próbowałem bawić się z wodą do zlecenia na jachty, i stanęło na wklejeniu rozbryzgów i kilwatera z fotek w photoshopie 😛

No i to jest prawilne podejście produkcyjne a nie jakieś głupoty żeby się tylko popisać jak symulacje i inne takie 😄 

Pamiętam jak dosłownie chwilę temu podobny temat robił @ptaszek tylko z jakiegoś powodu obrazki mi się w jego wątku nie wgrywają, może chwilowy problem i zaraz powrócą 🙂 

https://max3d.pl/forums/topic/55082-obiekt3d-aquariva-riva/

Nawet tutorial o tym zrobił 🙂 

https://max3d.pl/forums/topic/56775-modelowanierenderowanie-aquariva-riva-maya/

 

Napisano
  • Autor

@Destroyer  co prawda 14 lat, ale może ma jeszcze w WiPie 🙂

W sumie to tyle ludzi się tu przewinęło, że ciężko uwierzyć, że jesteśmy ostatnimi samurajami. Nawet zdjęcia się nie wczytują :) buhaha. Jak tak dalej pójdzie to przeżyjemy internet. 

Napisano

Mam wrażenie jakby to było ze 3-4 tygodnie temu 😄 Dlatego wyżej pisałem bez żartu, że czasem czuję ten oddech kostuchy na karku 🙂 Pamiętam jak Maciek robił w WIP ten render i pomyślałem, że spoko wyszło i też spróbuję coś podobnego zrobić w wolnej chwili a tu już zbliżamy się do 15 lat a lista rzeczy które chciałem zrobić i spróbować jest tak duża, że większość i tak na szczęście już zapomniałem 😄 Czasem tylko jak przeglądam jakieś stare foldery które się uchowały jak zbierałem wszystko przed formatem to czytam swoje plany, harmonogramy co mam zrobić i czego się nauczyć, zebrane materiały, tutoriale czy przygotowane modele i tak sobie myślę, że gdybym zrobił choć połowę tego to nie wiem gdzie bym był. Pewnie w grobie bo nie maiłbym kiedy spać i jeść 😄 

Napisano
  • Autor

Zacząłem rozkminiać konstrukcję "pędnika strugowodnego". Łódź jest wyposażona w dwa takie waterjet-y Hamilton hm571 co w połączeniu z silnikiem MTU daje 31 węzłów. Niby taki okrągły elemencik, ale de facto większość topologii nie podlega tam regułom symetrii. 

hamilton.thumb.jpg.8e0a34aa9240c7bd4c54be6e3898e741.jpg

 

 

Refka

CUHmCV4WoAA54OG?format=jpg&name=4096x409

 

Napisano

No coraz bardziej mi się podoba co tu się dzieje, czekam na wincej 🙂 

Aż przypomniały mi się czasy forum jak @kliment woroszyłow modelował silniki motorów i samolotów (to jest komplement) 🙂 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności