gigant84 Napisano 6 Styczeń 2018 Napisano 6 Styczeń 2018 Cześć! Jakiś czas temu pytałem was o to jak zrobić tkaninę/otwory w niej itd. przy pomocy prostych polygonów. Dziś inne pytanie ale z tej samej kategorii. Jak narzucić materiał na ramę, a następnie przerobić go na LP? Jest sporo filmów na YT gdzie opisane jest działanie modyfikatora cloth. Problem polega na tym, że jak zrobię ramę namiotu to tkanina nie rozkłada się na tej ramie. Przelatuje przez nią, trochę się deformuje, ale to nie jest zadowalający efekt. Jak z tego później zrobić LP? Czy używa się do tego typu rzeczy innych programów, pluginów?
gigant84 Napisano 6 Styczeń 2018 Autor Napisano 6 Styczeń 2018 To nie jest moja praca :) To zdjęcie podglądowe by było łatwiej wam zrozumieć o co mi chodzi :)
waza Napisano 6 Styczeń 2018 Napisano 6 Styczeń 2018 Przeczytaj instrukcję/opis modyfikatora cloth. Znajdziesz w niej, że można stworzyć punkty zaczepienia (takie pinezki). Jak ich użyjesz to tkanina zawiśnie na nich i się nie zsunie.
ozogonkiem Napisano 8 Styczeń 2018 Napisano 8 Styczeń 2018 Tak, zwykły cloth. Jedynie pamiętaj żeby dodać do symulacji obiekt na którym tkanina ma osiąść :) Co do zamiany go potem na LP. Masz 3 opcje, w zależności od tego jak dokładny efekt chcesz osiągnąć (od najszybszego do najbardziej czasochłonnego): 1. Automatyczna decymacja. W różnych softach są narzędzia to ograniczenia poly przy zachowanym kształcie- Decimate w Blenderze czy (chyba) Optimize w Maxie. 2. Odchudzenie siatki. Vertex po vertexie ręcznie optymalizujesz siatkę do momentu aż będzie odpowienio LP i jednocześnie będziesz zadowolony z kształu. 3. Retopo.
Pawelkos Napisano 8 Styczeń 2018 Napisano 8 Styczeń 2018 Mozesz to zrobic w kilka minut przy pomocy MassFX i mCloth, jesli mowa o 3ds Max
stormwind Napisano 8 Styczeń 2018 Napisano 8 Styczeń 2018 Odnośnie decymacji/optymalizacji, w maxie jest teraz nowszy modyfikator ProOptimizer.
gigant84 Napisano 8 Styczeń 2018 Autor Napisano 8 Styczeń 2018 (edytowane) Wow! Dziękuję wszystkim za taką ilość wiedzy :) A ktoś może mi wytłumaczyć jak zrobić (max) te punkty zaczepienia. Nie natrafiłem nigdzie na tutorial gdzie ktoś by to tłumaczył. Edytowane 8 Styczeń 2018 przez gigant84
Piro Napisano 11 Luty 2018 Napisano 11 Luty 2018 Najlepiej by Ci wyszło chyba użyć marvelous designera do jakichkolwiek szmat, ale koledzy dobrze mówią - cloth w maxie i symulacja. Do ścinania, jeśl w miare prosty shape to prooptimizer z maxa, jeśli manualne retopo to chyba tylko w COAT3d by mi się chciało w miarę szybko.
Fadzu Napisano 8 Maj 2018 Napisano 8 Maj 2018 Polecam Marvelusa, na początku może być toporny ale jak załapiesz co i jak to żaden organiczny model nie będzie ci straszny :D( pościele,tkaniny itp.) Dla mnie najlepiej zrobić HP w marvelusie, następnie wyexportować obiekt do maxa z rozlożona siatką. Następnie do Zbrusha (Zremesh) potem znów do maxa dopracować ręcznie retopo. Potem bake z HP na LP i jest elegancko
michalo Napisano 8 Maj 2018 Napisano 8 Maj 2018 Marvelous ma trochę wygórowana cenę jeśli chcesz tylko robić narzuty i pochodne. Lepiej już symulować w maxie lub nawet w blenderze jak masz mocnego kompa lub cierpliwość.
Fadzu Napisano 8 Maj 2018 Napisano 8 Maj 2018 Marvelous ma trochę wygórowana cenę jeśli chcesz tylko robić narzuty i pochodne. Lepiej już symulować w maxie lub nawet w blenderze jak masz mocnego kompa lub cierpliwość. Osobiście używam do każdego rodzaju materiału, łożka, krzesła, poduszki, koszulki, szlafroki, co tylko się da. Uważam, że z marvelusa wychodzi to bardziej fizycznie i szybko się to robi. Cena może wygórowana ale jakość jest o kilka poziomów lepsza.
gigant84 Napisano 8 Maj 2018 Autor Napisano 8 Maj 2018 Nie sądziłem, że po tak długim czasie temat się będzie nadal rozwijał. Dziękuję za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się