Skocz do zawartości
  • News

    Artykuły redakcji

    Flow - niezależny film animowany wykonany w Blenderze nominowany do Oskara

    Jeśli macie okazję, polecam wybranie się na seans w kinie na film Flow. Jest to miła odmiana po filmach jakie na codzień możemy zobaczyć. Czy niezależny film animowany, wykonany w Blenderze utrze również nosa gigantom takim jak Disney/Pixar? Jest to całkiem możliwe. 
    W tej chwili w wielu kinach w Polsce macie okazję go zobaczyć. Nie wiem jak w innych miastach, ale w moim jest jedynie jeden seans dziennie.
    O filmie
    Flow (łot. Straume) to niezależny film animowany wyreżyserowany przez Gintsa Zilbalodisa, który również odpowiadał za scenariusz, muzykę i animację. Produkcja została całkowicie zrealizowana w oprogramowaniu open-source Blender, co czyni ją wyjątkową w świecie animacji. Film nie zawiera dialogów, a opowiadana historia opiera się wyłącznie na wizualnej narracji oraz muzyce.
    Film miał swoją premierę na festiwalu w Cannes 2024 w sekcji Un Certain Regard, gdzie spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem. Zdobył liczne nagrody, w tym Europejską Nagrodę Filmową za Najlepszy Film Animowany, a także nominacje do Oscara w kategoriach Najlepszy Film Międzynarodowy i Najlepszy Film Animowany, stając się pierwszym łotewskim filmem wyróżnionym w tak prestiżowy sposób.
    Produkcja filmu była możliwa dzięki wsparciu wielu instytucji, w tym Narodowego Centrum Filmowego Łotwy, ARTE France oraz programowi Eurimages. Animację ukończono we Francji i Belgii. Co ciekawe, dźwięki postaci, takich jak kapibara, zostały stworzone z wykorzystaniem nietypowych źródeł – w tym przypadku odgłosów młodego wielbłąda, które zastąpiły nieprzyjemne w odbiorze rzeczywiste dźwięki kapibary.
    Dzięki swoim innowacyjnym rozwiązaniom, Flow jest filmem, który wyznacza nowe standardy w niezależnej animacji i stawia na artystyczną wolność oraz minimalizm. 
    O czym jest Flow?
    Nie chcę zdradzać historii bo naprawdę zapraszam do kina, ale w skrócie co pewnie można zobaczyć na zwiastunie. Film opowiada historię kota, który w świecie zalanym przez powodzie przemierza lasy, góry i zatopione miasta, nawiązując nietypowe przyjaźnie ze zwierzętami, jak kapibara, lemur czy labrador. Wspólnie stawiają czoła naturze, odkrywając znaczenie współpracy i wytrwałości.
     

    23 komentarzy

    Nintendo Switch 2 - oficjalnie zapowiedziane!

    Plotki i przecieki okazały się prawdziwe – Nintendo oficjalnie zaprezentowało swoją nową konsolę przenośną, Nintendo Switch 2.
    Choć nie jest to news bezpośrednio związany z grafiką komputerową, premiera nowej konsoli Nintendo Switch 2 może mieć wpływ na całą branżę kreatywną, w tym na sektor gier wideo, który ostatnio zmaga się z trudnościami.
    Zaprezentowana w krótkim, dwuminutowym trailerze konsola wizualnie przypomina oryginalnego Switcha, choć wyróżniają ją czarne kontrolery Joy-Con z kolorowymi akcentami i większy rozmiar. Switch 2 ma obsługiwać zarówno gry z pierwszej wersji konsoli, jak i nowe, ekskluzywne tytuły – choć nie wszystkie starsze gry będą kompatybilne z nowym urządzeniem.
    W branży gier, gdzie presja na innowacje i jakość graficzną stale rośnie, premiery sprzętowe często ożywiają rynek i otwierają nowe możliwości dla twórców. Być może Nintendo Switch 2 stanie się impulsem do odrodzenia i zwiększenia zainteresowania w tym trudnym okresie. Więcej szczegółów poznamy na konferencji Nintendo Direct, zaplanowanej na 2 kwietnia 2025 roku.
    Dodatkowo, chyba potwierdziła się też kolejna plotka o tym, że pierwszą grą, którą zobaczymy z nową konsolą będzie Mario Kart 9. Przypomnę jeszcze, że jeśli posiadacie pierwszą wersję konsoli i fizyczne gry - tutaj również było wiele informacji, że Nintendo zapewni kompatybilność wsteczną. 
     

    7 komentarzy

    Wiedźmin: Syreny z głębin – nowa odsłona uniwersum już w lutym

    Netflix przygotowuje się na kolejną premierę w uniwersum Wiedźmina. Już 11 lutego na platformie zadebiutuje animowany film "Wiedźmin: Syreny z głębin", który obiecuje wprowadzenie fanów w mroczne wątki fantasy łączące ludzi, syreny i potwory. Zwiastun, który właśnie trafił do sieci, zdradza, że produkcja zapowiada się jako intensywna mieszanka akcji, magii i emocji.
     
     
    Fabuła pełna napięcia i konfliktów
    Historia oparta jest na opowiadaniu Andrzeja Sapkowskiego "Trochę poświęcenia" z tomu Miecz przeznaczenia. Tym razem Geralt z Rivii zostaje wynajęty, aby rozwiązać zagadkę tajemniczych ataków w nadmorskiej wiosce. Wiedźmin wplątuje się w konflikt między ludźmi a morskimi stworzeniami, który grozi przerodzeniem się w otwartą wojnę. Aby zapobiec katastrofie, Geralt skorzysta z pomocy zarówno starych przyjaciół, jak i nowych sojuszników.
    Znane głosy i uznani twórcy
    Reżyserem filmu jest Kang Hei Chul, a za scenariusz odpowiadają Rae Benjamin i Mike Ostrowski. W produkcji usłyszymy głos Douga Cockle’a, który już wcześniej wcielał się w Geralta w angielskich wersjach gier z serii Wiedźmin. W rolach Yennefer i Jaskra usłyszymy Anyę Chalotrę i Joeya Bateya, znanych z serialu aktorskiego.
    Spin-off z głównym bohaterem
    "Syreny z głębin" to pierwszy spin-off "Wiedźmina" skupiający się na Geraltcie, w przeciwieństwie do wcześniejszych produkcji jak "Zmora wilka" (opowieść o Vesemirze) czy "Rodowód krwi" (historia sprzed tysiąca lat). Oprócz Geralta w filmie pojawią się też kluczowe postacie uniwersum, takie jak Yennefer i Jaskier.
    Premiera już w lutym
    "Syreny z głębin" to wyjątkowa okazja, by jeszcze głębiej zanurzyć się w uniwersum Wiedźmina. Produkcja zadebiutuje na Netflix już 11 lutego, a zwiastun zapowiada historię pełną napięcia i intryg, której nie mogą przegapić fani Geralta z Rivii.
     

    28 komentarzy

    The Blood of Dawnwalker – Rebel Wolves prezentuje pierwszy zwiastun

    Studio Rebel Wolves, założone przez byłych pracowników CD Projekt RED, zaprezentowało pierwszą grę swojego autorstwa. The Blood of Dawnwalker to mroczne RPG akcji, które przeniesie graczy do średniowiecznej Europy pełnej konfliktów, zarazy i krwiożerczych wampirów.
    Mroczna opowieść o Dawnwalkerze
    W grze wcielimy się w Coena, młodego mężczyznę przemienionego w hybrydę człowieka i wampira – tytułowego Dawnwalkera. Jego celem jest ocalenie bliskich w świecie, gdzie każdy wybór niesie ze sobą poważne konsekwencje. Zwiastun ukazuje ponury świat, dynamiczne starcia oraz atmosferę przepełnioną grozą.
    Narracyjna swoboda i wyścig z czasem
    Gra oferuje system „narrative sandbox”, w którym to gracze mają dużą dowolność w kształtowaniu opowieści. Każda rozgrywka może wyglądać inaczej, a fabularny czas jest ograniczony – do dyspozycji mamy tylko 30 dni i nocy, by zrealizować zadania i osiągnąć cel.
    Technologia i platformy
    “The Blood of Dawnwalker” korzysta z silnika Unreal Engine 5, co pozwala na tworzenie szczegółowych lokacji i dynamicznych efektów. Gra zmierza na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S, a jej premierę zaplanowano na bliżej nieokreślony czas. Więcej szczegółów, w tym gameplay, poznamy latem tego roku.
    Znane nazwiska w zespole
    Za projektem stoją m.in. Konrad Tomaszkiewicz, reżyser Wiedźmina 3, Bartłomiej Gaweł, odpowiedzialny za artystyczną wizję, oraz Jakub Szamałek, scenarzysta Cyberpunka 2077. Zespół liczy około 100 osób i zapowiada, że gra będzie łączyć to, co najlepsze w klasycznych RPG, z nowoczesnym podejściem do narracji.
     
     

    106 komentarzy

    Pulze udostępnia Post Manager za darmo

    Pulze ogłosiło, że ich narzędzie do pracy z Photoshopem – Post Manager – jest teraz dostępne za darmo. Decyzja ta wynika z chęci skoncentrowania się na głównych produktach firmy, takich jak Scene Manager i Render Manager dla 3ds Max.
    Post Manager to dodatek zaprojektowany z myślą o automatyzacji i uproszczeniu przepływu pracy w Photoshopie, szczególnie w przypadku zarządzania warstwami, maskami i elementami renderów. Narzędzie pozwala na generowanie czystych, uporządkowanych plików Photoshopa przy użyciu szablonów niestandardowych lub wstępnie zdefiniowanych.
    Najważniejsze funkcje:
    Automatyczne aktualizacje warstw: Nowe wersje renderów są automatycznie dopasowywane do istniejących warstw, eliminując potrzebę ręcznych poprawek. Tworzenie masek: Narzędzie upraszcza tworzenie masek z MultiMatte i warstw Luminosity, które są aktualizowane, gdy wprowadzane są nowe elementy. Wsparcie dla inteligentnych obiektów: Obsługa podlinkowanych smart obiektów i automatyczne dopasowanie nazw dla skomplikowanych renderów. Scalanie regionów renderów: Funkcja umożliwia łączenie regionów renderów bez dodatkowego bałaganu w plikach. Narzędzie obsługuje popularne silniki renderujące, takie jak V-Ray, Corona i FStorm, co czyni je szczególnie przydatnym dla artystów 3D pracujących nad wizualizacjami architektonicznymi, ale może być także wykorzystywane w bardziej ogólnych zadaniach postprodukcyjnych.
    Pierwotnie narzędzie było dostępne w modelu subskrypcyjnym za 7 USD miesięcznie, ale teraz Pulze udostępnia je za darmo.
    Więcej informacji oraz możliwość pobrania narzędzia znajdziesz na stronie Pulze.
     

    0 komentarzy

    Maxon przejmuje Laubwerk – więcej roślin 3D dla twórców

    Maxon, producent popularnego oprogramowania do grafiki 2D i 3D, motion designu oraz efektów wizualnych, ogłosił przejęcie firmy Laubwerk GmbH – firmy specjalizującej się w modelach roślin 3D.
    Co to oznacza dla artystów?
    Laubwerk wnosi do Maxona setki realistycznych modeli roślin, materiałów i narzędzi, które wspierają twórców wizualizacji architektonicznych i efektów specjalnych. Część z nich jest już dostępna dla subskrybentów Maxon One poprzez przeglądarkę Asset Browser w Cinema 4D. Wkrótce biblioteka ta zostanie rozszerzona o kolejne zasoby.
    David McGavran, CEO Maxon:
    "Laubwerk doskonale uzupełnia nasze technologie. Ich doświadczenie pomoże nam jeszcze bardziej usprawnić workflow artystów, oferując gotowe do użycia modele parametryczne."
    Philip Paar, CEO Laubwerk:
    "Naszym celem zawsze było tworzenie autentycznych i łatwych w użyciu modeli roślin. Partnerstwo z Maxon pozwoli nam dostarczać jeszcze lepsze rozwiązania i dalej rozwijać naszą wizję."
    O Laubwerk GmbH
    Założona w 2010 roku w Berlinie firma Laubwerk specjalizuje się w rozwiązaniach 3D dla architektów, artystów CG i ekspertów VFX. Jej realistyczne modele roślin zdobyły uznanie na całym świecie – od małych firm, przez uniwersytety, po globalne marki jak Audi, VW czy Foster+Partners.
    Subskrybenci Maxon One mogą już korzystać z wybranych modeli roślin Laubwerk. W nadchodzących miesiącach planowane są kolejne rozszerzenia zasobów!
    Więcej: https://www.maxon.net

    0 komentarzy

    V-Ray dla Blendera – wersja beta od Chaos już dostępna

    Chaos ogłosiło premierę wersji beta V-Ray dla Blendera, integrując swoje wielokrotnie nagradzane narzędzie renderujące z popularnym środowiskiem 3D. Dzięki tej nowej integracji użytkownicy mogą tworzyć fotorealistyczne i artystyczne rendery oraz animacje bezpośrednio w Blenderze.
    Funkcje V-Ray dla Blendera
    Renderowanie:
    Silnik ray-tracingowy obsługujący CPU, GPU i rendering hybrydowy. Denoiery NVIDIA AI oraz Intel Open Image eliminujące szumy i przyspieszające proces renderingu. Obsługa zaawansowanych kanałów renderowania do kompozycji, w tym EXR, Cryptomatte i Light Path Expressions. Oświetlenie:
    Realistyczne oświetlenie z Global Illumination (GI), symulujące odbicia i interakcje światła z powierzchniami. Proceduralne chmury i dynamiczne systemy oświetlenia HDRI. Efekty atmosferyczne, takie jak mgła i perspektywa powietrzna. Materiały i tekstury:
    Rozbudowane shadery do realistycznych i stylizowanych powierzchni. Wsparcie dla proceduralnych tekstur i shaderów OSL oraz GLSL. Obsługa geometrii, w tym V-Ray Proxies i włosów z Blendera. Interoperacyjność:
    Łatwy transfer scen i zasobów dzięki formatowi V-Ray Scene File. Integracja z V-Ray Cloud dla renderingu w chmurze i współpracy zespołowej. Postprodukcja:
    Narzędzie V-Ray Frame Buffer do korekcji kolorów, warstwowego komponowania i edycji świateł bez konieczności ponownego renderingu. Dostęp do biblioteki Chaos Cosmos z ponad 6000 darmowych, gotowych do renderowania modeli i materiałów. Dostępność i opinie
    V-Ray dla Blendera jest kompatybilny z Windows i Blender 4.2. Chaos zaprasza użytkowników do testowania wersji beta i dzielenia się opiniami, które pomogą w dalszym rozwoju narzędzia.
    Więcej informacji i zapis do beta-testów dostępne na oficjalnej stronie Chaos.
    Sprawdź: chaos.com
     

    3 komentarze

    „Rojbers” – nowy serial animowany o śląsku lat 90.

    „Rojbers” to świeży powiew nostalgii dla dorosłych widzów, zabierający nas na Śląsk lat 90. Akcja serialu rozgrywa się w katowickim Nikiszowcu, gdzie trójka nastolatków – Knefel, Rafau i Toruń – przeżywa pełne humoru i absurdu podwórkowe przygody.
    Serial wyróżnia się autentycznym klimatem epoki, z detalami, które wywołają nostalgię u tych, którzy dorastali w tamtych czasach. Motorynka – marzenie każdego dzieciaka, kasety przewijane ołówkiem i osiedlowe trzepaki tworzą tło dla opowieści pełnej barwnego języka i realistycznych dialogów.
    Dorośli widzowie poczują klimat lat 90.
    „Rojbers” nie jest bajką dla dzieci – to komedia dla dorosłych, która nie stroni od odważnych tematów, takich jak papierosy, alkohol czy osiedlowe porachunki. Pierwszy odcinek, zatytułowany „Motorynka”, jest już dostępny na YouTube i zapowiada serial pełen emocji oraz nostalgicznych wspomnień.
    Kim są bohaterowie?
    Główni bohaterowie to:
    Knefel – lokalny cwaniak, Rafau – jego wierny towarzysz, Toruń – nowy w ekipie chłopak z Torunia. Ich perypetie to humorystyczny obraz dorastania w Polsce lat 90., gdzie każdy dzień niósł nowe wyzwania i przygody.
    Kulisy powstawania serialu
    Twórcą animacji jest Dariusz Nojman, który przez rok uczył się programu Blender, tworząc ten projekt od podstaw. Jego pasja i zaangażowanie zaowocowały produkcją, która już zdobywa uznanie widzów.
    Gdzie oglądać?
    Serial można obejrzeć na kanale YouTube „Rojbers”, gdzie będą pojawiać się kolejne odcinki.
    Jeśli tęsknisz za klimatem lat 90. lub chcesz go dopiero odkryć – koniecznie sprawdź tę produkcję!
    Zobacz film: https://www.youtube.com/watch?v=GbZ7z76Id6o
     

    5 komentarzy

    Veo 2 i Imagen 3 oraz Whisk – nowe modele generowania wideo i obrazów od Google

    Google zaprezentowało odpowiedż dla Sory od Opena - modele Veo 2 oraz Imagen 3 – nowe modele generowania wideo i obrazów.
    Te zaawansowane narzędzia są już dostępne w aplikacjach VideoFX, ImageFX oraz eksperymentalnym narzędziu Whisk z Google Labs. Napiszę to na początku. Podobnie jak w przypadku Sory - bez kombinowania,  w Polsce te modele nie są oficjalnie dostępne.
    Veo 2: rewolucja w generowaniu wideo
    Veo 2 pozwala na tworzenie wideo o wysokiej jakości, od filmowych ujęć po kreatywne wizualizacje. Dzięki lepszemu zrozumieniu fizyki, ruchu i ekspresji człowieka, generowane filmy cechuje większy realizm. Model obsługuje rozdzielczości do 4K i ujęcia trwające kilka minut.
     
    Veo 2 jest dostępny z funkcją znakowania wideo niewidocznym watermarkiem SynthID, co pomaga w identyfikacji treści generowanych przez AI.
    Imagen 3: nowe możliwości generowania obrazów
    Ulepszony model Imagen 3 oferuje bardziej szczegółowe, wierne i różnorodne obrazy. Od fotorealizmu przez impresjonizm aż po styl anime, model spełnia oczekiwania najbardziej wymagających użytkowników.
    Imagen 3 jest dostępny w ponad 100 krajach poprzez ImageFX.


    Whisk: kreatywne remixowanie obrazów
     
    Jak skorzystać?
    Modele Veo 2 i Imagen 3 są dostępne w Google Labs (ale nie oficjalnie w Polsce na dzień dzisiejszy) – można zapisać się na listę oczekujących. W 2024 roku Veo 2 trafi również do YouTube Shorts.
    Więcej informacji znajdziesz na stronie Google Labs.

    5 komentarzy

    Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

    To list miłosny do gier” – powiedział podczas tegorocznego gamescomu o serii „Secret Level” Tim Miller, współtwórca Blur Studio, reżyser, legenda efektów specjalnych i pomysłodawca antologii. Współautorami wspomnianego przez niego „listu” są artyści ze studia Platige Image, którzy zrealizowali odcinek z fabułą osadzoną w uniwersum gry „Crossfire”.
    „Secret Level” to nowy serial animowany dla dorosłych stworzony przez Tima Millera dla Amazon Prime Video. Antologia została wyprodukowana przez Blur Studio wraz z Amazon MGM Studios. Rolę producenta wykonawczego i reżysera nadzorującego pełnił Dave Wilson, który do współpracy przy tworzeniu 15-odcinkowej serii zaprosił gwiazdy takie jak Arnold Schwarzenegger, Keanu Reeves,  Kevin Hart i Claudia Doumit oraz najlepsze studia animacji z całego świata. W tym gronie nie mogło zabraknąć Platige Image, które od ponad dwóch dekad słynie z animacji krótkometrażowych, cinematików do najpopularniejszych gier oraz nagradzanych produkcji reklamowych.
    – Uczestnictwo w projekcie takim jak Secret Level, to dowód przynależności do elitarnego klubu najlepszych studiów na świecie. Bardzo się cieszę, że podczas tej realizacji mogliśmy kolejny raz korzystać z Platige Motion Capture Studio, które powstało z myślą właśnie o takich produkcjach, ale równie dobrze sprawdza się w pracy nad cinematikami i tworzeniu contentu in game'owego – komentuje Karol Żbikowski, CEO Platige Image.
    – Produkcja krótkometrażowych filmów animowanych jest w DNA Platige Image. Dzięki doświadczeniu i talentowi naszych artystów staliśmy się jednym z czołowych producentów cinematików na świecie „Secret Level” jest dla nas projektem idealnym. Zarówno pod względem wyborów artystycznych, jak i celów biznesowych, a sama współpraca z Blur Studio była, jak poprzednio - nadzwyczajna. Pracowaliśmy nad odcinkiem Crossfire ze świadomością, że jesteśmy częścią czegoś niezwykłego – komentuje Artur Zicz, producent wykonawczy filmu.
    Platige Image współpracowało już z Timem Millerem i Blur Studio przy okazji tworzenia stylizowanej animacji „Fish Night”, będącej częścią „Love, Death & Robots” – animowanej antologii platformy Netflix. Tym razem w ramach „Secret Level” studio przygotowało w pełni animowany komputerowo ale realistyczny film, którego reżyserem – podobnie jak w przypadku „Fish Night” – został Damian Nenow, członek Amerykańskiej Akademii Filmowej i laureat m.in. Europejskiej Nagrody Filmowej za film „Jeszcze dzień życia”. Aby powstał tak skomplikowany film, każdy etap jego realizacji musi być perfekcyjnie zaplanowany.
    – Nasze wcześniejsze doświadczenia z Blur Studio sprawiły, że otrzymaliśmy pełne zaufanie, by na podstawie scenariusza stworzyć ponad 15-minutowy, pełen akcji odcinek. Przygotowaliśmy bardzo szczegółowy plan działań, który na kolejnych etapach „wystarczyło” dopracowywać. Powstało ponad tysiąc szkiców, ale nigdy nie stworzyliśmy tradycyjnego storyboardu – wyjaśnia Damian Nenow, reżyser. – Zaprojektowaliśmy, zbudowaliśmy i wyrenderowaliśmy całe miasto, w którym dzieje się akcja. Stworzyliśmy również stuntvizy, dzięki którym wiedzieliśmy, czy choreografia walk kaskaderskich pasuje do filmu. Gdy wszystko było gotowe, mogliśmy ruszyć z pracami nad mocapem – dodaje.
    – Plan zdjęciowy był podzielony na dwie lokalizacje – kaskaderskie sesje mocap były nagrywane w naszym Motion Capture Studio, natomiast performance capture i sceny dialogowe z aktorami, których podobizny zostały wykorzystane w filmie, zrealizowano w Los Angeles – wyjaśnia Marina Borokhova, producentka w Platige Image.
    Pierwsza część antologii „Secret Level”, składająca się z 8 odcinków, miała premierę 10 grudnia. Twórcy z Platige Image zapowiadają, że wkrótce przedstawią więcej materiałów wideo przybliżających proces realizacji odcinka „Crossfire”, a Blur Studio i Amazon MGM Studios już zapowiedziały kontynuację cyklu.
    – Przy każdej realizacji staramy się dawać od siebie coraz więcej. Tworząc odcinek „Secret Level”, przygotowaliśmy to, z czego Platige Image słynie od lat, czyli realistyczne elementy graficzne, ale również wykorzystaliśmy nowe narzędzia, takie jak MetaHuman Animator i skalibrowaliśmy je do naszych potrzeb. Dzięki temu stworzyliśmy realistyczną animację twarzy, pochodzącą z performance capture, czyli w całości nagraną na planie. Więcej szczegółów dotyczących naszej pracy nad „Crossfire” będzie można zobaczyć na materiałach wideo, które wkrótce opublikujemy – komentuje Hubert Zegardło, VFX Supervisor w Platige Image. 
    Film stworzony przez Platige Image został zrealizowany w Polsce ze wsparciem finansowym na podstawie ustawy o finansowym wspieraniu produkcji audiowizualnej, przyznawanym przez Polski Instytut Sztuki Filmowej ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
     

    19 komentarzy

    Wiedźmin IV - pierwszy zwiastun!

    CD PROJEKT RED zaprezentował filmowy zwiastun gry Wiedźmin IV — będącej pierwszą odsłoną nowej wiedźmińskiej sagi — podczas gali The Game Awards 2024 w Los Angeles.
    Blisko sześciominutowy zwiastun prezentuje główną bohaterkę gry Ciri, która trafia do odosobnionej wioski terroryzowanej przez potwora domagającego się od mieszkańców ofiar z ludzi.
    Wiedźmin IV powstaje przy użyciu autorskiej wersji silnika Unreal Engine 5. Zwiastun filmowy jest prerenderowany w Unreal Engine 5 na niezapowiedzianej karcie graficznej NVIDIA GeForce RTX.
    Wiedźmin IV, będący kontynuacją jednej z najwyżej ocenianych gier w historii, ma być najbardziej ambitną i wciągającą odsłoną serii. Podczas tegorocznej gali rozdania nagród The Game Awards studio CD PROJEKT RED zaprezentowało pierwszy filmowy zwiastun swojej najnowszej produkcji — Wiedźmina IV, dotychczas znanego pod kryptonimem Polaris. Gra, będąca kontynuacją Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu, jednej z najwyżej ocenianych gier w historii, stanowi początek nowej wiedźmińskiej sagi.
    - Długo czekaliśmy, by w końcu móc to ogłosić: rozpoczynamy nową wiedźmińską sagę, a jej główną bohaterką jest Ciri! — powiedział Sebastian Kalemba, reżyser gry. — Od początku byliśmy pewni, że w Wiedźminie IV to właśnie jej historię chcemy opowiedzieć. To naturalny krok naprzód — z jej perspektywy spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, co naprawdę znaczy być wiedźminem w tym brutalnym, mrocznym świecie. Teraz zabieramy was do tego świata za pomocą naszego zwiastuna. To, co w nim zobaczycie, to pierwsza zapowiedź wyzwań, jakie staną przed Ciri w naszej nowej grze.
    W blisko sześciominutowym zwiastunie gracze mają okazję zapoznać się z brutalnym, mrocznym światem gry i główną bohaterką nowej sagi — Ciri, przybraną córką Geralta z Rivii, która trafia do położonej na odludziu wioski, od lat terroryzowanej przez przerażającą bestię domagającą się ofiar z ludzi. Ciri, uzbrojona w śmiercionośny łańcuch, wspomagana wiedźmińskimi miksturami oraz magią wykraczającą poza możliwości innych wiedźminów, rzuca wyzwanie zarówno bestii, jak i krwawej tradycji.
    Zwiastun, pomyślany jako zamknięta wiedźmińska opowieść, obrazuje tragiczny konflikt między Ciri a ludźmi, których próbuje chronić, ich przesądami i uprzedzeniami. W finale tej historii bohaterka musi zmierzyć się z bolesną prawdą: w tym świecie prawdziwe potwory często mają ludzkie oblicze.

    Zwiastun jest efektem bliskiej współpracy CD PROJEKT RED ze studiem Platige Image, które w przeszłości pracowało już przy materiałach filmowych dla wiedźmińskiej serii. Powstał on przy wykorzystaniu autorskiej wersji silnika Unreal Engine 5 od CD PROJEKT RED i choć nie przedstawia rozgrywki, to wykorzystuje obiekty i modele z gry, dając tym samym wgląd w doświadczenie, które Wiedźmin IV zaoferuje graczom.
     

    5 komentarzy

    Sora od OpenAI publicznie dostępna

    Firma OpenAI kilka dni temu zapowiedziała, że przez 12 kolejnych dni będzie udostępniać nowości produktowe dla swoich użytkowników. 
    Dzisiaj oficjalnie zaprezentowano publiczną wersję SoraAI.

    Czym jest Sora?
    Jest to zaawansowany model sztucznej inteligencji, który potrafi tworzyć realistyczne i pełne wyobraźni sceny wideo na podstawie pisemnych instrukcji. Sora zapowiada nową erę w generowaniu treści wideo, umożliwiając tworzenie klipów trwających do minuty, zachowując przy tym wysoką jakość wizualną i ścisłą zgodność z wytycznymi użytkownika.
    Do tej pory Sora dostępna była tylko dla wybranych. W sumie, po części nadal tak jest. Polski nie ma na liście krajów w których ten produkt jest oficjalnie dostępny.
    Natomiast jak to działa? Czy efekt wow sprzed kilku miesięcy został zachowany. Najlepiej o tym opowie MKBHD, który nagrał krótką recenzję filmu.
     

    1 komentarz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności