Modo - koniec rozwoju programu
Aktywni użytkownicy Modo będą mogli liczyć na wsparcie techniczne do końca trwania obecnych umów, a także uzyskać rozszerzoną licencję 10-letnią, która zapewni im dalszy dostęp do oprogramowania.
Historia
Modo zabiera ze sobą dość duży kawałek historii branży VFX. Modo powstało dzięki temu samemu zespołowi inżynierów, którzy wcześniej stworzyli innowacyjną aplikację 3D – LightWave 3D. Program ten był pierwotnie opracowany na platformę Amiga i stanowił część zestawu Video Toaster, popularnego w latach 80. i 90. w telewizji. W 2001 roku, na skutek różnic dotyczących przyszłości LightWave, Brad Peebler, wiceprezes NewTek ds. rozwoju 3D, opuścił firmę i założył Luxology, które stało się twórcą Modo. Dołączyli do niego Allen Hastings, Stuart Ferguson oraz kilku innych kluczowych programistów.
Po trzech latach pracy Modo zostało po raz pierwszy zaprezentowane na SIGGRAPH 2004, a wkrótce potem, we wrześniu tego samego roku, trafiło na rynek. Program szybko zdobył uznanie wśród prestiżowych studiów, takich jak Digital Domain, Pixar, Industrial Light & Magic i wiele innych. Modo zdobyło także liczne nagrody, m.in. Apple Design Award w 2006 roku za najlepsze wykorzystanie grafiki Mac OS X oraz Game Developer Frontline Award dla najlepszego narzędzia artystycznego w 2007 roku.
Modo było wykorzystywane przy produkcji takich filmów jak „Stealth”, „Ant Bully”, „Iron Man” oraz „Wall-E”.
The Foundry przejęło Modo w roku 2012.
Oficjalna informacja: https://www.foundry.com/news-and-awards/foundry-winds-down-modo-development
4 komentarze