Skocz do zawartości
  • News

    Artykuły redakcji

    Modo - koniec rozwoju programu

    Firma Foundry, znana z tworzenia oprogramowania dla branży medialnej i rozrywkowej, ogłosiła zakończenie rozwoju popularnego narzędzia do modelowania 3D – Modo. Wersja 17.1, zaplanowana na koniec tego roku, będzie ostatnią w historii programu. Decyzja ta jest częścią nowej strategii, która umożliwi Foundry skoncentrowanie się na kluczowych produktach i inwestycjach w rozwiązania odpowiadające zmieniającym się potrzebom rynku.
    Aktywni użytkownicy Modo będą mogli liczyć na wsparcie techniczne do końca trwania obecnych umów, a także uzyskać rozszerzoną licencję 10-letnią, która zapewni im dalszy dostęp do oprogramowania.
    Historia
    Modo zabiera ze sobą dość duży kawałek historii branży VFX. Modo powstało dzięki temu samemu zespołowi inżynierów, którzy wcześniej stworzyli innowacyjną aplikację 3D – LightWave 3D. Program ten był pierwotnie opracowany na platformę Amiga i stanowił część zestawu Video Toaster, popularnego w latach 80. i 90. w telewizji. W 2001 roku, na skutek różnic dotyczących przyszłości LightWave, Brad Peebler, wiceprezes NewTek ds. rozwoju 3D, opuścił firmę i założył Luxology, które stało się twórcą Modo. Dołączyli do niego Allen Hastings, Stuart Ferguson oraz kilku innych kluczowych programistów.
    Po trzech latach pracy Modo zostało po raz pierwszy zaprezentowane na SIGGRAPH 2004, a wkrótce potem, we wrześniu tego samego roku, trafiło na rynek. Program szybko zdobył uznanie wśród prestiżowych studiów, takich jak Digital Domain, Pixar, Industrial Light & Magic i wiele innych. Modo zdobyło także liczne nagrody, m.in. Apple Design Award w 2006 roku za najlepsze wykorzystanie grafiki Mac OS X oraz Game Developer Frontline Award dla najlepszego narzędzia artystycznego w 2007 roku.
    Modo było wykorzystywane przy produkcji takich filmów jak „Stealth”, „Ant Bully”, „Iron Man” oraz „Wall-E”.
    The Foundry przejęło Modo w roku 2012. 
    Oficjalna informacja: https://www.foundry.com/news-and-awards/foundry-winds-down-modo-development

    4 komentarze

    V-Ray 7 dla 3ds max

    Chaos ogłosił premierę V-Ray 7 dla 3ds Max. Oto najważniejsze nowości:
    Gaussian splats: Możliwość importu i renderowania obiektów Gaussian Splat widocznych w refleksach i refrakcjach.
    Virtual Tours: V-Ray 7 pozwala na tworzenie immersyjnych wycieczek panoramicznych, z opcją generowania hotspotów i przejść, zintegrowanych z Chaos Cloud.
    Renderowanie obszarów o nieregularnych kształtach: Użytkownicy mogą wyznaczać konkretne rejony do renderingu w V-Ray Frame Buffer, co pozwala zaoszczędzić czas na renderowaniu.
    Vignette Layer: Nowa warstwa efektu winiety z możliwością dostosowania kształtu, intensywności i pozycji.
    Presety korekcji kolorów: Szybki sposób na eksperymentowanie z różnymi stylami gradacji kolorystycznej.
    Usprawnienia Chaos Scatter: Instance Brush i biblioteka map dystrybucji ułatwiające ręczne rozstawianie obiektów oraz różne wzory rozmieszczenia roślinności.
    Szybszy eksport scen scatter-heavy: Optymalizacja przy eksporcie scen o dużej liczbie rozproszonych obiektów na Chaos Cloud i farmy renderujące.
    Automatyczne usuwanie "firefly": Nowy algorytm usuwający jasne artefakty, co skraca czas na postprodukcję.
    Ulepszone V-Ray Sun & Sky: Nowy model PRG Sky pozwala na bardziej realistyczne renderowanie przy różnych wysokościach i porach dnia.
    V-Ray Luminaires: W Chaos Cosmos pojawiły się gotowe modele opraw oświetleniowych, przyspieszające renderowanie i ułatwiające dodawanie realistycznych źródeł światła.
    Wsparcie dla wariantów assetów: Wybrane obiekty roślinne w Chaos Cosmos zawierają teraz warianty sezonowe.
    Setki nowych assetów: Chaos Cosmos został wzbogacony o nowe elementy, takie jak postacie, roślinność, meble i tkaniny.
    V-Ray Profiler: Narzędzie analizy wydajności renderingu, które identyfikuje czasochłonne procesy i ułatwia optymalizację.
    Zakładka Geometry w V-Ray Lister: Nowe narzędzia filtrowania i ulepszenia do zarządzania obiektami V-Ray Geometry, takimi jak Proxy, Fur i Decals.
    Nowy V-Ray Scene Converter: Przeprojektowany konwerter scen pozwala na selektywną konwersję obiektów i automatyczne aktualizacje plików materiałów do formatu .TX.
    Szybszy rendering GPU: Poprawiono wydajność V-Ray GPU, w tym nowy solver kaustyki zoptymalizowany pod GPU.
    Out-of-core textures: Możliwość pracy z teksturami o wysokiej rozdzielczości bez kompromisu na jakości cieniowania.
    Rozszerzone wsparcie USD: Zgodność z najnowszą wersją USD w 3ds Max, co zapewnia dostęp do nowych funkcji formatu.
    Wsparcie OpenPBR: V-Ray obsługuje teraz OpenPBR w 3ds Max 2025.3, co umożliwia spójne wyniki cieniowania na różnych platformach.
    Pobierz V-Ray dla 3ds max3d: https://docs.chaos.com/display/VMAX/V-Ray+7
    Więcej: https://www.chaos.com/vray/3ds-max/whats-new

    10 komentarzy

    Autodesk: Nowe Narzędzie AI do tworzenia scen 3D z wideo

    Autodesk, wraz z firmą Wonder Dynamics (jest to teraz firma podległa Autodesk) ogłosił nowy przełomowy zestaw narzędzi, który umożliwia generowanie scen 3D z nagrań wideo na żywo za pomocą sztucznej inteligencji. W najnowszym wpisie na blogu współzałożyciel Wonder Dynamics, Nikola Todorovic, przedstawił funkcję „Video to 3D Scene”, która pozwala przekształcić wideo w pełni edytowalne sceny 3D, obejmujące różne ujęcia – od szerokich kadrów, przez ujęcia średnie, aż po zbliżenia. Technologia ta rekonstruuje scenę w przestrzeni 3D, zachowując układ kamer i ruch postaci w stosunku do otoczenia.
    Kluczowe elementy, takie jak animacje postaci, środowisko, oświetlenie i dane o ruchu kamer, można następnie edytować w takich programach jak Maya, Blender czy Unreal Engine, co umożliwia pełną kontrolę artystyczną nad sceną. Beta wersja tego narzędzia jest już dostępna dla użytkowników Wonder Studio, a premiera następuje zaledwie pięć miesięcy po przejęciu Wonder Dynamics przez Autodesk.
    W odpowiedzi na obawy środowiska artystycznego dotyczące wpływu generatywnej AI na miejsca pracy, Todorovic podkreśla, że technologia ta nie zastępuje twórców, lecz oferuje im większą kontrolę nad projektem. „Chociaż AI poczyniła ogromne postępy, nie jest to rozwiązanie na jedno kliknięcie. Dzięki Wonder Animation artysta może w pełni realizować swoją wizję, korzystając z zaawansowanych, ale nieautomatycznych narzędzi AI”.
    Więcej informacji na temat Wonder Dynamics i ich narzędzi można znaleźć na stronie: https://www.autodesk.com/solutions/wonder-dynamics
     

    0 komentarzy

    Blender Conference 2024 - keynote, nagrania

    Blender Conference 2024 to rzeczywiście unikalna okazja dla fanów i twórców Blender – wydarzenie zgromadziło w Amsterdamie setki uczestników i specjalistów z całego świata, choć bilety wyprzedały się błyskawicznie.
    Na szczęście dla tych, którzy nie zdążyli, wszystkie sesje są nagrywane i będą stopniowo udostępniane na oficjalnym kanale YouTube Blender. Warto zacząć od obejrzenia keynote’u Tona Roosendaala, który właśnie został opublikowany – świetna okazja, by dowiedzieć się, jakie są plany i wizja dalszego rozwoju Blender.
    Playlista konferencji: 
     

    12 komentarzy

    Unity 6 wydane!

    Unity 6 zostało oficjalnie wydane. Nowa wersja, będąca następcą Unity 2023 LTS, przynosi szereg ulepszeń w zakresie wydajności, renderingu i narzędzi, które z pewnością podniosą kreatywność użytkowników.
    Najważniejsze nowości w Unity 6:
    Ulepszenia w renderingu: Nowe funkcje, takie jak GPU Resident Drawer, GPU Occlusion Culling oraz Spatial Temporal Post-Processing, znacząco przyspieszają rendering i zmniejszają obciążenie CPU. Nowe narzędzie Render Graph szczególnie przypadnie do gustu twórcom gier mobilnych dzięki poprawie efektywności energetycznej i pamięci.
      Rozbudowana obsługa multiplayera: Multiplayer Center ułatwia dostęp do narzędzi multiplayer, a nowe Widgety pozwalają na szybkie wdrażanie funkcji, takich jak lobby czy czat głosowy. Wprowadzono także tryb Multiplayer Play Mode, który przyspiesza iteracje i testowanie rozgrywki.
      Wsparcie dla przeglądarek mobilnych: Unity 6 pozwala na uruchamianie projektów bezpośrednio w przeglądarkach mobilnych, co otwiera nowe możliwości w tworzeniu gier webowych. Zwiększono także limit pamięci Web Assembly z 2GB do 4GB.
      Zaawansowane oświetlenie i grafika: Adaptive Probe Volumes oraz nowa architektura Light Baking umożliwiają bardziej realistyczne efekty świetlne, a wsparcie dla Ray Tracingu oraz ulepszenia VFX Graph zapewniają wysoką wierność wizualną.
      Sztuczna inteligencja w czasie rzeczywistym: Dzięki narzędziu Sentis, twórcy mogą łatwo integrować modele AI, które reagują na dane z realnego świata, poprawiając inteligencję przeciwników i interakcje w grach.
      Więcej informacji o oraz dema znajdziecie pod tym adresem: https://unity.com/blog/unity-6-features-announcement

    0 komentarzy

    Adobe Fresco za darmo – konkurencja dla Procreate i Clip Studio Paint

    Adobe udostępniło swoją aplikację do malowania i rysowania - Fresco, całkowicie za darmo, aby konkurować z takimi programami jak Procreate czy Clip Studio Paint.
    Znaliście i słyszeliście o tym programie?
    Fresco, który przeznaczony jest na urządzenia z obsługą dotykową i rysika (iPad, iPhone, PC z Windows), od teraz oferuje wszystkie funkcje premium bez opłat. Wcześniej dostępna była darmowa wersja, jednak za pełen dostęp do bibliotek czcionek, szerszy wybór pędzli i możliwość importowania własnych, użytkownicy musieli płacić roczny abonament w wysokości 9,99 USD.
    Adobe stara się w ten sposób przyciągnąć więcej ilustratorów, choć konkurencja, szczególnie Procreate, ma dużą przewagę cenową i lojalną bazę użytkowników. Fresco wyróżnia się jednak wsparciem dla desktopów oraz przechowywaniem plików w chmurze, co może być kuszące dla nowych użytkowników.
    Adobe Fresco, dostępne od 2019 roku, wciąż ustępuje popularnością takim programom jak Photoshop czy Illustrator, ale oferuje ciekawe narzędzia, np. symetrię odbicia i rotacji oraz możliwość animacji rysunków za pomocą presetów.
    Warto dodać, że na ten moment Fresco nie dodało żadnych funkcji związanych z generatywną sztuczną inteligencją, a wydaje się, że to mogłoby przekonać pewną grupę. Warto też przypomnieć, że właśnie ta konkurencyjna aplikacja jakiś czas temu zapowiedziała wręcz walkę z wszelkimi funkcjami AI (mowa tutaj o Procreate i jego prezesie).
     


    2 komentarze

    Act-One: Nowe narzędzie do generowania ekspresywnych animacji postaci

    Jeśli miałbym wymienić jedną firmę, które warto się przyglądać pod kątem narzędzi jakie dostarcza dla branży graficznej (VFX) - bez wątpienia byłaby to Runway. Jest to firma, która już w tej chwili może pochwalić się wykorzystaniem swojej technologii "w produkcji" pracując razem z twórcami filmowymi, studiami, muzykami.
    Runway ogłosiło właśnie premierę Act-One – narzędzia, które umożliwia tworzenie ekspresywnych animacji postaci na podstawie prostych nagrań wideo. Narzędzie dostępne jest w ramach Gen-3 Alpha i stanowi znaczący krok naprzód w zastosowaniu modeli generatywnych w animacji oraz produkcji filmowej.
    Nowa era animacji
    Act-One wykorzystuje nagrania wideo i głos aktora jako jedyne źródło danych do generowania animacji. Tradycyjne metody, takie jak motion capture, są zastępowane przez prostsze rozwiązanie, które nie wymaga specjalistycznego sprzętu. Dzięki temu proces staje się bardziej dostępny i szybki, a aktorskie emocje i niuanse są wiernie oddawane w postaci cyfrowej.
    Jak to działa?
    Narzędzie umożliwia animowanie postaci na podstawie prostych nagrań wideo, zachowując przy tym szczegóły takie jak ruch oczu, mikroekspresje czy tempo wypowiedzi. Użytkownicy mogą korzystać z domowej kamery, by przenieść swoje występy na generowane postacie o różnych proporcjach i wyglądzie, otwierając nowe możliwości projektowania postaci.
    Wiarygodne i realistyczne wyniki
    Act-One doskonale radzi sobie z tworzeniem realistycznych, filmowych animacji postaci, które wyrażają prawdziwe emocje. Model sprawdza się w różnych ujęciach kamery, co pozwala na swobodne tworzenie treści narracyjnych z jednym aktorem, wcielającym się w wiele postaci.
    Bezpieczeństwo
    Runway w swoich materiałach informuje, że dba o odpowiedzialny rozwój swoich narzędzi. Act-One wprowadza zaawansowane mechanizmy moderacji treści, w tym blokadę generowania wizerunków publicznych osób oraz weryfikację praw do użycia głosu.
    Dostępność
    Niestety narzędzie nie jest dostępne jeszcze dla wszystkich, a udostępniane stopniowo kolejnym użytkownikom.
    Źródło: https://runwayml.com/research/introducing-act-one

    3 komentarze

    Fab - nowe zintegrowane marketplace od Epic Games

    Epic Games uruchomiło Fab – platformę, która łączy Unreal Engine Marketplace, Sketchfab Store i Quixel Megascans w jedno miejsce do odkrywania, kupowania, sprzedawania i dzielenia się cyfrowymi zasobami. Fab obsługuje twórców korzystających z Unreal Engine, Unity 3D, Unreal Editor for Fortnite (UEFN) oraz innych narzędzi do tworzenia cyfrowej treści.
    Na Fab.com można znaleźć szeroką ofertę wysokiej jakości assetów gotowych do użycia w czasie rzeczywistym, w tym środowiska, VFX, audio, animacje, postacie i pluginy. Warto zwrócić uwagę, że twórcy Unreal Engine będą mogli wkrótce uzyskać dostęp do Fab bezpośrednio w edytorze Unreal Engine 5, a twórcy Fortnite odkrywać zasoby przygotowane pod UEFN.
    Co oferuje Fab?
    Rozbudowana biblioteka assetów 3D, VFX, środowisk i więcej od twórców takich jak KitBash3D czy Dekogon Studios. Treści kompatybilne z Unreal Engine, Unity oraz UEFN. Bezpłatny dostęp do Quixel Megascans do końca 2024 roku – ponad 17 000 assetów, w tym 10 nowych paczek scen. Możliwość przeglądania assetów w czasie rzeczywistym za pomocą zaawansowanego przeglądarki 3D. Filtry pozwalające wykluczyć produkty generowane przez AI.  
    Plany na przyszłość
    Epic Games planuje dalszy rozwój platformy, w tym dodanie nowych formatów plików (np. zasoby Roblox i Minecraft), dostęp do MetaHumans oraz nowe funkcje dla sprzedawców. W 2025 roku część biblioteki Megascans, w tym ponad 1 500 wybranych assetów, zostanie udostępniona za darmo.
    Promocja na Adobe Substance Painter i Modeler

    Dodając coś do sklepu lub kupując za min. 25$ można dostać Adobe Substance Paintera i Modelera na pół roku.
    https://www.fab.com/adobe-promo
    Quixel Megascans za darmo!

    All Megascans are free to everyone under Fab’s Standard License until the end of 2024, for all engines and tools. Claim them now and download them from the Quixel profile.
     

    4 komentarze

    3ds Max 2025.3

    Autodesk wypuścił 3ds Max 2025.3! Najnowsza aktualizacja przynosi liczne usprawnienia, w tym znaczące przyspieszenie działania Array Modifier i Boolean Modifier, ulepszenia w animacji oraz wprowadzenie nowego modelu cieniowania OpenPBR. Nowością jest także aktualizacja wtyczki Universal Scene Description (USD) oraz ulepszenia w Arnoldzie dla 3ds Max.
    Najważniejsze nowości w tej wersji:
    Szybsze modyfikatory
    Array Modifier działa teraz nawet o 250% szybciej, a Boolean Modifier oferuje 20-50% lepszą wydajność przy operacjach meshingu objętościowego.
      Poprawki w animacji
    Użytkownicy CAT i Biped mogą liczyć na rozwiązanie długoletnich problemów z narzędziami animacji postaci. Aktualizacja naprawia m.in. ostrzeżenia FBX dotyczące nieobsługiwanych kontrolerów oraz błędy w CATMotion Editor. Dla Biped dodano m.in. poprawki błędów związanych z kośćmi dodatkowymi przy importowaniu animacji FBX oraz ulepszono MaxScript do kopiowania i wklejania danych animacji.
      Nowy model cieniowania OpenPBR
    3ds Max 2025.3 wprowadza OpenPBR, nowy model cieniowania opracowany przez Autodesk i Adobe. Jest on dostępny w edytorach Slate i Compact, a także wspierany przez Arnolda, co zapewnia fizycznie realistyczne materiały i lepszą interoperacyjność między aplikacjami.
      Universal Scene Description (USD)
    Zaktualizowana wtyczka USD oferuje większą kontrolę nad właściwościami primów, ułatwiając edycję i inspekcję assetów USD. Dodatkowo, nowości obejmują importowanie krzywych USD jako kształtów 3ds Max oraz ulepszone opcje snapowania dla mesh primów.
      Ulepszenia Arnolda
    Arnold 5.7.5.0 wprowadza nowe funkcje, w tym integrację z OpenPBR, ulepszoną obsługę GPU AMD w denoisingu dzięki technologii Intel Open Image Denoise oraz lepsze parametry renderowania wolumetrycznego. Dodatkowo, dodano nową, konfigurowalną belkę narzędziową oraz nowe parametry rozpraszania światła w wolumenach, co przyspiesza i poprawia jakość renderów scen złożonych, takich jak chmury.
      Aktualizacja 3ds Max 2025.3 zapowiada się jako jedna z bardziej znaczących w ostatnim czasie, oferując zarówno lepszą wydajność, jak i nowe narzędzia dla artystów 3D.
    Więcej: help.autodesk.com
     

    5 komentarzy

    Nowe przepisy w USA zakazujące pułapek subskrypcyjnych

    Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) wprowadza nowe regulacje, które mają ułatwić konsumentom rezygnację z subskrypcji. Zasada "kliknij, aby anulować" ma na celu wyrównanie poziomu trudności przy zapisywaniu się na subskrypcje i ich anulowaniu. Firmy, takie jak sklepy detaliczne czy siłownie, będą musiały uzyskać zgodę klientów na automatyczne odnawianie subskrypcji lub przekształcanie darmowych okresów próbnych w płatne usługi.
    Nowe przepisy wejdą w życie za około sześć miesięcy. Przewodnicząca FTC, Lina Khan, podkreśliła, że zbyt często firmy zmuszają klientów do pokonywania wielu przeszkód, aby zakończyć subskrypcje. Dzięki nowym zasadom konsumenci będą mogli oszczędzić czas i pieniądze, unikając niechcianych opłat.
    Firmy będą zobowiązane umożliwić klientom anulowanie subskrypcji w taki sam sposób, w jaki zostały one zawarte, bez konieczności kontaktu z chatbotem czy agentem. Dla subskrypcji podpisywanych osobiście, firmy muszą zapewnić opcję rezygnacji przez telefon lub online.
    FTC już wcześniej podjęła kroki prawne przeciwko Amazonowi za rzekome wprowadzanie klientów w błąd przy subskrypcjach Prime, które automatycznie się odnawiały, oraz utrudnianie ich anulowania. Amazon zaprzecza zarzutom. Podobne kroki podjęto również przeciwko firmie Adobe, oskarżonej o ukrywanie opłat za przedwczesne anulowanie subskrypcji.
    Pozew przeciwko Adobe
    W czerwcu 2024 r. FTC pozwała Adobe za łamanie przepisów chroniących konsumentów poprzez ukryte opłaty za anulowanie oraz skomplikowany proces rezygnacji z subskrypcji. FTC zarzuca firmie, że nie informowała jasno o warunkach umowy, w tym o rocznej długości subskrypcji oraz wysokich kosztach jej wcześniejszego anulowania, które mogą sięgać setek dolarów.
    Firma miała również utrudniać proces rezygnacji, wymagając wielokrotnego logowania oraz przeklikiwania się przez liczne okna pop-up. FTC twierdzi, że Adobe świadomie nie poprawiło tych praktyk, ponieważ mogłoby to wpłynąć na jej zyski. Adobe zaprzecza zarzutom i zapowiada walkę w sądzie, twierdząc, że proces anulowania jest przejrzysty i prosty.
    Działania FTC wobec Adobe są częścią szerszej inicjatywy mającej na celu walkę z tzw. pułapkami subskrypcyjnymi, z którymi zetknięto się również w przypadku Amazona. W obliczu rosnących skarg ze strony konsumentów, rząd USA domaga się nie tylko zmiany tych praktyk, ale również nałożenia kar finansowych na Adobe za każde naruszenie prawa.
    Dlatego piszemy o tym na max3d.pl, ponieważ problematyka subskrypcji i ich rezygnacji może dotyczyć również użytkowników oprogramowania z branży kreatywnej, w tym popularnych narzędzi Adobe, takich jak Photoshop czy Acrobat. W przypadku Adobe problem ten w internecie był zgłaszany od bardzo dawna.
     

    5 komentarzy

    The Electric State - zwiastun – nowy film braci Russo

    The Electric State - zwiastun – Nowy film braci Russo z Millie Bobby Brown i Chrisem Prattem"
    Bracia Joe i Anthony Russo, znani z produkcji dla Marvela, powracają z nowym, oryginalnym projektem – "The Electric State". Film, którego budżet przekracza 300 milionów dolarów, zapowiada się jako coś wyjątkowego dla fanów sci-fi. Produkcja wyróżnia się nie tylko gwiazdorską obsadą, ale również oryginalnymi projektami robotów, które już przyciągają uwagę.
    Najnowszy film braci Russo to adaptacja ilustrowanej powieści Simona Stålenhaga, znanego z "Opowieści z Pętli". Akcja rozgrywa się w alternatywnej wersji lat 90., po wojnie ludzi z maszynami. Fabuła skupia się na młodej dziewczynie, która wyrusza na poszukiwanie zaginionego brata, wspierana przez uroczego robota. Po drodze spotyka byłego żołnierza i jego mechanicznego towarzysza, a razem stawiają czoła licznym niebezpieczeństwom.
    W rolach głównych zobaczymy Millie Bobby Brown i Chrisa Pratta. W filmie wystąpią również Stanley Tucci, Giancarlo Esposito, oraz Woody Norman, a głosy robotów podłożą m.in. Anthony Mackie, Brian Cox i Woody Harrelson. Premiera na Netflixie zaplanowana jest na pierwszy kwartał przyszłego roku, a już teraz możemy zobaczyć pierwszy zwiastun tej wyczekiwanej produkcji.
     

    0 komentarzy

    Quo Vadis - zwiastun - polsko-indyjska adaptacja wkrótce w kinach

    Za dwa tygodnie w polskich kinach będzie mogli zobaczyć film Quo Vadis - film animowany - polsko-indyjska koprodukcja. Film jest oficjalną koprodukcją pod patronatem Ministerstwa Mediów Indii i polskiego Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Premiera filmu w polskich kinach będzie miała miejsce już 25 października. 
    To co rzuca się w oczy w zwiastunie - widać na pierwszy rzut oka, że nie jest to typowa animacja i mocno czuć, że został on wykonany za pomocą Unreal Engine. 
    Żeby było jasne, ten fakt nie jest w żaden sposób ukrywany i na oficjalnej stronie możecie znaleźć informację:

    Za realizacje odpowiada indyjskie studio Ssoftoons. 
    Jak można przeczytać w jednym z artykułów w serwisie Onet.pl "Producentem i współreżyserem filmu jest Anira Wojan, która od wielu lat przygotowywała się do realizacji tego dzieła. Szukając partnerów gotowych podjąć się wyzwania stworzenia animowanej produkcji "Quo vadis", trafiła do renomowanego studia w Indiach."
    Dystrybutor dodaje przy tym: — Liczymy na to, że mimo animacyjnej formuły filmu zechcą go oglądnąć w kinie dorośli miłośnicy "Quo vadis", zabierając ze sobą całe rodziny, by przekazać miłość do powieści Sienkiewicza młodszym pokoleniom.
    Jeśli chodzi o polską wersję językową -  głosu bohaterom użyczają między innymi Małgorzata Kożuchowska (Eunice), Michał Milowicz (Petroniusz), Michał Koterski (Neron) i Jarosław Boberek (Chilon).
    Film będzie pierwszą animowaną ekranizacją "Quo vadis" Henryka Sienkiewicza.
     
     

    28 komentarzy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności