Skocz do zawartości
  • News

    Artykuły redakcji

    Smok Diplodok - film animowany Wojtka Wawszczyka już w kinach!

    Do polskich kin trafił właśnie film animowany „Smok Diplodok” w reżyserii Wojtka Wawszczyka, który przenosi na duży ekran świat stworzony przez Tadeusza Baranowskiego w jego legendarnych komiksach. Ta pełna wyobraźni i przygód opowieść skierowana jest do całych rodzin, a szczególnie do młodszych widzów (6+).
    Główny bohater, Diplodok, wyrusza na niezwykłą podróż, by odnaleźć zaginioną rodzinę i przywrócić ład w swoim świecie. Towarzyszą mu nietuzinkowe postaci, takie jak czarodziej Hokus Pokus, profesorek Nerwosolek i pilotka Entomologia. W trakcie przygód odkrywają, że są częścią komiksu rysowanego przez artystę, który zmaga się z kryzysem twórczym.
    Film, nad którym prace rozpoczęły się już w 2012 roku, łączy animację komputerową z elementami aktorskimi, tworząc pełną głębi, wielowątkową opowieść. Scenariusz, dopracowany we współpracy z międzynarodowymi specjalistami, łączy humor, emocje i niezwykłe wizualizacje, dzięki czemu „Smok Diplodok” to pozycja obowiązkowa dla miłośników animacji.
    Jeśli lubisz magiczne historie i niebanalne postaci, „Smok Diplodok” zapewni Ci rozrywkę na najwyższym poziomie. Film dostępny jest już w kinach – to doskonały wybór na rodzinny seans!




    Zachęcam również do zajrzenia na profil Wojka na którym zamieszcza naprawdę ciekawe materiały dotyczące produkcji filmu. Widać włożone serce w projekt: https://www.facebook.com/wojwaw/


    (źródło: https://www.facebook.com/wojwaw/)
    Strona filmu: https://bilety.mlodehoryzonty.pl/smok-diplodok
    Reżyseria: Wojtek Wawszczyk
    Czas trwania: 93 min
    Premiera: jesień 2024
    Kategoria wiekowa: 6+
     

    9 komentarzy

    art.max3d.pl - nowa galeria

    Uruchamiamy testowo nową galerię. Weekendowy projekt. 
    Sprawdźcie: https://art.max3d.pl

    Jak to działa? 
    I tutaj jest to najlepsze. Po prostu wrzucacie prace w galerii na forum. W pierwszym poście zamieszczacie prace na naszym serwerze - w takiej kolejności w jakiej wrzucicie się wyświetlą.
    Sam profil autora tworzy się sam natomiast na profilu na forum możecie edytować dane, które tam się wyświetlą (opis, czy linki do portfolio, instagrama, linkedina).

    Ruszamy z mocnym conceptem, pomysłów na rozwój jest dość sporo.
    Galerie probowaliśmy tworzyć na kilka sposobów, bez sukcesów. Zawsze był z nią jakiś problem. Tutaj zawsze zgłaszaliście problem - wstawianie wielu prac, nie chcecie zazwyczaj wrzucać jednego obrazka bo jeśli dzielicie się czymś - wrzucacie projekt z wieloma pracami. Ważna była kolejność prac. Tutaj jest to rozwiązane w prosty sposób. Po prostu wrzucanie wątek do galerii. Opis (automatycznie zostanie zaciągnięty) i obrazy zostaną pobrane automatycznie (w takiej kolejności w jakiej je wrzuciliście).

    Uwagi mile widziane, tutaj lub na Discordzie.

    36 komentarzy

    Mechozaurs: Polsko-Amerykańska współpraca przekracza granice w świecie animacji

    "Mechozaurs: The Voice From Afar" to projekt serialu animowanego (dla dorosłych), będący owocem pracy polskiego studia Laniakea Pictures, które  zaangażowało doświadczonych amerykańskich scenarzystów, Douga i Candie Langdale. Produkcja jest zaplanowana na 8 odcinków (po 45 minut), a cały koncept wyróżnia się połączeniem dojrzałego storytellingu z wysoką jakością produkcji, typową dla seriali aktorskich.
    Serial czerpie inspiracje z RPG-ów, gier komputerowych oraz azjatyckiego anime, poruszając takie tematy jak żal, zemsta i odkupienie. Historia koncentruje się na Zinie, młodej wojowniczce, która wyrusza na krwawą krucjatę w poszukiwaniu zemsty za śmierć swojej matki, nieświadoma, że jej największy sojusznik jest odpowiedzialny za tę tragedię.
    Doug i Candie Langdale, znani z takich produkcji jak "Samurai Rabbit" czy "Maya and the Three", zostali zaangażowani przez polski zespół, który zaskoczył ich ogromem przygotowanego materiału. Amerykańscy scenarzyści podkreślają, że współpraca z europejskim studiem była odświeżającym doświadczeniem, oferującym nowe perspektywy i inspiracje, które wzbogaciły narrację serialu.
    "Mechozaurs" to projekt o globalnym potencjale, który ma szansę zrewolucjonizować rynek animacji dla dorosłych. Dzięki współpracy międzynarodowej, serial może stać się unikalnym zjawiskiem na rynku, przekraczając granice kulturowe i medialne.
    Serial znajduje się na etapie zaawansowanego dewelopmentu, a za jego produkcję odpowiadają Mateusz Kowalczyk oraz Mikołaj Błoński, producenci z Laniakea Pictures. Z kolei za stronę graficzną projektu odpowiada zespół kreatywny pod kierownictwem Rafała Wojtunika. 

    Grafiki (źródło: Laniakea Pictures):





    14 komentarzy

    Cyberpunk 2077 - kulisy tworzenia najtrudniejszego bossa w Phantom Liberty

    CD Projekt Red opublikowało nowy wywiad, w którym deweloperzy opowiadają o procesie twórczym związanym z projektowaniem epickiej walki z bossem Chimera w dodatku Phantom Liberty do Cyberpunka 2077. Twórcy z różnych działów CDPR dzielą się w nim szczegółami dotyczącymi wyzwań i radości, jakie towarzyszyły powstawaniu tego skomplikowanego przeciwnika.
    Wideo zatytułowane "Jak powstał najbardziej skomplikowany boss w Cyberpunk 2077 - od koncepcji do kontrolera" pokazuje, jak od podstaw stworzono walkę z Chimerą, przechodząc od fazy koncepcyjnej aż po gotowy produkt.
     

    0 komentarzy

    Substance 3D Modeler 1.14: workflow Paint i nowe funkcje VR

    Adobe wypuściło Substance 3D Modeler 1.14 – najnowszą wersję swojego oprogramowania do rzeźbienia w VR, która wprowadza ulepszenia związane z obsługą "painter workflow". Nowa aktualizacja Paint Tool umożliwia korzystanie z tekstur, co pozwala na tworzenie naklejek (decal). Dodatkowo, narzędzia do powierzchni, takie jak Buildup, Raise i Inflate, zyskały suwak intensywności koloru, dzięki czemu można nimi teraz malować.
    Wprowadzono również zmiany w kontrolach VR, które uwalniają przycisk Support trigger, pozwalając na jego użycie jako klawisza modyfikatora. To rozwiązanie ma na celu zwiększenie funkcjonalności kontrolerów VR w przyszłych aktualizacjach. W wersji 1.14 znajdziemy także poprawki jakości życia, m.in. uchwyty skalowania teraz domyślnie zmieniają rozmiar asymetrycznie, oraz liczne naprawy błędów.
    Szczegółowa lista zmian: https://helpx.adobe.com/substance-3d-modeler/release-notes.html

    2 komentarze

    Masowe odejścia pracowników Annapurna Interactive po nieudanych negocjacjach

    Nie są to złote czasy branży GameDev w 2024 roku. Kolejne dość smutne informacje. Jednak Annapurna Interactive to wydawca, a nie studio.
    Annapurna Interactive, wydawca takich tytułów jak Outer Wilds, Stray czy What Remains of Edith Finch, stanęło w obliczu poważnego kryzysu. Cały zespół, liczący 25 osób, zdecydował się na odejście z firmy po nieudanych rozmowach z CEO Annapurna Pictures, Megan Ellison.
    Jak donosi Jason Schreier, rozmowy dotyczyły wydzielenia działu gier jako osobnej firmy, jednak Ellison niespodziewanie wycofała się z negocjacji, co wywołało falę rezygnacji. W geście solidarności za zarządem pod przewodnictwem Nathana Gary’ego, odeszli także pozostali członkowie zespołu.
    Decyzja ta wywołała niepokój wśród deweloperów współpracujących z Annapurna Interactive, szczególnie że firma ma w produkcji kilkanaście gier, takich jak Lushfoil Photography Sim i We Kill Monsters. Nowy prezes, Hector Sanchez, obiecał, że projekty będą kontynuowane, a na miejsce odchodzących pracowników pojawi się nowy zespół.
    Mimo kryzysu w dziale gier, inne projekty Annapurna Pictures – jak współpraca z Remedy Entertainment przy produkcji Control 2 – wydają się przebiegać bez zakłóceń.
    Natomiast co warto podkreślić - Annapurna Interactive to wydawca, a nie studio. Wszystkie osoby, które się zwolniły to pracownicy z obszaru publishingu gier, a nie z developmentu gier.

    W tym momencie Annapurna Games pracuje m.in. nad Blade Runner 2033: Labyrinth i tutaj największy problem będą miały studia (firmy developerskie), które pracują nad grami, które właśnie Annapurna Interactive miała wydawać.
    Źródło: 80.lv

    0 komentarzy

    Wywiad: Piotr Forkasiewicz

    Na kanale Squadron TV pojawił się godzinny wywiad z Piotrem Forkasiewiczem. Jeśli kiedykolwiek odwiedzaliście Max3D.pl, zapewne zetknęliście się z jego pracami, które wielokrotnie wyróżnialiśmy na stronie głównej. Piotr jest zresztą jednym z naszych najdłużej aktywnych użytkowników, co sprawia, że tym bardziej polecamy ten wywiad.

    Zanim go jednak obejrzycie, krótka notka autobiograficzna:
    "Pracował przy licznych projektach z zakresu grafiki i designu przemysłowego, tworząc modele, tekstury oraz sceny do animacji, filmów i telewizji. Współpracował z renomowanym studiem Platige Image oraz Planetarium Centrum Nauki Kopernik nad pierwszą polską produkcją w technologii fulldome – "Dream to fly".
    Jego największą pasją jest jednak ilustracja militarna, szczególnie lotnictwo i marynistyka. Zafascynowany sztuką lotniczą takich artystów jak James Dietz i Jarosław Wróbel, zaczął tworzyć swoje prace, wykorzystując zaawansowane oprogramowanie 3D. Jego seria obrazów z udziałem modelu Lancastera zdobyła uznanie wśród weteranów i entuzjastów. Ilustracje jego autorstwa zdobią książki, czasopisma i prywatne kolekcje w Wielkiej Brytanii, Australii, Nowej Zelandii, Kanadzie i USA."
    Jest jest również świetny moment, aby podlinkować inny wywiad (ale tym razem coś do czytania) - obszerny w prace Piotra, które warto sobie przypomnieć: https://www.vintagewings.ca/stories/a-terrifying-beauty

    Wywiad - historia hobby
     

    13 komentarzy

    ZBrush na iPada już dostępny!

    Maxon oficjalnie ogłosił, iż ZBrush na iPada jest już dostępny. Dzięki temu rozwiązaniu możesz teraz rzeźbić, malować i pracować nad swoimi kreacjami, gdziekolwiek się znajdujesz – w kawiarni, na planie zdjęciowym, czy w domowym zaciszu.
    ➡️ Pobierz ZBrush na iPada z App Store
    Pełna integracja z Maxon One
    ZBrush na iPadzie stał się integralną częścią Maxon One, umożliwiając tworzenie postaci, obiektów i innych elementów 3D. Dzięki bezproblemowej wymianie plików między aplikacjami praca staje się płynna i niezakłócona. Nowa wersja ZBrush jest również kompatybilna z wieloma innymi narzędziami.
    Wykorzystanie możliwości iPada
    Nowy interfejs użytkownika ZBrush został zoptymalizowany pod kątem obsługi dotykowej. Dzięki intuicyjnym gestom i funkcjom Apple Pencil praca nad rzeźbami staje się bardziej efektywna i angażująca.
    Zaawansowane funkcje rzeźbienia
    ZBrush na iPadzie oferuje te same narzędzia, które znane są z wersji desktopowej, w tym ponad 200 pędzli. Umożliwia również pracę z wysokimi liczbami poligonów – na najnowszych modelach iPada możliwe jest tworzenie rzeźb z nawet 92 milionami poligonów.
    Elastyczny interfejs
    Interfejs ZBrush można dowolnie dostosowywać, co pozwala na szybszy dostęp do najczęściej używanych narzędzi. Możliwe jest także przypisanie gestów do Apple Pencil, np. włączenie wybranych opcji jednym stuknięciem.
    Opcje cenowe i darmowa wersja
    ZBrush na iPadzie dostępny jest w ramach subskrypcji ZBrush i Maxon One, ale można również skorzystać z darmowej wersji, która oferuje 28 najpopularniejszych pędzli oraz podstawowe funkcje rzeźbienia.

     
    Źródło: https://www.maxon.net/en/zbrush-for-ipad

    2 komentarze

    Kampania crowdfundingowa Cyberpunka 2077 – gry planszowej!

    CD PROJEKT RED oraz Go On Board z ogłaszają start kampanii crowdfundingowej Cyberpunka 2077 – Gry planszowej na Gamefound.
    W skrócie: Cyberpunk 2077 – Gra planszowa to przygodowa gra akcji z elementami kooperacji dla 1-4 osób. Gra pozwala na rozegranie alternatywnych wariantów wydarzeń z gry Cyberpunk 2077 w ramach 13 misji fabularnych z wykorzystaniem unikalnych mechanik rozgrywki. Kampania crowdfundingowa gry na platformie Gamefound oferuje specjalny bonus dla tych, którzy wesprą kampanię w pierwszym dniu.
      Stworzona w ścisłej współpracy między CD PROJEKT RED a Go On Board gra przenosi doświadczenia znane z Cyberpunka 2077 w nowy wymiar. Cyberpunk 2077 – Gra planszowa to przygodowa gra akcji dla od 1 do 4 osób, pozwalająca na rozegranie 13 zróżnicowanych misji fabularnych, które przetestują ich umiejętności taktyczne i zdolność współpracy. Gracze będą mieli także szansę wcielić się w postacie znane z produkcji CD PROJEKT RED — V, Jackiego, Panam i Judy — i przeżyć kluczowe wydarzenia z gry z zupełnie nowej perspektywy.     Kampania na platformie Gamefound jeszcze przed oficjalnym startem zgromadziła ponad 60 000 obserwujących. W ramach bonusu dla osób, które wesprą grę w dniu rozpoczęcia kampanii, Go On Board przygotowało alternatywną wersję figurki V z ostrzami modliszkowymi oraz dodatkowy cel, po którego osiągnięciu odblokowana zostanie figurka Johnny’ego Silverhanda oraz dodatkowy tryb gry. Czas trwania kampanii crowdfundingowej nowego tytułu Go On Board jest ograniczony. Premiera Cyberpunk 2077 – Gra planszowa planowana jest na grudzień 2025 roku, gra będzie dostępna na start w kilku wersjach językowych, w tym w języku polskim.
    Sprawdź kampanię na Gamefound   Cyberpunk 2077 – Gra planszowa oferuje nadzwyczajnie dynamiczną rozgrywkę — czasu na podjęcie decyzji jest mało, a pewne działanie do spółki z taktycznym myśleniem jest kluczowe do przetrwania. W ten sposób twórcy gry chcieli oddać charakter pracy najemnika w Night City. Gra oferuje do tego ogromną dozę regrywalności — do dyspozycji graczy jest ponad 50 opowieści prosto z ulic z Night City oraz generator misji Afterlife. Więcej informacji o grze oraz jej mechanikach znajduje się w specjalnym odcinku REDstreams, w którym udział wzięli projektant gry Łukasz Woźniak z Go On Board oraz Patrick Mills z CD PROJEKT RED, trzymający pieczę nad rozwojem strategicznym serii Cyberpunk.

    3 komentarze

    DigitalCarbon: nowa technologia przekształca obrazy i filmy w immersyjne 3D

    DigitalCarbon wprowadza innowacyjne rozwiązanie, które umożliwia tworzenie fotorealistycznych, interaktywnych scen 3D z prostych zdjęć i filmów, bez potrzeby specjalistycznego sprzętu. Technologia ta eliminuje długie czasy renderowania i zaawansowane umiejętności modelowania 3D, umożliwiając szybkie tworzenie treści 3D na urządzeniach codziennego użytku.
    Warto zamiast filmu na YT zobaczyć oficjalne dema 3D w przeglądarce: https://www.digitalcarbon.ai/
    Zastosowania:
    Nieruchomości: Wirtualne wycieczki po domach E-commerce: Wizualizacje produktów w 3D Turystyka: Immersyjne podglądy destynacji Mapowanie dronami: Precyzyjne modele 3D terenów
    Firma szuka beta testerów z branży nieruchomości i e-commerce, którzy pomogą w doskonaleniu platformy.
     

    3 komentarze

    Minecraft - film - pierwszy zwiastun

    Warner Bros. opublikowało pierwszy trailer filmu ... Minecraft, w którym występują gwiazdy takie jak Jack Black i Jason Momoa. Trzeba przyznać, że zwiastun jest przerażający pod niemal każdym względem i jak to niektórzy już na naszym forum napisali mocno "cringowy".
    Najbardziej rzuca się w oczy fryzura Momoa, a zaraz za nią intensywne wykorzystanie green screenu i efektów specjalnych. Film łączy aktorów z realnego świata z estetyką Minecrafta.
    Dlaczego zdecydowano się na taki zabieg, zamiast stworzyć film animowany? Można było nawiązać do grafiki gry. Jack Black, który wciela się w Steve'a, wygląda po prostu jak... Jack Black, bez charakteryzacji, co tylko pogłębia poczucie dziwności.
    Nie zmienia to faktu, że według wielu analityków spodziewa się, że film i tak zarobi miliard dolarów, niezależnie od jego jakości. Ale o tym przekonamy się dopiero za rok.
    Premiera filmu została ustalona na kwiecień 2025 roku.
     

    5 komentarzy

    Graphite – darmowe narzędzie do nowoczesnej grafiki 2D

    Graphite to projekt darmowego oprogramowania budowany przez społeczność, który ma na celu dostarczenie narzędzi do tworzenia grafiki i edycji zdjęć w przyjaznym, nowoczesnym środowisku. Projekt ten zrodził się z marzenia o stworzeniu oprogramowania, które wprowadzałoby innowacyjne podejście do edycji grafiki 2D, inspirując się koncepcjami znanymi z oprogramowania 3D. Proceduralne i niedestrukcyjne narzędzia to kluczowe elementy tego projektu, nad którym przez lata pracowali utalentowani deweloperzy.
    Na dzień dzisiejszy wygląda to na alternatywę do popularnego już Photopea, ale ze względu choćby na język w którym został napisany jest czymś więcej.
     Graphite jest zbudowane na fundamentach języka Rust, co zapewnia mu szybkość, niezawodność i przyszłościową architekturę.
    Celem Graphite jest umożliwienie każdemu, zarówno początkującym artystom, jak i profesjonalistom, rozwijania swojej kreatywności. Zespół dąży do stworzenia najlepszego narzędzia do projektowania graficznego, które będzie dostępne dla wszystkich. Sukcesem będzie osiągnięcie statusu branżowego standardu, dzięki innowacjom, a nie imitacjom.
    Finansowanie Graphite jest projektem open-source, wolnym od nacisków inwestorów, i zawsze będzie darmowy. Założyciel projektu, Keavon, finansuje jego rozwój z własnej kieszeni, rezygnując z dobrze płatnej pracy w branży technologicznej. Zachęca on do wsparcia projektu poprzez darowizny, które pozwolą na dalszy rozwój oprogramowania.
    W przyszłości planowane jest także wprowadzenie opcjonalnych płatnych usług, takich jak chmura i szybki rendering GPU.
    Aktualna wersja i plany
    Obecna wersja Alfa Graphite to narzędzie do tworzenia grafiki wektorowej i projektowania. Oferuje także ograniczony, eksperymentalny zestaw narzędzi do edycji rastrowej. Wszystko opiera się na centralnym grafie węzłów, który przechowuje dane warstw i umożliwia proceduralne, niedestrukcyjne podejście do projektowania – unikalną funkcję wśród programów do edycji wektorowej.
    W 2024 roku planowane są znaczące poprawy wydajności, aplikacja wieloplatformowa z natywnym renderowaniem oraz pełny zestaw narzędzi do edycji grafiki rastrowej.
    Wypróbuj: Graphite

    1 komentarz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności