Skocz do zawartości

News

Artykuły redakcji
Adobe udostępniło swoją aplikację do malowania i rysowania - Fresco, całkowicie za darmo, aby konkurować z takimi programami jak Procreate czy Clip Studio Paint.
Znaliście i słyszeliście o tym programie?
Fresco, który przeznaczony jest na urządzenia z obsługą dotykową i rysika (iPad, iPhone, PC z Windows), od teraz oferuje wszystkie funkcje premium bez opłat. Wcześniej dostępna była darmowa wersja, jednak za pełen dostęp do bibliotek czcionek, szerszy wybór pędzli i możliwość importowania własnych, użytkownicy musieli płacić roczny abonament w wysokości 9,99 USD.
Adobe stara się w ten sposób przyciągnąć więcej ilustratorów, choć konkurencja, szczególnie Procreate, ma dużą przewagę cenową i lojalną bazę użytkowników. Fresco wyróżnia się jednak wsparciem dla desktopów oraz przechowywaniem plików w chmurze, co może być kuszące dla nowych użytkowników.
Adobe Fresco, dostępne od 2019 roku, wciąż ustępuje popularnością takim programom jak Photoshop czy Illustrator, ale oferuje ciekawe narzędzia, np. symetrię odbicia i rotacji oraz możliwość animacji rysunków za pomocą presetów.
Warto dodać, że na ten moment Fresco nie dodało żadnych funkcji związanych z generatywną sztuczną inteligencją, a wydaje się, że to mogłoby przekonać pewną grupę. Warto też przypomnieć, że właśnie ta konkurencyjna aplikacja jakiś czas temu zapowiedziała wręcz walkę z wszelkimi funkcjami AI (mowa tutaj o Procreate i jego prezesie).
 

Jeśli miałbym wymienić jedną firmę, które warto się przyglądać pod kątem narzędzi jakie dostarcza dla branży graficznej (VFX) - bez wątpienia byłaby to Runway. Jest to firma, która już w tej chwili może pochwalić się wykorzystaniem swojej technologii "w produkcji" pracując razem z twórcami filmowymi, studiami, muzykami.
Runway ogłosiło właśnie premierę Act-One – narzędzia, które umożliwia tworzenie ekspresywnych animacji postaci na podstawie prostych nagrań wideo. Narzędzie dostępne jest w ramach Gen-3 Alpha i stanowi znaczący krok naprzód w zastosowaniu modeli generatywnych w animacji oraz produkcji filmowej.
Nowa era animacji
Act-One wykorzystuje nagrania wideo i głos aktora jako jedyne źródło danych do generowania animacji. Tradycyjne metody, takie jak motion capture, są zastępowane przez prostsze rozwiązanie, które nie wymaga specjalistycznego sprzętu. Dzięki temu proces staje się bardziej dostępny i szybki, a aktorskie emocje i niuanse są wiernie oddawane w postaci cyfrowej.
Jak to działa?
Narzędzie umożliwia animowanie postaci na podstawie prostych nagrań wideo, zachowując przy tym szczegóły takie jak ruch oczu, mikroekspresje czy tempo wypowiedzi. Użytkownicy mogą korzystać z domowej kamery, by przenieść swoje występy na generowane postacie o różnych proporcjach i wyglądzie, otwierając nowe możliwości projektowania postaci.
Wiarygodne i realistyczne wyniki
Act-One doskonale radzi sobie z tworzeniem realistycznych, filmowych animacji postaci, które wyrażają prawdziwe emocje. Model sprawdza się w różnych ujęciach kamery, co pozwala na swobodne tworzenie treści narracyjnych z jednym aktorem, wcielającym się w wiele postaci.
Bezpieczeństwo
Runway w swoich materiałach informuje, że dba o odpowiedzialny rozwój swoich narzędzi. Act-One wprowadza zaawansowane mechanizmy moderacji treści, w tym blokadę generowania wizerunków publicznych osób oraz weryfikację praw do użycia głosu.
Dostępność
Niestety narzędzie nie jest dostępne jeszcze dla wszystkich, a udostępniane stopniowo kolejnym użytkownikom.
Źródło: https://runwayml.com/research/introducing-act-one
Epic Games uruchomiło Fab – platformę, która łączy Unreal Engine Marketplace, Sketchfab Store i Quixel Megascans w jedno miejsce do odkrywania, kupowania, sprzedawania i dzielenia się cyfrowymi zasobami. Fab obsługuje twórców korzystających z Unreal Engine, Unity 3D, Unreal Editor for Fortnite (UEFN) oraz innych narzędzi do tworzenia cyfrowej treści.
Na Fab.com można znaleźć szeroką ofertę wysokiej jakości assetów gotowych do użycia w czasie rzeczywistym, w tym środowiska, VFX, audio, animacje, postacie i pluginy. Warto zwrócić uwagę, że twórcy Unreal Engine będą mogli wkrótce uzyskać dostęp do Fab bezpośrednio w edytorze Unreal Engine 5, a twórcy Fortnite odkrywać zasoby przygotowane pod UEFN.
Co oferuje Fab?
Rozbudowana biblioteka assetów 3D, VFX, środowisk i więcej od twórców takich jak KitBash3D czy Dekogon Studios. Treści kompatybilne z Unreal Engine, Unity oraz UEFN. Bezpłatny dostęp do Quixel Megascans do końca 2024 roku – ponad 17 000 assetów, w tym 10 nowych paczek scen. Możliwość przeglądania assetów w czasie rzeczywistym za pomocą zaawansowanego przeglądarki 3D. Filtry pozwalające wykluczyć produkty generowane przez AI.  
Plany na przyszłość
Epic Games planuje dalszy rozwój platformy, w tym dodanie nowych formatów plików (np. zasoby Roblox i Minecraft), dostęp do MetaHumans oraz nowe funkcje dla sprzedawców. W 2025 roku część biblioteki Megascans, w tym ponad 1 500 wybranych assetów, zostanie udostępniona za darmo.
Promocja na Adobe Substance Painter i Modeler

Dodając coś do sklepu lub kupując za min. 25$ można dostać Adobe Substance Paintera i Modelera na pół roku.
https://www.fab.com/adobe-promo
Quixel Megascans za darmo!

All Megascans are free to everyone under Fab’s Standard License until the end of 2024, for all engines and tools. Claim them now and download them from the Quixel profile.
 
Autodesk wypuścił 3ds Max 2025.3! Najnowsza aktualizacja przynosi liczne usprawnienia, w tym znaczące przyspieszenie działania Array Modifier i Boolean Modifier, ulepszenia w animacji oraz wprowadzenie nowego modelu cieniowania OpenPBR. Nowością jest także aktualizacja wtyczki Universal Scene Description (USD) oraz ulepszenia w Arnoldzie dla 3ds Max.
Najważniejsze nowości w tej wersji:
Szybsze modyfikatory
Array Modifier działa teraz nawet o 250% szybciej, a Boolean Modifier oferuje 20-50% lepszą wydajność przy operacjach meshingu objętościowego.
  Poprawki w animacji
Użytkownicy CAT i Biped mogą liczyć na rozwiązanie długoletnich problemów z narzędziami animacji postaci. Aktualizacja naprawia m.in. ostrzeżenia FBX dotyczące nieobsługiwanych kontrolerów oraz błędy w CATMotion Editor. Dla Biped dodano m.in. poprawki błędów związanych z kośćmi dodatkowymi przy importowaniu animacji FBX oraz ulepszono MaxScript do kopiowania i wklejania danych animacji.
  Nowy model cieniowania OpenPBR
3ds Max 2025.3 wprowadza OpenPBR, nowy model cieniowania opracowany przez Autodesk i Adobe. Jest on dostępny w edytorach Slate i Compact, a także wspierany przez Arnolda, co zapewnia fizycznie realistyczne materiały i lepszą interoperacyjność między aplikacjami.
  Universal Scene Description (USD)
Zaktualizowana wtyczka USD oferuje większą kontrolę nad właściwościami primów, ułatwiając edycję i inspekcję assetów USD. Dodatkowo, nowości obejmują importowanie krzywych USD jako kształtów 3ds Max oraz ulepszone opcje snapowania dla mesh primów.
  Ulepszenia Arnolda
Arnold 5.7.5.0 wprowadza nowe funkcje, w tym integrację z OpenPBR, ulepszoną obsługę GPU AMD w denoisingu dzięki technologii Intel Open Image Denoise oraz lepsze parametry renderowania wolumetrycznego. Dodatkowo, dodano nową, konfigurowalną belkę narzędziową oraz nowe parametry rozpraszania światła w wolumenach, co przyspiesza i poprawia jakość renderów scen złożonych, takich jak chmury.
  Aktualizacja 3ds Max 2025.3 zapowiada się jako jedna z bardziej znaczących w ostatnim czasie, oferując zarówno lepszą wydajność, jak i nowe narzędzia dla artystów 3D.
Więcej: help.autodesk.com
 
Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) wprowadza nowe regulacje, które mają ułatwić konsumentom rezygnację z subskrypcji. Zasada "kliknij, aby anulować" ma na celu wyrównanie poziomu trudności przy zapisywaniu się na subskrypcje i ich anulowaniu. Firmy, takie jak sklepy detaliczne czy siłownie, będą musiały uzyskać zgodę klientów na automatyczne odnawianie subskrypcji lub przekształcanie darmowych okresów próbnych w płatne usługi.
Nowe przepisy wejdą w życie za około sześć miesięcy. Przewodnicząca FTC, Lina Khan, podkreśliła, że zbyt często firmy zmuszają klientów do pokonywania wielu przeszkód, aby zakończyć subskrypcje. Dzięki nowym zasadom konsumenci będą mogli oszczędzić czas i pieniądze, unikając niechcianych opłat.
Firmy będą zobowiązane umożliwić klientom anulowanie subskrypcji w taki sam sposób, w jaki zostały one zawarte, bez konieczności kontaktu z chatbotem czy agentem. Dla subskrypcji podpisywanych osobiście, firmy muszą zapewnić opcję rezygnacji przez telefon lub online.
FTC już wcześniej podjęła kroki prawne przeciwko Amazonowi za rzekome wprowadzanie klientów w błąd przy subskrypcjach Prime, które automatycznie się odnawiały, oraz utrudnianie ich anulowania. Amazon zaprzecza zarzutom. Podobne kroki podjęto również przeciwko firmie Adobe, oskarżonej o ukrywanie opłat za przedwczesne anulowanie subskrypcji.
Pozew przeciwko Adobe
W czerwcu 2024 r. FTC pozwała Adobe za łamanie przepisów chroniących konsumentów poprzez ukryte opłaty za anulowanie oraz skomplikowany proces rezygnacji z subskrypcji. FTC zarzuca firmie, że nie informowała jasno o warunkach umowy, w tym o rocznej długości subskrypcji oraz wysokich kosztach jej wcześniejszego anulowania, które mogą sięgać setek dolarów.
Firma miała również utrudniać proces rezygnacji, wymagając wielokrotnego logowania oraz przeklikiwania się przez liczne okna pop-up. FTC twierdzi, że Adobe świadomie nie poprawiło tych praktyk, ponieważ mogłoby to wpłynąć na jej zyski. Adobe zaprzecza zarzutom i zapowiada walkę w sądzie, twierdząc, że proces anulowania jest przejrzysty i prosty.
Działania FTC wobec Adobe są częścią szerszej inicjatywy mającej na celu walkę z tzw. pułapkami subskrypcyjnymi, z którymi zetknięto się również w przypadku Amazona. W obliczu rosnących skarg ze strony konsumentów, rząd USA domaga się nie tylko zmiany tych praktyk, ale również nałożenia kar finansowych na Adobe za każde naruszenie prawa.
Dlatego piszemy o tym na max3d.pl, ponieważ problematyka subskrypcji i ich rezygnacji może dotyczyć również użytkowników oprogramowania z branży kreatywnej, w tym popularnych narzędzi Adobe, takich jak Photoshop czy Acrobat. W przypadku Adobe problem ten w internecie był zgłaszany od bardzo dawna.
 
The Electric State - zwiastun – Nowy film braci Russo z Millie Bobby Brown i Chrisem Prattem"
Bracia Joe i Anthony Russo, znani z produkcji dla Marvela, powracają z nowym, oryginalnym projektem – "The Electric State". Film, którego budżet przekracza 300 milionów dolarów, zapowiada się jako coś wyjątkowego dla fanów sci-fi. Produkcja wyróżnia się nie tylko gwiazdorską obsadą, ale również oryginalnymi projektami robotów, które już przyciągają uwagę.
Najnowszy film braci Russo to adaptacja ilustrowanej powieści Simona Stålenhaga, znanego z "Opowieści z Pętli". Akcja rozgrywa się w alternatywnej wersji lat 90., po wojnie ludzi z maszynami. Fabuła skupia się na młodej dziewczynie, która wyrusza na poszukiwanie zaginionego brata, wspierana przez uroczego robota. Po drodze spotyka byłego żołnierza i jego mechanicznego towarzysza, a razem stawiają czoła licznym niebezpieczeństwom.
W rolach głównych zobaczymy Millie Bobby Brown i Chrisa Pratta. W filmie wystąpią również Stanley Tucci, Giancarlo Esposito, oraz Woody Norman, a głosy robotów podłożą m.in. Anthony Mackie, Brian Cox i Woody Harrelson. Premiera na Netflixie zaplanowana jest na pierwszy kwartał przyszłego roku, a już teraz możemy zobaczyć pierwszy zwiastun tej wyczekiwanej produkcji.
 
Za dwa tygodnie w polskich kinach będzie mogli zobaczyć film Quo Vadis - film animowany - polsko-indyjska koprodukcja. Film jest oficjalną koprodukcją pod patronatem Ministerstwa Mediów Indii i polskiego Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Premiera filmu w polskich kinach będzie miała miejsce już 25 października. 
To co rzuca się w oczy w zwiastunie - widać na pierwszy rzut oka, że nie jest to typowa animacja i mocno czuć, że został on wykonany za pomocą Unreal Engine. 
Żeby było jasne, ten fakt nie jest w żaden sposób ukrywany i na oficjalnej stronie możecie znaleźć informację:

Za realizacje odpowiada indyjskie studio Ssoftoons. 
Jak można przeczytać w jednym z artykułów w serwisie Onet.pl "Producentem i współreżyserem filmu jest Anira Wojan, która od wielu lat przygotowywała się do realizacji tego dzieła. Szukając partnerów gotowych podjąć się wyzwania stworzenia animowanej produkcji "Quo vadis", trafiła do renomowanego studia w Indiach."
Dystrybutor dodaje przy tym: — Liczymy na to, że mimo animacyjnej formuły filmu zechcą go oglądnąć w kinie dorośli miłośnicy "Quo vadis", zabierając ze sobą całe rodziny, by przekazać miłość do powieści Sienkiewicza młodszym pokoleniom.
Jeśli chodzi o polską wersję językową -  głosu bohaterom użyczają między innymi Małgorzata Kożuchowska (Eunice), Michał Milowicz (Petroniusz), Michał Koterski (Neron) i Jarosław Boberek (Chilon).
Film będzie pierwszą animowaną ekranizacją "Quo vadis" Henryka Sienkiewicza.
 
 
Na konferencji Adobe MAX w Miami Beach zaprezentowano najnowszą wersję Adobe Creative Cloud, wprowadzającą ponad 100 nowych funkcji w aplikacjach takich jak Photoshop, Illustrator, Premiere Pro i wiele innych. Aktualizacje te mają na celu przyspieszenie pracy twórców i zaoferowanie większej kontroli oraz precyzji w procesie twórczym. Ale cóż, niespodzianek nie ma. Jak wszędzie dzisiaj - wszędzie usprawnienia związane z AI.
1. Photoshop: Usprawnienia usuwania elementów i moc generatywnej AI

Distraction Removal: Nowe i ulepszone narzędzie do usuwania niechcianych elementów z tła, np. turystów lub linii energetycznych. Narzędzie automatycznie wykrywa i usuwa rozpraszacze, zastępując je generowanym tłem. Generative Fill i Generative Expand: Te funkcje są teraz oparte na najnowszym modelu Adobe Firefly, co umożliwia tworzenie bardziej realistycznych, szczegółowych obrazów z większą kontrolą nad detalami, oświetleniem, kompozycją i kolorem.
Generative Workspace (w Photoshop Beta): Umożliwia jednoczesne generowanie wielu obrazów na podstawie różnych poleceń tekstowych, przyspieszając burzę mózgów i eksplorowanie nowych pomysłów. Można szybko generować zestawy obrazów, przeszukiwać je, a następnie wprowadzać do Photoshopa w celu dalszej edycji. Adobe Substance 3D Viewer (w Photoshop Beta): Pozwala na pracę z plikami 3D bezpośrednio w Photoshopie, z możliwością dodania ich jako Smart Objects.
2. Premiere Pro: Generatywne AI w edycji wideo
 

Generative Extend: Funkcja pozwalająca na dodanie dodatkowych klatek na początku lub końcu klipu wideo, co umożliwia płynniejsze przejścia między ujęciami lub idealne dopasowanie cięcia do rytmu. 3. Illustrator: Szybsze i bardziej precyzyjne projektowanie wektorowe

Objects on Path: Nowa funkcja, która umożliwia szybkie rozmieszczanie obiektów wzdłuż ścieżek, co znacznie przyspiesza proces projektowania. Enhanced Image Trace: Ulepszona funkcja przekształcania rysunków ręcznych i grafik rastrowych w wektory. Nowa wersja Image Trace tworzy dokładniejsze ścieżki, co ułatwia edycję i pozwala na mniejszą liczbę punktów kontrolnych. Mockup Feature: Funkcja tworzenia mockupów (wizualizacji) dla projektów na produktach (np. ubraniach) jest teraz ogólnie dostępna. Illustrator automatycznie dopasowuje projekt do krzywizn i krawędzi obiektu, tworząc realistyczne wizualizacje. 4. InDesign: Nowości dla publikacji i generatywna AI

Generative Expand i Text to Image: Nowe funkcje generatywnej AI, które pozwalają na edytowanie i dodawanie obrazów bezpośrednio w układzie projektów. MathML: Obsługa równań matematycznych z lepszą jakością graficzną i dostępnością, co jest przydatne w publikacjach naukowych i technicznych. Eksport do Adobe Express: Możliwość eksportu dokumentów InDesign do Adobe Express, co ułatwia innym osobom w zespole wprowadzanie drobnych poprawek w ramach ogólnego układu projektu. 5. Lightroom: Szybsza i bardziej precyzyjna edycja zdjęć

Generative Remove: Ulepszona funkcja automatycznego usuwania obiektów z bardziej precyzyjnym wykrywaniem. Quick Actions (Early Access): Nowa funkcja, która proponuje sugestie automatycznych poprawek dostosowanych do konkretnego zdjęcia. Można je później dostosować według własnych potrzeb. Content Credentials (Early Access): Możliwość dołączania cyfrowego podpisu z informacjami o autorze zdjęcia i wprowadzonych edycjach, co wspiera inicjatywę Content Authenticity Initiative. Inne aktualizacje obejmują poprawę wydajności, dodatkowe wsparcie HDR oraz inteligentne albumy. 6. Project Neo: Tworzenie 3D dla projektantów 2D

Project Neo to nowa aplikacja webowa, która umożliwia twórcom 2D (takim jak użytkownicy Photoshopa i Illustratora) tworzenie treści 3D. Narzędzie pozwala na łatwe modelowanie i edytowanie kształtów 3D bez destrukcji, a także na łatwą współpracę w przeglądarce. Projekt 3D stworzony w Neo można otworzyć w Illustratorze i kontynuować edycję.
7. Firefly Video Model: Generatywna AI do tworzenia wideo

Nowa funkcja Adobe Firefly umożliwia generowanie nowych klipów wideo na podstawie poleceń tekstowych. Ułatwia to tworzenie materiałów dodatkowych (b-roll) lub dodawanie nowych elementów do już istniejących ujęć.
8. Frame.io: Kompleksowe zarządzanie projektami

Frame.io Version 4 jest teraz dostępny i oferuje szeroki zakres funkcji do zarządzania projektami kreatywnymi. Platforma umożliwia przesyłanie plików, zarządzanie przepływem pracy, prowadzenie recenzji i uzyskiwanie zatwierdzeń, a także bezpieczne udostępnianie plików klientom i zespołom.
9. Adobe Express: Szybkie i proste tworzenie treści
Adobe Express, aplikacja umożliwiająca szybkie tworzenie treści (np. postów na media społecznościowe, filmów, ulotek), otrzymała nowe funkcje:
Campaign Creation: Tworzenie wielu rodzajów treści z jednego projektu w kilku kliknięciach. Rewrite: Narzędzie do automatycznego przeredagowania treści (np. skrócenia, zmiany tonu wypowiedzi). Animacja: Nowa opcja animowania wielu elementów w projekcie, takich jak tekst, obrazy czy kształty, z automatycznym dopasowaniem detali. Import z innych aplikacji: Możliwość importowania plików z Photoshopa, Illustratora, a teraz także InDesignu. Można również dodawać zdjęcia bezpośrednio z Lightrooma. 1-Click Brand Setup: Automatyczne dopasowanie kolorystyki zdjęć lub ilustracji do marki, a także tworzenie szablonów, które mogą być udostępniane zespołom, aby zachować spójność marki.
  Poniżej powiązane linki, przeczytacie tam i zobaczycie więcej informacji o konkretnych programach:
Selection Brush tool in Photoshop, Generative Shape Fill in Illustrator AI-powered audio workflow in Premiere Pro Generative Remove in Lightroom Źródło: blog.adobe.com
Epic Games zaprezentowało nową eksperymentalną funkcję MegaLights w Unreal Engine 5.5 podczas Unreal Fest w Seattle. Technologia ta pozwala na wykorzystanie znacznie większej liczby dynamicznych świateł, które mogą generować realistyczne cienie oraz oświetlać mgłę wolumetryczną. W trakcie demonstracji pokazano scenę z ponad 1000 dynamicznych źródeł światła rzucających cienie, renderowaną w czasie rzeczywistym na PlayStation 5. MegaLights znajduje się obecnie w fazie eksperymentalnej w wersji UE 5.5.
Demo można obejrzeć na YouTube.
 
Adobe zapowiedziało nową aplikację internetową, Adobe Content Authenticity, która pozwala twórcom zabezpieczać swoje prace poprzez oznaczanie ich i wyrażenie braku zgody na wykorzystanie do trenowania modeli AI. Twórcy mogą także dodawać „credentials” – dane takie jak zweryfikowana tożsamość, profile w mediach społecznościowych lub inne domeny online.
Funkcja ta opiera się na protokole C2PA, który przy użyciu kryptografii zabezpiecza informacje o pochodzeniu treści, pełniąc rolę współczesnego podpisu artystycznego. Nowa aplikacja umożliwia oznaczanie prac niezależnie od tego, czy powstały one w programach Adobe, czy nie. 
Nowe narzędzie to krok w kierunku upowszechnienia standardu C2PA, ułatwiając twórcom dodawanie informacji o pochodzeniu treści, co, jak podkreśla Claire Leibowicz z organizacji Partnership on AI, otwiera dyskusję o prawach artystów i ich ochronie przed nieautoryzowanym wykorzystaniem prac przez AI.
Adobe Content Authenticity dołącza do coraz liczniejszej grupy narzędzi pomagających artystom walczyć z bezprawnym wykorzystywaniem ich twórczości przez technologie AI. Aplikacja oferuje szereg metod, takich jak niewidoczne znakowanie i cyfrowe odciski palców, które mają chronić metadane dzieł nawet po ich przesłaniu na różne platformy.
Jednak firma przyznaje, że narzędzie nie jest doskonałe. CTO Adobe, Ely Greenfield, zaznacza, że żaden znak wodny nie jest w pełni nieusuwalny, ale nowe technologie pomagają zapobiec przypadkowemu usunięciu metadanych.
Dostępność
Bezpłatna, publiczna beta aplikacji Adobe Content Authenticity będzie dostępna w pierwszym kwartale 2025 roku. Twórcy mogą dowiedzieć się więcej o aplikacji i zapisać się, aby otrzymać powiadomienie o dostępności wersji beta. Już dziś dostępna jest również bezpłatna beta rozszerzenia Content Authenticity dla Google Chrome.
Adobe zaprezentuje także aplikację na swoim stoisku podczas Adobe MAX, największego wydarzenia kreatywnego na świecie, które odbędzie się w dniach 14–16 października w Miami Beach.
 
 
Do polskich kin trafił właśnie film animowany „Smok Diplodok” w reżyserii Wojtka Wawszczyka, który przenosi na duży ekran świat stworzony przez Tadeusza Baranowskiego w jego legendarnych komiksach. Ta pełna wyobraźni i przygód opowieść skierowana jest do całych rodzin, a szczególnie do młodszych widzów (6+).
Główny bohater, Diplodok, wyrusza na niezwykłą podróż, by odnaleźć zaginioną rodzinę i przywrócić ład w swoim świecie. Towarzyszą mu nietuzinkowe postaci, takie jak czarodziej Hokus Pokus, profesorek Nerwosolek i pilotka Entomologia. W trakcie przygód odkrywają, że są częścią komiksu rysowanego przez artystę, który zmaga się z kryzysem twórczym.
Film, nad którym prace rozpoczęły się już w 2012 roku, łączy animację komputerową z elementami aktorskimi, tworząc pełną głębi, wielowątkową opowieść. Scenariusz, dopracowany we współpracy z międzynarodowymi specjalistami, łączy humor, emocje i niezwykłe wizualizacje, dzięki czemu „Smok Diplodok” to pozycja obowiązkowa dla miłośników animacji.
Jeśli lubisz magiczne historie i niebanalne postaci, „Smok Diplodok” zapewni Ci rozrywkę na najwyższym poziomie. Film dostępny jest już w kinach – to doskonały wybór na rodzinny seans!




Zachęcam również do zajrzenia na profil Wojka na którym zamieszcza naprawdę ciekawe materiały dotyczące produkcji filmu. Widać włożone serce w projekt: https://www.facebook.com/wojwaw/


(źródło: https://www.facebook.com/wojwaw/)
Strona filmu: https://bilety.mlodehoryzonty.pl/smok-diplodok
Reżyseria: Wojtek Wawszczyk
Czas trwania: 93 min
Premiera: jesień 2024
Kategoria wiekowa: 6+
 
Uruchamiamy testowo nową galerię. Weekendowy projekt. 
Sprawdźcie: https://art.max3d.pl

Jak to działa? 
I tutaj jest to najlepsze. Po prostu wrzucacie prace w galerii na forum. W pierwszym poście zamieszczacie prace na naszym serwerze - w takiej kolejności w jakiej wrzucicie się wyświetlą.
Sam profil autora tworzy się sam natomiast na profilu na forum możecie edytować dane, które tam się wyświetlą (opis, czy linki do portfolio, instagrama, linkedina).

Ruszamy z mocnym conceptem, pomysłów na rozwój jest dość sporo.
Galerie probowaliśmy tworzyć na kilka sposobów, bez sukcesów. Zawsze był z nią jakiś problem. Tutaj zawsze zgłaszaliście problem - wstawianie wielu prac, nie chcecie zazwyczaj wrzucać jednego obrazka bo jeśli dzielicie się czymś - wrzucacie projekt z wieloma pracami. Ważna była kolejność prac. Tutaj jest to rozwiązane w prosty sposób. Po prostu wrzucanie wątek do galerii. Opis (automatycznie zostanie zaciągnięty) i obrazy zostaną pobrane automatycznie (w takiej kolejności w jakiej je wrzuciliście).

Uwagi mile widziane, tutaj lub na Discordzie.
"Mechozaurs: The Voice From Afar" to projekt serialu animowanego (dla dorosłych), będący owocem pracy polskiego studia Laniakea Pictures, które  zaangażowało doświadczonych amerykańskich scenarzystów, Douga i Candie Langdale. Produkcja jest zaplanowana na 8 odcinków (po 45 minut), a cały koncept wyróżnia się połączeniem dojrzałego storytellingu z wysoką jakością produkcji, typową dla seriali aktorskich.
Serial czerpie inspiracje z RPG-ów, gier komputerowych oraz azjatyckiego anime, poruszając takie tematy jak żal, zemsta i odkupienie. Historia koncentruje się na Zinie, młodej wojowniczce, która wyrusza na krwawą krucjatę w poszukiwaniu zemsty za śmierć swojej matki, nieświadoma, że jej największy sojusznik jest odpowiedzialny za tę tragedię.
Doug i Candie Langdale, znani z takich produkcji jak "Samurai Rabbit" czy "Maya and the Three", zostali zaangażowani przez polski zespół, który zaskoczył ich ogromem przygotowanego materiału. Amerykańscy scenarzyści podkreślają, że współpraca z europejskim studiem była odświeżającym doświadczeniem, oferującym nowe perspektywy i inspiracje, które wzbogaciły narrację serialu.
"Mechozaurs" to projekt o globalnym potencjale, który ma szansę zrewolucjonizować rynek animacji dla dorosłych. Dzięki współpracy międzynarodowej, serial może stać się unikalnym zjawiskiem na rynku, przekraczając granice kulturowe i medialne.
Serial znajduje się na etapie zaawansowanego dewelopmentu, a za jego produkcję odpowiadają Mateusz Kowalczyk oraz Mikołaj Błoński, producenci z Laniakea Pictures. Z kolei za stronę graficzną projektu odpowiada zespół kreatywny pod kierownictwem Rafała Wojtunika. 

Grafiki (źródło: Laniakea Pictures):




CD Projekt Red opublikowało nowy wywiad, w którym deweloperzy opowiadają o procesie twórczym związanym z projektowaniem epickiej walki z bossem Chimera w dodatku Phantom Liberty do Cyberpunka 2077. Twórcy z różnych działów CDPR dzielą się w nim szczegółami dotyczącymi wyzwań i radości, jakie towarzyszyły powstawaniu tego skomplikowanego przeciwnika.
Wideo zatytułowane "Jak powstał najbardziej skomplikowany boss w Cyberpunk 2077 - od koncepcji do kontrolera" pokazuje, jak od podstaw stworzono walkę z Chimerą, przechodząc od fazy koncepcyjnej aż po gotowy produkt.
 
Adobe wypuściło Substance 3D Modeler 1.14 – najnowszą wersję swojego oprogramowania do rzeźbienia w VR, która wprowadza ulepszenia związane z obsługą "painter workflow". Nowa aktualizacja Paint Tool umożliwia korzystanie z tekstur, co pozwala na tworzenie naklejek (decal). Dodatkowo, narzędzia do powierzchni, takie jak Buildup, Raise i Inflate, zyskały suwak intensywności koloru, dzięki czemu można nimi teraz malować.
Wprowadzono również zmiany w kontrolach VR, które uwalniają przycisk Support trigger, pozwalając na jego użycie jako klawisza modyfikatora. To rozwiązanie ma na celu zwiększenie funkcjonalności kontrolerów VR w przyszłych aktualizacjach. W wersji 1.14 znajdziemy także poprawki jakości życia, m.in. uchwyty skalowania teraz domyślnie zmieniają rozmiar asymetrycznie, oraz liczne naprawy błędów.
Szczegółowa lista zmian: https://helpx.adobe.com/substance-3d-modeler/release-notes.html
Nie są to złote czasy branży GameDev w 2024 roku. Kolejne dość smutne informacje. Jednak Annapurna Interactive to wydawca, a nie studio.
Annapurna Interactive, wydawca takich tytułów jak Outer Wilds, Stray czy What Remains of Edith Finch, stanęło w obliczu poważnego kryzysu. Cały zespół, liczący 25 osób, zdecydował się na odejście z firmy po nieudanych rozmowach z CEO Annapurna Pictures, Megan Ellison.
Jak donosi Jason Schreier, rozmowy dotyczyły wydzielenia działu gier jako osobnej firmy, jednak Ellison niespodziewanie wycofała się z negocjacji, co wywołało falę rezygnacji. W geście solidarności za zarządem pod przewodnictwem Nathana Gary’ego, odeszli także pozostali członkowie zespołu.
Decyzja ta wywołała niepokój wśród deweloperów współpracujących z Annapurna Interactive, szczególnie że firma ma w produkcji kilkanaście gier, takich jak Lushfoil Photography Sim i We Kill Monsters. Nowy prezes, Hector Sanchez, obiecał, że projekty będą kontynuowane, a na miejsce odchodzących pracowników pojawi się nowy zespół.
Mimo kryzysu w dziale gier, inne projekty Annapurna Pictures – jak współpraca z Remedy Entertainment przy produkcji Control 2 – wydają się przebiegać bez zakłóceń.
Natomiast co warto podkreślić - Annapurna Interactive to wydawca, a nie studio. Wszystkie osoby, które się zwolniły to pracownicy z obszaru publishingu gier, a nie z developmentu gier.

W tym momencie Annapurna Games pracuje m.in. nad Blade Runner 2033: Labyrinth i tutaj największy problem będą miały studia (firmy developerskie), które pracują nad grami, które właśnie Annapurna Interactive miała wydawać.
Źródło: 80.lv
Na kanale Squadron TV pojawił się godzinny wywiad z Piotrem Forkasiewiczem. Jeśli kiedykolwiek odwiedzaliście Max3D.pl, zapewne zetknęliście się z jego pracami, które wielokrotnie wyróżnialiśmy na stronie głównej. Piotr jest zresztą jednym z naszych najdłużej aktywnych użytkowników, co sprawia, że tym bardziej polecamy ten wywiad.

Zanim go jednak obejrzycie, krótka notka autobiograficzna:
"Pracował przy licznych projektach z zakresu grafiki i designu przemysłowego, tworząc modele, tekstury oraz sceny do animacji, filmów i telewizji. Współpracował z renomowanym studiem Platige Image oraz Planetarium Centrum Nauki Kopernik nad pierwszą polską produkcją w technologii fulldome – "Dream to fly".
Jego największą pasją jest jednak ilustracja militarna, szczególnie lotnictwo i marynistyka. Zafascynowany sztuką lotniczą takich artystów jak James Dietz i Jarosław Wróbel, zaczął tworzyć swoje prace, wykorzystując zaawansowane oprogramowanie 3D. Jego seria obrazów z udziałem modelu Lancastera zdobyła uznanie wśród weteranów i entuzjastów. Ilustracje jego autorstwa zdobią książki, czasopisma i prywatne kolekcje w Wielkiej Brytanii, Australii, Nowej Zelandii, Kanadzie i USA."
Jest jest również świetny moment, aby podlinkować inny wywiad (ale tym razem coś do czytania) - obszerny w prace Piotra, które warto sobie przypomnieć: https://www.vintagewings.ca/stories/a-terrifying-beauty

Wywiad - historia hobby
 
Maxon oficjalnie ogłosił, iż ZBrush na iPada jest już dostępny. Dzięki temu rozwiązaniu możesz teraz rzeźbić, malować i pracować nad swoimi kreacjami, gdziekolwiek się znajdujesz – w kawiarni, na planie zdjęciowym, czy w domowym zaciszu.
➡️ Pobierz ZBrush na iPada z App Store
Pełna integracja z Maxon One
ZBrush na iPadzie stał się integralną częścią Maxon One, umożliwiając tworzenie postaci, obiektów i innych elementów 3D. Dzięki bezproblemowej wymianie plików między aplikacjami praca staje się płynna i niezakłócona. Nowa wersja ZBrush jest również kompatybilna z wieloma innymi narzędziami.
Wykorzystanie możliwości iPada
Nowy interfejs użytkownika ZBrush został zoptymalizowany pod kątem obsługi dotykowej. Dzięki intuicyjnym gestom i funkcjom Apple Pencil praca nad rzeźbami staje się bardziej efektywna i angażująca.
Zaawansowane funkcje rzeźbienia
ZBrush na iPadzie oferuje te same narzędzia, które znane są z wersji desktopowej, w tym ponad 200 pędzli. Umożliwia również pracę z wysokimi liczbami poligonów – na najnowszych modelach iPada możliwe jest tworzenie rzeźb z nawet 92 milionami poligonów.
Elastyczny interfejs
Interfejs ZBrush można dowolnie dostosowywać, co pozwala na szybszy dostęp do najczęściej używanych narzędzi. Możliwe jest także przypisanie gestów do Apple Pencil, np. włączenie wybranych opcji jednym stuknięciem.
Opcje cenowe i darmowa wersja
ZBrush na iPadzie dostępny jest w ramach subskrypcji ZBrush i Maxon One, ale można również skorzystać z darmowej wersji, która oferuje 28 najpopularniejszych pędzli oraz podstawowe funkcje rzeźbienia.

 
Źródło: https://www.maxon.net/en/zbrush-for-ipad
CD PROJEKT RED oraz Go On Board z ogłaszają start kampanii crowdfundingowej Cyberpunka 2077 – Gry planszowej na Gamefound.
W skrócie: Cyberpunk 2077 – Gra planszowa to przygodowa gra akcji z elementami kooperacji dla 1-4 osób. Gra pozwala na rozegranie alternatywnych wariantów wydarzeń z gry Cyberpunk 2077 w ramach 13 misji fabularnych z wykorzystaniem unikalnych mechanik rozgrywki. Kampania crowdfundingowa gry na platformie Gamefound oferuje specjalny bonus dla tych, którzy wesprą kampanię w pierwszym dniu.
  Stworzona w ścisłej współpracy między CD PROJEKT RED a Go On Board gra przenosi doświadczenia znane z Cyberpunka 2077 w nowy wymiar. Cyberpunk 2077 – Gra planszowa to przygodowa gra akcji dla od 1 do 4 osób, pozwalająca na rozegranie 13 zróżnicowanych misji fabularnych, które przetestują ich umiejętności taktyczne i zdolność współpracy. Gracze będą mieli także szansę wcielić się w postacie znane z produkcji CD PROJEKT RED — V, Jackiego, Panam i Judy — i przeżyć kluczowe wydarzenia z gry z zupełnie nowej perspektywy.     Kampania na platformie Gamefound jeszcze przed oficjalnym startem zgromadziła ponad 60 000 obserwujących. W ramach bonusu dla osób, które wesprą grę w dniu rozpoczęcia kampanii, Go On Board przygotowało alternatywną wersję figurki V z ostrzami modliszkowymi oraz dodatkowy cel, po którego osiągnięciu odblokowana zostanie figurka Johnny’ego Silverhanda oraz dodatkowy tryb gry. Czas trwania kampanii crowdfundingowej nowego tytułu Go On Board jest ograniczony. Premiera Cyberpunk 2077 – Gra planszowa planowana jest na grudzień 2025 roku, gra będzie dostępna na start w kilku wersjach językowych, w tym w języku polskim.
Sprawdź kampanię na Gamefound   Cyberpunk 2077 – Gra planszowa oferuje nadzwyczajnie dynamiczną rozgrywkę — czasu na podjęcie decyzji jest mało, a pewne działanie do spółki z taktycznym myśleniem jest kluczowe do przetrwania. W ten sposób twórcy gry chcieli oddać charakter pracy najemnika w Night City. Gra oferuje do tego ogromną dozę regrywalności — do dyspozycji graczy jest ponad 50 opowieści prosto z ulic z Night City oraz generator misji Afterlife. Więcej informacji o grze oraz jej mechanikach znajduje się w specjalnym odcinku REDstreams, w którym udział wzięli projektant gry Łukasz Woźniak z Go On Board oraz Patrick Mills z CD PROJEKT RED, trzymający pieczę nad rozwojem strategicznym serii Cyberpunk.
DigitalCarbon wprowadza innowacyjne rozwiązanie, które umożliwia tworzenie fotorealistycznych, interaktywnych scen 3D z prostych zdjęć i filmów, bez potrzeby specjalistycznego sprzętu. Technologia ta eliminuje długie czasy renderowania i zaawansowane umiejętności modelowania 3D, umożliwiając szybkie tworzenie treści 3D na urządzeniach codziennego użytku.
Warto zamiast filmu na YT zobaczyć oficjalne dema 3D w przeglądarce: https://www.digitalcarbon.ai/
Zastosowania:
Nieruchomości: Wirtualne wycieczki po domach E-commerce: Wizualizacje produktów w 3D Turystyka: Immersyjne podglądy destynacji Mapowanie dronami: Precyzyjne modele 3D terenów
Firma szuka beta testerów z branży nieruchomości i e-commerce, którzy pomogą w doskonaleniu platformy.
 
Warner Bros. opublikowało pierwszy trailer filmu ... Minecraft, w którym występują gwiazdy takie jak Jack Black i Jason Momoa. Trzeba przyznać, że zwiastun jest przerażający pod niemal każdym względem i jak to niektórzy już na naszym forum napisali mocno "cringowy".
Najbardziej rzuca się w oczy fryzura Momoa, a zaraz za nią intensywne wykorzystanie green screenu i efektów specjalnych. Film łączy aktorów z realnego świata z estetyką Minecrafta.
Dlaczego zdecydowano się na taki zabieg, zamiast stworzyć film animowany? Można było nawiązać do grafiki gry. Jack Black, który wciela się w Steve'a, wygląda po prostu jak... Jack Black, bez charakteryzacji, co tylko pogłębia poczucie dziwności.
Nie zmienia to faktu, że według wielu analityków spodziewa się, że film i tak zarobi miliard dolarów, niezależnie od jego jakości. Ale o tym przekonamy się dopiero za rok.
Premiera filmu została ustalona na kwiecień 2025 roku.
 
Graphite to projekt darmowego oprogramowania budowany przez społeczność, który ma na celu dostarczenie narzędzi do tworzenia grafiki i edycji zdjęć w przyjaznym, nowoczesnym środowisku. Projekt ten zrodził się z marzenia o stworzeniu oprogramowania, które wprowadzałoby innowacyjne podejście do edycji grafiki 2D, inspirując się koncepcjami znanymi z oprogramowania 3D. Proceduralne i niedestrukcyjne narzędzia to kluczowe elementy tego projektu, nad którym przez lata pracowali utalentowani deweloperzy.
Na dzień dzisiejszy wygląda to na alternatywę do popularnego już Photopea, ale ze względu choćby na język w którym został napisany jest czymś więcej.
 Graphite jest zbudowane na fundamentach języka Rust, co zapewnia mu szybkość, niezawodność i przyszłościową architekturę.
Celem Graphite jest umożliwienie każdemu, zarówno początkującym artystom, jak i profesjonalistom, rozwijania swojej kreatywności. Zespół dąży do stworzenia najlepszego narzędzia do projektowania graficznego, które będzie dostępne dla wszystkich. Sukcesem będzie osiągnięcie statusu branżowego standardu, dzięki innowacjom, a nie imitacjom.
Finansowanie Graphite jest projektem open-source, wolnym od nacisków inwestorów, i zawsze będzie darmowy. Założyciel projektu, Keavon, finansuje jego rozwój z własnej kieszeni, rezygnując z dobrze płatnej pracy w branży technologicznej. Zachęca on do wsparcia projektu poprzez darowizny, które pozwolą na dalszy rozwój oprogramowania.
W przyszłości planowane jest także wprowadzenie opcjonalnych płatnych usług, takich jak chmura i szybki rendering GPU.
Aktualna wersja i plany
Obecna wersja Alfa Graphite to narzędzie do tworzenia grafiki wektorowej i projektowania. Oferuje także ograniczony, eksperymentalny zestaw narzędzi do edycji rastrowej. Wszystko opiera się na centralnym grafie węzłów, który przechowuje dane warstw i umożliwia proceduralne, niedestrukcyjne podejście do projektowania – unikalną funkcję wśród programów do edycji wektorowej.
W 2024 roku planowane są znaczące poprawy wydajności, aplikacja wieloplatformowa z natywnym renderowaniem oraz pełny zestaw narzędzi do edycji grafiki rastrowej.
Wypróbuj: Graphite
Festiwal Promised Land, który rozpocznie się niebawem w Łodzi, ogłasza nowe szczegóły dotyczące programu wydarzenia, grona prelegentów, tematów wykładów, atrakcji i nie tylko.

W skrócie: W gronie prelegentów i prelegentek Promised Land Art Festival 2024 znalazły się z osoby z takich renomowanych studiów jak m.in. Larian Studios, Insomniac Games i CD PROJEKT RED. Bilety na Promised Land są dostępne na oficjalnej stronie internetowej, a każdy bilet uprawnia również do wstępu na Art For All — wydarzenie towarzyszące, które odbędzie się 7 września. Na oficjalnej stronie festiwalu dostępna jest seria artykułów PLAFowe ABC, zawierająca szereg wskazówek i porad na temat uczestnictwa w wydarzeniu. Promised Land Art Festival już wkrótce otworzy swoje podwoje dla profesjonalistów i profesjonalistek z branży kreatywnej z całego świata. W programie festiwalu nie zabraknie praktycznych warsztatów, paneli dyskusyjnych, sesji networkingowych, pokazów technologicznych i nie tylko. W wydarzeniu wezmą udział osoby reprezentujące takie studia jak Larian Studios, Remedy Entertainment, Insomniac Games i CD PROJEKT RED, a także artyści i artystki pracujący nad najnowszymi filmami i serialami.

W programie tegorocznej edycji festiwalu znajdują się wykłady renomowanych specjalistów i specjalistek z branży kreatywnej, skupiających się na artystycznej warstwie tworzenia gier wideo i produkcji filmowych. M.in. Björn Hurri podzieli się kulisami pracy nad serią Diablo, Alena Dubrovina opowie o wizualnym rozwoju ras w grze Baldur’s Gate 3, Pav Grochola przybliży jak sztuka przenika się z technologią w nominowanym do Oscara filmie Spider-Man: Poprzez multiwersum, zaś John Crossland przeanalizuje proces tworzenia strojów postaci w grze Alan Wake 2.

Oprócz wykładów, paneli dyskusyjnych i sesji networkingowych, na Promised Land Art Festival odbędzie się szereg praktycznych warsztatów z przeróżnych dziedzin, zarówno ze sztuki cyfrowej, jak i tradycyjnej. Matt Cexwish poprowadzi warsztaty z malowania miniatur, Alexandra Slava wprowadzi uczestników w arkana rzeźbienia popiersi, Alyssa Zarate przybliży technikę matte paintingu w VFX i animacji, Tina Nawrocki podzieli się swoją wiedzą ze studium kroku i ruchu postaci, a Julia “Issabel” Syczewa zademonstruje techniki profesjonalnej charakteryzacji.
  Zobacz pełen program festiwalu Promised Land     Partnerami wydarzenia są m.in. Alterpose Studio, które będzie prowadzić codzienne sesje rysunku na żywo, Moonshine Studio oraz Modliszka Tattoo Studio, gdzie będzie można zrobić tatuaż i zobaczyć artystów przy pracy, wydawnictwo Edition Caurette oferujące wysokiej jakości książki artystyczne od współczesnych ilustratorów czy też Prusa, która zaprezentuje swoją najnowszą technologię druku 3D.   Osoby uczestniczące w Promised Land Art Festival mogą również bezpłatnie zwiedzić dodatkowe wystawy dostępne w kompleksie EC1 Łódź - w tym Strefę Retro, gdzie można zagrać w gry z lat 80. i 90., innowacyjne Game Lab, które wprowadza w arkana tworzenia gier, oraz najnowszą wystawę Anatomia Komiksu, poświęconą komiksowi w jego najważniejszych aspektach.    Prawdziwą atrakcją wydarzenia będzie też przedpremierowy pokaz przełomowego dla polskiej branży filmu animowanego Smok Diplodok — będącego adaptacją kultowych komiksów Tadeusza Baranowskiego z gwiazdorską obsadą — wraz z panelem i sesją QA z jego twórcami.   Aby pomóc uczestnikom i uczestniczkom jak najlepiej przygotować się i wykorzystać czas na festiwalu, organizatorzy przygotowali serię artykułów pt. PLAFowe ABC, zawierających porady dotyczące atrakcji dostępnych w Łodzi, wskazówki na temat networkingu, konsultacji portfolio i więcej.
Organizatorem Promised Land Art Festival jest studio CD PROJEKT RED. Patronem wydarzenia jest Miasto Łódź w ramach kampanii promocyjnej “Łódź Kreuje” oraz "EC1 Łódź – Miasto Kultury”. Do grona sponsorów festiwalu należy Activision, Displate, On Lemon oraz PLAY. Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Radio Trójka. Wśród partnerów wydarzenia znajdują się AMD, Editions Caurette, Get3D, IT Media, Prusa, SteelSeries, WACOM, Niezła Sztuka, Moonshine oraz studia Modliszka. Ostatnie bilety na wydarzenie są jeszcze dostępne w sprzedaży.  
Badacze z Google stworzyli sieć neuronową, która generuje rozgrywkę w czasie rzeczywistym dla klasycznego Dooma bez użycia tradycyjnego silnika gry. System nazwany GameNGen umożliwia płynną grę w tempie 20 klatek na sekundę na jednym chipie, gdzie każda klatka jest przewidywana przez model dyfuzji.

"Przedstawiamy GameNGen, pierwszy silnik do gier zasilany w całości przez model neuronowy, który umożliwia interakcję w czasie rzeczywistym z złożonym środowiskiem przy zachowaniu wysokiej jakości na długich trajektoriach. GameNGen potrafi symulować klasyczną grę DOOM w tempie ponad 20 klatek na sekundę na pojedynczym TPU. Prognozowanie kolejnej klatki osiąga PSNR na poziomie 29.4, co jest porównywalne z kompresją stratną JPEG. Oceny ludzkie pokazują, że osoby są tylko nieznacznie lepsze od przypadkowego zgadywania, gdy próbują odróżnić krótkie klipy z gry od klipów z symulacji.
GameNGen jest trenowany w dwóch fazach:
(1) agent RL (uczenia przez wzmacnianie) uczy się grać, a sesje treningowe są nagrywane, co tworzy dane do treningu modelu generatywnego (2) model dyfuzji jest trenowany do generowania kolejnych klatek na podstawie sekwencji poprzednich klatek i działań. Dodatkowe warunki wprowadzane do procesu trenowania umożliwiają stabilne generowanie autoregresywne na długich trajektoriach." Więcej: https://gamengen.github.io/
 
Jakiś czas temu napisał do mnie ktoś na Facebooku z pytaniem o stare tutoriale 2D, które przez lata były dostępne na Max3D.pl. Przyznam, że po chwili wiedziałem, o co dokładnie chodzi – o teksty wręcz legendarne i ponadczasowe.
Pierwszy z nich powstał zupełnie przypadkiem, gdy Marek Okoń (tak, ten Marek Okoń) na naszym forum starał się pomóc komuś, komentując prace i pomagając. Drugi to prawdziwa perełka – tłumaczenie ogromnego artykułu pod tytułem „Art Tutorial”.
Przyznam szczerze, musiałem trochę pogrzebać w zakamarkach starych backupów, ale… udało się!
Mamy je z powrotem i już nie zginą! Nie mam pojęcia, jakim cudem nie zostały przeniesione wcześniej, ale ten błąd już naprawiony!
 
Tutoriale 2D:
- Art Tutorial (wersja polska)

- Walka z walorem (Marek Okoń)

 

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności