Skocz do zawartości

Levus

Members
  • Liczba zawartości

    4 054
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    24

Ostatnia wygrana Levus w dniu 11 Kwiecień 2021

Użytkownicy przyznają Levus punkty reputacji!

7 obserwujących

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Levus's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Very Popular Rare

Recent Badges

671

Reputacja

  1. Levus

    Gord - teaser

    @KLICEK No Octane:) W sumie większość renderów od paru lat robię Octanem (no i Marmosetem też często) @dm_ Hehe, pewnie true, ja nie ma odejścia, widzę wszystko kompletnie w tym teaserze.
  2. Levus

    Gord - teaser

    @KLICEK @RaVirr @blazejbobek Dzięki mordki, cieszę się, że się podoba:) Wrzucam parę dodatkowych screenów. @michalo Nie miałem wtedy jeszcze pluga do blendera:) Dopiero niedawno zrobiłem update Octana 2020 (i teraz zdaje się mam plugi do wszystkiego). Teaser renderowałem na 4.05. Nie było dużo do przewalania, fbx-em i alembikiem przerzuciłem geometrię sceny, każdy model (lub grupę) osobno, więc mogłem sobie spokojnie wymieniać w razie potrzeby. Animowana była kamera, ręka, komary, woda, ruch traw i pajęczynki, więc niewiele do ręcznego przerzucenia do standalone. @alex3d W substance painterze. W blenderze teraz robię w zasadzie tylko jakąś obsługę meshy, wymiarowanie, kamerki, nawet jeszcze nic za bardzo w blendku nie wymodelowałem poważnego. Może spróbuję niedługo pomodelować i porenderować. Ale texy w substance i sprawdzę marmoseta też, bo 4 wersja ma narzędzia do textur. Na klatkę strzelam, że 7-12min. Nie pamiętam już teraz dokładnie, musiałbym odpalać rendering i sprawdzać a bardzo mi się nie chce. Modele 3D i meshe: Tu wcześniejsza faza modelu ręki: Scena w Blenderze: Poniżej parę shotów ręki od fazy wczesnej do zaawansowanej. Od razu przy starcie modelowania zaczęliśmy szukać równocześnie wyglądu sceny, modeli, oświetlenia, nastroju. Potem ruszyła kamera i wstępnie ustawioną scenę już z kamerą budowaliśmy i polerowaliśmy dalej, iteracyjnie, dokładając detal, pomysły, animacje. Jest jedno ujęcie, więc obeszło się bez animatiku czy rozbudowanych szkiców montażu, tak naprawdę można było nad tym pracować trochę jak nad stillem:) Losowe szoty testowe. Oczywiście w trakcie pracy nad ujęciem, było ich dużo więcej.
  3. Levus

    Gord - teaser

    Hej! Warszawskie studio Covenant.dev opublikowało teaser swojej gry Gord, która jest obecnie w produkcji. Byłem mocno zaangażowany w powstanie tego krótkiego, choć imo fajnego teaserka. Naprawdę fajnie się przy tym pracowało i jestem bardzo zadowolony z efektu. Nie omieszkam wspomnieć o super kierownictwie i feedbacku ze strony Stana Justa. Zająłem się całym 3d od strony modeli i textur. Z customowych modeli wykonałem rękę potwora, czaszkę, komara i jeszcze jakieś drobiazgi. Environment w zasadzie w całości został złożony z megascanów. Byłem również odpowiedzialny za assembling i setup sceny, oświetlenie, animację wody (taki tam prosty wave:), oraz rendering i częściowo compositing. Scena została złożona w Blenderze, wyrenderowana w Octane Standalone (2x1080ti oraz 1xTitan RTX). Rendering poleciał w zasadzie na jednym beauty passie, dodatkowo pass dynamicznego oświetlenia oraz proste passy techniczne typu zdepth oraz id. Zespół zaangażowany w produkcję teasera: Imagined & Directed by Stan Just 3D Art, Lighting & Rendering Pawel ‘Levus3D’ Jaruga Animation & Editing Kamil Helbin Sound Design Lead Dawid Mika Sound Design Support (Virtuos) Fang Congzhe Zhou Qiang Hu Weishi Concept Art Tomek Larek Compositing Artists (zproduction) Serhiy Shirmanov Serhiy Protsenko
  4. No piknie się zabawiasz, fajne rzeczy:)
  5. Muchas gracias! Marvelous perpetual jest -30% https://www.marvelousdesigner.com/
  6. @michalo, @Kir4, @kickic, @Mirkowaty, @Destroyer - Dzięki za komenty i miłe słowa!;) Rozwinę wątek. To prawda, artykuł powstał we wspołpracy z AMD i między innymi dlatego traktuje głównie o sprzęcie. Ale nie napisałem w związku z tym w zasadzie ani jednego zdania z którym bym się nie zgadzał. Opisany sprzęt jest w zasięgu zwykłego usera i nie ma tutaj wywołać efektu, że jak sobie kupisz stację w cenie dobrego samochodu to jesteś boss i rządzisz na Artstation. Nie napisałem też, że im lepszy będziesz miał sprzęt, tym lepszym będziesz grafikiem. Wiadomo, że są konfigi za kilkadziesiąt koła i one robią wrażenie, ale koleżka co siada do 3d sobie takiego czegoś nie kupi. Ale karciochę za kilka koła już może. I taka karciocha w połączeniu z mocnym procem, ramem pod korek i dyskami M.2 rozwiąże wiele jego problemów. Czy w związku z tym grafik posiadający lepszy sprzęt będzie miał łatwiej, lepiej i wygodniej? Wiadomo! Czy będzie progresował szybciej i lepiej niż grafik z gorszym konfigiem? Nie wiadomo. Ja np jak mi się sprzęt zestarzeje to zmieniam na taki, na którym pocisnę z 5-6lat. Z tym że taki komp co sobie ludzie kupują na start do nauki 3d, np i7 z 32gb u mnie poszedł na emeryturę w zeszłym roku, sporo dzieciaków za i7 dałoby się pokroić. Chciałem zakupić płytę z obsługą 128GB ale zakres cenowy konfiguracji się już zmieniał, więc olałem, mieściłem się w 32GB to się zmieszczę w 64GB, jak się przestanę mieścić, to zmienię sprzęt. A czy sprzęt wspomaga progress i nabywanie skilla? Oczywiście (!) ale nie zawsze i na pewno nie jet kluczem. Natomiast w przypadku GPU z 6-8GB to większości przypadków texturując nextgenową postać po prostu się nie zmieścisz na raz z texturami i musisz dzielić model na części, później to łączyć itd. Robisz model na styk gdzie masz zapchane 8GB grafiki prawie pod korek, to się wywala z braku pamięci na karcie. A weź odpal w międzyczasie builda, albo parę softów na raz, zapomnij. Pojawia się frustracja, traci się czas, a to najłatwiej rozwiązać coraz mocniejszym sprzętem, który na raz łyknie więcej. Parę lat temu, jak pojawił się tytan z 12GB i koledzy mi pokazali jak fajnie się na tym pracuje to od razu poleciałem do sklepu i go kupiłem, najlepiej wydane pieniądze na sprzęt kiedykolwiek. Marmoset antyaliasing na maxa, substance painter przestał się zapychać, renderery GPU zaczęły działać. Pierwsze co zrobiłem to kupiłem Wieśka 3 i odpaliłem na full detalach:) Potem doszły mi jeszcze 2 karty żeby zboostować rendering GPU a ostatnio właśnie radek z 16GB do zadań specjalnych wymagających dużo pamięci. Od ludzi, którzy się uczą, ciągle słyszę, że coś się zacina, zawiesza, długo im komp modele mieli. Tłumaczę, optymalizujcie modele bo inaczej tak będzie. No i dobrze, niech optymalizują, nauczą się:) Ale w pewnym momencie wolałbyś ich nie optymalizować bo praca nabiera innych priorytetów. Każdy kto wiele lat robi 3d powie Wam to samo, sprzęt ma hulać, robić robotę i nie zamulać. Ty jako artysta masz się skupiać na pracy i twórczości a nie na walce ze sprzętem. Jak sprzęt nie daje rady to należy go zmienić bo to ułatwia i przyśpiesza pracę. Poszukajcie sobie wywiadów w necie np. z Bulgarovem, który często wspomina o tym, żeby pakować w hardware bo to ułatwia życie. Na pewnym etapie nauka i grind skila się komplikuje i ostatnie o czym chcesz myśleć to wydajność sprzętu. Ale nawet wieloprocesorowy kombajn z kilkoma GPU sam Cię nie nauczy. Za to skróci Ci czas pracy o 2h. Wyjmując z artykułu: "Niedawno nauczyłem od podstaw dwie osoby [...]. Obie są jednak niezwykle cierpliwe, wytrwałe i chętne do nauki i rozwoju." To jest absolutna podstawa, chcesz robić fajne rzeczy w 3d to kup najlepszy złom na jaki Cię stać (bez dziadowania) i oraj dzień w dzień po kilka-kilkanaście godzin to będziesz miał i sprzęt i modele:)
  7. Na mnie też trafiło. Nie dość, że się nie da zmienić kolejności, to w momencie dodawania jak jest ustawisz wydawałoby się w dobrej kolejności, to kolejność się odwraca po publikacji i zdjęciem głównym w albumie staje się to ostatnie XD
  8. @Destroyer Jest też taki plug Retopo Flow, ale jeszcze nie zrobili wersji dla 2.8, więc się na starej nie dotykałem. Oglądałem jakieś filmiki, to wygląda na bardzo fajnie działający plug.
  9. To jeszcze raz. Mi chodzi o to, by wrzucając coś do galerii, można było dodać kilka obrazków, a nie jeden. To ma działać nie na zasadzie albumu, do którego dorzucasz kolejne rzeczy wraz z upływem czasu, lecz bardziej w formie jednorazowej publikacji. Czyli "Janek - postać do gry Czterej Pancerni" i w środku render Janka, siatka Janka i koncept Janka, tudzież zbliżenia na detal głowy, kilka screenów. Patrz, Artstation, 3DTotal. Takiej publikacji towarzyszy automatycznie zakładany wątek, np widoczny na dole, pod screenami, (oraz może też być w dziale WIP, o czym niżej) w którym można napisać "awesome" i zalajkować ale można też sobie podyskutować, powrzucać więcej screenów, prowadzić research, co tam chcecie. Userzy mogą poprosić o wyjaśnienie, a autor może np dopostować więcej obrazków z opisami. Taką publikację-post można również wyróżnić w galerii jeśli jest wystarczająco fajna. Dwa w jednym, zakładane równocześnie, i galeria i wątek, bez potrzeby wklejania linków do wipa czy czegokolwiek. Nie chodzi o albumy typu facebook! Patrzcie bardziej Artstation lub Behance. Taki projekt może zawierać jeden obrazek, może zawierać kilka. Możesz założyć sobie taki projekt pod hasłem "doodles" albo "teczka" i go edytować, dokładać prace whatever, dlaczego nie. Ale zamierzenie jest takie, że publikujecie wieloobrazkowy projekt. W galerii natiomiast widać jeden obrazek - okładkę projektu wybraną przez usera, najlepiej żeby miała albo standardowy format, albo się sama losowo nie kadrowała tylko równała ale proporcjonalnie, wówczas to będzie fajnie wyglądać. Np na Artstation okładka jest zawsze kwadratowa. Adek, nie chodzi o to by się ścigać z Artstation, chodzi po prostu o wzorowanie się na dobrym mechanizmie. I coś źle patrzyłeś chyba na tym Artstation... wchodzisz na Artstation, klikasz Trending, bo tam jest zawsze najnowsze, klikasz dowolny pierwszy z brzegu kafel i wchodzisz do projektu, w środku z reguły (nie zawsze) masz wiele obrazków dotyczących tego projektu (nie zawsze, bo czasem jest jeden obrazek tylko jako cały projekt, np ilustracja). Jeśli praca jest wyróżniona przez edytoriał, to jest ona publikowana w Picked, i tam widzisz również tylko ten główny kafel/okładkę projektu/miniaturkę a cała zawartość jest dopiero w środku. Taki "projekt" możesz wyszarować, linkować, przypinać na głównej, cokolwiek. Po prostu cg i sposób w jaki community się bawi cg już dawno przestało być formą pojedyńczego "beauty renderu" wybranego z namaszczeniem czy liczonego 7 dni i 7 nocy, teraz patrzy się na to zupełnie inaczej, wiele ujęć, wiele różnych oświetleń, dodatkowe wersje, to ludzie lubią oglądać, to jest dla nas ciekawe, samo artstation pisze, że projekty z wieloma pracami mają lepszą oglądalność i feedback niż projekty zawierające pojedyncze obrazki Po prawej możesz projekt komentować. I super by było, gdyby ta opcja była rozbudowana lub zintegrowana do postaci normalnego wątku na forum, np wyświetlającego się pod obrazkami projektu. Tam można dyskutować. "Wip" swoją drogą jako element forum, jest super i imo powinien zostać na starych zasadach, tam sobie ludzie robią projekty, pokazują progres, debatują, uczą się itp itd. A propos profilu użytkownika, uwzględniając powyższe, ma to wygladać tak, że klikasz w usera, wyświetla Ci się właśnie przede wszystkim jego galeria, czyli projekty, które dodał do galerii forum, jak w taki klikniesz to przechodzisz do danej publikacji (projektu, albumu) z wątkiem gdzie możliwa jest dyskusja. Masz po prostu spięte dwie funkcjonalności: publikację z wieloma obrazkami (z czego jeden jest główny, albo masz dodatkowy obrazek/miniaturę do reprezentacji w galerii na stronie głównej), oraz wątek forumowy pod spodem. To jest sytucja WIN WIN: masz galeriowy beaty content, masz lajkowanie, wyróżnianie, piękne kafle/miniatury w galerii, dyskusję pod pracą i jednocześnie dział WIP, który nadal funcjonuje stricte jako dział WIP. Te wątki dotyczące publikacji w galerii też mogłyby być częścią działu WIP, oznaczane jako np "galeria" albo "publikacja", niech się tworzą automatycznie jako wątki, nie będzie dyskusji? Spadną. Będzie dyskusja? Będą na górze. Wówczas prowadzisz do działu WIP i z forum i z galerii - większy ruch, pełna synergia:D. Niech zuploadowane do publikacji w galerii obrazki automatycznie stają się opublikowane w pierwszym poście automatycznie zakładanego wątku. BTW, ja też jestem za ujednoliceniem kategorii 3D, 2D, viz, teraz te tematy się mocno mieszają, jeśli już, to duże portale rozróżniają to za pomocą filtrów wyświetlania prac z danego medium, np 3d digital, 3d traditional, 2d digital, 2d traditional, other, whatever, bizzare. 🙂
  10. Teraz trzeba wrzucić jeden screen w galerię a resztę w wątek wip i podlinkować - czyli naokoło. Lepiej jest wrzucić w album który ma podpięty wątek do komentowania. Zaprezentowałeś Adek przykłady mechanizmów, które zostały rozwiązane właśnie przez albumowe podejście do galerii, a nie jakieś zakładanie wątków i ręczne wklejanie liku do wipu, to jest po prostu upierdliwe i niewygodne. To artstation i behance tonęły by właśnie w luźnych screenach, ale nie toną bo są one wszystkie w albumach:) U nas jest dokładnie odwrotnie - właśnie teraz będą uploadować jak leci i już to się dzieje. Ja się powstrzymałem w ostatniej chwili, bo uznałem, że zrobię śmietnik. Zobacz galerię: Karakan, Soulinka, Kliment, Mateusz_s, Plasti - multiwrzutki, bo autorzy chcieli zaprezentować więcej niż jeden obrazek. I zapewne będzie więcej takich sytuacji. "Zachęcanie" do linkowania jest sztuczne. Ułatwmy sobie życie i od razu umożliwmy wrzucanie. Bo bronisz mechanizmu, który wymusza ręczne wklejanie liku do wipu i przez to utrudnia publikację. No kaman😄 Wszystkie dobre serwisy mają mechanizm albumów, dlaczegóż nie skorzystać z tego samego rozwiązania? Wówczas masz w galerii na głównej jeden wybrany przez autora obrazek, z reguły najlepszy, czyli efekt elegancji galerii, o którym piszesz, a jak w niego klikniesz to masz rozszerzenie tematu o kolejne media. Jak chcecie rozróżnić galerię i wip, to proponuję rozróżnić tak: 1.galeria z albumami przypisanymi do userów, możesz kliknąć w usera i tam są jego albumy - mechanizm artstation 2.forum - tutaj cała reszta, wipy, newsy userów, dyskusję itp - mechanizm strony głównej polycount I teraz pomysł na layout, wiele się nie zmieni: Na górze galeria z albumami/projektami, każdy z wybranym przez usera najlepszym screenem, najlepiej z możliwością kadrowania bo automatyczne psuje estetykę strony, można to zaobserwować na załączonym obrazku (MEGA + za opcję wklejania screena w wątek przez ctrl+V! :). Niżej newsy oraz wall z wątkami/wipami forum a la polycount - czyli odpowiednik "Teczki 2D,3D (Work in progress)" tego co teraz jest wklejony. A teraz patrz, masz źle wykadrowane wyróżnione prace a niżej w ostatnio dodanych trzy obrazki od Karakana w jednej linii bo chciał pokazać więcej niż można. To po prostu niefunkcjonalny mechanizm:) rii źle
  11. Hej! @adek - super, że odświeżasz forum, może też się zmusimy do postowania:D Jako, że wszystko za fajnie, to przylazłem ponarzekać na galerię bo się o nią potknąłem i mi się nie podoba🙂 No to jedziemy:D Imo dodawanie obrazków pojedyńczo jest bardzo chaotyczne i zaniży poziom galerii a nie zawyży. Bo jeśli ktoś zechce wrzucić "dziadostwo" to i tak wrzuci 15 screenów, które wylądują na wierzchu, a tak, byłby tylko jeden kafelek. Jak się kliknie w usera, to też nie ma jego portfolio czy galerii. Ludzie chcą (oni tego chcą bo już to widać jak zajrzycie do galerii🙂) wrzucać po kilka powiązanych obrazków, nie tylko finalną wersję w postaci jednego screena. Chciałem zrobić tak samo i się mocno zdziwiłem, że to wyląduje wszystko "na wierzchu" zasrywając galerię screenami z zbrusha, różnymi ujęciami. Czaicie, dodaję np 12 screenów z projektu i wszystko ląduje na ekranie głównym jako osobne obrazki, beauty render, clay rendery, siatki, texturki. Do tego opis pracy i hashtagi, też trzeba copypastować do każdego wrzucanego obrazka jeśli chcesz mieć wszystko opisane jak należy. Wydaje mi się, że standardem są takie rozwiązania jak na artstation, 3dtotal, behance, gdzie każdy user ma swój profil z "projektami" wewnątrz których może być wiele screenów, a w galerii widać tylko okładkę w postaci wybranego obrazka. One są sprawdzone i one działają. Losowe scrollowanie obrazka za obrazkiem to masz na socialach, insta, fejsie. Tutaj byłoby fajnie, jakby można było w polskim języku pogadać o danej pracy/projekcie. A teraz masz obrazek, można zalajkować, ale pogadać już cieżko, nie można się w jednym wątku odnieść do innego screena z tej samej pracy. I tutaj argument, żeby się zastanowić co wrzucić bo jakość, do mnie nie przemawia, jak ktoś ma świadomość "jakości" to starannie wybierze te kilka screenów do wrzucenia. Jeśli ktoś tej świadomości nie ma, to wpierdaczy 15 screenów w galerię bez namysłu. Wiesz, jak będzie taki mechanizm jak teraz, spoko, będę przychodził, wrzucał jeden obrazek i cześć. Ale co mi to da? Exposure? Oh, please:) A co oglądającym moją pracę to da? Jeśli mają ten sam screen na insta, artstation i facebookach i tam sobie mogą dać lajka i napisać "awesome" to po kiego mają jeszcze na max3d zaglądać? Jeśli forum ma działać, to na pewno nie na zasadach podobnych jak panują w social mediach, czyli, "o ładne, zalajkuję". Jeśli ktokolwiek ma się tutaj pojawiać, to tylko ze względu na polskie community i realny feedback a nie dawać lajki czy szybko skomentować pracę. Social media to chłam zastępujący obecnie telewizję to czemu się na tym wzorować? Lajki? Potrzebujemy merytoryki, dyskusji, wymiany doświadczeń. Polycount działa i ma się nieźle, bo tam jest merytoryka branżowa a nie same obrazki z komentarzami "fuc...ng awesome!". Kolejna rzecz, cg to nie jest malarstwo, gdzie jest jeden "obraz", upraszczając. Pokazując model, chcę podzielić się też stroną techniczą, rzeźbiarską, texturami, pokazać kilka różnych, bardzo istotnych aspektów danej pracy, często zapodać jakieś casestudy, jakieś dodatkowe materiały. Wspominając "stare dobre czasy" najlepsze co się działo na forum to feedback i krytyka. I tego teraz brakuje. Beauty content niedługo na lodówce będą wyświetlać w AR. Chcecie robić galerię typu 500px? Takie coś zadziała w moim mniemaniu tylko w skali globalnej. Po co max3d skoro masz te 500px, masz beha, masz insta, pinteres,artstation, 3dtotal? To są globalne portale i dlatego działają w ten sposób. pozdrówki!
  12. Zajebiste, dzięki za wrzutę!
  13. Też blendera oram powoli, głównie assembling scen, mierzenie jednostek itp podstawy, bo teraz w zasadzie tylko sculptuję. Box modelling mi tak w blenderze nie idzie... dziwnie się tam wszystko robi jak dla mnie, jakoś naokoło, nawet nie można normalnie edga skasować przez "delete" tylko jeszcze trzeba wybrać co chcesz skasować w związku z tym edgem:D Ale bawię się też rendererami, EEVEE, cycles. I pocisnę też właśnie ProRenderer od AMD, lada moment bo testuję ich karciochę pro. Niedługo pojawi się jakiś materiał z tego, zobaczymy jak to pośmiga;)
  14. I jeszcze jeden screenik z Zbrusha:
  15. Hej! Po długiej nieobecności postanowiłem przestać zaniedbywać maxika, szczególnie, że coraz więcej osób tu znowu zaczyna zaglądać, i bardzo fajnie. All Seeing Sue to moja najnowsza praca personalna, spędziłem nad nią około półtora miesiąca na przełomie roku. Model został wyrzeźbiony i upozowany w Zbrushu. Retopologii nie robiłem, tylko pozowałem i mapowałem model po decymacji. Siata jest więc "dzika" nie nadaje się absolutnie ani do gry, ani do animacji, jedynie do upozowanego stilla. Powód? Oszczędność czasu. Mapowanie (powiedzmy półautomatyczne) w 3D Coat. Tak samo 95% textur wykonałem w 3D Coacie, w Substace Painterze texturowałem jedynie twarz i dekolt. Assembling sceny zrobiony w Blenderze, pojawienie się wersji 2.8 mocno mnie zachęciło do przesiadki. I wreszcie render, Octane Standalone w wersji 4.0. Świecone HDR-ką z doświetleniami różem i błękitem w postaci kolorowych plane-ów (poza kadrem, lub niewidoczne). W przygotowaniu mam making-offa w wersji anglojęzycznej, ale postaram się też zrobić wersję PL. Bardzo jestem ciekawy komentarzy, również (szczególnie) tych krytycznych! pozdrawiam! https://www.youtube.com/embed/5rDpNCUJgqw
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności