Niesamowite .. nie znałem kolegi od tej strony! 😀Gratulacje ogromne!! 😍 Bo to nie lada wyzwanie napisać tak grubą księgę! Jesteś w stanie napisać choćby pobieżnie jak wyglądał twój proces i ile czasu Ci zajęło napisanie tego tomiska?
Nie przesadzajcie z tym, że to takie niedostępne :) Kroopson ma trochę racji, to system TISSUE, który opracowała Weta, faktycznie potrafi symulować kompleksowo tłuszcz, ścięgna, skórę, kolizje itp.. no ale to już faktycznie level poza zasięgiem. Na co dzień da się na piechotę zasymulować skórę właśnie przy pomocy tkanin, tak jak Avatar dobrze kombinował.
Hej Paweł. Pytałeś już dwa razy o ten filmik Warcraftowy, ale gdzieś to utknęło między wierszami. "czy w takie filmy jak ten poniżej robi się w Afterefekcie?".
Jasne. Sam sobie właściwie odpowiedziałeś :) Jeśli masz już wszystko rozłożone ładnie na wastwach w Photoshopie, to możesz śmiało to przerzucić do Aftera poprzez format psd i tam rozsunąć warstwy nadając całej scenie głębi. Wprowadzasz ruch kamery i przenikania między fazami ruchu postaci. Upraszczam mocno i tłumaczę zdawkowo, ale generalnie w założeniach tak to właśnie wygląda.
Pozdro
Najprościej chwycić go za tyłek (a konkretniej za ten wewnętrzny helper umieszczony w miednicy) i przylinkować do innego obiektu (w Twoim przypadku do siodła czy tam helpera umieszczonego na grzbiecie konia). Czyli nie constraint tylko prosty, zwykły link.
Tutaj masz o tyle komfortową sytuację, że powinno Ci się udać to przekolorować.. czyli najpierw klucz.. później zamiana do czerni i bieli (skoro After FX to Tint da radę). I na końcu Color Balance albo Curves żeby trochę zabarwić w cieniach itp. Jedziesz :)
Szczepenson - pytałeś czy wag używa się częściej niż envelopów... z tym, że envelopy to też wagi. To sposób przypisania wag. Trochę jak takie duże pędzle. Duże regiony wagujące. Jeśli onie nie starczają, wchodzi się pędzlami w detal. A jak pędzle nie starczają, to nawet per vertex czasami. Nie ma tak, że czegoś tam się nie używa.. najlepiej znać kilka rozwiązań i dobrać najwłaściwsze, które pozwoli konkretne zadanie wykonać.
Zdaje się, że Hudy wywalczył sobie uznaną pozycję na rynku jako soft od VFX właśnie.. i tak też jest postrzegany. Nawet tutaj jak widzisz ten Sneak Peek, to przeważają narzędzia do VFX. Jakieś tam layery animacyjne dodali, ale o modelowaniu czy animacji niewiele się w kontekście Hudego mówi. Pewno nie dlatego, że się nie da - widocznie nie ma sensu :)
Pytałeś czy firmy modelują i animują w Hudym. Ja takowej nie znam. Modele w Modo, Blenderze, Maxie, Mayi itp.. animacje różne.. podobnie. XSI nadal jeszcze w obiegu, Cinema też od czasu do czasu.. ale moele i animacja w Hudym? Nie słyszałem.
Tak jak Seba napisał... właśnie z tych powodów, o których pisałeś, używa się jakiegoś statku.. łódki, kutra.. czegoś. Inaczej jest tak zwany ZONK i możesz sobie trakować i trzy lata ;)
To może, żeby nie szukać za daleko, wbudowany w maxie system CAT. Ma implementację czegoś, co produkcyjnie potrafi dać taki efekt o jakim pisałeś. Potrzeba do tego podpięcia CAT Muscles. Choćby jednej płaszczyzny w miejscu, gdzie ma następować skin sliding.
Wyśmienicie :) Czekamy zatem. Czytałem, że premiera przesunięta o kilka miesięcy, bo na Siggraph znaleźli jakiegoś inwestora. Ma to wpłynąć bardzo pozytywnie na dalszy rozwój oprogramowania. Oby tak właśnie było :)