- 
	
		
		Obróbka modelu po skanowaniu 3d
		
		Jest dokładnie tak jak KLICEK mówi - jeśli model jest dobrze przygotowany przed skanowaniem, to w trakcie samego procesu skanowania nie powinny się pojawiać dziury.. Opcja druga to wykorzystanie tego co masz jako referencję proporcji w programie 3d i zbudowanie modelu, który będzie niejako przylegał do tego skanu. Proces troszkę przypomina to, co się robi z modelami w trakcie retopologii. Tworzy się jakby nowy model na już istniejącym modelu. Wtedy masz spoko kontrolę i możesz w łatwy sposób załatać wszelkie dziury i wykończyć odpowiednio krawędzie.
 - 
	
		
		ArtWay Animation Studio
		
		To chyba jeden z moich ulubionych wątków będzie. Mam ogrom sentymentu do animacji 2d, a tak niewiele jej powstaje w moim codziennym otoczeniu. Ty bracie spełniasz wszelkie moje potrzeby i tęsknoty w tym zakresie! :) Coś pięknego.
 - 
	
		
		"Kod Pixeli" - Debiut mojej powieści
		
		Niesamowite .. nie znałem kolegi od tej strony! 😀Gratulacje ogromne!! 😍 Bo to nie lada wyzwanie napisać tak grubą księgę! Jesteś w stanie napisać choćby pobieżnie jak wyglądał twój proces i ile czasu Ci zajęło napisanie tego tomiska?
 - 
	
		
		Sebastian Szmyd
		
		Ależ tu się dzieje! OSTRO, GRUBO, MOCNO .. dobrze! 🙂 Aż miło popatrzeć - masa świetności bije z ekranu. Kawał rewelacyjnej roboty mister Sebastian ❤
 - 
	
		
		Po co modelować cały szkielet przy animacji postaci?
		
		Nie przesadzajcie z tym, że to takie niedostępne :) Kroopson ma trochę racji, to system TISSUE, który opracowała Weta, faktycznie potrafi symulować kompleksowo tłuszcz, ścięgna, skórę, kolizje itp.. no ale to już faktycznie level poza zasięgiem. Na co dzień da się na piechotę zasymulować skórę właśnie przy pomocy tkanin, tak jak Avatar dobrze kombinował.
 - 
	
		
		Making of: Toyota of Juice
		
		Co tu dużo mówić?! PETARDA w każdym calu :) Kawał solidnej roboty. Gratulacje dla całego zespołu :)
 - 
	
		
		Privisa - polska bajka
		
		Zakochałem się! Miłość od pierwszego wejrzenia. Pokłony dla całej ekipy. Trzymam ogromnie kciuki za dalszą produkcję!! :)
 - 
	
		
		animacja 2D: Paweł Grabowski
		
		Hej Paweł. Pytałeś już dwa razy o ten filmik Warcraftowy, ale gdzieś to utknęło między wierszami. "czy w takie filmy jak ten poniżej robi się w Afterefekcie?". Jasne. Sam sobie właściwie odpowiedziałeś :) Jeśli masz już wszystko rozłożone ładnie na wastwach w Photoshopie, to możesz śmiało to przerzucić do Aftera poprzez format psd i tam rozsunąć warstwy nadając całej scenie głębi. Wprowadzasz ruch kamery i przenikania między fazami ruchu postaci. Upraszczam mocno i tłumaczę zdawkowo, ale generalnie w założeniach tak to właśnie wygląda. Pozdro
 - 
	
		
		podłączenie bipeda do kości, dummy
		
		Najprościej chwycić go za tyłek (a konkretniej za ten wewnętrzny helper umieszczony w miednicy) i przylinkować do innego obiektu (w Twoim przypadku do siodła czy tam helpera umieszczonego na grzbiecie konia). Czyli nie constraint tylko prosty, zwykły link.
 - 
	
		
		Green scren problem
		
		Tutaj masz o tyle komfortową sytuację, że powinno Ci się udać to przekolorować.. czyli najpierw klucz.. później zamiana do czerni i bieli (skoro After FX to Tint da radę). I na końcu Color Balance albo Curves żeby trochę zabarwić w cieniach itp. Jedziesz :)
 - 
	
		
		Zero-jedynkowe envelopy
		
		Szczepenson - pytałeś czy wag używa się częściej niż envelopów... z tym, że envelopy to też wagi. To sposób przypisania wag. Trochę jak takie duże pędzle. Duże regiony wagujące. Jeśli onie nie starczają, wchodzi się pędzlami w detal. A jak pędzle nie starczają, to nawet per vertex czasami. Nie ma tak, że czegoś tam się nie używa.. najlepiej znać kilka rozwiązań i dobrać najwłaściwsze, które pozwoli konkretne zadanie wykonać.
 - 
	
		
		ILP Crossbones breakdown
		
		MIAZGA! Myślę, że też bym dał się nabrać, że to prawdziwe... szok.
 - 
	
		
		Houdini 14 Sneak Peek
		
		Zdaje się, że Hudy wywalczył sobie uznaną pozycję na rynku jako soft od VFX właśnie.. i tak też jest postrzegany. Nawet tutaj jak widzisz ten Sneak Peek, to przeważają narzędzia do VFX. Jakieś tam layery animacyjne dodali, ale o modelowaniu czy animacji niewiele się w kontekście Hudego mówi. Pewno nie dlatego, że się nie da - widocznie nie ma sensu :) Pytałeś czy firmy modelują i animują w Hudym. Ja takowej nie znam. Modele w Modo, Blenderze, Maxie, Mayi itp.. animacje różne.. podobnie. XSI nadal jeszcze w obiegu, Cinema też od czasu do czasu.. ale moele i animacja w Hudym? Nie słyszałem.
 - 
	
		
		CG statek do nagrania
		
		Tak jak Seba napisał... właśnie z tych powodów, o których pisałeś, używa się jakiegoś statku.. łódki, kutra.. czegoś. Inaczej jest tak zwany ZONK i możesz sobie trakować i trzy lata ;)
 - 
	
		
		Blender - Corona - Render - Material
		
		Może nie ten materiał? W maxie tak jest, że Corona ma swój własny shader.. tak strzelam w ciemno.