Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Wątek: Animacja 3D: DTTC skit

  1. #1
    Member
    Awatar STRZYG
    Dołączył
    Jul 2011
    Lokalizacja
    Poznań
    Postów
    188
    Podziękowania

    Domyślnie Animacja 3D: DTTC skit


    Reklama widoczna tylko dla niezalogowanych użytkowników
    Yo,
    ponad pół roku temu popełniłem poniższą animację i w końcu udało się wygospodarować czas aby się nią nieco pochwalić i opowiedzieć o niej coś więcej. “DTTC Skit” jest motionem promującym imprezę z cyklu “Drum To The Core”, która odbyła się 6 kwietnia w poznańskim klubie Cafe Mięsna. Event spod znaku cięższych brzmień elektronicznych. Animacja powstała na bazie artworka, który był motywem przewodnim dla pozostałych materiałów promujących.

    Motion w całości wykonany własnymi siłami.
    Muzyka: Balkansky - Heck (Brainpain remix)

    Soft: 3DS Max (Mental Ray), Zbrush, After Effects, PS








    STOPKLATKI
    Poniżej wybrane klatki z filmu w pełnym wymiarze, nieskompresowane.













    BAZOWY ARTWORK
    Jak już wspominałem na wstępie, punktem wyjścia dla animacji był artwork, będący motywem przewodnim dla materiałów promocyjnych. Można na nim wyróżnic 3 elementy - czaszkę z emblematem DTTC, dłonie oraz bliżej niezidentyfikowane czerwone “coś”.

    Czerwone coś pojawiło się na artworku jako bliżej nieokreślony element, który ładnie przełamywał kolorystyczny monochrom. Dopiero później, w trakcie budowania sceny pod animację została nadana temu elementowi funkcja bandaży, którymi owinięta jest czaszka.

    Powyżej plakat promujący imprezę. Resztę materiałów można znaleźć pod linkiem.


    Tak mniej więcej prezentuje się wireframe bazowego artworka. Biała ramka wyznacza obszar użytku w finalnym obrazku.
    Pozostałe dłonie oraz czerwone farfocle zostały dodane już w procesie postprodukcyjnym.




    SCENARIUSZ TYPU “SOUND”
    W animacji zawsze podobało mi sie to, że można spajać ruchomy obraz z dźwiękiem. Nigdy nie traktowałem tych rzeczy osobno - audio / video. Dla mnie to jest jedność i tak staram się podchodzić do freestajlowych animacji. Najpierw wybieram sound, pod wpływem którego układają mi się obrazki. Tak więc najpierw został wybrany remix BRAINPAINA i dopiero potem pojawił się zarys “osi fabularnej”

    Animacja zawiera, aż 14 unikalnych ujęć CG (nie licząc wstawek informacyjnych), czyli nie ma jednej akcji nagranej z kilku kamer. Każde ujęcie to osobna akcja. Dynamizm muzyczny wymagał krótkich i zróznicowanych w kompozycji obrazów.

    Powyżej ujęcia z nazwami kodowymi. Jak widać sekwencja z rozrywaniem czerwonego materiału podzielona była na 3 ujęcia.




    CZACHA & DŁONIE
    Jak już wspominałem wcześniej czaszka jest elementem, który został wymodelowany dość dawno temu i była to w sumie jedna z pierwszych organicznych rzeczy, które popełniłem. Z czasem ją przekształcałem i stąd trochę skopana topologia. Dziś zapewne w całości powstała by w Zbrushu (wtedy jeszcze nie umiałem obsługiwać tego softu).

    Generalnie czacha brała udział do tej pory w trzech produkcjach :D




    Dłonie, podobnie jak czaszka powstały wcześniej niż ten projekt.

    Warto tu podkreślić, iż dłonie nie są tworem Zbrusha a więc nie mają map Normal. Wszelaka faktura jest dziełem tylko i wyłącznie map BUMP, których działanie w tym konkretnym projekcie przeszło moje najśmielsze oczekiwania :)

    Dla porównania wykonałem render bez mapy Bump klatki nr 282/ ujęcie B3.



    Powyżej mapa BUMP dla dłoni. Rozdzielczość oryginalna 4000px
    Jak widać nie jest to mistrzostwo Unwrappingu, ale był to jeden z pierwszych obiektów, które rozpruwałem pod teksturę, więc można przymknąć oko ;)

    Jeśli chodzi o materiał, to jest to podstawowy shader dla Menta Raya - Arch&Design z odpowiednio ustawionym specularem, a więc nic specjalnego



    KORPUS & CZERWONE COŚ
    Korpus jak i czerwone bandaże były elementami, które trzeba było wytworzyć od zera pod animację, gdyż bazowy artwork ich nie zawierał.


    Jako ciekawostkę dodam, iż powiewanie bandaży w animacji zostało osiągnięte bez udziału modyfikatora CLOTH. Czarną robotę wykonał modyfikator NOISE :)


    EDGE FLOW
    Na scenie znajdują się elementy o różnym stopniu poprawności topologicznej. Dłonie mają najwyższy stopień poprawności Edge Flow. Jest to element posiadający najwięcej ruchomych części i jest go najwięcej w animacji więc nie było innej opcji. Czaszka ma już taką sobie topologię, gdyż ten element był wiele razy przekształcany (kilka scrollów wyżej o tym pisałem). Korpus ma najniższy stopień poprawności..w sumie jest to zerowe Edge Flow, ale mogłem sobie na to pozwolić gdyż obiekt pojawia się raptem na 2 sekundy, więc darowałem sobie retopologię (nie lubię poświęcać czasu na coś co jest sztuką dla sztuki ;) )

    Poniżej kilka strzałów z wireframe







    COMPOSITING

    Powyżej suchy render oraz pasma biorące udział postprodukcji. Jak widać nie ma mowy tutaj o pełnym 32 bitowym compositingu. Podstawą był tutaj suchy render wspomagany przez dodatkowe elementy takie jak lighting, specular, diffuse etc. Całość była składana w 16 bitach ze względu na to, iż w takiej przestrzeni można uzyskać bardzo ładne gradienty na minimalnych tonach, bez kaskad charakterystycznych dla 8 bitów.

    Object ID zawarte było w plikach RPF, które było formatem głównego rendera (beauty)

    Pyłków latających dostarczył Andrew Kramer :D

    Składane w Afterze.

    Poniżej kilka "przed i po".








    BONUS
    Za przeskrolowanie mały bonus ;)
    Na bazie artworka powstała tapeta. Pod linkiem pozostałe wymiary (między innymi 2560!)






    Dzięki za uwagę.
    Pozdrawiam
    Załączone obrazki Załączone obrazki  
    Ostatnio edytowane przez STRZYG ; 05-11-13 o 11:16
    BEHANCE | VIMEO | FACEBOOK
    Podziękowania Fargate, CzAk1, Adek, _maSsy_, michalz00 podziękował
    × tak 9 użytkownik(ów) ma podobne zdanie!

  2. #2
    Member
    Awatar michalz00
    Dołączył
    Jan 2012
    Lokalizacja
    Kraków
    Postów
    322
    Podziękowania

    Domyślnie

    No co tu dużo mówić... rewelka :) Stylowo mi to odrobinę przypomina czołówkę do amerykańskiej Dziewczyny z Tatuażem.
    Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room!
    Fog of War / Teczka 3D
    Podziękowania STRZYG podziękował

  3. #3
    Member
    Awatar beny
    Dołączył
    Jan 2009
    Lokalizacja
    Warszawa
    Postów
    1188
    Podziękowania

    Domyślnie

    Mega dobre to to! Widziałem jakiś czas temu. Zabawne, że chłopaczek ze stanów mi podesłał link do tego, a ja widzę, że to nasz rodak robił :)
    Beauty pass - dowcip życia twórców oprogramowania 3D - w większości przypadków, ani to beauty, ani pass.
    Podziękowania STRZYG podziękował

  4. #4
    Member

    Dołączył
    May 2011
    Lokalizacja
    Warszawa
    Postów
    42
    Podziękowania

    Domyślnie

    Bardzo fajne. Gratulacje
    www.pawelszklarski.pl
    Podziękowania STRZYG podziękował

  5. #5
    Member
    Awatar _maSsy_
    Dołączył
    Oct 2012
    Lokalizacja
    Lublin
    Postów
    76
    Podziękowania

    Domyślnie

    STRZYG gratulacje bo praca naprawdę zajebista. Co prawda widziałem ją już wcześniej, ale tutaj dodatkowo ładnie wszystko opisałeś krok po kroku - fajnie że Ci się chciało.

    Wysoko sobie postawiłeś poprzeczkę. Pokazałeś dwie sztuki na forum i dwa razy trafiłeś na fronta. Nieźle, nieźle ;]
    Czekam na kolejne wrzuty!
    Btw. Pewnie po tych sukcesach posypały Ci się zlecenia jak szalone - pracujesz teraz nad czymś konkretnym? - z czystej ciekawości pytam

    Pozdr
    Podziękowania STRZYG podziękował

  6. #6
    Ugly Mamafaka
    Awatar M@Ti
    Dołączył
    Apr 2002
    Lokalizacja
    Bochnia / Kraków
    Postów
    4789
    Podziękowania

    Domyślnie

    Świetna robota.

  7. #7
    Cyberpunk
    Awatar Levus
    Dołączył
    Mar 2006
    Postów
    3696
    Podziękowania

    Domyślnie

    Czad:) Podoba mi się:)
    Podziękowania STRZYG podziękował

  8. #8
    Member
    Awatar STRZYG
    Dołączył
    Jul 2011
    Lokalizacja
    Poznań
    Postów
    188
    Podziękowania

    Domyślnie

    Dzięki za dobre słowa: )

    Cytat Zamieszczone przez _maSsy_ Zobacz posta
    Pewnie po tych sukcesach posypały Ci się zlecenia jak szalone - pracujesz teraz nad czymś konkretnym? - z czystej ciekawości pytam
    Pozdr
    Na chwilę obecną ubijam 99,9% wszystkiego co do mnie napływa. Obecnie pracuję nad przesiadką z Mentala do Vraya oraz poprawieniem skilla z Zbrusha.

  9. #9
    Banned

    Dołączył
    Feb 2012
    Postów
    1505
    Podziękowania

    Domyślnie

    A to już od jakiegoś czasu wisi na behance bo widziałem! Świetna robota, super patent z gifem na końcu z reką :>
    Podziękowania STRZYG podziękował

  10. #10
    Member
    Srebrna Galeria
    Awatar FF
    Dołączył
    Dec 2005
    Lokalizacja
    Konin/Poznań
    Postów
    2121
    Podziękowania

    Domyślnie

    To jest super. Nie wiedziałem ze Mięsna sobie może pozwolić na taka animacje promującą jedna imprezę. Jestem pod wrażeniem
    × tak 1 użytkownik(ów) ma podobne zdanie!

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •