Jump to content
  • Featured graphics

  • New Images

    • wendigo_v001.jpg
    • wendigo_comp_v006.jpg
    • A8FB9DC9-9655-4B58-9D99-655AE847DE02.jpeg
    • Frodo_Cam02_SFW1454.jpg
    • michal-orzechowski-michal-orzechowski-tbrender-viewport-041.jpg
    • Wioska_zabudowa_z_gory.jpg
    • goat head
    • render_20c.jpg
    • A-31_Vengeance.jpg
    • cover.jpg
    • cover.jpg
    • Messerschmitt Bf 109E Tropy Edition
    • head.jpg
    • CAM_DRONE_0098_.jpg
    • Pursuit
    • render_06.jpg
    • small_shot_06.jpg
    • Bst_Settlement.jpg
    • r2d22.png
    • Arnold2.jpg
    • Nightcrawler ✌️🍒
    • Tomasz Szulinski
    • wojciech-bos-ezgif-com-gif-maker.gif
    • 1944 - V2 Factory Bunker
    • ZBrush Document11.jpg
    • royce_head_05_zoom.jpg
    • porsche_917K_D.png
    • diabol_01_render_02.jpg
    • Goodbye my little friend_02.jpg
    • EthicallyChallenged
  • Work in progress

  • News (społeczność)



  • Join Max3D.pl

    Create account to join discussions and upload graphics.

  • Ostatnie posty

    • Mam nadzieję, że Cię nie zniechęcę do dalszego modelowania i nie jest to moją intencją. Nie wiem też od jak dawna siedzisz w modelowaniu - choć z tego co widzę na forum, to chyba od niedawna. Dlatego napisze o najbardziej rzucających się wadach modelu: 1) Z tego co widzę bardzo uprościłeś bryłę - bardziej nadawała by się do gry z przed paru lat niż na render w 2021r. Jak sądzę chciałeś szybko skończyć model - znam to z własnego doświadczenia, jak sam stawiałem pierwsze kroki w tej dziedzinie 🙂. Dlatego gorąco polecam ci więcej spoglądać na referencje zdjęcia, rysunki, rzuty danego przedmiotu/statku/samolotu itd. który starasz się odwzorować. I nie śpiesz się 🙂 Idź do celu ale spokojnie bez wyrywania się - to nie wyścig. Z czasem przyspieszysz ale teraz ważna dla ciebie jest dokładność i staranność. Tak jest to więcej pracy ale uwierz mi, to się opłaca, bo rezultat wyjściowy jest znacznie lepszy 🙂 A że tak powiem "odkrywanie" detali na danym sprzęcie może być dobrą podstawą no poszerzenia wiedzy w dziedzinie jak tu wypada akurat lotniczej. Jak mam czas to lubię sobie poczytać o danym samolocie, samochodzie czy innym samosprzęcie 😉 który właśnie modeluję. Że tak się wyrażę: wczuwam się klimat - ale nie każdy tak ma, i nie jest to wymagane aby dobrze odwzorować model, ot to moja taka dziwnostka  😉  Mam też szczęście, bo mam wujka który jest konstruktorem lotniczym z zawodu i wklepuje mi do głowy wiedzę na tematy zupełnie mi nieznane. Przez to wiem czego brakuje na rysunkach lub jest źle narysowane i niezgodne. ALE zdjęcia rozstrzygają 99% wątpliwości. Dlatego zbieraj całe foldery na temat danego obiektu który modelujesz. Wszystko jak leci: wnętrza kabin, zbliżenia na poszczególne szczegóły, zdjęcia pod różnymi kątami samolotu itd. Z tym modelem masz całkiem duży arsenał zdjęć w googlu. Ale patrz też na fora modelarskie - ludzie którzy tam się często pojawiają dysponują tak detaliczną wiedzą fachową na temat samolotów, że czasami głowa mała 🙂 2) Topologia siatki - może nie jest tak bardzo ważna w nieorganicznych modelach które nie ulegają deformacji podczas animowania. ALE płaszczyzny muszą odwzorowywać kształt obiektu referencyjnego. Siatki nie zamieściłeś, ale widać że np. jest problem z nosem samolotu, a dokładniej z okolicą styku, dla uroszczenia nazwijmy ją początkiem skrzydła, z okrągłą bryłą kadłuba. Siatka ma tam zbyt małą rozdzielczość do tego aby (jak widać na zdjęciu wyżej) łagodnie przechodziła w płaszczyznę skrzydła. Nie mówię tu o dodaniu tylko wyższego stopnia subdiv-u, a o dodaniu punktów/krawędzi na siatce która dopiero potem dostanie subdiv. To ważne aby model miał wystarczającą ilość wierzchołków bo skutkuje to lepszą kontrolą nad samym kształtem modelu.  3) Tekstury i materiały. Tutaj kolejny raz odsyłam cię do zdjęć referencyjnych lub do rzutów którymi się sugerowałeś. Jak sądzę chciałeś uwypuklić łączenia blach stąd tak mocny bump. Nie mówię że się tego nie robi, ale trzeba znaleźć złoty środek pomiędzy uwydatnieniem detalu a realną sytuacją realnym obiekcie. Jest to  trudna sztuka i nie zawsze wychodzi na dobre dla modelu. Oczywiście można powiedzieć że model jest wtedy bardziej efektowny jeśli wyjdzie to dobrze ALE też wychodzi różnica pomiędzy tym co modelujesz a tym jak jest naprawdę. Dlatego ZACHĘCAM cię do trzymanie się tego jak jest naprawdę. A w miarę czasu przyjdzie doświadczenie z tym na co możesz sobie pozwolić a na co już nie 🙂 Materiał na ostatnim renderze wygląda w mojej opinii najlepiej. Jest czysty i choć robi wrażenie niepomalowanej blachy znaczniej lepiej prezentuje model. Zauważ jak na zdjęciach te samoloty wyglądają. W większości wypadków są to schludnie utrzymane maszynki prawda? To nie są maszyny z czasów 2 wojny światowej gdzie brud, okopcenia, odpryski farby maszyn były znacznie bardziej widoczne. Tamte maszyny i ich stan wizualny nie był priorytetem dla tamtejszych ludzi. Ponieważ tamte maszyny miały wysokie prawdopodobieństwo strącenia przez co nie było sensu inwestowanie już nadwyrężonych budżetów państwowych na wizualną restauracje maszyny, która potencjalnie już nie wróci na pas startowy w jednym kawałku.  Oczywiście brudek i okopcenia nadaj występują 🙂 ale w znacznie mniejszym stopniu i są miłym dodatkiem. Podstarzenia modelu mogą i dodają mu wiarogodności w przekonaniu widza, że widzi coś realnego a nie nowiutki świeconiutki model CG. Pierwszy render ma zbyt niechlujny materiał. A tekstura brudu za bardzo się powtarza w horyzontalny wzór, przez co widać że jest to randomowy nie intencjonalny wybór zabrudzenia modelu. Jak niszczyć to z głową 🙂 W dzisiejszych czasach masz niespotykaną w dawniejszych czasach okazje do nauki od innych - polecam ci np. www.artstation.com - tam masz tone materiałów poglądowych jak brudzić i czyścić samoloty i inne maszyny koszące 😉 I nie czuj się przytłoczonym mega dobrym poziomem tych prac. Wręcz przeciwnie ucz się od najlepszych, kopiuj, naśladuj i przede wszystkim analizuj, te prace to owoc setek godzin spędzonych nad tego typu zagadnieniami.  4) Prezentacja z filmiku - jeśli chcesz iść za ciosem i robić jeszcze animacje - co nie jest łatwe. Sugeruję pooglądać nieco filów o tematyce lotniczej. Analizuje te ujęcia bo z samego oglądania mało się nauczysz. Pooglądaj trochę animacji pod tym względem, jak kadruje się dynamiczne ujęcia itd. Poczytaj jub pooglądaj filmy o kadrowaniu i kompozycji.  W swojej animacji widzę że użyłeś addonu do HDRek który zmienia HDRkę w geometrię - tego typu rozwiązań używa się tak aby kamera była maksymalnie najbliżej środka HDRki w ujęciu - ty lecisz na sam koniec i masz ogromny spadek jakości tekstury. Nie bój sie budować całych scen. Jane nie będą na początku The Best, ale w miarę otrzaskasz się i z tym.   OK chyba napisałem elaborat na prę stron. Ale nie jest to uszczypliwość lub czepialstwo po prostu chce wskazać ci drzwi którymi sam musisz podążyć 😉 jak by to rzekł Morfeusz z Martixa 😉 Musisz jeszcze nie jeden błąd popełnić aby być lepszym, ale jak to mawiali starożytni : "repetitio est mater studiorum" I nie zniechęcaj, ciśnij dalej, modeluj, analizuj, rysuj i maluj!  Pozdrawiam 😉 
    • Tak, o coś takiego mniej więcej mi chodziło, albo przebijał się przez szybę witryny sklepowej albo wieżowca 😄 akcja, akcja, akcja ! Nad tłem się jeszcze nie zastanawiałem. Ale wióry/szkła/iskry powinny fruwać. Mam w głowie słabo zarysowany koncept, inspirowany tym co aktualnie przeglądam na artstation 😉
    • Witam. Stworzylem sobie model myśliwca Mig-29.  Jak go oceniacie?    
    • Troche bardzieej jakby drzwi wywazal lub probowal kogos odepchac by wziasc za niego kulke.
    • @Nezumi Może właśnie o to chodzi żeby przestać gonić za doskonałością tylko pozwolić żeby doskonałość dogoniła nas 🙂 
    • To ma być skok, będąc bardziej precyzyjnym pod kątem 45 st. do góry i 45 st. do przodu.
    • No ustawiałem na szybko taką jaką widziałem na koncepcie, zeby zobrazować pozę, ja nie wiem jaka ma być lol Niech się autor wypowie, czy ziomek atakuje czy skacze w bok. No i "nozka przod" to tak ma nie byc.
    • Hahaha, @Destroyer cos w tym jest. Nie chce mi sie gonic za nft zlotem. Jak cos skapnie to luz, ale wlasnych pieniedzy nie wydam na to ani grosza. Co do twittera to przez lata dodawalem slowa do blokowanych zeby odsiac caly syf, drame, propagande, polityke. Dodalem do tego addon co nie pokazuje re-tweetow i podzialalo. Nie ma dramy, syfu, nie ma polityki, nie ma propagandy. Tylko teraz okazalo sie ze poza drama, syfem, polityka i propaganda prawie nic na Tweeterze nie ma... W zwiazku z tym zdecydowalem skasowac konto z koncem roku. Wejsc w 2022 Twitter free 😄 Nigdy nie dostalem tam roboty od nikogo, wielkie nazwiska z "industry" i tak maja w dupie czy powiem "ale fajne!" na ich kolejny post "I am so proud of my team that worked on Spiderman 17!!!" a poza tym to gadalem chyba tylko z @michalo 😄 Jakbym kurna byl milionerem to bym sie zaszyl gdzies w cholere i mial wszystko w tyle.
  • Member Statistics

    • Total Members
      29,585
    • Most Online
      1,338

    Newest Member
    My DIY Decor
    Joined
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy