Jump to content

The Fan - 3d character zrenderowany w Unreal Engine 5


ArTooRo

Recommended Posts

Posted (edited)

Cześć!

Nie było mnie na forum jeszcze od czasów jak Isildur gwizdnął pierścien Sauronowi, ale też podobnie długo nie robiłem żadnego personala 🙂 Chciałem się podzielić taką fanką MJ'a, która zrobiłem wg highpoly character industry standards, ale postanowiłem zrednerować w Unrealu 5 w ramach poznania się ze środowiskiem. Jestem świadom, że wieeeele rzeczy możnaby zrobić znacznie lepiej, ale musiałem kiedyś skończyć ten projekt a perfekcyjne jest wrogiem skończonego 🙂

Dodatkowe info na temat projektu można znaleźć tutaj:

https://www.artstation.com/artwork/yD1PA9

 

W każdym razie miło tu znowu wpaść po tylu latach. dzięki i pozdrawiam 🙂

 

 

 

still_01b.jpg

still_02.jpg

still_03.jpg

still_04.jpg

mayaPrevHair.jpg

mayaPrevMesh.jpg

substancePrev_01.jpg

ZBprev_01.jpg

ZBprev_02.jpg

Edited by ArTooRo
  • Like 13
  • Excelent 3
  • Wow 2
Link to comment
Share on other sites

Świetnie to wygląda. Tekstury, poza, detal, mina! Bardzo fajne.

Gdyby jeszcze ręka przylegała do piłki, to by było idealne. Cała dłoń powinna przylegać wraz  z palcami, żeby mieć jakąś kontrolę.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Super powrót 🔥 Dzięki za wrzutkę. Galeria ożywa.

Projekt niesamowity, swoją drogą nie wiedziałem, że w Unrealu można uzyskać aż taką jakość. 

Na filmach dopiero widać ten detal i te "3d" włosy. 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
Godzinę temu, adek napisał(a):

Super powrót 🔥 Dzięki za wrzutkę. Galeria ożywa.

Projekt niesamowity, swoją drogą nie wiedziałem, że w Unrealu można uzyskać aż taką jakość. 

Na filmach dopiero widać ten detal i te "3d" włosy. 

 

To jest absolutna magic! Gdyby nie fakt, że Artur pokazał to na tym forum, nie uwierzyłbym, że to 3d.
Fantastycznie, że nawet po tylu latach bycia otrzaskanym z 3d, są takie sytuacje, kiedy coś potrafi tak pozytywnie zaskoczyć.

Edited by piotr_forkasiewicz
  • Like 1
  • Agree +1 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
19 godzin temu, Ania napisał(a):

Świetnie to wygląda. Tekstury, poza, detal, mina! Bardzo fajne.

Gdyby jeszcze ręka przylegała do piłki, to by było idealne. Cała dłoń powinna przylegać wraz  z palcami, żeby mieć jakąś kontrolę.

Dzięki Aniu! Testowałem płaską rękę i wyglądało to po prostu mało estetycznie taki placek uznałem więc, że jest to moment kozłowania - zatem przy odpychaniu piłki lub łapaniu jest ta chwila gdzie cała dłoń jeszcze idealnie nie przywiera do powierzchni

4 godziny temu, adek napisał(a):

Super powrót 🔥 Dzięki za wrzutkę. Galeria ożywa.

Projekt niesamowity, swoją drogą nie wiedziałem, że w Unrealu można uzyskać aż taką jakość. 

Na filmach dopiero widać ten detal i te "3d" włosy. 

 

Adek dziękuje serdecznie za pluga i miłe słowa! Doświadczeni w Unrealu ludzie uzyskują dużo lepsze efekty, nie wspominając chociażby o ich flagowym Hellblade 2 gdzie docisnęli twarze z Metahumana do swoich obecnych granic możliwości chyba 🙂

A, no i włosy są faktycznie 3d, to nie są haircardy tylko żywcem wyrzut z Xgena w cache abc, także na prawdę miło się z tym pracowało

Edited by ArTooRo
Link to comment
Share on other sites

39 minut temu, blood_brother napisał(a):

Świetna rzecz!

To jest realtime, czy po prostu renderowane w UE?

Bardzo gęsta geometria wyrenderowana w Unrealu. To jest bardzo obciążająca, niezoptymalizowana scena chociaż no u mnie chodzi to w realtime - mogę sobie swobodnie w tej jakości oglądać viewport, niemniej już minimalnie klatkuje na bardzo wydajnej maszynie

3 godziny temu, piotr_forkasiewicz napisał(a):

To jest absolutna magic! Gdyby nie fakt, że Artur pokazał to na tym forum, nie uwierzyłbym, że to 3d.
Fantastycznie, że nawet po tylu latach bycia otrzaskanym z 3d, są takie sytuacje, kiedy coś potrafi tak pozytywnie zaskoczyć.

Dzięki serdeczne 🙂 Oj polecam wejść na arstation lub instagram i wpisać unreal engine w wyszukiwaniu. Cały dzień można spędzić goniąc szczękę po podłodze 🙂

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi @ArTooRo. Ale jak to działa w Unrealu. Aby nagrać ten film, który wrzuciłeś na YT w tej jakości. Tutaj puszczasz rendering i to działa jak w każdym programie graficznym czy to uruchamiasz jako scenę i nagrywasz w ten sposób. Jakość miażdży. Widziałem wiele rzeczy, zawsze robiły na mnie wrażenie, ale tutaj - szczególnie po obrazkach - ma się wrażenie, że to render dopieszczony podmalówkami i to robi wrażenie, szczególnie na tych filmach. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Boże, jakie to jest świetne. 😍
Też chętnie posłucham odpowiedzi na pytanie Adka. 

 

Bardzo mi się rzuciła w oczy twarz z basemesha. Wygląda prawie nienaturalnie z tymi wielkimi oczami, trochę jak Alita. Ale minę jaką jej dałeś - tutaj jest już jak prawdziwa osoba. 

  • Agree +1 1
Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, adek napisał(a):

Dzięki za odpowiedzi @ArTooRo. Ale jak to działa w Unrealu. Aby nagrać ten film, który wrzuciłeś na YT w tej jakości. Tutaj puszczasz rendering i to działa jak w każdym programie graficznym czy to uruchamiasz jako scenę i nagrywasz w ten sposób. Jakość miażdży. Widziałem wiele rzeczy, zawsze robiły na mnie wrażenie, ale tutaj - szczególnie po obrazkach - ma się wrażenie, że to render dopieszczony podmalówkami i to robi wrażenie, szczególnie na tych filmach. 

 

 

W Unrealu w zasadzie buduje się scenę normalnie jak w innych softach typu Maya (minus, że tam nic nie działa od razu i prawie zawsze trzeba siedzieć na googlu szukając zagrzebanych checkboxów i czasem linii kodu do dopisania). Róznica jest taka, że w aktywnym viewporcie wygląda to dokładnie tak jak na moich renderach końcowych minus troszkę ziarna na kilka sekund przy ruchu kamerą i updejcie modeli w scenie.

Samą animację puszczałem render tak jak w normalnych aplikacjach się klika render. Tylko tutaj to działa o niebo szybciej, bo to jednak render na niedoskonałym silniku growym, a nie pełnoprawny render z GI (tutaj jest użyty Lumen do liczenia światła, taka bardzo uproszczona ale efektowna metoda robienia globalnej iluminacji). Różnice do viewportu są raczej dość kosmetyczne, w renderze nie dodaje się żaden efekt którego by nie było już w viewporcie, ale znacząco jest podbita jakość - wyższa rozdzielczość, wyższy antyaliasing, lepsza jakość refleksów, refrakcji itp. itd.

Co do postprodukcyjnych efektów to mamy do dyspozycji fizyczne kamery tak jak w normalnych rendererach (one też są liczone w realtime w viewporcie). Jeśli się ogarnia fotografię/filmografię pozwala to dobrać odpowiednią soczewkę np 85mm do portretu, aperture (otwarcie przesłony dla spłycenia głębi ostrości) itd, ale także można na żywo zrobić grading jak w Lightroomie wyciągając detal z cieni, podbijając czernie albo ogrzewając temperaturę balansu bieli pozostawiając temperaturę/kolor świateł w scenie bez zmian. Stąd u mnie jest już taki postprodukcyjny wygląd renderów. Dosłownie jedyne co dodałem w Davinci Resolve przy montażu to była nieco zwiększona winieta w ujęciach, gdzie uznałem że dałem jej za mało w Unrealu. Reszta poszła prosto z renderu z silnika

4 godziny temu, michalo napisał(a):

Boże, jakie to jest świetne. 😍
Też chętnie posłucham odpowiedzi na pytanie Adka. 

 

Bardzo mi się rzuciła w oczy twarz z basemesha. Wygląda prawie nienaturalnie z tymi wielkimi oczami, trochę jak Alita. Ale minę jaką jej dałeś - tutaj jest już jak prawdziwa osoba. 

Dzięki serdeczne, bardzo mi miło czytać że odbiór projektu jest pozytywny 🙂

Wtedy jeszcze rozważałem robić postać stylizowaną, stąd oczy były celowo duże (Alita to bardzo trafne skojarzenie), ostatecznie dałem się projektowi rozwinąć ewolucyjnie i przy minie oczy się znacząco pomniejszyły - chociaż bym nie nazwał że render końcowy jest jakoś mocno realistyczny. Grunt żeby był plastyczny odbiór obrazka, na tym zależało mi najbardziej

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@ArTooRo no gratulację jeszcze raz. Widzisz. To nie tylko mi chyba się tak wydaje. 

Wiesz, widziałem różne rzeczy na Unrealu, ale zawsze były one takie, że łatwo można było powiedzieć - wiesz, super jakość, mega, ale nie można było porównać do takiego typowego stilla, rendera. Tutaj udało ci się wypracować coś naprawdę wyjątkowego.

Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, adek napisał(a):

@ArTooRo no gratulację jeszcze raz. Widzisz. To nie tylko mi chyba się tak wydaje. 

Wiesz, widziałem różne rzeczy na Unrealu, ale zawsze były one takie, że łatwo można było powiedzieć - wiesz, super jakość, mega, ale nie można było porównać do takiego typowego stilla, rendera. Tutaj udało ci się wypracować coś naprawdę wyjątkowego.

Jeszcze raz serdeczne dzięki. Projekt trwał bardzo długo i na prawdę dużo radości daje czytanie, że odbiór jest tak zaskakująco pozytywny

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@ArTooRo przyznaj się, masz klucze do Matrixa 🙂 I po prostu sobie wykreowałeś panią w edytorze ludzi i teraz wciskasz kit, że sam ją zrobiłeś 😉 

MEGA robota panie, więcej nie napiszę bo jestem zajęty szukaniem szczęki na podłodze 🙂 

Edited by Mortom
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy