Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hej!

 

Ostatnio wysyp aut na forum to pomyślałem, ze mogłbym i ja coś wydłubać ;) Chciałbym na koniec zrobić jakąś scenkę z tym modelem, a że doświadczenie w tym mam zerowe to i Wasza pomoc zapewne się tu przyda :) Na razie model skończony w 80%. Zostało kilka szczegółów do zrobienia, jakiś prosty środek i może elementy silnika co by nie było pusto pod blachą :) Jakbyście widzieli jakieś błędy to krzyczcie. Wszelkie uwagi również mi pomogą :)

 

l3o1I4i.jpg

 

sMdrBhC.jpg

 

XtDQDoV.jpg

 

93zX94f.jpg

 

U8bSYQ6.jpg

 

7yD9Bmw.jpg

Edytowane przez Gajowy
  • Odpowiedzi 33
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hej, bardzo ladny rowny model, ale nie zawsze mozna ufac blueprintom, zawsze trzeba pracowac na zdjeciach. ja wylapalem kilka bledow:

 

 

edit. ah wloty na klapie silnika ilosc ok to tez sa 2 wersje ale jednak sporo roznia sie od oryginaly, w tym duzym wlocie masz poprzeczke a te male inaczej sa wykonczone

48FZm2X.jpg

Napisano

Maciek dzieki za wskazówki! :) Postaram się poprawić te elementy. Na tym obrazku porównawczym widać co tu jeszcze jest do poprawy, musze więcej przerw robic w modelowaniu i przygladać się swoim wyczynom :)

Napisano

ja jak modeluje auto to mam odalone z 15 zdjec danego obszaru auta kty wlasnie modeluje i zrobie kawalek potem 3 minuty ogladam zdjecia i znowu modeluje i tak w kolko :) nie wiem czy znasz ale polecam ta stronke bardzo duzo zdjec dobrej rozdzielczosci i wiekszosc aut jest.

http://www.netcarshow.com/ferrari/1987-f40/

 

czekam na postepy :)

 

aha i opone popraw bo wyglada glutowato :)

Napisano

Hej! Poprawiłem model tam gdzie było trzeba, dołożyłem wstępnny środek. Wciąż zastanawiam się czy zrobić go na full czy tylko żeby cos było :) Kusi mnie ujęcie z otwartymi drzwiami ;) Na odbiciach widać, ze troche poprawek się jeszcze przyda.

 

VXIGTxU.jpg

 

8laDKAw.jpg

 

lG1gGO5.jpg

 

HmjDBW1.jpg

 

Vjt5W6T.jpg

 

JEdxv9R.jpg

 

73WCVnF.jpg

Napisano

Jasne że robić środek! ;) nie jest skomplikowany więc powinno iść gładko. Zresztą nie wiele Ci już zostało. Nawiewy, przełączniki, zegary, stacyjka i gotowe :)

Napisano

No to trzeba będzie robic :) Na siedzeniach dam subdiva na 2 i będą jakoś wyglądać. Zastanawiam się jak zrobić wyciecie na logo przy nadkolu i otwory na spojlerze, chyba je booleanem potraktuje :)

Napisano

Od dzisiaj można wejść do środka :) Teraz posiedze nad jakimś napędem, żeby się i przejechać było można :) Szczegóły zostawie sobie na póżniej ;)

 

YzeBkow.jpg

 

awiodTk.jpg

 

1dd1tMu.jpg

Napisano (edytowane)

Hej!

 

Wreszcie znalazłem czas by trochę podłubać przy modelu :) Wrzucam efekty. Dorobiony cały silnik z innymi bebechami i wskaźniki na desce. Odkurzyłem tez Zbrusha, by machnąć tam kunia :) Poszło też trochę innych mniejszych zmian, może niewidocznych na pierwszy rzut oka ale robiacych swoje :) Czas jeszcze popracować nad środkiem i chyba to na tyle z modelowania :)

 

Wiktor, dzięki za uwagę, przyjrze się temu :)

 

Wesołych Świąt!

 

dXlnrsY.jpg

 

cQr2s7w.jpg

 

Hu39zJ5.jpg

 

9ndFukB.jpg

 

b6uVg1h.jpg

 

o8JXwzP.jpg

Edytowane przez Gajowy
Napisano

Ojj mi tez bardzo sie podoba :) nie wiem czy kierownica nie za chuda i mala ale to tak mowie bez porownywania z oryginalem. A mam pytanie byla by opcja udostepnienia modelu do tylko do wyrenderowania ?

Napisano

Cześć!

 

Dokończyłem wnętrze i zmieniłem opone, teraz powinno być lepiej :)

 

Wrzucam jak wygląda sprawa z odbiciami. Refl golss na 100. Niektóre odbicia wygladają dziwacznie, szczególnie na przednim zderzaku tam przy wlocie. Nie mam pojecia z czego to wynika, siatka jest tam prosta i nie powinno się tam źle dziać.. Chyba że coś innego jest skopane, nie wiem, nie znam się :p Ogólnie śmiało mówcie czy jest źle, coś trzeba poprawić czy zostawić tak jak jest, mam jeszcze chwile czasu na poprawki :)

 

studio oświetlone jednym vraylightem jako sphere.

 

DrTwXub.jpg

 

8O89KJJ.jpg

 

cwWL5z0.jpg

 

KjXlkk7.jpg

 

iKwuXhE.jpg

 

xHyw3EG.jpg

 

sCRMYrb.jpg

 

FyE6cFp.jpg

Napisano

jak dla mnie wszystko jest ok. mysle ze najlepiej jak bedziesz sie wzorowal na starych zdjeciach studyjnych i probowal odwzorowac z nich refleksy, wiesz juz ze tak da sie i wyglada ladnie. W postprodukcji na koniec morzesz wyrownac niektore refleksy, dorysowac, wymazac.

Napisano

Cześć!

 

Sesja skończona, można się brać wreszcie za poważne rzeczy :p

 

Zrobiłem wstępne materiały, na razie tylko na zewnątrz bo natrafiłem na kilka kłopotów. Model sam w sobie ma w niektórych miejscach słabe punkty, coś tam jest krzywo coś źle odbija ale to juz zostawiam w spokoju. Chciałbym zrobic porządne studio i porządne materiały :)

 

Z tego co już jest podoba mi się materiał opony i felg. Lakier to standardowy carpaint z vraya. Dwa całe dni tez się nasiedziałem żeby zrobić fajne światła a nie są jeszcze takie jak chce żeby były. Zrobiłem sobie scenka z lampą i oświetliłem przy pomocy hdri (to ta na końcu :P) i wyszło ekstra. W identyczny sposób zrobiłem światła na modelu i średnio to wygląda. Wydaje mi się ze to wina oświetlenia studia, bo raz efekt jest fajny a raz go w ogóle nie ma. O ile tylne lampy są spoko to dolne i kierunki z przodu są tragiczne.. Jak to doprowadzić do porządku?

 

Druga sprawa to całe moje studio. Robiłem je dawno temu z jakiegoś tutka i stopniowo poprawiałem co tam mi nie pasowało. Na potrzeby tej sceny dodałem jedna lampę dającą tylko odbicia. Czasmi render wydzie fajny a innym razem mega plastikowy.. Od czego to zależy? Czy to wina słabych materiałów czy studia? A może tego i tego :) Wspomne wyłączam odbicia fresnela bo jeszcze ich nie ogarniam.. DOdaje ustawienia vraya i studio z prośbą o rzucenie okiem :)

 

Ostatnia rzecz to śmiech na sali ale dla mnie to smutny problem :P Chodzi o rozpierdziel w materiałach :P elementów dużo, to i materiałów się uzbiera. W Tej chwili mam zawalony cały 'compact' a dojdzie jeszcze przecież cały środek :P Wpadłem na pomysł żeby stoworzyć materiał MultiSub i tam nawrzucać np. same materiały klosza lampy. No sprawdza się ale nie wydaje mi się żeby to było najlepsze wyjście. Czy w trybie 'slate', którego jeszcze nie używałem da się jakoś pogrupować materiały żeby był jakiś porządek? A może jakaś inna metoda o jakiej nie mam pojęcia?

 

No oczywiście proszę o krytyczną ocenę tego co do tej pory powstało i rady jak to uratować :P

 

p2KUxnd.jpg

 

Lujb0rL.jpg

 

jSsn0UB.jpg

 

OmmtziG.jpg

 

r7Vta1r.jpg

 

C2oFD73.png

 

ctSFeKK.jpg

 

Tutaj lampa zrobiona w celu nauczenia się jak ją robic :) Tu wygląda fajnie, w studiu źle..

 

ndBZc7Q.jpg

Napisano

oponki faktycznie fajnie wygladaja. swiatla moze sporboj bardziej bialy chrom zrobic, plus swiatlo skierowane w lamby. Pamietaj tez ze w postrpo mozesz bardzo duzo osiagnac. co do studia to tu jest najgorzej. nie mozesz uzywac studia z innego auta bo nie ma opcji ze wyjdzie dobrze, musisz rozlozyc refleksy na aucie zeby podkreslaly bryle i ksztalty auta, ladnie sie zaczynaly i konczyly i wspolgraly miedzy soba, nie za duzo nie za malo :) najlepiej wzoruj sie na oryginalnej fotce i probuj odtworzyc takie refleksy i takie ustawienie kamery jak w oryginale.

 

staraj sie jak najbardziej upodobnic je to fototek, wzucaj tez po postpro bo to duzo daje.

 

http://www.netcarshow.com/ferrari/1987-f40/1600x1200/wallpaper_1c.htm

http://www.netcarshow.com/ferrari/1987-f40/1600x1200/wallpaper_1f.htm

http://www.netcarshow.com/ferrari/1987-f40/1600x1200/wallpaper_22.htm

http://www.netcarshow.com/ferrari/1987-f40/1600x1200/wallpaper_23.htm

http://www.netcarshow.com/ferrari/1987-f40/1600x1200/wallpaper_2b.htm

 

ps. z tego co widze to w vrayplanach nie masz wogole zadnych gradientow czy blend, dodaj je zeby swiatlo bylo miekkie.

Napisano

Dzięki za wyjaśnienie niektórych spraw, powalcze z tym i coś wrzuce :)

 

Na razie o post pro nie mam pojęcia, jedyne co tam moge zmienić to jakieś podstawowe rzeczy jak kontrast, nasycenie itd. Na jakieś wieksze poprawki jeszcze mnie nie stać. Na razie chce sie skupić na tym co max wypluje, jak to będzie na akceptowalnym poziomie to przejdę do post :)

Napisano

Model jest bardzo fajny, dokładny i wierny, ale temat to sobie wybrałeś na prawdę szkaradny, już nie ma brzydszego auta, chyba, że multipla

Napisano

Fajny model rendery ok troche mozna podbic na jakosci, ale swiatla w studio raczej bym pozmienial.Maska troche za bardzo oswietlona ,bardziej bym wydobyl kontur auta,moze jakims miekkim backlightem.W compacie mozesz sobiwe wyczyscic materialy ktore juz uzyles i pracowac and nowymi , nie ograniczaja Cie 24 sloty.Takze w postrodukcji jescze mozna troche popracowac.Troche podkrecilem jedno ujecie

AiCC5Mh.jpg

Napisano

No no, o wiele lepiej wygląda :) Nie wiedziałem że aż tyle można suwakami zmienić :)

 

Z materiałami sobie poradziłem, w trybie slate robie soibe nowe okienka i jest porządek :)

Napisano

Jest lepiej, znacznie lepiej :)

 

Posiedziałem i poskładałem. Nowe studio, wreszcie jakoś to zaczyna wyglądać :) Pobawie się z tym jeszcze, poustawiam lepiej oświetlenie, i powalcze z refleksami na przednich kierunkach :) No i warto by też żeby miał jakiś kierunkowskaz na boku :)

 

Co się zmieniło:

 

- model i materiał tarczy hamulcowej

- materiał zacisku

- lekko przyciemnione szyby

 

Wszystkie mapki mi się poodwracały przez symetrie :)

 

Mam jeszcze pytanie, na spojlerze muszę dać bumpa z napisem F40 i nie wiem za bardzo jak sobie z tym poradzić. Na karoserii jest materiał vraycarpaint no i tam nie ma miejsca na takiego bumpa. Da się jakoś ten materiał edytować by dodać taką mapkę? Może jakaś inny sposób? :)

 

Tradycyjnie, wszelkie uwagi i komentarze mile widziane :)

 

EcISYO7.jpg

 

64JTOHl.jpg

 

38yiCZz.jpg

 

bpCLksZ.jpg

Napisano

Uzyj v ray bump material i do niego wepnij bump ai vray car paint. Ewentualnie uzj displacentA. Ladnie wyglada. Wyrenderuj bez tla zlap cien za pomoca wrapera lub vray properties. Cien przechowywany jest wtedy w alphie i mizesz dodac tlo w poscie.

Napisano (edytowane)

Noo o niebo lepiej. Popraw refleksy tak aby nie konczyly sie w polowie maski bo brzydko to wyglada. Pamietaj tez ze pod kazde ujecie ustawiaj troche inaczej studio i oswietlenie. Nie da sie zrobic uniwersalnego. Dopracuj to co jest, potem postpro. I bedzie super pracka, trzymam kciuki :)

 

ps. ja bym wymodelowal ten napis na spojlerze, bedzie dyzo lepiej wygladac niz bump ktorymoze popsuc odbior calego modelu

Edytowane przez maciek.m
Napisano (edytowane)

Cześć!

 

Wszystkie materiały zrobione. Długo mi zeszło nad tym by światła, szczególnie te z tyłu, wyglądały jako tako :) W końcu po przetestowaniu kilkudziesieciu pomysłów ten wygląda najlepiej i jest też chyba fizycznie poprawny ;) Kwestia raczej oświetlenia żeby ładnie się zaświeciły :)

 

Co do wnętrza to była improwizacja z oświetleniem, sami zobaczcie czy dobra :)

 

Jak myślicie poprawiać coś jeszcze? Czy poustawiać oświetlenie. kamerki i przerzucić do 2d? :)

 

jXfG3WG.jpg

 

0oEJHm7.jpg

 

oA5cauA.jpg

 

LTND3oh.jpg

 

fZrpVim.jpg

 

rufxyrT.jpg

 

tqKAyFi.jpg

 

 

 

----------------------------------

 

Ukończona praca: http://max3d.pl/forum/threads/98448-Pojazd-3D-Ferrari-F40

Edytowane przez Gajowy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności