Napisano 7 Grudzień 20204 l Jest lepsza od tej sprzed roku, więc postęp jest, ale do perfekcji jeszcze sporo brakuje. Chyba byłoby lepiej, gdybyś zrobił żuchwę jako oddzielny element i przyjrzał się uważniej proporcjom i położeniu. Obadaj też, jak te wszystkie wypukłości i dziury odnoszą się do ludzkiej głowy która już jest obleczona mięśniami, chrząstkami i skórą, bo gdyby na tej czaszcze poumieszczać na przykład uszy, usta, oczy, poruszać rzuchwą, to by sie zrobił troche bałagan i szybko by wyszło w praniu, że wiele rzeczy jest nie na swoim miejscu. No chyba, że to nie jest ludzka czaszka tylko jakiegoś innego stwora.
Napisano 7 Grudzień 20204 l https://sketchfab.com/3d-models/visible-interactive-human-exploding-skull-252887e2e755427c90d9e3d0c6d3025f
Napisano 11 Styczeń 20214 l @Blaza przejrzałem wszystko co wrzuciłeś i jest bardzo ok. Podoba mi się.
Napisano 16 Luty 20214 l 2 lata już minełu od 1 postu. Proponuje zacząć rzezbic czesciej i mimo wszystko na początek opanuje podstawowe propocje. Wielkosci oczu etc. Moim zdaniem musisz robić tego w **uj... dużo. tylko z krótkimi przerwami na otrzezwienei z amoku zajebistości. I nie sluchaj rodziny bo sie nei znaja dla nich bedzie to piekme. Ja pierwsze lata cisnałem nawet 16h dziennie xD... from zero to eeee **uj artysta to ja nie jestem xD... Nie fiksuj sie ne jednym sofcie topo stawiac tez trzeba umić. Z czasem moze byc tak ze bedziesz lepszy w czyms innym i co innego moze cie zaczac jarać.
Napisano 17 Luty 20214 l Autor Głównie skupiam się na rysunku, obecnie rzeźbienie to dodatek. W przerwach od rysowania coś sobie robię. Doba ma 24 h i nie da się wszystkiego zrobić 😒
Napisano 17 Luty 20214 l Proponuje rzezbic i wrzucac sobie do podmalowke. Wokol mozesz wszystko narysowac a rzebe uzyc z jakims toonem wyrenderowac lub uzyc pod spod. Tak samo poustawiac perspektywe poustawiac w nie koniecznie w zbrushu. Wypluc obrazek do podmalowania. To jest czesto uzywane przez konceptartystow.
Napisano 24 Luty 20214 l Autor Jeszcze pytanie mam, da się jakoś zrobić włosy w Substance Painter? Albo wyeksportować jakoś te z Zbrush?
Napisano 18 Wrzesień 20213 l Hej, Polecam dodać jakąś mimikę na twarzy, uczyni to portret ciekawszym. Jeśli masz trochę kasy na dawkę wiedzy to polecam DESIGN + ANATOMY TUTORIAL PACKAGE Rafaela Grassettiego. Bez owijania w bawełnę są jego tutoriale ale dawka wiedzy potężna. W tej paczce jest anatomia i rendering zbrush bpr passes do psa.
Napisano 24 Styczeń 20223 l Mozna duzo wyciagnac z ZBrushowego rendera ale trzeba to albo poskladac z wielu warstw w PS-ie czy innym Affinity Photo albo uzywac nie matcap tylko materialow na ktore dziala swiatlo. Wtedy mozna lepiej oswietlic scenke.
Napisano 24 Styczeń 20223 l BPR ma filtry, na nich też można trochę podziałać - dodać blura, przyostrzyć, jakieś tam manipulacje barwami, obrysy itp. Mało to precyzyjne ale potrafi dać spoko efekty. Warto też używać różnych materiałów. Zajrzyj na ZBC tam jest fajna ilustracja renderowana w ZBrushu. https://www.zbrushcentral.com/t/daisy-dream/420491 @Blaza postać całkiem spoko i render też w miarę jak na zb. ALe ta peleryna to jakaś masakra. NIe ufał bym dynamice z zb. Albo zrób to ręcznie rzeźbiąc albo wymodeluj na lowpoly jakieś grubsze fałdy, bo w sumie nie musisz bardzo pofalować takiej peleryny żeby było spoko. Na insta wrzuciłem filmik jak robię właśnie takie fałdy na modelu low poly zwykłym brushem - chyba orbcracs lub coś takiego. Siatkę wygładzam dynamic subdiv a jak potrzebuję robić mniejsze fałdki to skaczęo 1 w standardowej subdiv. Zerknij to może ci się przyda. https://www.instagram.com/p/COiMO_mjdCZ/?utm_source=ig_web_button_share_sheet Bo taka peleryna to idealny przykład pod ten workflow. Na low poly też te dynamic brushe lepiej działają, bo one zaginająsiatkę. Więc czym gęstsza tym dziwniej to zaczyna wyglądać.
Napisano 25 Styczeń 20223 l Autor Tutaj podpatrzyłem jak gość robi render. Filtry są i materiały również 👍 ZBRUSH BPR Filters Tutorial - Spyro Concept - YouTube
Napisano 25 Styczeń 20223 l W dniu 25.01.2022 o 07:16, Blaza napisał: Tutaj podpatrzyłem jak gość robi render. Filtry są i materiały również 👍 ZBRUSH BPR Filters Tutorial - Spyro Concept - YouTube Zauważ, że dużo roboty robi tam sam detal na modelu i polypaint. To jest w sumie część sukcesu dobrego rendera w bpr. Możesz podrasować taki detal AO i fajnie będzie to wyglądało. Bo w sumie dobry model hd sam się broni nawet przy najprostszym renderze. A braków w detalu nie ukryjesz, chyba, ze robisz celowo taki model/render. Artystycznie czy coś 😉 Czyli ja bym najpierw podrasował ten model. Moze trochę dodał grubości do elementów zbroi. Gdzieniegdzie jest bardzo płasko - np boki brzucha.
Napisano 25 Styczeń 20223 l Autor W dniu 25.01.2022 o 10:58, michalo napisał: Gdzieniegdzie jest bardzo płasko - np boki brzucha. Nie chciałem też przesadzać z grubością. Starałem się myśleć jak by to miało wszystko działać w realu i żeby trochę mobilności było.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto