Destroyer Napisano 11 Wrzesień Napisano 11 Wrzesień Czysty i czytelny interface a nie jak koszmar w malignie narkomana z 30 letnim hardkorowym stażem? Nie, to być nie może! 🙂 1
michalo Napisano 11 Wrzesień Napisano 11 Wrzesień Ja tam spędziłem minutkę czu air odpala. I tyle 😉 Co mi się nie spodobało, to że nacisk piórka jest zbyt delikatny przy maksymalnym ustawieniu i że nie ma clay buildup w darmowej wersji Wątpię też że goz bedzie działał z wersją 2022 więc chyba pasuje bo i tak nie przetestuję tego w swoiej pracy, a do mazania dupereli... Nie chce mi się. Podniecałem się jak teasowali i wyobrażałem sobie pracę na kiblu i pod prysznicem, ale po nomadzie chyba jednak mobilne mini rozwiązanie nie są dla mnie. Jednak normalny (haha normalny) w sensie pełny i duży interface, duży ekran to już dla mnie konieczność. No cóż, stary jestem a to dla młodych wynalazki. 2
blood_brother Napisano 11 Wrzesień Napisano 11 Wrzesień Ale jak zmienią interfejs na bardziej ludzki w desktopie to chyba jakiś duże rebranding będzie musiał się odbyć. Co to za zetka z normalnym UI?
Nezumi Napisano 11 Wrzesień Napisano 11 Wrzesień Pragne uspokoic panstwa ze nie ma rewolucyjnych zmian w UI. Wnosze po tym, ze na kawalku prezentacji ipadowej wersji (ktora akurat widzialem bo milo zobaczyc Josepha Drusta i powspominac stare czasy 😄 ) kiedy przesylali pliki z ipada do wersji desktopowej wygladala ona jak zwykle a na gornym pasku widnial napis "ZBrush 2025 beta 5" 😉
michalo Napisano 11 Wrzesień Napisano 11 Wrzesień (edytowane) 42 minuty temu, blood_brother napisał: Ale jak zmienią interfejs na bardziej ludzki w desktopie to chyba jakiś duże rebranding będzie musiał się odbyć. Co to za zetka z normalnym UI? nooby z was i tyle, ze nie możecie pojąc tego piękna UI 🐒 Co w nim takiego dziwnego? Po tylu latach nie mogę tego zrozumieć. Inne softy też mają bardzo customowy ui. Edytowane 11 Wrzesień przez michalo 1
Destroyer Napisano 11 Wrzesień Napisano 11 Wrzesień Ze zrozumieniem nie ma problemu, bardziej z tym że ktoś to wymyślił, ktoś zatwierdził, ktoś wykonał, ktoś przetestował, ktoś zaakceptował, ktoś się tego nauczył, używa i broni 😄 To jest nie do pojęcia 😄 1 1
Nezumi Napisano 11 Wrzesień Napisano 11 Wrzesień (edytowane) Jedyny soft do ktorego sie nie potrafie przekonac przez UI to 3DCoat... Nie wiem, cos mi nie pasuje, no probowalem tyle razy i nie potrafie sie przemoc. To juz wole Blendera jakby tylko nie zmieniali elementow UI co tydzien. A Zetka.. widze co moznaby poprawic ale na pewno nie zmienialbym calosci gruntownie. Po co komu jeszcze jeden soft wygladajacy tak samo jak reszta? Funkcjonalnie to "dziwne" UI dziala bardzo dobrze. Nie do pojecia to jest jakbym mial uzywac zetki z jakims "normalnym" UI 😄 Ale no tak... Zbliza sie nowy update to nie moze sie obyc bez "Jak nie zmienia UI w tym roku to nie zaczne uzywac!" Tradycja. Jak wychodzi nowa Maya trzeba ponarzekac jak to umiera, jaki slaby update, jaki zly Autodesk i jak to sie przesiada na Blendera teraz juz na pewno. Jak wychodzi Houdini to w dobrym tonie jest powiedziec "no, musze sie temu Houdiniemu przyjrzec w koncu!" (i nigdy tego nie zrobic). Nowy Blender - to wiadomo, rewolucja, radosc, tecza, za chwile opanuje swiat A zetka? No MUSOWO trzeba ponarzekac na "nieuzywalne UI". Od nastu juz lat - jak nie lepiej. Edytowane 11 Wrzesień przez Nezumi 1
Destroyer Napisano 11 Wrzesień Napisano 11 Wrzesień 1 hour ago, Nezumi said: Po co komu jeszcze jeden soft wygladajacy tak samo jak reszta? Żeby się nie uczyć on nowa jak chodzenia, na mudboxa pierwszy raz wchodziłeś jak do siebie, do zetki po pół roku przerwy zapominasz 12 kroków do zrobienie czegoś "prostego" i znowu szukasz po tutkach 🙂 Można przywyknąć, ui pozwala na wiele, tak ale jest nieprzystępne jeśli się nie siedzi w nim cały czas, można to zrobić bardziej po ludzku. A te wszystkie głosy też nie biorą się znikąd, nie tylko te do zetki i nie są tylko bezmyślnym powtarzaniem to tak wypada, modne i da mi magiczne internetowe punkty 🙂 1
michalo Napisano 11 Wrzesień Napisano 11 Wrzesień (edytowane) No nie gadaj, bo jak nie byłeś z rodzinki max/majka to se mogłeś w mudboxie bloba zrobić. To był soft przeznaczony dla użytkowników tych programów dla tego tak wyglądał. Z biegu to se możesz do tramwaja próbować wskoczyć ale raczej w nieznany programie wiele nie zdziałasz bez jakiegoś przewodnika. pfffff A te głosy to tak jak mój na temat ui blendera. Nic tam do cholery znaleźć nie mogę a ikonek nie rozumiem 😕 Edytowane 11 Wrzesień przez michalo 1
Destroyer Napisano 11 Wrzesień Napisano 11 Wrzesień (edytowane) 52 minutes ago, michalo said: No nie gadaj, bo jak nie byłeś z rodzinki max/majka to se mogłeś w mudboxie bloba zrobić. Byłem z rodzinki maya a i tak tylko bloba mogłem zrobić 😄 nadal tylko to mogę 😛 Ale może nie sam UI co UX był bardziej przyjazny i nie był niepotrzebnie zagmatwany jak z zetce, nawet jak się miało doświadczenie tylko w pakiecie office, mikserze dźwięków i flashowych gierkach przeglądarkowych to mudbox był bardziej logiczny i poukładany od pierwszej wersji niż zetka nawet teraz 🙂 Edytowane 11 Wrzesień przez Destroyer
Nezumi Napisano 12 Wrzesień Napisano 12 Wrzesień (edytowane) @DestroyerZ zetka to jest tak ze im mniej jej ktos uzywa tym bardziej narzeka na UI. Ludzie ktorzy sie od zetki odbili nie mowia "kurna, w sumie to okazalo sie ze nie umiem rzezbic" tylko zwalaja na UI. Zdecydowana wiekszosc na pewno. Nie jest tak, ze mowia "UI zetki jest do dupy!" i dodaja natychmiast "sprobowalem tego innego softu (wstawic cos do rzezbienia) i od razu rozwinalem skrzydla - patrzcie co wyrzezbilem!". Zwykle konczy sie na "UI zetki jest do dupy!". W domysle "i DLATEGO nie rzezbie". To jakbym powiedzial ze nie umiem programowac bo dokumentacja C++ jest do dupy. (btw - mowie tu generalnie, nie pije do Ciebie osobiscie) Sa elementy slabe w zetce i im wiecej jej uzywasz tym wiecej je zauwazasz - naturalnie. Ale tak na prawde nawet taki niedzielny zbrushowiec jak ja w zasadzie nie mysli o UI. Wiecej powiem - jak co roku z reszta 😄, jak tradycja to tradycja! Gdyby to niby takie zle UI zmienili to by byla tragedia dla softu. Wszyscy co w nim od lat pracuja by byli zagubieni i wkurzeni a ci, ktorym UI stalo na drodze zostania gwiazdami swiata rzezby wymysliliby inny powod dla ktorego nadal nie moga ZB uzywac. A to z Mudboxem - no jest poukladany bo ma jedna dziesiata opcji zetki 😄 . Jesli nie mniej. UI ZB zostaje jak bylo. I dobrze bo tak - ci co go uzywaja nie maja problemu a ci ktorym sie nie chce nauczyc rzezbic nadal moga go uzywac jako wymowki. A poza tym nastapila przeciez demokratyzacja i kazdy juz jest artysta - moga sobie wpisac prompta "3d sculpture render zbrush masterpiece trending on Artstation" i beda mieli. A za piec lat to wiadomo. Nie bedzie niczego 😉 Edytowane 12 Wrzesień przez Nezumi 1
michalo Napisano 12 Wrzesień Napisano 12 Wrzesień UI jest ok, tylko strasznie zabałaganiony. Wolał bym go ulepszyć niż przebudować bo nawigacja jest często niepotrzebnie zagmatwana. Ale do startu wystarczy poznać jak wygodnie nawigować, parę brushy na start, subdivide lub dynamesh, nawigacja w subtoolach - a te opcje są w miarę poukładane logicznie. Tylko trzeba przyzwyczaić się do języka zb, subtoole, toole, ztool, zproject itd. Wiedza do pojęcia w parę minut, plus parę godzin rzeźby i już możesz swobodnie sobie śmigać. W miarę poznawanie tego i zapotrzebowania na lepsze funkcje >> youtube lub dokumentacja. Z czasem wiesz instynktownie gdzie szukać opcji bo są w odpowiednich działach (poza zplugin) - dokładnie jak w innych softach. Może już mam zjedzony mózg ale poza wyglądem nie widzę tam wiele różnic z innymi softami - tony menusów, ikonek, suwaczków, powciskanych gdzie się da. Jak kokpit statku kosmicznego. 2
Destroyer Napisano 12 Wrzesień Napisano 12 Wrzesień (edytowane) 5 hours ago, Nezumi said: Z zetka to jest tak ze im mniej jej ktos uzywa tym bardziej narzeka na UI. Ludzie ktorzy sie od zetki odbili nie mowia "kurna, w sumie to okazalo sie ze nie umiem rzezbic" tylko zwalaja na UI. Odwracasz uwagę od tematu, są tacy ludzie, tak, i jak zwykle znajdzie się argument który to potwierdzi i inne podobne. Ale nadal UI jest dziwne i dużo bardziej nieprzystępne na początku niż przytłaczająca większość innych programów. Ja je poznałem dawno i "zrozumiałem" na tyle, że nawet jak wskoczę na chwilę raz na pół roku to nie uczę się go od nowa i nie szukam gdzie co jest co najwyżej właśnie tego workflow zbrushowego który często jest zakrecowny i to się zapomina bo jest nielogiczny. Nadal trzeba flipować tekstury po imporcie żeby wrzucić poprawnie na model czy flipować przed eksportem żeby w innym programie działały na uvałakch? Nadal tylko polypaint a nie ma malowania po uv? Było tak przez lata. Importowanie modeli, obj, zarządzanie sceną i subtoolami, dodali foldery niedawno i nadal wszystko jest takie toporne, nieprzejrzyste i nieprzystępne, ZSceneManager by nie powstał gdyby program miał to po ludzku ułożone tak jak ten śp mudbox od początku, a że ZSceneManager powstał to jednak się da ale nie ma woli żeby to zrobić 🙂 Podobnie z warstwami sculptu czy tekstur, nadal trzeba jakieś gimnastyki z morph targetami robić czy tak jak w mudboxie robisz co chcesz i kiedy chcesz możesz sobie maskować dowolną część warstwy niedestrukcyjnie w dowolnym momencie zmieniając tylko brush do maskowania? 🙂 Teraz piszę bardziej o funkcjach nie UI ale to UI też nie ułatwia takich zadań a UX jest na dokładkę 🙂 Kamera czy skale obiektów też były pomieszane i wymagały gimnastyki, czy to naprawili nie wiem bo i tak za mało używam zetki przez ostatnie lata i nigdy tam nic bardziej skomplikowanego nie robiłem choć ponarzekać mogę bo lubię 🙂 5 hours ago, Nezumi said: A to z Mudboxem - no jest poukladany bo ma jedna dziesiata opcji zetki 😄 . Jesli nie mniej. No ale inna sprawa, że połowy tych opcji nigdy nie użyjesz jak drukowania 3d w photoshopie 😄 5 minutes ago, michalo said: UI jest ok, tylko strasznie zabałaganiony. Wolał bym go ulepszyć niż przebudować bo nawigacja jest często niepotrzebnie zagmatwana. No tez mi trochę o to chodzi z tym UI,m gdyby było bardziej logiczne i ułożone to nawet niektórzy eksperci nie wyciągaliby sobie wszystkiego na głowny ekran dookoła oknma rzeźbienia tylko spokojnie w tych menusach sobie wyszukali a tak to nawet tam nie wchodzą 🙂 Edytowane 12 Wrzesień przez Destroyer
Nezumi Napisano 12 Wrzesień Napisano 12 Wrzesień (edytowane) @Destroyer W czesci sie zgodze ale wiele z tego co wymieniasz... no po prostu nie stanowi dla mnie problemu. Zscene manager nie mial updatu od kilku lat i jakos ludzie zyja. Nigdy nie odczulem potrzeby uzycia go. Tak ogolnie to jest to dyskusja ping-pong z serii "a wlasnie ze tak!", "a wlasnie ze nie!". Koniec koncow jak Tobie nie lezy cos to nie przekonam Cie do tego ze tak jest dobrze. A z drugiej strony nie zgodze sie ze cos jest niewygodne jak mi nie przeszkadza 😄 Usprawnic i unormalnic mozna mase rzeczy w zetce na pewno. Ale mowilismy o UI - a to na prawde po prostu lubie. Podoba mi sie ze jest takie oryginalne a nie jak wszystko inne. I mozliwosci podpasowania go pod siebie wymiataja. Poczekajmy z ta dyskusja pare miesiecy do pelnoprawnej ZB2025 bo teraz dodali tylko ipadowe polaczenie i matcapy/materialy z monster clay. Jak dodadza nowe rzeczy bedzie mozna odpalic na nowo "a dlaczego UI nie zmienia?" 😉 Edytowane 12 Wrzesień przez Nezumi
michalo Napisano 12 Wrzesień Napisano 12 Wrzesień 48 minut temu, Destroyer napisał: nawet niektórzy eksperci nie wyciągaliby sobie wszystkiego na głowny ekran dookoła oknma rzeźbienia tylko spokojnie w tych menusach sobie wyszukali a tak to nawet tam nie wchodzą Jak dużo robisz w zetce, to te najważniejsze rzeczy dobrze mieć pod ręką bo to znacznie skraca dostęp do opcji i przyspiesza pracę. Np nie wyobrażam sobie płynnego sculptowania bez szybkiego przełączania backface masking lub sculptris pro, lub solo mode. Także bez wiedzy czy ta opcja jest akurat włączona. Możesz sobie klikać po menusach, ale po to masz monitor żeby sobie ten ui poukładać jak chcesz bo miejsca na rzeźbienie i tak masz bardzo dużo. 53 minuty temu, Destroyer napisał: No ale inna sprawa, że połowy tych opcji nigdy nie użyjesz jak drukowania 3d w photoshopie Te nieużywane opcje to chyba tylko modyfikatory do brushy, alph, tekstur, itd. Rzeczywiście z takiego okna stroke używam z 10% guzików a resztę wcale/od święta No ale co z tego jak to musi gdzieś być? Dobrze jest mieć taką możliwość. @Destroyer wszystkie te bolączki zostały. Dla tego nie updatowałem do Maxonowej subskrypcji. Nadal jest miejscami prymitywnie, głupio i niewygodnie. Niestety naprawianie i udoskonalanie tego co jest nie jest takie fancy i trafiło by tylko do staruchów3d.. 2
Destroyer Napisano 12 Wrzesień Napisano 12 Wrzesień 1 hour ago, michalo said: Rzeczywiście z takiego okna stroke używam z 10% guzików a resztę wcale/od święta No ale co z tego jak to musi gdzieś być? Dobrze jest mieć taką możliwość. Zgaduję, że zakładki movie, marker, makro, picker czy nawet light prawie nie używasz 🙂 To rysowanie i non realitsic renderer czy jak tam było też chyba stało się mocną niszą, nie wiem jak z redshiftem zwłaszcza wersją na cpu 🙂 Ale fakt jak czegoś używasz cały czas to warto wyciągnać ale UI jest trochę brzydkie, jak Unreal w poprzedniej wersji, takie trochę archaiczne, nawet jakby dali bardziej flat design nawet jako opcję, bardziej czytelne, mniej takie ściśnięte do oporu, te slidery niby fajnie, że można i przeciągnąć i wpisać numerycznie ale niekoniecznie to zawsze działa idealnie jak się chce i jeszcze nazwy w nich wciśnięte i czasem w skróconej wersji bo nie ma miejsca. Mudbox po tym względem to wielka kobyła ale bardziej czytelna kobyła i jest trochę oddechu w UI tutaj jest taka przytłaczająca ściana wszystkiego 🙂 Można przywyknąć, jak do wszystkiego, ale nawet niewielkim wysiłkiem można by było zrobić opcję oryginal, compact, relaxed UI etc. Może właśnie to przesadnie kompaktowe ściśniecie wszystkiego na jak najmniejszej powierzchni tak przeszkadza w odbiorze. I chyba jak w menu masz jakąś dużą ikonkę ot nie możesz zmienić jej wielkości tylko co najwyżej przeciągnąć na swoje menu czy na okno główne? I tak chyba było gorzej bo były na przyciskach te tanie efekty bevel jak z lat 90tych i jak ludzie zrobili "ze smakiem" motyw kolorystyczny to oczy krwawiły 😄 59 minutes ago, michalo said: @Destroyer wszystkie te bolączki zostały. Dla tego nie updatowałem do Maxonowej subskrypcji. Nadal jest miejscami prymitywnie, głupio i niewygodnie. Niestety naprawianie i udoskonalanie tego co jest nie jest takie fancy i trafiło by tylko do staruchów3d.. No to taki SideFX ma odwrotnie, nikt nie prosił, nikt nie potrzebował to oni sami poprawili np zamieniając jednego bardziej rozbudowanego noda na kilka mniejszych i oddzielnych, albo pozmieniali funkcjonalność, układ i nawet nazwy innych. Reakcja użytkowników w szczególności mniej zaawansowanych i początkujących nie mogących się odnaleźć w nowej rzeczywistość zwłaszcza gdy tutki i posty na forach są do innej wersji tych nodów 2
michalo Napisano 12 Wrzesień Napisano 12 Wrzesień 5 minut temu, Destroyer napisał: Zgaduję, że zakładki movie, marker, makro, picker czy nawet light prawie nie używasz 🙂 To rysowanie i non realitsic renderer czy jak tam było też chyba stało się mocną niszą, nie wiem jak z redshiftem zwłaszcza wersją na cpu Dokładnie tak. Movie czasem, ale częściej używam zewnętrznego programu do nagrywania jeśli już. Za to timeline często, do zapisywania pozycji "kamery" Macro też czasem jak chcę sobie coś zautomatyzować - potrzebna sprawa. Light można powiedzieć, że potrzebuję zwłaszcza przy wygładzaniu krawędzi, poświecić sobie pod różnymi kątami. Picker, marker, hehe, nawet nie wiem co tam jest 😉 Rysowanie i render, no wiadkomka! No ale opcje z render się przydają żeby zrobić na szybko coś oglądalnego. Wiele rzeczy to relikty przeszłości, nietrafione pomysły, parę to zaawansowane ficzery i rzadko się ich używa ale lepiej żeby tam były . No co mogę powiedzieć? Dla mnie jest spoko. lepiej niż 3d coat, blender.. Boli mnie raczej stabilność i wydajność zbrusha, reszta jest git. 2
Nezumi Napisano 12 Wrzesień Napisano 12 Wrzesień (edytowane) Light - mega uzywane. Wszystkie materialy (nie matcapy) mozna sobie fajne rzeczy wykombinowac tym jak rim lighta. BPR renderer jest mega. Uwielbiam go. Ludzie uzywaja tych ficzerow. Wystarczy zerknac na przyklad na kanal tego goscia - ma milion filmikow do ilustracji uzywajacych wlasnie swiatla + bpr + pdmalowka. Nie mowiac nawet o zajebistych, komiksowych renderach z BPRu, ktore nie tylko sa latwiejsze ale i szybsze do ustawienia i renderu od jakichs krowiastych renderow nastawionych na realizm. Wlaczam w to mojego ulubionego do innych rzeczy Arnolda. Rysowania Pablo tez uzywa do szybkiego konceptu. A gosc robi w ZB rzeczy co do ktorych nie jestem pewien czy tworcy programu wiedzieli ze sa mozliwe 😄 Makro tez jest spoko ale zgodze sie co do marker. Funny enough wczoraj wlasnie sprawdzalem co to do cholery robi w ogole 😄 Picker to samo - nie wiem co to i po co. Ale z drugiej strony to nie znaczy ze sa bez sensu bo JA nie wiemi nie uzywam 😄 Mozemy sie przekomarzac, narzekac - ale jak mi ktos ruszy BPR i swiatla to wyciagam przyrdzewiala maczete, ubieram sombrero i poncho i szarzuje na osiolku. I sie skonczy zabawa jak dojade kiedys w koncu. Sa pewne granice ktorych nie wolno przegraczac, amigos. Edytowane 12 Wrzesień przez Nezumi
Destroyer Napisano 12 Wrzesień Napisano 12 Wrzesień @Nezumi to, że można i to nawet kozackie rzeczy to wiem pytanie jak bardzo szeroko jest to używane po przeminięciu zachwytem nowością 🙂 Bo ja to myślę bardziej produkcyjnie i pod względem renderów i dalszej pracy, rigów, animacji, automatyzacji i pipelinu a nie statycznego obrazka, wtedy robienie renderu w zbushu to marnowanie czasu, co najwyżej taki podstawowy do zaakceptowania formy bo i tak pójdzie dalej. Obserwuje grupę facebookową zbrusha i właśnie tych cartonowcyh renderów czy innych non realistic render nie widuję od dłuższego czasu i się zastanawiam czy już to umarło dla większości ludzi po tym jak było nowe i trzeba było się pobawić czy po prostu nikt tego nie wrzuca 🙂 To samo ze szkicami, kiedyś trochę tego było, ludzie testowali ale od dawna nic z tego nie widziałem a "śledzę" tak samo na odwal i mimowolnie coś widzę lub nie 🙂 1
Nezumi Napisano 12 Wrzesień Napisano 12 Wrzesień @DestroyerNo ale dlaczego patrzysz tylko przez pryzmat animacji? Masa ludzi nigdy nie robi nic pod animacje w ZB. Czy to ilustracje czy to pod druk 3D. Jak obserwuje co sie robi w Arnoldzie to tez cartoonowe rzeczy nie sa popularne. Ani w Redshifcie - choc tutaj strzelam bo nie obserwuje go w ogole 😄 Sa nisze rozne, sa momenty ze sie przydaje. Poza tym nie wszystko musi byc wylacznie utylitarne do tej calej "PRODUKCJI". Zawsze jak slysze "produkcja" to widze fabryke, tasmociag i kolesia przykrecajacego cos caly dzien 😄 Nie kazdy tez co cos robi natychmiast pedzi na sociale zeby sie pochwalic. Sam nic nie wrzucasz, ja nic nie wrzucam - a cos tam robimy 😉 Ostatnio wrzucilem tutaj do teczki filmik z gierki ktora robie i ktora odciaga mnie od 3D. Powisialo z minute nie wiem czy ktos zauwazyl w ogole. Skasowalem posta. Nie wiem dlaczego ale jakos... no nie wiem, jestem stukniety, z wiekiem coraz bardziej. Jakos tak poczulem "no i na cholere to wrzucasz? Komu zalezy na tym ze jakis tam koles struga gierke pixelowa sobie?". Jasne, jak sie cos wrzuci to i lajk wpadnie i poklepanko po plecach - "keep at it!", "looks cool!" blablabla. Ale podobnie jak mam w zaniku chec posiadania dupereli roznych podobnie chec chwalenia sie ze cos robie mam w zaniku. I podobnie jak z rzezba powinienem pewnie wiecej, mocniej... Ale potem przy blizszym spojrzeniu mysle sobie czy robie to dla wlasnej przyjemnosci czy dla poklasku. Czy przestane to robic jak nie dostane lajka? No nie. A jak nie to po co w ogole to wrzucac? Nie umiem jak ci wszyscy znani i lubiani - co wyjdzie jakis film czy gra to zaraz zalew "fan artu". Co sie jakas panienka nowa pokaze w filmie czy serialu - zaraz portrety 3D sie sypia na instagramie. Nie umiem byc czescia tego calego hive mindu spolecznosciowego. A jako ze tak na prawde gdzies tam gleboko gardze tym czym stalismy sie jako ludzie, ta cala "kultura" i nowoczesnym swiatem pozbawionym zadumy, myslenia, zapatrzonym na siebie.. To nie widze powodu zeby dzielic sie tym co robie. Jak cos robie to jest to moja ucieczka od otaczajacego mnie syfu. A jak sie tym podziele to jakby... jakby wrzucac cos co jest dla mnie mega wazne i potrzebne do kosza na smieci. Taka dewaluacja - z czegos mega waznego i osobistego staje sie nagle jeszcze jednym postem z trzema lajkami. Cos jakbys mial kamien ktory dostales od ukochanej osoby. Dla Ciebie bedzie to mialo ogromna wartosc. Jaki jest sens wrzucania go na kupe innych kamieni w ktorej zniknie? Nie wiem, sprawa dla psychologa albo pewnie dla psychiatry juz 😄 Point is - nie wszyscy co robia wrzucaja. Nie wszyscy co uzywaja i potrzebuja danej opcji sa Soszial-Midia-FanArt-Trendy-Guru. Nie wszystko do czego sie uzywa ZB czy innych softow jest utylitarne i do "produkcji". Mam nadzieje ze zostawia te "niepotrzebne" opcje. Dla mojego zdrowia psychicznego. 1 1
Destroyer Napisano 12 Wrzesień Napisano 12 Wrzesień @Nezumi Nie patrzę tylko przez pryzmat animacji czy produkcji, operujesz absolutami 🙂 Ale mimo wszystko mam wrażenie, że jendak zbrush jest bardziej używany w takim piplinie czy to dużej produkcji na taśmie czy jednoosobowym stillu gdzie jest tylko przystankiem w dalszej drodze a nie początkiem i końcem 🙂 To o kim teraz pomyślałem to Carlos Ortega https://carlosortega.artstation.com/ , rzeźbi te swoje panienki jak Pablo w zbrushu ale potem i tak je przerzuca do mayi i tam renderuje a "animacja" to zwykle turntable 🙂 To jest też dla mnie to podejść bardziej produkcyjne a nie tylko film pełnometrażowy czy serial telewizyjny 🙂 A cartoonowe rzeczy w redsifie to wprowadzili dopiero teraz, kilka miesięcy temu czyli ze dwa updaty temu 🙂 z 8 lat po tym jak na każdym sigraphie czy konferencji nvidi się zaklinali, że cumming sun, a frajerzy kupowali licencje bo przecież zaraz będzie 🙂 Co do tych nisz to to dokładnie tak pisałem, że mam wrażenie, że to nisza a nie że nikt jakichś funkcji nie używa wcale, zupełnie nigdy, no może poza tym pickerem i markerem bo chyba nikt nie wie już co to i do czego 😄 Ciekawe porównanie z tym wrzucaniem czegoś na sociale, coś w tym jest. Ja gdy prowadziłem trochę bloga dawno temu a potem robiłem próby prostowania na socialach robiłem to z kilku powodów jednym z nich jest chronologiczny przekrój tego co robiłem żeby sobie przypomnieć od czasu do czasu gdzie byłem, gdzie jestem i czy się rozwijam, powspominać i w jednym miejscu zobaczyć te lepsze rzeczy które zrobiłem. Tak jak album ze zdjęciami, też wybierasz ważniejsze, te które coś dla ciebie znaczą i raz na jakiś czas oglądasz i wspominasz. To też daje poczucie jakiegoś progresu i łatwiej zobaczyć przebytą drogę ile się zrobiło i pomaga przebrnąć przez jakiś okres blokady czy zwątpienia w siebie. Inna sprawa, że mi się nie chce 😄 Albo jak coś robię do pracy i mówię sobie, że po skończeniu to dopracuję po swojemu i będę miał ładną rzecz do portfolio a nie tylko kolejne zlecenie pod dyktando innych... i nigdy tak do niczego nie wróciłem bo nie ma kiedy a i chęci tez brakuje 🙂 Kolejna rzecz to masz do czego wracać pamięcią bo ona zawodzi, część swoich prac nie pamiętam, największą dziurę w pamięci mam z czasów gdy przez pracę nabawiłem się bezsenności i ledwo co pamiętam z tamtego okresu 😄 No i czasem tak dużo korzystałem z życia, że jak ktoś zrobił zabawę na jakiejś domówce sylwestrowej żeby każdy powiedział jakieś swoje najbardziej niezręczne, krępujące czy dziwne zdarzenie z minionego roku to nie moglem sobie przypomnieć w zasadzie nic ciekawego, pozytywnego, negatywnego, jakiegokolwiek bo byłą z grubsza proza życia ani dramatów ani radości, nic znaczącego tylko o rok bliżej do śmierci 🙂 No i ostatnia rzecz najbardziej oczywista to rozpoznawalność a przez to możliwe zlecenia, praca i stabilność finansowa i może lepsze warunki nie tylko życia ale i pracy bo kto przypadkowych zleceń się nie łapał to życia nie zna 😉 Choć z tymi socjalami to jak z wszystkim, popularne rzeczy są popularne bo są popularne i polecane. Na youtubie też od ludzi po algorytmy polecają tych samych ludzi bo sa już sprawdzeni, tak jak filmy czy seriale, większą radosć daje samodzielne odkrywanie czegoś nowego i dobrego ale jak kilak razy pod rząd trafisz na kompletne paździerze to masz takie poczucie zmarnowanego czasu i rozczarowania, że sięgasz po sprawdzone listy wartościowościowy rzeczy, oceny innych, rankingi, pytasz znajomych czy ludzi na forach i dlatego niemal wszyscy oglądali te same dobre seriale, te same dobre filmy, niemal wszyscy bezmyślnie powtarzając, że sernik to tylko bez rodzynek a pizza bez ananasa bo zbrodnia, to ten hive mind jak to określiłeś tylko przepływ informacji jest wolniejszy 🙂 Nawet ten łuk co niedawno kupiłem to też jest powszechnie polecany bo już tak się przyjęło i taka jest tradycja, bezpieczny wybór, nie jest zły, nawet całkiem dobry ale są porównywalnie dobre czy nawet lepsze w tej cenie ale nie tak popularne i dlatego nie są tak powszechnie polecane, ot i cała tajemnica 🙂 Do czego w tym zmierzam? Teraz już sam nie wiem 😄 ale każda przerwa od pracy w nocy jest dobra więc to pewnie forma eskapizmu, prokastynacji i wymuszania potrzebnej przerwy bo jest "ważny temat" który sam sprowokowałem żeby móc z kimś poględzić kto się złapie w sidła mojej intrygi 😄 1
Nezumi Napisano 12 Wrzesień Napisano 12 Wrzesień 12 minutes ago, Destroyer said: Do czego w tym zmierzam? Teraz już sam nie wiem 😄 Hahahah tez tak mam ze sie rozpedze i potem nie wiem juz co chcialem powiedziec a jak tak czytam co napisalem to potem kasuje polowe bo mozna to zle odczytac. Na przyklad jak Tobie cos odpisuje to potem jak czytam widze ze mozesz to wziac do siebie jako osobisty przytyk. Tak na przyszlosc - jak pisze "ludzie" to zawsze mam na mysli tych innych, glupich ludzi 😉 A nie nasza tutaj elite 😄 1
EthicallyChallenged Napisano 13 Wrzesień Napisano 13 Wrzesień 6 godzin temu, Nezumi napisał: Powisialo z minute nie wiem czy ktos zauwazyl w ogole. Skasowalem posta. Nie wiem dlaczego ale jakos... no nie wiem, jestem stukniety, z wiekiem coraz bardziej. przymusu nie ma, wolność ma być, ale kurde, czemu usuwałeś? Mnie akurat ciekawiło. Też mi się marzy zrobić własną gierkę w Godot i fajnie by się śledziło, jak ktoś znajomy przeciera szlaki. Możnaby kibicować, uczyć się na własnych błędach, a tu jeb, usunął... ¡Ayyyy, Carramba! 1
Nezumi Napisano 13 Wrzesień Napisano 13 Wrzesień @EthicallyChallenged Specjalnie dla Ciebie zrobie pasjonujacy filmik minutowy z mojej mega PRODUKCJI. Fajny jest Godot - przynajmniej do 2d i dla kogos kto nigdy gierki nie robil 😄 3
michalo Napisano 13 Wrzesień Napisano 13 Wrzesień 11 godzin temu, Nezumi napisał: Ostatnio wrzucilem tutaj do teczki filmik z gierki ktora robie i ktora odciaga mnie od 3D. Powisialo z minute nie wiem czy ktos zauwazyl w ogole. Skasowalem posta. No kurde, jaki gość... Mnie interesuje. Tyle lat się znamy że interesuje mnie co i jak robisz. Ostatni sculpt jest śwetny. Te pixelarty co kilka pokazałeś, byłem pod wielkim wrażeniem. Tak samo z rysowaniem. Człowiek orkiestra imo a wcale nie znam twoich prac. W sumie tak samo z @Destroyer Wiem, że taki lajk lub krótki komentarz to niby nic, ale jednak zawsze. Moje zainteresowanie jest prawdziwe. Ale weim co masz na myśli. Sam się zastanawiam po co wrzucam posty. No ale cóż. Do tego aprop gry, chcę z synem zrobić pixelową platformówkę 😄 taka przygoda ojca z synem, wiecie heh. Mamy juz nawet świetny pomysł na bohatera historię. Mam pixel game makera (easy mode yeah) ale jeszcze go nie rozkminiałem. Chwalisz tego godota, że noob frendly a chętnie przypomniał bym sobie trochę programowanie i jestem rozdarty między tymi dwiema drogami. Godot ma chyba masę pomocy online nie? Ale Pixel game maker jak sama nazwa wskazuje powinien być dziecinnie prosty. 3
EthicallyChallenged Napisano 13 Wrzesień Napisano 13 Wrzesień (edytowane) Ostatnio typ który był mega popularny za robienie tutoriali do Unity, po zaprzestaniu aktywności 3 lata temu teraz wrócił, przechrzcił się i zaczął robić do Godot, takie przystępne: https://www.youtube.com/@Brackeys/videos Edytowane 13 Wrzesień przez EthicallyChallenged 2
Destroyer Napisano 13 Wrzesień Napisano 13 Wrzesień 13 hours ago, Nezumi said: Hahahah tez tak mam ze sie rozpedze i potem nie wiem juz co chcialem powiedziec a jak tak czytam co napisalem to potem kasuje polowe bo mozna to zle odczytac. Na przyklad jak Tobie cos odpisuje to potem jak czytam widze ze mozesz to wziac do siebie jako osobisty przytyk. Tak na przyszlosc - jak pisze "ludzie" to zawsze mam na mysli tych innych, glupich ludzi 😉 A nie nasza tutaj elite 😄 Ja już wiem jaki masz styl pisania i stali bywalcy chyba też, jak w starym małżeństwie już się trochę dotarło i bardziej wiadomo co druga strona myśli nawet jeśli to tylko sam tekst bez mowy ciała i tonu głosu które by pomogły lepiej zrozumieć intencje i ton wypowiedzi 🙂 Gorzej jak ktoś nowy przyjdzie, niedawno sobie zażartowałem z nowego i uciekł 🙂 Zresztą podobnie ja zareagowałem te 20 lat temu jak tutaj się pojawiłem na innym, starym koncie 😄 A Ciebie pamiętam jak też się rozpisywałeś np na dobreprogramy lata temu, tam czytam komentarz i myślę, że jakoś tak znajomy styl, podpisane Nezumi XD Ja to chociaż nicki mam inne i staram się mieć inną personę żeby trochę zmylić trop oficerów śledczych myślozbrodni 😄 Ale i tak jak się czasem wyzłośliwiam na innych stronach to potem sam myślę, że przesadziłem i mnie poniosło, ale czas mija bana nie mam to potem sobie pozwalam na to samo albo i więcej 😄 Gdybym był w uk to nawet już by mnie do więzienia nie wtrącili tylko przeprowadzili przykładną egzekucję rozciągniętą na kilka dni przeprowadzoną przez mistrza umierania za moją agresywną krytykę rządu, unii i nowoczesnych "wartości" 🙂 3 hours ago, michalo said: wcale nie znam twoich prac. W sumie tak samo z @Destroyer Bo widać nie obserwujesz wystarczająco uważnie, naciesz oczy! 😄 to akurat widziałeś 😄
EthicallyChallenged Napisano 14 Wrzesień Napisano 14 Wrzesień 17 godzin temu, Destroyer napisał: Gdybym był w uk to nawet już by mnie do więzienia nie wtrącili tylko przeprowadzili przykładną egzekucję rozciągniętą na kilka dni przeprowadzoną przez mistrza umierania za moją agresywną krytykę rządu, unii i nowoczesnych "wartości" 🙂 Czy to jakaś aronia do mnie, że powinienem się sumienniej wziąć za robotę, bo nie dość, że jeszcze dycham, to na wolce? 1
Nezumi Napisano 14 Wrzesień Napisano 14 Wrzesień 21 hours ago, Destroyer said: A Ciebie pamiętam jak też się rozpisywałeś np na dobreprogramy lata temu Uo panie! Ale to bylo daaawno 😮 Jestem w ciezkim szoku - ja sam to ledwo pamietam 😄 W UK za te teksty tutaj na forum to bysmy umierali z tydzien - darcie pasow z plecow czy lamanie kolem wydawaloby sie pieszczotami w porownaniu z tym co by nam zgotowal nowy pan premier... Nawet Tommy Robinson by sie krzywil z niesmakiem czytajac nasze niektore teksty XD 1
Destroyer Napisano 14 Wrzesień Napisano 14 Wrzesień (edytowane) 5 hours ago, EthicallyChallenged said: Czy to jakaś aronia do mnie, że powinienem się sumienniej wziąć za robotę, bo nie dość, że jeszcze dycham, to na wolce? Nie, ale zacieraj ślady bo nigdy nie wiadomo co tak będzie, tutaj w polandii jeszcze w miarę bezpiecznie za mowę nienawiści w internetach 🙂 1 hour ago, Nezumi said: Uo panie! Ale to bylo daaawno 😮 Jestem w ciezkim szoku - ja sam to ledwo pamietam 😄 No niewiele pamiętam z danych czasów ale to mi jakoś się zapisało w pamięci. Ba kolega mi kiedyś nawet znalazł profil na symaptii jednego z dość znanych i aktywnych użytkowników tutaj, boooo miał identyczny nick jak tutaj, można było profil znaleźć przez google, nie trzeba było się logować a w opise z dumą ze jest grafikiem XD Nigdy nie wiesz kto cie śledzi, przypadkiem czy nie 🙂 Edytowane 14 Wrzesień przez Destroyer 1
EthicallyChallenged Napisano 14 Wrzesień Napisano 14 Wrzesień 2 minuty temu, Destroyer napisał: Nie, ale zacieraj ślady bo nigdy nie wiadomo co tak będzie, tutaj w polandii jeszcze w miarę bezpiecznie za mowę nienawiści w internetach 🙂 co kraj to obyczaj, w Polsce też można wyroczek wyłapać za prostą arytmetykę ;)
Destroyer Napisano 17 Wrzesień Napisano 17 Wrzesień (edytowane) Fab jest bliskie startu i zmienią się zasady dla megaskanów, bridga, quixcela https://quixel.com/blog/2024/09/17/fab-content-marketplace-launches-in-october-publishing-portal-opens-today Edytowane 17 Wrzesień przez Destroyer 1
Skyrush Napisano 17 Wrzesień Napisano 17 Wrzesień Warto dodać jeszcze "From Fab launch until the end of 2024, Megascans will be free for everyone under Fab's Standard License, for all engines and tools. When you acquire Quixel content on Fab - whether free or paid - you can use it forever." czyli trzeba przeklikać całą bibliotekę, żeby zaklepać sobie te assety xD
EthicallyChallenged Napisano 17 Wrzesień Napisano 17 Wrzesień 22 minuty temu, Skyrush napisał: you can use it forever jaka jest Wasza pierwsza myśl jak to czytacie/słyszycie? Tylko szczerze! XD 1
Skyrush Napisano 17 Wrzesień Napisano 17 Wrzesień (edytowane) 8 minut temu, EthicallyChallenged napisał: jaka jest Wasza pierwsza myśl jak to czytacie/słyszycie? Tylko szczerze! XD Kupuję dysk 10TB i pobieram wszystko jak leci 😆 tylko czy te 10TB starczy Edytowane 17 Wrzesień przez Skyrush 1
Destroyer Napisano 17 Wrzesień Napisano 17 Wrzesień 2 hours ago, Skyrush said: czyli trzeba przeklikać całą bibliotekę, żeby zaklepać sobie te assety xD Kto napisze bota do tego? 🙂 Kiedyś coś tam hurtem ściągałem więc kilkaset mam dodanych do konta. Ale też w sumie to raz potrzebuję poprzebierać a potem pół roku czy rok nawet nie zaglądam więc nie wiem czy jest o co walczyć tylko po to żeby mieć bo może się kiedyś przyda 🙂 Ale jakby był bot to bym uruchomił niech sobie poklika 😛
Destroyer Napisano 17 Wrzesień Napisano 17 Wrzesień (edytowane) 1 hour ago, kengi said: https://www.macrorecorder.com/ Dzięki, co ciekawe dokładnie wczoraj ściągnąłem ten program do innego zastosowania ale ostatecznie nie użyłem bo nie był potrzebny 🙂 Działa ale trzeba dopasować piksele w scrolowanym oknie bo się rozjedzie po kilku pętlach i czasem program potrzebuje dłuższej chili zanim zacznie ściągać i będzie można przerwać ściąganie i prze to czasem coś się ściągnie więc można dać większe czasy na czekanie po kliknięciu download i puścić całość na dłużej 🙂 Edytowane 17 Wrzesień przez Destroyer
kengi Napisano 17 Wrzesień Napisano 17 Wrzesień Ale, czy to jest tego warte? IMHO nie. Ani tych dysków, ani tych fake klików. Zanim ci się przyda, a nie oszukujmy się... nie przyda się wcześniej niż za 5 lat... będziesz miał do tego AI. 🤣 1
Destroyer Napisano 17 Wrzesień Napisano 17 Wrzesień (edytowane) 5 minutes ago, kengi said: Ale, czy to jest tego warte? IMHO nie. Ani tych dysków, ani tych fake klików. Zanim ci się przyda, a nie oszukujmy się... nie przyda się wcześniej niż za 5 lat... będziesz miał do tego AI. 🤣 Zawsze lepiej mieć i nie potrzebować niż potrzebować i nie mieć 🙂 Już miałem pisać że i tak samo się robi to niech się zrobi całość przy oglądaniu filmu czy spania ale trafiłem na taką limitację 😛 150$ to nie 😛 Edytowane 17 Wrzesień przez Destroyer
kengi Napisano 17 Wrzesień Napisano 17 Wrzesień Masz open source'a biedaku cebularzu: https://github.com/LOUDO56/PyMacroRecord 1
Destroyer Napisano 17 Wrzesień Napisano 17 Wrzesień 3 minutes ago, kengi said: Masz open source'a biedaku cebularzu: https://github.com/LOUDO56/PyMacroRecord Dzięki 🙂 Można też skopiować te same akcje setki razy i już pójdzie i obchodzimy ograniczenia 😛
Destroyer Napisano 18 Wrzesień Napisano 18 Wrzesień Jest bardziej elegancki sposób a ja gupi się męczyłem 🙂 1
Mortom Napisano 18 Wrzesień Napisano 18 Wrzesień Jak kto chce poreperować sobie Assety za psie pieniądze na Humble Bundle jest paczuszka z modelami i adddonami do Blendera. Nie wszystko jakieś TipTop ALE jest parę perełek które można sukcesywnie używać 🙂 Link w obrazku... a jak by nie działał to >>>TU<<< 1
Destroyer Napisano 18 Wrzesień Napisano 18 Wrzesień (edytowane) I kto jest najbogtsiejszy? Mam więcej "kupionych" assetów niż ich jest XD Ale to pewnie stare z dawnych czasów, kiedyś dostawałem meile, że jakiś asset został wycofany z platformy i zwracają mi kredyty ale potem zaznaczyłem, żeby mnie nie informować o tych głupotach 🙂 -- Ze sketchfaba też idą meile i wiadomości, ciekawe jak ten Fab będzie wyglądał i czy będzie ku lepszemu 🙂 Edytowane 18 Wrzesień przez Destroyer
Destroyer Napisano 18 Wrzesień Napisano 18 Wrzesień Inside Out 2’ Artists Had To Crunch Seven Days A Week For Months To Finish Film https://www.cartoonbrew.com/artist-rights/report-inside-out-2-artists-had-to-crunch-seven-days-a-week-for-months-to-finish-film-242974.html 1
EthicallyChallenged Napisano 18 Wrzesień Napisano 18 Wrzesień (edytowane) pozostaje mieć nadzieję, że jak tam jeszcze pracowali, to mieli dość rozumu żeby kraść i walić w chuja ile się dało, opierdalać się, udawać, że pracują dłubiąc sobie prywatne projekty, wynosić z pracy co tylko można, od spinaczy po całe kompy z najnowszymi kartami, i ogólnie ruchać korpo na wszystkie możliwe sposoby, bo chyba to, że korpo prędzej czy później wyrucha, to chyba już wszyscy wiedzą? A na wyjściu do każdego kibla po woreczku cementu, ewentualnie gipsu Plaster of Paris, żeby było bardziej artystycznie. Edytowane 18 Wrzesień przez EthicallyChallenged 1
Nezumi Napisano 24 Wrzesień Napisano 24 Wrzesień (edytowane) Nie jestem pewien czy juz to wrzucalem ale pojawil sie nowy filmik to jest okazja by wspomniec ten soft. Clavicula Przedziwny, darmowy sofcik ktory calkiem spoko sie rozwija. Jest ekstremalnie trudny do opisania bo wymyka sie wszelkiej klasyfikacji. Mozna modelowac troche na podobienstwo CADa, mozna shadery robic/pisac, mozna animacje oparte na fizyce... Cuda wianki. Programik jest swietny do zabawy 😄 Kiedys utopilem pol nocy w nim bawiac sie modelowaniem. Jak ktos uwaza ze ZBrush ma dziwny UI to lepiej niech nawet nie odpala tego 😄 Jak ktos tylko mysli o (bacznosc!) PRODUKCJI (spocznij!) to tez moze sobie darowac pewnie. Ale jak ktos chce sie zabawic w rozkminianie roznosci w 3D, taki darmowy playground to goraco polecam. Nie umiem wytlumaczyc ile rzeczy mozna w tym sofcie zrobic (i tez troche mi sie nie chce jak potem ktos napisze "eee bez sensu i ma UI dziwne i do czego to mam uzyc... blabla :P). Mnie osobiscie sie troche przypomnialy czasy poczatkow ZBrusha gdzie bardziej sie bawilem softem niz cos robilem w nim. Tutaj filmik z rewelka wygladajacych shaderow przygotowywanych do nastepnej wersji: tutaj stronka softu: https://clavicula.link/ Polecam przyjrzec sie filmikom, zerknac na stronke na FB, zassac i pobawic sie. Mnie wciagnelo lepiej niz niejedna giera. Edytowane 24 Wrzesień przez Nezumi 1
Destroyer Napisano 24 Wrzesień Napisano 24 Wrzesień @Nezumi gdy ktoś choćby wspomni pozytywnie o ai, blenderze czy podejściu produkcyjnym do pracy adBKxy2_460svvp9.webm 1 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się