Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Niedawno odgrzebałem jakiś prastary projekt robiąc porządki i zacząłem w nim dłubać ot tak, by zupełnie nie zapomnieć zbrusha, którego ostatnio rzadko mam okazję uruchamiać. Przy okazji stwierdziłem, że może by to to dla odmiany upozować i może kiedyś skończyć 🙂 Jak widać po obrazku ukazującym różne etapy, Dżonatan zaczynał jako blockout do czegoś przypominającego robota, nie wiem o co mi wówczas chodziło :). Przeszedł jeszcze fazę większej ilości kończyn oraz łachmaniarza zanim wykrystalizowała mi się na niego jakakolwiek wizja. Proces projektowania bardzo jak widać uporządkowany 😄 Na szczęście robię to dla siebie, żeby się poduczyć, więc nikt nie będzie pokrzywdzony moim meandrowaniem 🙂

Wszelkie uwagi mile widziane 🙂

 

Mam też pytanie o podejście do pozowania. Tu wyszedłem z dynamesha w takiej neutralnej pozie, zremesher + projekcja, potem pozowanie ręcznie na najnizszym sudivision no i czyszczenie, porządkowanie itp. Destrukcyjny proces. Przy rzeźbieniu z zamysłem, że postać nie ląduje w grze warto zaczynać od razu od upozowanej postaci, czy w ogóle zrobić postać w t-pose i pozować gdzieś w zewnętrznym sofcie z prawilnym rigiem na koniec?

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

bonus.jpg

Edytowane przez vxm
  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano

"Przy rzeźbieniu z zamysłem, że postać nie ląduje w grze warto zaczynać od razu od upozowanej postaci, czy w ogóle zrobić postać w t-pose i pozować gdzieś w zewnętrznym sofcie z prawilnym rigiem na koniec?"

 

po prostu sobie rob jak Ci wygodniej 🙂 ja bym upozowal w zbrushu i tyle 🙂 zrobil bym sobie nowa siatke (jak juz bym zablokowal caly model i napackal detale), zrobil na tym lejer upozowal model 🙂dzieki temu bedziesz mogl w kazdej chwili wracac do t pozowego mesha np. jak bedziesz chcial dodac wiecej detali 😉

Napisano
40 minutes ago, KLICEK said:

po prostu sobie rob jak Ci wygodniej 🙂 ja bym upozowal w zbrushu i tyle 🙂 zrobil bym sobie nowa siatke (jak juz bym zablokowal caly model i napackal detale), zrobil na tym lejer upozowal model 🙂dzieki temu bedziesz mogl w kazdej chwili wracac do t pozowego mesha np. jak bedziesz chcial dodac wiecej detali 😉

o, to jest szczwany trik, na tyle szczwany, że chyba wrócę do nieupozowanej postaci i zrobię pozę raz jeszcze żeby mieć możliwość pracy na symetrii w oddzielnym layerze 🙂 Dzięki wielkie za poradę 🙂

Napisano

No cóż... 😄 upozowałem sobie go nagrywając layer i metoda działała do momentu kiedy zaznaczyłem sobie element, nad którym chciałem pracować- nagle nieupozowany mesh, który już zacząłem dziabać przeskoczył do upozowanego z takimi kwiatkami. Layer nieupozowany mam na 0 i to jest wyjściowy, jak wrzucam wartość jeden, czyli finalną pozę to wygląda to jeszcze ciekawiej. Ktoś ma pomysł, co zrobiłem źle? 

 

blob.thumb.png.6e337e99be1789768bd9457fc6d440c5.png

Napisano

chciałem zaznaczeniem i transpose zrobić ostre wcięcie w jednym z elementów i tak, layer zrobiłem na najwyższym subdiv, potem transpose dopiero cały był na najniższym robiony 

Napisano

ja bym zrobil tak:

1)duplikat mesha

2)zremesh na calosci z mirrorem wlaczonym, zeby miec taka sama siatke po obu stronach 

3)projekcja detalu z duplikatu mesha (musisz dodac subdivsy)

4) stowrzyl lajerek nr 1, ktory bedzie trzymal tpose

5) stowrzyl lejerek nr 2 ktory bedzie trzymal poze 🙂 

6) upozowal mesha 

 

  • Thanks 1
Napisano

Update ode mnie, dodałem nieco detalu, upozowałem powtórnie i wciąż pracuję w symetrii. Brakuje jeszcze detalu i dopracowania najbardziej na elementach, o których wiedziałem, że się zniekształcą przy pozowaniu. Samo pozowanie też jeszcze będę tweakował- jego lewe ramię wychylę do tyłu, bo coś mi nie leży teraz jego ułożenie. Postawiłem go na szybko skleconym postumencie- kształty będą nawiązywać nieco do instalacji na jego głowie albo przynajmniej do rogów 🙂

BPR_Render.jpg

BPR_Render2.jpg

BPR_Render4.jpg

Napisano

Spoko renderek.

 

Coś chyba złego się dzieje w biodrach.

Ogólnie pracujesz jeszcze nad formą? Bo widzę sporo małych detali a trochę anatomia tu i tam wola o trochę więcej miłości.

Napisano
5 minutes ago, michalo said:

Coś chyba złego się dzieje w biodrach.

Ogólnie pracujesz jeszcze nad formą? Bo widzę sporo małych detali a trochę anatomia tu i tam wola o trochę więcej miłości.

Biodra zauważyłem jak zacząłem renderować, także tak, raczej jeszcze będę siedział nad formą 🙂 Tak samo muszę jeszcze powalczyć ze zgiętym ramieniem oraz zaciśniętą dłonią. W drugiej ręce jeszcze mam okolice łokcia do poprawienia. Ten drobny detal mam na layerze- to głównie alphy i trochę build-upa połączonego z dam standard, więc tak naprawdę nic wielkiego 🙂

11 minutes ago, KLICEK said:

super 🙂

 

pyklo Ci to pozowanko? czy dupa?

dzięki 🙂 pykło w końcu z tą prostszą opcją, którą doradzałeś na początku- po prostu go zremeshowałem z symetrią i przestałem próbować zmieniać topologię po upozowaniu. Jak już zbliżę się do końca z całością, to po prostu w upozowanym poucinam to co chciałem mieć ucięte od początku 🙂 Póki co wszystko działa pięknie

Napisano

Jeszcze podłubałem, dalej mi coś z biodrami nie gra i za bardzo mnie góra wciąga... Zmieniłem nieco design jego lagi, na razie wyłączyłem obręcze, jeszcze nie zdecydowałem czy wrócą albo ile ich wróci i gdzie. Spędziłem godzinę na próbach owinięcia mu tego i owego łańcuchami, bez większych sukcesów, na razie je olałem, ale czymś bym go chciał poobwijać 😕 Zmieniłem również postument na coś mniejszego, na poprzednim mi ginął trochę- lepszy byłby do większej sceny a  nie samej ekspozycji postaci.

void-walker_rzuty.jpg

void-walker_rzuty2.jpg

  • Like 3
Napisano (edytowane)

Chyba skończywszy, a w zasadzie skończywszy na teraz, bo mógłbym jeszcze rok to dłubać i nie byłoby w pełni to co chcę 🙂

sebastian-zakrzewski-demon1.jpg

sebastian-zakrzewski-void.jpg

sebastian-zakrzewski-voidwalker-1.jpg

sebastian-zakrzewski-voidwalker-2ao.jpg

sebastian-zakrzewski-bpr-render.jpg

Edytowane przez vxm
  • Like 3
Napisano

Zacząłem modzić coś nowego, na razie blockout i bicie się z pomysłami 🙂 Będzie wyzwanie wymodelować wnętrze czaszki 🙂

untitled.jpg

Untitled-1.jpg

  • Like 3
Napisano

Wtem! Trochę mnie nie było, nie pamiętam już szczegółów, ale jakieś życiowe zakręty, potem trochę zaglądałem no i w końcu jestem. Może skłoni mnie to do jakiejś regularniejszej pracy własnej po godzinach, bo mi tego mega brakuje 🙂

W wolnych chwilach dłubię różne rzeczy w 3DCoat, to jest jeden z takich projektów, który autentycznie mam ochotę skończyć. Bawię się przednio i cel jest głównie taki- mieć trochę funu, więc jest trochę do dupy jeśli chodzi o funkcjonalność, ale co podziergam hard surface poprzetykany organiką to moje 🙂

0001.png

0007.png

  • Like 4
Napisano

Dzięki! Faktycznie estetyka soulslike'ów mi gdzieś blisko serca gra, choć do samych gier to ja się nie nadaję 😄 Wczoraj progress skupił się na kolczudze, chciałem sprawdzić jak to zrobić bez nadmiernego bólu głowy i chyba się udało. image.thumb.png.bebcc0f37b8a9dfb9d35ab353ffbaefc.png

  • Like 3
Napisano

wczoraj sobie zacząłem blokować nogi i zacząłem rzeźbić rękawicę, ale w trakcie trochę odpłynąłem, gdzieś tam dodałem głowę, którą kiedyś zacząłem dłubać no i ten. mam kolejną postać do skończenia 😂image.thumb.png.df4465dbbbbe44bf28df3e1d3ac5f758.png

01.png

02.png

  • Wow 1
  • +1 1
Napisano

Jakiś czas temu popełniłem takiego kościotrupka, zaczął jako hełm, którym postanowiłem poćwiczyć sobie trochę miksowanie hard surface z organiką we 3dCoat. Ostatnio odgrzebane i trochę dodłubane, screeny z viewporta

Zrzut ekranu 2024-10-15 120320.png

Zrzut ekranu 2024-10-15 120244.png

Zrzut ekranu 2024-10-15 120219.png

Zrzut ekranu 2024-10-15 120143.png

  • Like 7
Napisano
2 godziny temu, kengi napisał(a):

Dorzuć trochę zbliżeń na detal, bo szkoda.

tu jest bardziej szum aniżeli detal, trust me 😄 hełm i naramiennik zgarnęły większość polycountu, a i tu jest kanciasto

dds copy.jpg

  • Like 3
Napisano

Eee tam, fałszywa skromność. Dawaj więcej. Dla mnie i tak to już horror vacui.

Poza tym, też dobrze zobaczyć jak się imituje detal zamiast go robić.

  • Like 1
Napisano

Fajny.

Tylko fałdy na pelerynie układają się nielogicznie.

Ten hełm z ostatniego obrazka chyba trochę inny niż na poprzednich?

  • Like 1
Napisano

Uwielbiam takie klimaty! Supero modelo! 🙂 
Dawaj Clay-a z filmowem rimlightem aby jeszcze wypopodziwiać go w pełnej białej krasie 🙂 

  • Like 1
Napisano

@Aniapełna zgoda, ta peleryna powstała trochę "na dokładkę" i teraz pewnie bym z niej zrezygnował, kwalifikuje się bardziej na osobne studium, bo trudny orzech do zgryzienia 🙂 Co do hełmu, to tak, istniała początkowo wersja z kitą, fi nalnie poszedłem w grzebień

@kengikrytyczny jestem, tam jest masa skrótów i półśrodków- 

@Mortom dzięki, podrzucę garść post niżej, z wersji z inną bronią i postumentem

1 copy.jpg

image.png

image.png

image.png

image.png

  • Like 5
Napisano

Super postać. I detal bardzo fajny. Trochę soulsowy klimat 🙂 Tylko ta peleryna mi trochę nie pasuje jak już widziałam, że pisano wyżej. Poza nią super 🙂  Nie znam się na 3d, więc piszę jako artystka 2d totalnie. Moja pierwsza, jedyna i ostatnia przygoda ze sculptem w 3d zaczęła się od wielkiego entuzjazmu a skończyła prawie spaleniem kompa który nie był tak entuzjatyczny na tą ilośc poligonów ;D Ale bardzo przyjemnie się patrzy jak komuś innemu wychodzi 🙂

  • Like 1
Napisano
1 godzinę temu, jameli napisał:

ylko ta peleryna mi trochę nie pasuje

mi też. Te fałdki wyglądają trochę dziwnie. Modelik super, jak już napisałem 🙂

 

Dopiero doczytałem, że zdajesz sobie sprawę co do peleryny.  Obejrzyj sobie pyliste Elden Frog na youtubie. Niezły kozak! Podpatrz jak on robi pelerynę, w ogóle powinna cię zainteresować cała ta pylista i sam kanał - Koes Masons. Kozak nad kozaki.

 

Unikaj też używania dynamic brushes, chyba że kosmetycznie na low poly ale nie polegaj raczej tylko na nich.

 

 

 

 

  • Like 1
Napisano

dzięki! chyba wrócę do tej postaci i popracuję nad tą szmatką, nie sądziłem, że będzie tyle uwagi przyciągać, silly me 😄 

@michaloto nie tyle dynamic brush, co sculpt robiony na niskiej gęstości voxel meshu, generalnie trzeba albo rzeźbić na bardzo gęstym voxelu, albo przejść na surface mode, ja stale nie robię ani jednego ani drugiego 😄

 

@jamelidzięki! ja nie zmasterowałem 2d, wskoczyłem w 3d, w efekcie umiem wszystkiego po trochu, ale nic na zadowalającym mnie poziomie 🙂

Napisano
29 minut temu, vxm napisał:

zięki! chyba wrócę do tej postaci i popracuję nad tą szmatką, nie sądziłem, że będzie tyle uwagi przyciągać, silly me

Niestety. model jest na tyle zajebisty że to bardzo odstaje.

 

AA teraz dotarło do mnie ze 2 3d coat to robisz, rzeczywiście wspominałeś o tym 🙂 Sorry, ja jak zwykle tylko o zbrushu myślę jak widzę sculpty 

  • Like 2
Napisano (edytowane)

meh, piętrzy mi się kolejka zaczętych projektów 😄 @adek hej, czy jest możliwość, żeby ten wątek przenieść do wip, albo nawet dokleić do mojej teczki?

@michalo z zetką jakoś się nie polubiłem, chyba podejście do poly modelingu było dla mnie jakieś dziwne i pewnie hajsowo na moje potrzeby to był overkill. Z perspektywy Coat mi dobrze posłużył, intensywnie używam, ale ma co najmniej tyle swoich głupotek co Zbrush, albo i więcej 🙂

 

Edytowane przez vxm
  • Like 1
Napisano
17 minut temu, adek napisał(a):

Da się, ale nie lepiej żeby było osobno? W sensie nie chcesz jednak w galerii tego?

Myślałem, że chcę, ale coś na co ja w ogóle nie zwracałem uwagi, jest w sumie istotne i chętnie bym poprawił za sugestiami osób w wątku. Pewnie w związku z tym, w tym wątku pojawią się update'y i zastanawiam się, czy do galerii to nie powinno trafić dopiero jak zaadresuję uwagi. W tej sytuacji, to jednak bardziej WIP niż skończona praca

Napisano

trochę to trwało, ale wymordowałem rękawice dla rycerzyka. Jeszcze brakuje sporo miłości rękawicy skórzanej, ale ją na razie przypauzowałem, bo walczą we mnie dwaj wilcy: jeden chce zrobić clay render dioramkę, drugi duma nad zrobieniem z tego postaci real-time. Oba wilki gadają z sensem, ale z moim czasem na dłubanie po godzinach jest tak krucho, że chyba tylko pierwsza opcja ma szansę kiedyś się ziścić. A ten długi wywód po to, żeby powiedzieć, że rękawice skończę, jak ułożę dłonie w potrzebne pozycje i dorzeźbię wtedy wszystko co potrzebne, o. 

01.jpg

Zrzut ekranu 2024-10-27 191635.png

  • Like 2
Napisano
14 godzin temu, vxm napisał(a):

...bo walczą we mnie dwaj wilcy: jeden chce zrobić clay render dioramkę, drugi duma nad zrobieniem z tego postaci real-time. Oba wilki gadają z sensem....

Mam podobnie... choć jak zaczynam gadać sam ze sobą, to wiem, że czas się wyspać 😉 
Ale model rękawiczek to sztosik! 

  • Like 1
Napisano
32 minuty temu, Mortom napisał(a):

Mam podobnie... choć jak zaczynam gadać sam ze sobą, to wiem, że czas się wyspać 😉 
Ale model rękawiczek to sztosik! 

mam bliźniaczki 5 miesięczne, spanie nie jest opcją 😄 dzięki!

  • Like 1
  • Haha 1
Napisano

to i tak szacun, że przy bliźniakach masz jeszcze siłę na dzierganie czegokolwiek 😄 u mnie bliźniakom niedawno pyknął 16 miesiąc i dłubanie po godzinach z reguły kończy się szybciej niż wypowiedzenie 10 razy missisipi xD Co do rękawiczek to zacna robota, pogratulować!

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności