vxm Napisano 1 Październik 2019 Share Napisano 1 Październik 2019 (edytowane) Niedawno odgrzebałem jakiś prastary projekt robiąc porządki i zacząłem w nim dłubać ot tak, by zupełnie nie zapomnieć zbrusha, którego ostatnio rzadko mam okazję uruchamiać. Przy okazji stwierdziłem, że może by to to dla odmiany upozować i może kiedyś skończyć 🙂 Jak widać po obrazku ukazującym różne etapy, Dżonatan zaczynał jako blockout do czegoś przypominającego robota, nie wiem o co mi wówczas chodziło :). Przeszedł jeszcze fazę większej ilości kończyn oraz łachmaniarza zanim wykrystalizowała mi się na niego jakakolwiek wizja. Proces projektowania bardzo jak widać uporządkowany 😄 Na szczęście robię to dla siebie, żeby się poduczyć, więc nikt nie będzie pokrzywdzony moim meandrowaniem 🙂 Wszelkie uwagi mile widziane 🙂 Mam też pytanie o podejście do pozowania. Tu wyszedłem z dynamesha w takiej neutralnej pozie, zremesher + projekcja, potem pozowanie ręcznie na najnizszym sudivision no i czyszczenie, porządkowanie itp. Destrukcyjny proces. Przy rzeźbieniu z zamysłem, że postać nie ląduje w grze warto zaczynać od razu od upozowanej postaci, czy w ogóle zrobić postać w t-pose i pozować gdzieś w zewnętrznym sofcie z prawilnym rigiem na koniec? Edytowane 4 Październik 2019 przez vxm 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 1 Październik 2019 Share Napisano 1 Październik 2019 kurde bardzo fajne te bloczki Ci wyszly 🙂 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vxm Napisano 1 Październik 2019 Autor Share Napisano 1 Październik 2019 @KLICEK dziękuję 🙂 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 1 Październik 2019 Share Napisano 1 Październik 2019 "Przy rzeźbieniu z zamysłem, że postać nie ląduje w grze warto zaczynać od razu od upozowanej postaci, czy w ogóle zrobić postać w t-pose i pozować gdzieś w zewnętrznym sofcie z prawilnym rigiem na koniec?" po prostu sobie rob jak Ci wygodniej 🙂 ja bym upozowal w zbrushu i tyle 🙂 zrobil bym sobie nowa siatke (jak juz bym zablokowal caly model i napackal detale), zrobil na tym lejer upozowal model 🙂dzieki temu bedziesz mogl w kazdej chwili wracac do t pozowego mesha np. jak bedziesz chcial dodac wiecej detali 😉 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vxm Napisano 1 Październik 2019 Autor Share Napisano 1 Październik 2019 40 minutes ago, KLICEK said: po prostu sobie rob jak Ci wygodniej 🙂 ja bym upozowal w zbrushu i tyle 🙂 zrobil bym sobie nowa siatke (jak juz bym zablokowal caly model i napackal detale), zrobil na tym lejer upozowal model 🙂dzieki temu bedziesz mogl w kazdej chwili wracac do t pozowego mesha np. jak bedziesz chcial dodac wiecej detali 😉 o, to jest szczwany trik, na tyle szczwany, że chyba wrócę do nieupozowanej postaci i zrobię pozę raz jeszcze żeby mieć możliwość pracy na symetrii w oddzielnym layerze 🙂 Dzięki wielkie za poradę 🙂 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vxm Napisano 1 Październik 2019 Autor Share Napisano 1 Październik 2019 No cóż... 😄 upozowałem sobie go nagrywając layer i metoda działała do momentu kiedy zaznaczyłem sobie element, nad którym chciałem pracować- nagle nieupozowany mesh, który już zacząłem dziabać przeskoczył do upozowanego z takimi kwiatkami. Layer nieupozowany mam na 0 i to jest wyjściowy, jak wrzucam wartość jeden, czyli finalną pozę to wygląda to jeszcze ciekawiej. Ktoś ma pomysł, co zrobiłem źle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalo Napisano 1 Październik 2019 Share Napisano 1 Październik 2019 Zmieniałeś topologię? Layer robiony na najwyższym subdivie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vxm Napisano 1 Październik 2019 Autor Share Napisano 1 Październik 2019 chciałem zaznaczeniem i transpose zrobić ostre wcięcie w jednym z elementów i tak, layer zrobiłem na najwyższym subdiv, potem transpose dopiero cały był na najniższym robiony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 1 Październik 2019 Share Napisano 1 Październik 2019 ja bym zrobil tak: 1)duplikat mesha 2)zremesh na calosci z mirrorem wlaczonym, zeby miec taka sama siatke po obu stronach 3)projekcja detalu z duplikatu mesha (musisz dodac subdivsy) 4) stowrzyl lajerek nr 1, ktory bedzie trzymal tpose 5) stowrzyl lejerek nr 2 ktory bedzie trzymal poze 🙂 6) upozowal mesha 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vxm Napisano 1 Październik 2019 Autor Share Napisano 1 Październik 2019 okej, spróbuję w ten sposób jak znajdę chwilę 🙂 dziękuję! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vxm Napisano 3 Październik 2019 Autor Share Napisano 3 Październik 2019 Update ode mnie, dodałem nieco detalu, upozowałem powtórnie i wciąż pracuję w symetrii. Brakuje jeszcze detalu i dopracowania najbardziej na elementach, o których wiedziałem, że się zniekształcą przy pozowaniu. Samo pozowanie też jeszcze będę tweakował- jego lewe ramię wychylę do tyłu, bo coś mi nie leży teraz jego ułożenie. Postawiłem go na szybko skleconym postumencie- kształty będą nawiązywać nieco do instalacji na jego głowie albo przynajmniej do rogów 🙂 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vxm Napisano 4 Październik 2019 Autor Share Napisano 4 Październik 2019 jeszcze trochę podłubałem i zrrobiłem prowizoryczny render w zetce 🙂 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 4 Październik 2019 Share Napisano 4 Październik 2019 super 🙂 pyklo Ci to pozowanko? czy dupa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalo Napisano 4 Październik 2019 Share Napisano 4 Październik 2019 Spoko renderek. Coś chyba złego się dzieje w biodrach. Ogólnie pracujesz jeszcze nad formą? Bo widzę sporo małych detali a trochę anatomia tu i tam wola o trochę więcej miłości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vxm Napisano 4 Październik 2019 Autor Share Napisano 4 Październik 2019 5 minutes ago, michalo said: Coś chyba złego się dzieje w biodrach. Ogólnie pracujesz jeszcze nad formą? Bo widzę sporo małych detali a trochę anatomia tu i tam wola o trochę więcej miłości. Biodra zauważyłem jak zacząłem renderować, także tak, raczej jeszcze będę siedział nad formą 🙂 Tak samo muszę jeszcze powalczyć ze zgiętym ramieniem oraz zaciśniętą dłonią. W drugiej ręce jeszcze mam okolice łokcia do poprawienia. Ten drobny detal mam na layerze- to głównie alphy i trochę build-upa połączonego z dam standard, więc tak naprawdę nic wielkiego 🙂 11 minutes ago, KLICEK said: super 🙂 pyklo Ci to pozowanko? czy dupa? dzięki 🙂 pykło w końcu z tą prostszą opcją, którą doradzałeś na początku- po prostu go zremeshowałem z symetrią i przestałem próbować zmieniać topologię po upozowaniu. Jak już zbliżę się do końca z całością, to po prostu w upozowanym poucinam to co chciałem mieć ucięte od początku 🙂 Póki co wszystko działa pięknie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 4 Październik 2019 Share Napisano 4 Październik 2019 elegancko 🙂 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vxm Napisano 10 Październik 2019 Autor Share Napisano 10 Październik 2019 Wrzuciłem do Blendera i pogmerałem w renderze (gmerałem jak bezgłowy kurczak) i na jasnym tle 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vxm Napisano 11 Październik 2019 Autor Share Napisano 11 Październik 2019 Jeszcze podłubałem, dalej mi coś z biodrami nie gra i za bardzo mnie góra wciąga... Zmieniłem nieco design jego lagi, na razie wyłączyłem obręcze, jeszcze nie zdecydowałem czy wrócą albo ile ich wróci i gdzie. Spędziłem godzinę na próbach owinięcia mu tego i owego łańcuchami, bez większych sukcesów, na razie je olałem, ale czymś bym go chciał poobwijać 😕 Zmieniłem również postument na coś mniejszego, na poprzednim mi ginął trochę- lepszy byłby do większej sceny a nie samej ekspozycji postaci. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vxm Napisano 17 Październik 2019 Autor Share Napisano 17 Październik 2019 (edytowane) Chyba skończywszy, a w zasadzie skończywszy na teraz, bo mógłbym jeszcze rok to dłubać i nie byłoby w pełni to co chcę 🙂 Edytowane 17 Październik 2019 przez vxm 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalo Napisano 17 Październik 2019 Share Napisano 17 Październik 2019 Dobra robota! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vxm Napisano 17 Październik 2019 Autor Share Napisano 17 Październik 2019 dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vxm Napisano 18 Październik 2019 Autor Share Napisano 18 Październik 2019 Zacząłem modzić coś nowego, na razie blockout i bicie się z pomysłami 🙂 Będzie wyzwanie wymodelować wnętrze czaszki 🙂 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vxm Napisano 9 Październik Autor Share Napisano 9 Październik Wtem! Trochę mnie nie było, nie pamiętam już szczegółów, ale jakieś życiowe zakręty, potem trochę zaglądałem no i w końcu jestem. Może skłoni mnie to do jakiejś regularniejszej pracy własnej po godzinach, bo mi tego mega brakuje 🙂 W wolnych chwilach dłubię różne rzeczy w 3DCoat, to jest jeden z takich projektów, który autentycznie mam ochotę skończyć. Bawię się przednio i cel jest głównie taki- mieć trochę funu, więc jest trochę do dupy jeśli chodzi o funkcjonalność, ale co podziergam hard surface poprzetykany organiką to moje 🙂 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalo Napisano 9 Październik Share Napisano 9 Październik Bardzo ciekawy koncept. Ciśnij dalej.. Pasuje do Elden Ring taka zbrojka 🙂 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nezumi Napisano 9 Październik Share Napisano 9 Październik 1 hour ago, michalo said: Pasuje do Elden Ring taka zbrojka 🙂 To samo pomyslalem. Bardzo "soulsowate" 😄 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vxm Napisano Czwartek o 06:28 Autor Share Napisano Czwartek o 06:28 Dzięki! Faktycznie estetyka soulslike'ów mi gdzieś blisko serca gra, choć do samych gier to ja się nie nadaję 😄 Wczoraj progress skupił się na kolczudze, chciałem sprawdzić jak to zrobić bez nadmiernego bólu głowy i chyba się udało. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vxm Napisano Piątek o 17:27 Autor Share Napisano Piątek o 17:27 wczoraj sobie zacząłem blokować nogi i zacząłem rzeźbić rękawicę, ale w trakcie trochę odpłynąłem, gdzieś tam dodałem głowę, którą kiedyś zacząłem dłubać no i ten. mam kolejną postać do skończenia 😂 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalo Napisano Poniedziałek o 10:53 Share Napisano Poniedziałek o 10:53 Zapowiada się świetnie, kolejny super koncept! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 5 godzin temu Share Napisano 5 godzin temu Dobrze się to zaczyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się