chudy Napisano 28 Listopad 2004 Napisano 28 Listopad 2004 nie wiem czy to wina perspektywy czy czegos innego, ale drzewa sa takiej samej wysokosci jak mur obronny, a gory to nawet przewyzszaja :) no naprawde masz problem z proporcjami, no i katapulty takie jakies malutkie
wesoledi Napisano 29 Listopad 2004 Autor Napisano 29 Listopad 2004 dziekuje za wszelkie rady, lecz musze przyznac racje Wam. nienajlepiej mi to wyszlo. bede chyba musial zaczac od nowa sie z tym pobic i chyba tak tez uczynie. postanowilem wpierw zrobic cos prostszego (w koncu zaczynam no nie? :) ) i dlatego wlasnie cale oblezenie odstawie na pozniej a narazie zajme sie sama scenka wejscia frontowego do zamku. teksturki muru mam nadzieje zeszcze wzbogacic, trawe na razie zostawie. nie mam pomyslu natomiast jak mozna ladnie zrobic gory... wode to jeszcze sam pokombinuje :)
Ufol Napisano 29 Listopad 2004 Napisano 29 Listopad 2004 pare kamyczków przy mórze i pęknięć na nim samym oraz dobra trawka załatwi sprawe i zróżnicó troche texture bo jakaś taka monotonna
Ufol Napisano 2 Grudzień 2004 Napisano 2 Grudzień 2004 co jest? zapomniałeś o tym wipie? JA TU NA UPTATE CZEKAM!
illy Napisano 2 Grudzień 2004 Napisano 2 Grudzień 2004 patrz jaki niecierpliwy, a gory mozna modyfikatorem displace, wrzucasz bmp albo jpg z gradientem i masz gory, tyle ze musisz je w bmp narysowac sobie, zreszta poprobuj na jakiejsc innej scence
wesoledi Napisano 3 Grudzień 2004 Autor Napisano 3 Grudzień 2004 hehe :) wrzucilbym 3 dni wczesniej ale neta mi obcieli :) wladowalem kilka tekturek wiecej, dodalem kilka malych szczegolikow, snieg, ito. troszke poprawilem tez gory. dziekuje kolejny raz za uwagi :) oo efekt tego (narazie :)) tygodnia
Ania Napisano 3 Grudzień 2004 Napisano 3 Grudzień 2004 ufol nie stresuj czlowieka, jak nastepny updejt bedzie za rok to tez bedzie dobrze, to nie wyscigi. kamienie mostu sa chyba troche rozciagniete. i dodalabym jakis displacement map na mury i most, przynajmniej do objektow ktore widac z bliska, bo teraz troche zbyt gladko to wyglada. podoba mi sie snieg lezacy na ziemi, dobrze wyszedl, ten w powietrzu juz gozej, przede wszystkim jak pada snieg to by the gory w oddali nie byly tak dobrze widoczne, dodaj foga. woda chyba ciut zbyt niebieska, jak w basenie, zrobilabym bardziej zielonkawa, i ciemniejsza.
Ufol Napisano 3 Grudzień 2004 Napisano 3 Grudzień 2004 teraz jest gitez! a te góry które są to wyglondają jak pare pagórków nie dalej jak 300m od zamku (ale ich nie zmieniaj) wcale nie muszą być niuwidoczne przez mgłe - możesz za to dać jakiegoś plane na tło i na nim zarys gór wysokich i jak na to dasz mgłe (tylko nie za gęstą) to bedziesz miał dobry efekt, i daj jakieś przejście między śniegiem a murami bo tak jak śnieg pada to część powinna sie na samym murze zatrzymać i na tych blankach czy jak to sie tam nazywało ( _:-:_:-:_:-:_ ) podobajom mi sie te sople w wejściu i na moście pozdr
Van dArc Napisano 4 Grudzień 2004 Napisano 4 Grudzień 2004 Podoba mi się aspekt zimy. Popraw texturke na moscie. Myśle ze Ania ma racje (jest rozciagnieta). Powinienes dodać krew na murach, jakies pozostalosci po walkach (miecz, siekiera, itp.). Doda to realizmu budowli, bo zam mur to nudny mur. Mile widziane byłyby jakies kamienie z sypiacego sie muru. Może jakiś umarlak w wodzie lub cos takiego. Nie wiem, czy to wina perspektywy, ale widze, ze most nie jest połaczony z lądem?! To tyle.
Ania Napisano 4 Grudzień 2004 Napisano 4 Grudzień 2004 skilo, snieg moze padac jak woda plynie, bo snieg zamarza w chmorze, na dole juz moze byc cieplej, oprocz tego plynaca woda wolniej zamarza niz jakas tam para wodna. ale tak po bokach stromyka moglbys dac troche lodu. van darc, most nie jest polaczony, bo brama jest spuszczana i po tej bramie sie wjezdza. zgadzam sie z tym ze mur ma byc brudny.
wesoledi Napisano 8 Grudzień 2004 Autor Napisano 8 Grudzień 2004 dziekuje. ciesze sie ze sie Wam spodoba choc po czesci :) to bardzo budujace. poprawki ktore zasugerowaliscie oczywiscie beda. w piatek (ew w pon) wrzuce jakis update z tymi detalami. i moze jedno male pytanko. czego tu brakuje? :)
max_1989 Napisano 8 Grudzień 2004 Napisano 8 Grudzień 2004 i moze jedno male pytanko. czego tu brakuje? :) Otóz brakuje tu życia lub jego braku. Hmmm dziwnie to brzmi wiem o tym, ale musisz okreslić się w tej pracy czy ma to być opuszczone pustkowie czy żywa kolonia. Jeżeli chcesz żeby to było stare opuszczone miejsce, to musisz dać najlepiej zniszczenia, skoro opuszczone to najprawdopodobnie w skutek jakiejś kleski (wojna, skutki pogodowe typu tornado). Wieć jakieś połamane pnie lub broń i mury też itd. W wypadku koloni powinno to być miejsce tętnioce życiem np: wieśniak który wiezie do zamku jakieś zapasy jedzenia na swoim wozie zaprzężonym w dwa konie lub muła (najczęściej (chyba)). Dwóch strażników przed bramą którzy sprawdzają czy nie przewozi rzeczy które by mogły zaszkodzić królestwu. Łucznicy na wierzach warujący w razie ataku. Jest możliwość też troche komicznego rozwiązania :). Można by było tron króla umieścić na bramie gdzie powinni stać łucznicy i tam go usadzić razem z służbą. To chyba by było wszystko. W każdym razie podsumówując to co napisałem powinieneś nadać "typ" tej scenie aby miała to "coś". Życze powodzenia od samego poczatku śledze ten wątek i daże go sympatią :). Czekam na update.
Hatred Napisano 8 Grudzień 2004 Napisano 8 Grudzień 2004 hehe z tego co widze to powoli idziesz do pszodu, mi sie tam podoba, wogole fajny wipek :)
Dark Hunter Napisano 8 Grudzień 2004 Napisano 8 Grudzień 2004 Cos jeszcze temu brakuje... ale ogulnie cool, dalbym jakies bardziej ogulną kamerkę - na całość. P.S Sam bym lepsiejszego nie zrobił
max_1989 Napisano 8 Grudzień 2004 Napisano 8 Grudzień 2004 Cos jeszcze temu brakuje... ale ogulnie cool, dalbym jakies bardziej ogulną kamerkę - na całość. P.S Sam bym lepsiejszego nie zrobił wrrrr... takie błędy, czytałem w komputer świecie jak jakaś nauczycielka skarżyła się na takie osoby :). Ówarzam rze miala ona racje w swoih kwestiah i wypowiedziah :). Ogulnie się piszę przez ó.
Van dArc Napisano 12 Grudzień 2004 Napisano 12 Grudzień 2004 Nie wiem, czy duże masz doswiadczenie, ale może skusiłbyś się zrobić jakieś trupy, aby widać było, że ten zamek był niedawno oblegany. Może stwórz go w czasie szturmu, kiedy kamera jest ustawiona nad fosą w kierunku północnym (kiedy obierzemy sobie za N bramę). Dodaj hordy ludzi, lub bestii atakujących zamek. Na murach ustaw nieliczną grupę łuczników, którzy nie pękają. Taki obraz wzburza we mnie krew.
Ufol Napisano 13 Grudzień 2004 Napisano 13 Grudzień 2004 Van darc! co ty chcesz z tymi hordami potworów itd. żeby on Władcę Obrączek zkopiował? pozatym scena z oblenżeniem miała być i nie wyszła czy pozostała w zawieszeniu jak to sie mówi profesjonalnie
wesoledi Napisano 15 Grudzień 2004 Autor Napisano 15 Grudzień 2004 owszem. scena zbiorowa na razie w zawieszeniu. jak nabiore doswiadczenia (i mocnego kompa :)) to postaram sie podlubac z tym oblezeniem. maly update (dodalem to uszkodzenie choc slabo to cos wyszlo, dodalem sniegu na bramie i tych filarach, jakiegos zebraka (cus chyba nienajlepiej wyszedl :)) i troszke teksturki no i te gory ) postaram sie jeszcze podlubac ludzikow ale kiepski jestem w modelowaniu ludzi. niemniej oto kolejna wersja mego dziela:
inespew Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 O stary gdzie to takie duże płatki śniegu spadają, jeszcze kogoś zabije :D (np ten po prawej stronie). Po drugie to te sople na moście zwodzonym dawno by sie urwały przy takim ustawieniu mostu.A tak pozatym sople wogóle mi sie nie podobają. Wiele do poprawienia. Życze powodzenia. POZDRO...
spike Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 takie płatki śniegu to przynosi pojutrze nie zima, ten ludzik z lewej mi sie nie podoba i te sople by już wieki temu spadły z bramy
RK Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 Tekstura chyba trochę się rozciągnęła na mostku no i góry w tle nietypowe bardzo. Całość mi się podoba, głównie dlatego że mimo wszelkich błędów czuć w tym zimę i paluchy same się kurczą (fakt że Santa Clausa bym z tego wyrzucił)- teraz tylko kwestia oświetlenia i renderingu.
Ufol Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 no dobre jest dalej, kapturnika sie poprawi ale te góry lepsze były poszednie (mam nadzieje ża mam zapasową kopie sceny?) a sple możesz zrobić kilka odłamujących sie i jakiegoś motionblura, dożuć jakieś zacieki na murach albo pęknięcia i zaspy przy murach bo wyglonda jakbyś ten zamek w ten śnieg poprostu wbił
Ania Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 ogolnie troche lepiej mi sie podobal poprzedni render. lampa tu troche dziwnie wyglada, chyba za duzy glow. popracoj nad murami, bo mury przez ich gladkosc troche psuja efekt. jakis displacement map na to daj, wiecej uszkodzen i brudu. te zacieki pod oknami sa zbyt regularne (wszystkie takie same) i troche niesmialo wygladaja. tam na sniego widac chyba cienie platkow sniego. nie powinno byc, zazwyczaj jak pada snieg to niebo jest zachmozone. mozesz exclude platki from shadow casting, a inne cienie zrob bardziej miekkie (np. cien mostu). mozesz dac kilka wron na niebo, bedzie mniej puste. ludzik na razie nienajlepszy, ale rozumiem ze to poczatek. zrob mu lepiej szary kaptur, i zeby sie bardziej zlewal z otoczeniem.
Van dArc Napisano 17 Grudzień 2004 Napisano 17 Grudzień 2004 Mi się śnieg podoba. Autor zapewne chciał oddać realizm perspektywy. Im dalej, to elementy są mniejsze, a czy bliżej, to większe. Tak też jest z tym płatkiem śniegu, do którego macie tak wiele zastrzeżeń
wesoledi Napisano 18 Grudzień 2004 Autor Napisano 18 Grudzień 2004 a i owszem. ten wielki platek siegu to po prostu wina ustawienia kamery. platki maja obecnie size 0,15. nie wiem czy jest sens jeszcze zmniejszac... a duzy wyszedl dlatego ze akurat mi wlcial na kamere. zmienie pharse (czy siakos tak) i moze bedzie lepiej :) postaram sie jeszcze z tymi murami powalczyc a tego czlowieczka to nie mam pomyslu jak zrobic wy wygladal jak trzeba :) ale pobawie sie jeszcze vertexami a noz sie uda :) z tymi soplami to na taki pomysl wpadlem wczoraj :) tak tez uczynie, kilka z nich polamie :) dziekuje za wszelkie uwagi, naturalnie wszystko wezme pod uwage i uczynie tak jak mi radzicie :) w koncu jestem dopiero uczniem :) ps. ten glow lampy to zrobiony w PSP :D
ldv_kzn Napisano 24 Grudzień 2004 Napisano 24 Grudzień 2004 Po 1 -witam wszysktich ^_^ po 2- sorka za pisownie/stylistyke/ortografie ale jest 1 nad ranem:] a teraz do konkretow... ...Bardzo fajnie ci ten zamek wyszedl wlasnie staram sie zrobic zamek ale jakos narazie gorzej mi on wychodzi [jakos mniej ozdobny jest..sam nie wiem czemu....moze to przez kwadratowe wierzyczki? ale w "twierdzy tez tkaie byly:D] ogulnie fajny watek jak bys mila czas/ochote/pomysl to dorub wartownikow ^_^ fajnie by wygladalo w zimie ^_^ pozdro
Simple_man Napisano 29 Grudzień 2004 Napisano 29 Grudzień 2004 O co chodzi z tym WIP-em. Dlaczego tu się nic nie dzieje. Właśnie twoja praca mnie natchneła do zrobienia Miasta (raczej jego wycinka) Minas Thirith. I tak sobie myślę, że fajnie by było gdybyś dalej coś podziałał z tym zamkiem, Zpowiada się całkiem fajnie. Pozdrowienia i do dzieła :) Mój WIP Gondor
RoB3rT Napisano 29 Grudzień 2004 Napisano 29 Grudzień 2004 nie wiem czy ktos to pisal bo nie chcialo mi sie czytac ale te pekniecia na murku sa tekie jakies bleee popraw to :) ogolnie nawet fajnie :) ale mi sie wszystko prawie tutaj podoba wiec wiesz :D jestem poczatkujacy i zagubiony wiec za duzo ci nie powiem :P
wesoledi Napisano 29 Grudzień 2004 Autor Napisano 29 Grudzień 2004 lordsith :) ciesze sie ze Cie natchnalem ale wlasnie patrze ciagle na Twoj WIP i za kazdym razm jak na niego patrze zdaje sobie sprawe jaki moj zamek jest marny :D w swieta nie chcialo mi sie nic robic ale moze sobie w koncu wlacze tego maxa ;) robert... thx za uwage
illy Napisano 29 Grudzień 2004 Napisano 29 Grudzień 2004 wesoledi: jak bedziesz cwiczyc to dojdziesz do takiego poziomu, albo i wyzej (bez urazy dla stylu lordsith oczywiscie), wszystko zalezy jak bardzo bedziesz sie przykladac
max_1989 Napisano 29 Grudzień 2004 Napisano 29 Grudzień 2004 Wiesz co wesoeldi ty weś się do roboty :). Jak ja nie mam doła, jak mi się nie chce nic robić lub nie mam pomysłu to robię boxa tne go kilka razy i zastanawiam się co mi przypomina ? Załóżmy, że mój mózg w mojej głowie wygenerował obraz szafki więc ją robię a że szafka model prosty to idzie szybko i przyjemnie :) (zależy jaka szafka :]). Twój wątek śledze od samego początku i jestem ciekaw kolejnych updatów. PS: DO ROBOTY :D
wesoledi Napisano 29 Grudzień 2004 Autor Napisano 29 Grudzień 2004 no wiec odpalilem maxa i oto co mi wyszlo.... :) kilka poprawek (sam juz nie wiem czy lepszych czy gorszych :)) ps. thx za slowa otuchy :)
Gość styczny Napisano 29 Grudzień 2004 Napisano 29 Grudzień 2004 powinneś poobkrencać te płatki śniegu (mi sie widzi)
Simple_man Napisano 29 Grudzień 2004 Napisano 29 Grudzień 2004 No i proszę texturki sie poprawiły i jest już lepiej a na płatki zamiast obkręcania proponuję delikatny blur. Dzięki za uznanie ale do tkiego Atooro to raczej mi daleko. Jeszcze się duż muszę nauczyć.
Van dArc Napisano 5 Styczeń 2005 Napisano 5 Styczeń 2005 Może teraz wezmiesz sie za modele organiczne, hm?
nielot007 Napisano 5 Styczeń 2005 Napisano 5 Styczeń 2005 ehhh van darc nie badz takim archeologiem daj innym poodkopywac:D a takie pytanie do van darc'a po co odkopujesz watki????
illy Napisano 5 Styczeń 2005 Napisano 5 Styczeń 2005 przeciez to nie jest stary watek, raptem tydzien temu byl ostatni update ;]
wesoledi Napisano 5 Styczeń 2005 Autor Napisano 5 Styczeń 2005 juz myslalem ze moj temacik zginal :) van darc nie wiem czy jestem na to gotowy :) kiepsko u mnie z organika ;) co do zamku... poza sniegem cos jeszcze sie nadaje do poprawy? :)
illy Napisano 5 Styczeń 2005 Napisano 5 Styczeń 2005 duzo pustego miejsca z lewej strony u gory, dodaj tam cos
Van dArc Napisano 8 Styczeń 2005 Napisano 8 Styczeń 2005 Wisz co ci powiem Wasoledi... Grunt to próbować. Trening czyni mistrza, zapewne wiesz o tym. U mnie np. przeszkodą jest tylko brak czasu i to, że człowiek musi spać. Niestety jesteśmy tylko ludźmi. Ach...
wesoledi Napisano 9 Styczeń 2005 Autor Napisano 9 Styczeń 2005 dzieki za dobre slowo van darc :) owszem wiem co znaczy trening (sporo musialem cwiczyc delphiego zeby dojsc do dobrego poziomu :) kilka programow jest na mojej stronie jakby co :P) wierze ze kiedys bede chociaz w stanie pokazac kilka dobrych obrazkow 3d :) bede bede cwiczyl ;) co do zamku.... co mozna by tam dodac? mysle juz z dobre 10min i pojecia nie mam co :) ptaki to troche niebardzo w taka sniezyce? myslalem nad jakims dymem ale tez by sie przeciez nie utrzymal w taka pogode :) nie ma juz sily do tego zamku... jest tragiczny... model do bani.. strasznie prosty... tekstury tez do bani... wyglada to jak kartka papieru :/ pozdrawiam
Ania Napisano 9 Styczeń 2005 Napisano 9 Styczeń 2005 dodaj kruki. i cienie zrob bardziej rozmazane (bo jak sa chmury to swiatlo nie jest takie ostre). mozna by tez przedluzyc kadr w lewa strone i dodac tam troche wolnej przestrzeni (z krukami, kilka suchych drzew i gory w oddali)
wesoledi Napisano 9 Styczeń 2005 Autor Napisano 9 Styczeń 2005 3 godziny meczylem sie z tym $##%$^@& swiatlem..... jedynie co zrobilem to tylko zepsulem sobie obrazek.... kompletnie nie mam pojecia jak oswietlic ta scene by wyszla jak trzeba.... az tak beznadziejny jestem? :)
Ania Napisano 10 Styczeń 2005 Napisano 10 Styczeń 2005 z flaga i ptakami wyglada juz lepiej. co do swiatla ja ci duzo nie pomoge, bo sama tego nie potrafie zbyt dobrze, ale zmienilabym ten ostry cien pod brama (uzyj shadow map z duzym sample range)
wesoledi Napisano 10 Styczeń 2005 Autor Napisano 10 Styczeń 2005 nie wiedzialem wlasnie jak zrobic te cienie i zamist lepiej to pogorszylem to swiatlo :) dzieki aniu. moze teraz bedzie lepiej :)
Van dArc Napisano 12 Styczeń 2005 Napisano 12 Styczeń 2005 Jezeli chodzi o swiatlo, to nie mam wiele do powiedzenia, ale ciesze się że jestes znowu aktywny.
La R Napisano 12 Styczeń 2005 Napisano 12 Styczeń 2005 to może ja coś o tym świetle...jak widać panuje pochmurna pogoda w taki dzień słońce którego światło daje ostre cienie jest zakryte przez te śnieżne chmury, jedynym światłem jest to, które przedostaje się przez nie czyli rozproszone... takie światło daje bardzo rozmyte miękkie cienie, myśle że gdybyś zastosował cienie typu area shadows lub shadow map tak jak napisała ania,to powinno pomóc...druga sprawa to ta jak obiekt/scena w takie dzień jest oświetlany otóż jak pisałem chmury silnie rozpraszają światło słoneczne i praktycznie z każdej strony panuje "światłość" minimalnie jaśniej powinno być od strony "nasłonecznionej" czyli tak jak u ciebie od frontu zamku...w tej chwili to wygląda jak za jasna scena oświetlana światłem księżyca...;) pozdro...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się