Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Sneak Peek Houdini 19

Przebudowany grooming wygląda bardzo fajnie i interaktywnie, informacje i opcje wyświetlane na ekranie nie są tak surowe jak były, teraz to wygląda nowocześnie i miło dla oka 🙂 to samo tworzenie krzywych.
Liczyłem trochę, że pocisną z tworzeniem ubrań w bardziej interaktywny i user friendly sposób jak w md ale na to będzie chyba trzeba poczekać na kolejną wersję. Ale akceleracja grainów bardzo się przyda. Layout tools też wyglądają na przyjazne użyszkodnikowi choć pewnie tylko w stage będą działały, trzeba będzie się chyba w końcu przekonać do tego solarisa 🙂

Kozacko jak zwykle 🙂

 

H19 Launch & HIVE
SideFX is pleased to announce the official reveal of Houdini 19 Oct 18, 19, 21

https://www.sidefx.com/houdini-hive/houdini-19-hive/

 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 6
Napisano (edytowane)
43 minutes ago, makak said:

Jak zwykle robi wrażenie 🙂 aczkolwiek przy wizkach, symulacje potrzebne są mi do niczego, ale zawsze miło popatrzeć 🙂 

Oj tam przy wizkach generowanie otoczenia w tle 

generator kuchni czy półek etc. jakieś zastosowania by się znalazło bez problemu tylko, że czasami w klasycznych softach są już nawet lepsze rozwiązania i nie trzeba się uczyć nowego  🙂 

https://www.sidefx.com/tutorials/product-visualization-workflow-overview/

 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 2
Napisano (edytowane)

Bardzo pozytywnie, grooming i layout tools stają się bardzo intuicyjne, szybkie i przyjazne artystycznie. Hudy ma to do siebie, że masa rzeczy jest bardzo techniczna, programistyczna i mało przystępna ale widać, że idą coraz bardziej w kierunku żeby nie tylko można było zrobić dużo ale też łatwiej i przyjemniej a nie jakby ciągnąc za sobą pług 🙂 Wygląda jakby realnie można było używać houdiniego do szybkiego budowania scen z ręki a nie tylko w proceduralny sposób.

Dodali rigging w kineFx i w planach jest pójście na całość w stronę animacji i animatorów, bardzo mnie ciekawi jak mocno w to wejdą i jak szybko dogonią majkę pod względem wygody. Już teraz są ludzie co rigują i animują w hudym ale nie jest to idelne, materiałów jest mało i czasami trzeba iść bardzo naokoło ale to ma się zmienić, zobaczymy 🙂 

Zateezowali tylko game changer in quad remesher- ciekawe co tam ponawymyślali 🙂

Dodali opcje scalania sekcji w UI, prosta rzecz a cieszy, będzie dużo bardziej czytelnie i poręcznie, finally god damned 😛

rHSJsTJ.png

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
Napisano

Widząc takie postępy z wersji na wersje wydaje się ze w SIdeFX siedzi na Houdini 5x więcej programistów/koderów/dewqeloperów niż nad 3ds max.. i pisza 20x więcej linijek kodu niż grupa z Autodesku.. albo mają lepszych programistów lepiej panujących nad kodem .. coś w ten deseń.. aż cisneły się myśli co by stało się z kodem 3ds max gdyby dorwali się do niego specjaliści z SIdeFX, ile błedów by wyłapali, poprawili, przebudowali na bardziej wydajny kod, nowocześniejszy.. program by dostał nowe życie.. ale pomazyć można 🙂 W Autodesk wydaje się ze wsród deweloperów wdarła się jakaś rutyna 

  • Like 2
Napisano

O, czas na komentarze pojawiajace sie za kazdym nowym wydaniem Hudego? "Ach ten kiepski Autodesk zacofany! Musze kiedys tego Houdiniego ogarnac!"  😄

Kiedys tez sie jaralem za kazdym wydaniem a potem pomyslalem ze symulacji i tak nie robie a jakbym mial cos na nodach modelowac to by mnie szlag trafil. Ale spoko ze napieraja.

Napisano (edytowane)
2 hours ago, Nezumi said:

O, czas na komentarze pojawiajace sie za kazdym nowym wydaniem Hudego?

Nie bo nowe wydanie houdiniego było 3 miesiące temu 🙂 a kolejna wersja tj pewnie połowiczna będzie najwcześniej pod koniec roku albo w następnym 🙂

Wszyscy tak jęczą, że houdini taki trudny, ola boga czego tam nie trzeba umić żeby boxa postawić a tu największym problemem jest tylko jedno - podejście!

Trzeba mieć odwagę i pewność siebie jak internet explorer pytający czy zostać domyślną przeglądarką, jak Tommy Lee Jones w ściganym albo ten chłopek w swym autyźmie 🙂

lNrKoqQ.png

Edytowane przez Destroyer
  • Haha 1
Napisano (edytowane)

Trudny nie trudny - jest inny. Jak wszystko - jednemu pasuje drugiemu nie. Dla mnie jest zbyt "techniczny". Te nody do wszystkiego - meh. Sa tacy ktorym to odpowiada, ja wole "recznie" i "na oko". Dlatego fanbojuje ZBrushowo bo lubie ta wolnosc i taki "organiczny feeling". Jak widze nodziki i cyferki to czar pryska i sie czuje znowu jak na lekcji matematyki 😄 Zawsze beda rozne rodzaje softow - nie kazdy musi sie kazdego nauczyc. I nie kazdy sie nauczy. Ot, taka tradycja. Ponarzekac na Autodesk, powiedziec, ze sie trzeba przyjrzec Houdiniemu albo Blenderowi. A potem napierac dalej w tym co nam odpowiada. Mysle ze kto mysli powaznie o przesiadce na jakikolwiek soft po prostu to robi a nie o tym gada. A kibicowac oczywiscie mozna.
Swoja droga ciekawe kto w koncu kupi Houdiniego. Sa tacy co powiedza "NIKT! NIGDY!". Ale wiemy jak to jest.

Edytowane przez Nezumi
Napisano (edytowane)
8 minutes ago, Nezumi said:

Dla mnie jest zbyt "techniczny".

Jest techniczny w uj to nadal w dużym stopniu takie wizualne programowanie choć bardziej idzie już w zwykły workfolow jak w innych programach a inne programy idą coraz bardziej w stronę houdniego i się spotkają gdzieś pośrodku i wtedy się okaże czyje będzie na wierzchu 🙂 

8 minutes ago, Nezumi said:

Mysle ze kto mysli powaznie o przesiadce na jakikolwiek soft po prostu to robi a nie o tym gada.

Jak już masz pracę i życie a nie jesteś dzieciakiem który się uczy wszystkiego co mu się zachce to przesiadka na inny soft zwłaszcza o dużo innej filozofii działania to tytaniczna praca, sam wydałem już ładnych kilkaset dolarów na tutoriale kursy i subskrypcje a tylko kilka projektów na nim zrobiłem i czasem jako wsparcie. Innym razem hudy nie jest potrzebny i tak może minąć kilka miesięcy co nawet go nie uruchomię a potem jak wracam to czuje się jakbym od zera zaczynał 🙂

 

A co do pytanie kto kupi to najbliżej epickowi

http://www.cgchannel.com/2020/11/epic-games-becomes-investor-in-sidefx/

choć wątpię żeby go sprzedali ale jak bieda zajrzy w oczy to nie będzie wyboru 🙂

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
Napisano

No, albo bieda albo CEO czy kto tam szefuje uzna ze woli spedzic reszte zycia na plazy saczac drinka. Wszystko jest kwestia ilosci zer.

Co do tego czyje bedzie na wierzchu - niczyje. Nie bedzie tak, ze wszyscy zaadoptuja jedna, konkretna droge. Podobnie jak nigdy wszyscy nie przesiada sie na VR chocby marketingowcy posmarkali sie z wysilku proby sprzedania kolejnego "meta-costam" z kolorowymi awatarami. Ludzie sa rozni i zawsze beda rozne softy na rynku.
Jak masz prace, zycie i dzieci to wszystko jest trudne 😄 Z Blendera jest latwiej sie przesiasc bo w innych softach zwykle jest sensownie po prostu i sie latwo przyzwyczaic 😛 Ty uzywasz to zapytam - jak to jest z tym modelowaniem - serio do byle duperelki potrzeba nodow? Robie extrude i noda potrzebuje do tego? Czy da sie tez jakos recznie, wizualnie? Bo tak mi przyszlo do glowy porownanie ze jak modeluje "normalnie" to tak jakbym rekami cos robil a w Houdinim to wyglada tak, jakbym kontrolowal jakies ramie robota ktore to robi. Te nody wydaja sie dodatkowym ogniwem pomiedzy "tworca i tworzywem" 😉

Napisano
1 hour ago, Nezumi said:

serio do byle duperelki potrzeba nodow? Robie extrude i noda potrzebuje do tego? Czy da sie tez jakos recznie, wizualnie?

Masz marking menu albo jakieś skróty i możesz interaktywnie za pomocą uchwytów w viewportcie sobie modelować...aleee... każda taka operacja tworzy osobnego noda 🙂 robisz boxa, node, wytłaczasz ściankę node, przesuwasz poligoan czy wertexa edit node, robisz cięcie czy kolejnego extruda masz kolejne nody w drzewku 🙂 nie ma takiego lekkiego intuicyjnego modelowania tylko planowanie jak w partii szachów 🙂 tzn możesz jak i w innych softach na pałę to  robisz extrudy cuty, usuwasz edge, dodajesz nowe itd tyle, że każda tak operacja zrobi kolejne nody więc się nie opłaca tak robić bo będzie potężny śmietnik 😛Sporo ludzi chciałoby takie klasyczne destrukcyjne modelowanie jak w innych softach bo czasem byle pierdoła ma dziesiątki nodów a i tak wtedy ta proceduralność jest bezużyteczna więc albo modelować w innym sofcie i importować albo robić w hudym byle jak zapisać hierarchię nodów w osobnym pliku a sam model zaimporotwąc jak z innego softu bo nie ma sensu żeby hudy za każdym razem tyle nodów liczył albo nawet w scenie trzymał jak i tak nie planujesz nic z tym robić. 

Czasem w hudym pozornie proste rzeczy są tak skompilowane i pokręcone że mozna ręce załamać 🙂

  • Like 1
Napisano

W zasadzie w Mayi jest tak samo, ale ukryte to jest pod maska. No i musisz kasowac historie co jakis czas bo sie wykrzaczy w koncu. Dzieki za wyjasnienie.

Napisano

Tak majkowa historia jest podobna ale wizualnie to jest okropny śmietnik bo i tak nie dojdziesz co jest do czego czy w attr edtorze czy node editorze, w huym to przynajmniej jest bardziej przejrzyste i łatwo jest wrócić do początkowego noda i coś zmienić w mayi możesz wiedzieć dokładnie co chciałbyś zmeinić gdzieśz tam w historii ale niekoniecznie już to będzie takie łatwe. No i houdini nie ma opcji usunięcia historii jak w mayi, co najwyżje sobie możesz zamrozić produkt końcowy jakiegoś drzewka, albo weksportowac i wrzucić do nowego noda i wtedy masz "czysto" :)

  • Like 1
Napisano

Podobają mi się symulacje włosów. Miód. Cała reszta też oczywiście zrywa kask z głowy. Ten program to jest naprawdę kombajn. 

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności