Skocz do zawartości

Jak zacząć


bloody56

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć mam 17lat i chciałbym samodzielnie zacząć się uczyć Grafiki 3D,nie chodzi mi o łatwe pieniądze tylko bardzo chciałbym w czymś znaleźć pasję,wiadomo że na pieniądze w tej branży trzeba czekać bardzo długo,przepraszam że niektóre pytania mogą wydawać się absurdalnie proste ale jestem w tym nowy,nie mam wiedzy ale będę chciał po kroczku uczyć się podstaw i coraz trudniejszych rzeczy i chciałbym bardzo poznać odpowiedzi na poniższe pytania żeby sobie nakreślić jakoś Carrier Mapę od zera

 
Pytania:
1.Czy jestem w stanie nauczyć się wszystkiego w Blenderze nie inwestując w programy typu zbrush oraz płatne tutoriale
2.Jakich innych programów będę potrzebował poza Blenderem chcąc zostać w przyszłości np.Character Artistem
3.Na początku próbować tworzyć wszystko? postacie,samochody,drzewa,bronie a po czasie automatycznie będę wiedział w co brnąć dalej?
4.Co musi umieć junior żeby podjąć pierwszą pracę.Znajomość programu oraz fajne projekty w portfolio wystarczą?
5.Muszę kupić tablet graficzny,czy jednak można pracować na myszce?
6.Czy dobrą nauką po opanowaniu podstaw będzie próbowanie tworzenia postaci lub czegoś innego na podstawie jednego zdjęcia 2D z google i wypracowywanie tym skilla
7.Czy można nastawić się tylko i wyłącznie na pracę zdalną w przyszłości gdy ktoś mieszka na wsi i nie chce zmieniać miejsca zamieszkania.
8.Jaka jest przyszłość grafików,czy możliwe że AI zautomatyzuje wszystko za kilka lat czy to tylko bajki,już teraz chyba graficy pomagają sobie skryptami by nie powtarzać tych samych czynności.
9.Gdybyś cofnął się w czasie do początków czy wybrałbyś ponownie kierunek grafika 3D a nie 2D np Grapic Designera,jeśli tak to dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 Tak
2 Bledner może w zupełności wystarczyć ale jak chcesz iść wyżej to zbrush
3 Możesz od razu się specjalizować i robić wszystko pod postacie ale od samej organiki po hard surface jak np pancerze, bronie dla żołnierzy itd. Czyli robiąc kompletne postacie z osprzętem nauczysz się w zasadzie wszystkich technik modelowania 
4 Folio najważniejsze
5 Można myszka ale talbet to niebo a ziemia, nawet taki najprostszy używany ale działający zupełnie zmieni i ułatwi pracę przy rzeźbieniu 
6 Tak jak najbardziej, mozna też iść w wyszukiwanie chracter sheets czyli ta sama postać narysowana z kilku ujęć to nie będzie trzeba aż tak zgadywać i można się skupić od razu na robocie 
7 Oczywiście 
8 Przyszłość jest dobra jeśli będziesz dobry, jak będziesz kiepski to co byś nie robił będzie ciężko. Skrypty pluginy, narzędzia, używa się wszystkiego do pomocy ale nic do końca całej roboty za ciebie nie zrobi
9 Tak bo to lubię, tylko może bym się bardziej specjalizował albo szedł na efekt końcowy a nie na doktoryzowanie z jakichś funkcji żeby po 2-3 latach twórcy usunęli je z programu i zastąpili innymi 🙂 

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Destroyer napisał:

1 Tak
2 Bledner może w zupełności wystarczyć ale jak chcesz iść wyżej to zbrush
3 Możesz od razu się specjalizować i robić wszystko pod postacie ale od samej organiki po hard surface jak np pancerze, bronie dla żołnierzy itd. Czyli robiąc kompletne postacie z osprzętem nauczysz się w zasadzie wszystkich technik modelowania 
4 Folio najważniejsze
5 Można myszka ale talbet to niebo a ziemia, nawet taki najprostszy używany ale działający zupełnie zmieni i ułatwi pracę przy rzeźbieniu 
6 Tak jak najbardziej, mozna też iść w wyszukiwanie chracter sheets czyli ta sama postać narysowana z kilku ujęć to nie będzie trzeba aż tak zgadywać i można się skupić od razu na robocie 
7 Oczywiście 
8 Przyszłość jest dobra jeśli będziesz dobry, jak będziesz kiepski to co byś nie robił będzie ciężko. Skrypty pluginy, narzędzia, używa się wszystkiego do pomocy ale nic do końca całej roboty za ciebie nie zrobi
9 Tak bo to lubię, tylko może bym się bardziej specjalizował albo szedł na efekt końcowy a nie na doktoryzowanie z jakichś funkcji żeby po 2-3 latach twórcy usunęli je z programu i zastąpili innymi 🙂 

Dziękuje bardzo za konkretne odpowiedzi,wiem już w zasadzie wszystko żeby zacząć działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tak, chyba że chcesz iść w tworzenie postaci, to sam Blender będzie za mało
2. Potrzebny byłby jeszcze Zbrush i nawet Substance Painter do tekstur. Jeśli będziesz znać Blendera, Zbrusha i Paintera to masz spoko komplet do pracy.
3. Jeśli nie masz obecnie sprecyzowanych planów to rób na początku wszystko, aby zaznajomić się z pracą w 3d, później możesz się określić - a zdobyta wiedza na pewno później Ci się przyda, niezależnie od tego co wybierzesz
4. Znajomość programu, przyjemne portfolio i przede wszystkim chęci nauki oraz zaangażowanie w swoją pracę, które będzie widzieć Twój pracodawca.
5. W Blenderze nie potrzeba tabletu, w Painterze potrafi się przydać, w ZBrushu jest wręcz obowiązkowy
6. Do wypracowania skilla używaj bardzo dużej ilości zdjęć - każdy profesjonalny artysta korzysta z wielu zdjęć referencyjnych bo są mega pomocne. W przypadku jednego zdjęcia możesz popełnić wiele błędów
7. Jasne że tak, ale poza ciekawymi projektami pasuje pokazać pracodawcy że nie potrzebujesz stale niańki, jesteś w stanie również sam pomyśleć nad różnymi rzeczami i je wykonać. Nie wyszukiwać problemów, nie wybrzydzać za bardzo i być terminowy - wtedy przyjemnie pracuję się z takimi ludźmi nawet zdalnie. Pandemia też nauczyła firmy, że praca zdalna nie jest wcale taka zła jak się kiedyś wydawało - więc dzisiaj jest z tym jeszcze łatwiej.
8. Moim zdaniem gdyby nawet doszło do czegoś takiego to potrzeba jeszcze wielu lat. Póki co zapotrzebowanie na dobrych grafików jest i wciąż będzie coraz większe, zwłaszcza że z powodu pandemii i innych światowych wydarzeń życie coraz bardziej przenosi się do świata wirtualnego. Dużo więcej ludzie zaczęło grać w gry, oglądać filmy, itd.
9. Wieki temu zajmowałem się grafiką 2d. Jednak cały czas miałem z tyłu głowy że chciałbym iść w 3d - więc to w końcu zrobiłem. Dzisiaj zrobiłbym to samo:)

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, bloody56 said:

Dziękuje bardzo za konkretne odpowiedzi,wiem już w zasadzie wszystko żeby zacząć działać.

W sumie to jest zajebiste, ze twoja zawodowa przyszlosc zalezy od odpowiedzi jednej, losowej, nie znanej Ci osoby na necie. Odpowiedzi, ktorych udzielila pierwszego kwietnia. 🤭

Rozumiem chec zadania tych pytan, ale kurde teraz dzieciaki (pozwole sobie tak mowic bo mam syna dwa lata mlodszego od Ciebie 😉 ) zanim cos zrobia rozkminiaja przyszlosc, rozpytuja, zastanawiaja sie. To jest droga do nikad. Takie oszukiwanie sie, ze cos zrobiles w danym kierunku, dzialanie pozorne. Zacznij robic COS. Przestan myslec o tym czy bedziesz sie mogl utrzymac z czegos czego nawet nie liznales, bo nikt tego nie wie. Moze sie zniechecisz za tydzien a moze zostaniesz najzajebistszym tworca postaci na swiecie. Przezwyciez ten paraliz decyzyjny, usiadz, odpal tego Blendera na poczatek, sprobuj kurde zrobic balwanka z trzech kulek. Ale zrob konkretny krok w kierunku zostania character artist. Naucz sie angielskiego porzadnie (jesli nie umiesz, nie wiem, nie znam Cie) zeby nie dolaczyc to grona tych co pytaja "a jest do tego tutorial po polsku?". Swiat 3D porozumiewa sie po angielsku, bez tego bedzie Ci mega ciezko.

W jednym z punktow pytasz o przyszlosc. Nikt nie wie co bedzie. Kazdy sie chetnie wypowie, ale przyszlosci sie nie da przepowiedziec. W calej masie filmow SF ktore kiedys ludzie robili przywidywano ze w roku powiedzmy 2020 (bo fajnie im numer wygladal) beda androidy i latajace samochody. NIKT nie przewidzial ze ludzie beda sie gapic w telefony caly czas uzywajac czegos takiego jak internet. Teraz tez nikt Ci nie powie co bedzie. Co roku wychodzi jakis tool po ktorym ludzie krzycza "teraz to graficy straca prace!". Co roku ktos tam wyprodukowuje jakis badziew przekonujac ze wlasnie to co sprzedaje jest "przyszloscia branzy!". Co roku ludzie mowia "teraz to juz tylko jedno wydanie jeszcze i Blender zostanie industry standard". Co roku ludzie mowia "ale ten Autodesk beznadziejny, ten ich soft umiera po prostu, biedny update". Tak jak od zawsze ludzie mowia ze juz za chwile bedzie koniec swiata 😉 .

Wiem po sobie - zacznij. Zacznij robic byle co. Potem troche lepsze byle co. Potem cos fajnego. Ale ZACZNIJ. Nie masz co planowac na 15 lat do przodu bo nikt nie wie jak sie sprawy potocza. Jedno jest pewne - jak nie zaczniesz to moze byc tak, ze skonczysz na etapie wiecznego planowania a to tylko jest strata czasu. Jak powiedzial Platon - "Poczatek to najwazniejsza czesc pracy". Powodzenia.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Nezumi napisał:

W sumie to jest zajebiste, ze twoja zawodowa przyszlosc zalezy od odpowiedzi jednej, losowej, nie znanej Ci osoby na necie. Odpowiedzi, ktorych udzielila pierwszego kwietnia. 🤭

Bo to nie jest byle jakie randomowe miejsce w necie z randomowymi ludźmi tylko renomowane forum z najlepszymi specjalistami z branży XD  

  • Like 2
  • Haha 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podsumowując: wybierając kariere grafika 3d napewne czego sie dorobisz to garba, a w najlepszym wypadku kredytu na mieszkanie o ile banki bedą akceptować umowy o dzieło.

 

Ale jest fajnie

Zapraszamy xD 

 

 

a tak serio to zajebista sprawa jeśli Cie jara 3d, zarobki też są git. Psycha czasem siada ale idzie sie przyzwyczaić

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności