Napisano 5 Kwiecień 20222 l Unreal Engine 5 został wydany https://t.co/f1YaAs9mL3 Oprócz CDPR kilka innych firm tez już pracuje na UE5 Edytowane 5 Kwiecień 20222 l przez Destroyer
Napisano 5 Kwiecień 20222 l Dzisiaj instalando, nigdy nie miałem nic wspólnego z silnikiem, ale to już jakoś zachęca 😄
Napisano 5 Kwiecień 20222 l Nic mnie tak nie irytuje jak socially awkward nerdzi nie wiedzacy co zrobic z rekami na scenie (czyli cos jak ja 😄) powtarzajacy slowa w stylu "excited!" i "amazing!" jednostajnym glosem, w ktorym nie ma ani odrobiny "exicitementu". Co nie zmienia faktu ze silnik sie prezentuje zajebiscie. Tez mam ochote zaistalowac - jedyne co mnie przed tym powstrzymuje to fakt, ze nie jest mi do niczego portrzebny w obecnej pracy 😄
Napisano 5 Kwiecień 20222 l Autor Ale @Nezumi patrząc na Tima to wstając od komputera po całym dniu ciężkiej pracy, w starym porozciaganym i za dużym ubraniu codziennym można już bez cienia ironii powiedzieć, że wygląda się jak milion dolarów albo nawet i miliard 🙂 Edytowane 5 Kwiecień 20222 l przez Destroyer
Napisano 5 Kwiecień 20222 l Ano, koles jest 7 lat starszy ode mnie... Tylko czy az? Ciezko powiedziec. Bardziej chodzi mi o to, ze do prezentacji wole osoby co znaja sie na... prezentowaniu. Nie musza znac softu - maja sie nauczyc tekstu i powiedziec go z usmiechem na twarzy i chociaz jakas znikoma doza dobrze udawanej emocji. Kiedy koles co zniszczyl oczy gapiac sie w monitor wychodzi na scene i mowi do publicznosci - ktorej pewnie nie widzi przez krotkowzrocznosc - glosem przywodzacym na mysl konajacego z wycienczenia... No nie moj kubek herbaty, ze tak powiem.Jedno jest pewne - nie moge sie doczekac wywlekania flakow w MK12 na tym silniku. Mam nadzieje na to, ze dodadza npc - putina albo chociaz rosyjskiego zolnierza zeby mozna na nich trenowac fatalities. Edytowane 5 Kwiecień 20222 l przez Nezumi
Napisano 5 Kwiecień 20222 l Autor Częściowo się zgodzę ale z drugiej strony jak jest prezenter czytający z promptera i widać na milion kilometrów w pełnym mroku, że nie ma pojęcia o czym mówi ale pokazuje całym sobą jak lifestylowo będziesz szczęśliwy i spełniony, otoczony przyjaciółmi i ciągle uśmiechnięty używając tego arkusza kalkulacyjnego to ja też tego nie kupuję 🙂 A jak widzę Tima czy innego nerdowego suchoklatesa stremowanego przed kamerą to i widać że jest ale nie chce tutaj być to myślę
Napisano 5 Kwiecień 20222 l W sumie masz racje. Z dwojga zlego lepiej juz ten zagubiony, smutny koles. Chociaz sprzedaje to samo - Eksajting Emejzing Meta 3.0 ™ 😄 Edytowane 5 Kwiecień 20222 l przez Nezumi
Napisano 5 Kwiecień 20222 l Autor 24 minutes ago, Nezumi said: W sumie masz racje. Z dwojga zlego lepiej juz ten zagubiony, smutny koles. Chociaz sprzedaje to samo - Eksajting Emejzing Meta 3.0 ™ 😄 Dokładnie i jak na niego patrzysz to myślisz, że wcale tak dużo się nie różnimy, tylko kilka lat i prawie 8 miliardów dolarów 🙂
Napisano 18 Kwiecień 20222 l Autor Jeżeli ktoś w finalnej wersji ma przy staracie nawet gołej sceny bląd "GPU Crashed or D3D Device removed" i macie MSI afterburnera to wywalcie RivaTuner statistics z systemu, próbowałem różnych rozwiązań znalezionych w Internecie i to pomogło jak ręka odjął, swoją drogą dziwne, że wersje preview alpha itd działały bez problemu a finalna najpierw jęczy, że sterowniki nie są najnowsze i mogą sprawiać problemy a potem i tak się na czymś innym wywala 🙂 Po iluś tam godzinach walki z tym problemem przed i po świętach to już mi się trochę odechciało tego UE na ten moment 🙂 Edytowane 18 Kwiecień 20222 l przez Destroyer
Napisano 19 Kwiecień 20222 l @Destroyer a masz może pomysł jak wyłączyć kompilacje ~7k shaderów za każdym razem jak wczytuje projekt albo tworzę pustą scenę? xD To powinno kompilować wtedy kiedy używam danego shadera
Napisano 19 Kwiecień 20222 l Autor 1 hour ago, Skyrush said: @Destroyer a masz może pomysł jak wyłączyć kompilacje ~7k shaderów za każdym razem jak wczytuje projekt albo tworzę pustą scenę? xD To powinno kompilować wtedy kiedy używam danego shadera A ić Pan w.... 😉 Chyba się nie da i tak musi być. Pamiętam memy o komplikacji shaderow i do końca nie wiedziałem o co chodziło a teraz już wiem 😉 Za mało mam doświadczenia i nie wiem czy można ten krok pominąć ale zgaduje, że nie i trzeba go przebrnąć niestety 😕 Ale kompiluje się tylko jedne raz na twoim komputerze a jak już przez to przebrnie to po ponownym otwarciu projektu nie powinno kompilować ponownie ale fakt odpalasz pustą scenę ale z dajmy na to startowym contenetme żeby na szybko coś sprawdzić a UE 20-30min i już można szybciutko sprawdzać 😛 W ogóle to przydał by się wątek że zmaganiami z UE jak jest tutaj z pytaniami do blendera, takie mydło i powidło bo na prezentacjach to wszystko łatwo i przyjemnie a jak się już samemu usiądzie to nie ma tak różowo 🙂 Mi cały czas po zrenderiwaniu jakiejś sekwencji UE crashuje za każdym razem a ten path tracing to zwykły offline renderer a nie żadne realtime to równie dobrze można i vrayem renderować, to już się wyjaśniła tajemnica czemu to tak dobrze wyglądało na pokazówkach 🙂 Edytowane 19 Kwiecień 20222 l przez Destroyer
Napisano 19 Kwiecień 20222 l Godzinę temu, Destroyer napisał: Ale kompiluje się tylko jedne raz na twoim komputerze a jak już przez to przebrnie to po ponownym otwarciu projektu nie powinno kompilować ponownie no właśnie nie bałdzo xD Godzinę temu, Destroyer napisał: na szybko coś sprawdzić a UE no właśnie, ale po tych 30 min to już zapomniałem co chciałem sprawdzić xDD Godzinę temu, Destroyer napisał: path tracing to zwykły offline renderer a nie żadne realtime to równie dobrze można i vrayem renderować ale chyba jest szybszy niż taki vray czy arnold z lekko gorszą jakością, wolałbym renderować w ue5 aniamcje np ~1 frame/second, niż ~1 frame/hour xD
Napisano 19 Kwiecień 20222 l Autor 25 minutes ago, Skyrush said: ale chyba jest szybszy niż taki vray czy arnold z lekko gorszą jakością, wolałbym renderować w ue5 aniamcje np ~1 frame/second, niż ~1 frame/hour xD No to u mnie pathtracing to nie był nawet w pobliżu tych ~1 frame/second a temporat denoise i jakosć nie była nawet w małym stopniu akceptowalna więc wcale tak różowo nie jest 😛 a robiłem prosty test. Noi materiały robi się inaczej niż w klasycznym dcc ale też w razie czego możesz zrenderować vieport i efet jest bardzo zbliżony a w większości dcc to ledwo co widać na ekranie 🙂 28 minutes ago, Skyrush said: no właśnie, ale po tych 30 min to już zapomniałem co chciałem sprawdzić xDD same 🙂 to tak rozbija pracę co by nie robić, chcesz sprawdzić redner i czekasz kilak min do pierwszego piksela, albo jakiś generator czy suwak przeciągniesz w painetze i zanim przepali wszystko i przeliczy to już nie pamiętasz co zmieniałeś i jaki efekt miało wcześniej i tak idzie strasznie opornie, A jak na tę minutkę skoczysz gdzieś w intenrnet żeby przeczekać to nawet pół godziny mija i sobie przypominasz, że przecież pracowałeś 🙂 realtime my ass 😛 30 minutes ago, Skyrush said: no właśnie nie bałdzo xD No u mnie tylko raz kompiluje chyba że potem coś zaimportujesz, dodasz bibliotekę czy coś to pewni znowu musi przemielić ale przy otworzeniu już przekompilowanej sceny to u mnie już nie mieli. Klasyczna odpowiedz developerów na zgłaszanie błędów które cały czas męczą " a u mnie działa" 😄 Trzeba się trochę pouczyć tego narzędzie i będzie można lepiej ocenić bo póki co to ja tylko liznąłem, widzę potencjał i trzeba sprawdzić ile w tym prawdy będzie na koniec dnia 🙂
Napisano 19 Kwiecień 20222 l Pobrałem jakiś tydzień temu tego UE5, potem dodatki City. Medieval Village i parę innych.... Wiadomo, pierwsza kompilacja trwa sporo, jakieś 20-30min, potem już idzie gładko, aczkolwiek w każdym z projektów coś jest nie tak.... no cóż silnik zachęcający z uwagi na masę dodatków FREE... Raz też miałem BSOD, ale później porobiłem testy i niestety chyba BSOD spowodował RAM, który się lekko gotował w obudowie, przebudowałem troszkę układ wentylatorów i z 45stC wewnątrz obudowy mam teraz 33 przy pełnym obciążeniu CPU i GPU (i7-11700K i Rtx3070Ti SuprimX). Co do ogólnego interfejsu, to mi jakoś bardziej do gustu przypadł interfejs kolesi od Unigine, no ale UE5 trzeba liznąć.... i coś tam pobudować od podstaw.
Napisano 10 Maj 20222 l Autor Bardziej wygląda na photogrammetrie i Pathtracing a nie realtime ale ludek pisze, że świecone lumenem więc by wypadało, że realitme a nie offline renderer. Tak czy tak jakość jest jakoś nawet akceptowalna, może być😉 https://www.artstation.com/artwork/3qBzaY Edytowane 10 Maj 20222 l przez Destroyer
Napisano 10 Maj 20222 l TO jakaś stacja w Chinach chyba. Więc photo, ale to nic złego skoro o to też chodzi w nowym UE.
Napisano 10 Maj 20222 l Autor 7 minutes ago, michalo said: TO jakaś stacja w Chinach chyba. Więc photo, ale to nic złego skoro o to też chodzi w nowym UE. No właśnie ludek pisze, że nie, modelował ze zdjęć teksturował w painterze i procedurami w ue łamał powtarzalność tekstury. Że też mu się chciało, usiadłby na dupie i odpoczął 🙂 https://www.artstation.com/artwork/3qBzaY
Napisano 10 Maj 20222 l Pfff, wyjdę na dwór z telefonem za 500 zł i nagram takie samo w 5 minut, bes sęsu
Napisano 10 Maj 20222 l Autor 3 hours ago, RaVirr said: Pfff, wyjdę na dwór z telefonem za 500 zł i nagram takie samo w 5 minut, bes sęsu Zazdo, co prawda telefon z wyższej półki tj za prawie 500zł też mam ale do stacji w Japonii to mam kawałeczek a w rowerze mi łańcuch trochę skrzypi 😄 Ale zgodzę się żę bes sęsu, jak prace hiperrealistów dziubdzaijacyh jakieś zdjęcie z projektora pędzelkiem na płótnie. Jak już robisz w 3d to masz wolność i możesz zrobić wszystko a nie pokazać to co jest za oknem 🙂 Mógł dodać coś czego nie widzi się codziennie na takiej stacji np gołą babę albo no nie wiem dwie 😄 Widziałem dużo internetów i wiem, że takie rzeczy się widzi ale jak wspomniałem powyżej nie codziennie 😄
Napisano 10 Maj 20222 l 26 minut temu, Destroyer napisał: Zazdo, co prawda telefon z wyższej półki tj za prawie 500zł też mam ale do stacji w Japonii to mam kawałeczek a w rowerze mi łańcuch trochę skrzypi 😄 Ale zgodzę się żę bes sęsu, jak prace hiperrealistów dziubdzaijacyh jakieś zdjęcie z projektora pędzelkiem na płótnie. Jak już robisz w 3d to masz wolność i możesz zrobić wszystko a nie pokazać to co jest za oknem 🙂 Mógł dodać coś czego nie widzi się codziennie na takiej stacji np gołą babę albo no nie wiem dwie 😄 Widziałem dużo internetów i wiem, że takie rzeczy się widzi ale jak wspomniałem powyżej nie codziennie 😄 Co do gołej babby zgoda - zawsze 😉 A co do tego żeby dodać coś od siebie to też zgoda, ba ja nawet wole jak grafik/artysta etc. definiuje rzeczywistość po swojemu. Jakaś ciekawa stylistyka, kolor lub zniekształcenie które pokazuje tego który wykonywał grafikę/obraz itd. Choć hiperrealistyczne prace robią wrażenie to mało mówią o autorze i są troche nudnawe bo pokazują świat który dobrze znamy bez żadnej twórczej interpretacji. Edytowane 10 Maj 20222 l przez Mortom
Napisano 10 Maj 20222 l Autor @Mortom Trochę tutaj kpię i szydzę ale nawet ta realistyka robi wrażenie zwłaszcza, że w realtimie. Ale fakt, że często hiperrealsityczne obrazy są pozbawione duszy i nawet obraz gdzie portret jest bardziej namalowany plamą jest bardziej prawdziwy i żywy. A tutaj coś w zupełnie innym stylu z unreala, still wygląda jak painting. https://www.artstation.com/artwork/mzgNOY
Napisano 11 Maj 20222 l 8 hours ago, Destroyer said: A tutaj coś w zupełnie innym stylu z unreala, still wygląda jak painting. Niby fajny czajniczek, ale nadal nie ma golej baby. Edytowane 11 Maj 20222 l przez Nezumi
Napisano 11 Maj 20222 l 28 minut temu, blood_brother napisał: Ale trochę domek z wielkim, dymiącym siusiakiem jest. zepsułeś mi ten obrazek..
Napisano 11 Maj 20222 l Autor A też was to drażni w tym drugim filmiku, że przy każdej zmianie ujęcia dym zaczyna lecieć od zera z tego komina? Taki drobiazg a strasznie ściąga uwagę zwłaszcza, ze to największy ruch w ujęciu. A kobieta mogła zrenderować dłuższą sekwencje i przyciąć w montażu albo puścić kamerę nie od pierwszej klatki animacji albo puścić symulację z presimulate czy co tam są za opcje w tym unrealu bo się nie znam na Niagarze 😛 Edytowane 11 Maj 20222 l przez Destroyer
Napisano 11 Maj 20222 l Godzinę temu, Destroyer napisał: A też was to drażni w tym drugim filmiku, że przy każdej zmianie ujęcia dym zaczyna lecieć od zera z tego komina? Taki drobiazg a strasznie ściąga uwagę zwłaszcza, ze to największy ruch w ujęciu. A kobieta mogła zrenderować dłuższą sekwencje i przyciąć w montażu albo puścić kamerę nie od pierwszej klatki animacji albo puścić symulację z presimulate czy co tam są za opcje w tym unrealu bo się nie znam na Niagarze 😛 Rzeczywiście ten dymek jest to dość annoying 🙂 @blood_brother no z tym siusiakiem to pojechałeś 🙂
Napisano 1 Czerwiec 20222 l Autor Komiksowy Non-photorealistic Rendering w unrealu, całkiem całkiem nawet to wygląda
Napisano 1 Czerwiec 20222 l sztos 🙂 gdzies widzialem screeny z polskiej firemki co robi gierke w stylu Ghibli 🙂 no i elegancko to wyglada 😄
Napisano 2 Czerwiec 20222 l Autor -- fluidy https://dev.epicgames.com/community/learning/tutorials/orJv/welcome-to-niagara-fluids Edytowane 2 Czerwiec 20222 l przez Destroyer
Napisano 28 Czerwiec 20222 l Nie wiem, ale dla mnie te ich mordki mało przekonywujące, cała reszta okej, ale twarze no takie bez charakteru, troszkę plastikowe. Hmmmm/
Napisano 28 Czerwiec 20222 l 55 minut temu, tobiq4 napisał: Nie wiem, ale dla mnie te ich mordki mało przekonywujące, cała reszta okej, ale twarze no takie bez charakteru, troszkę plastikowe. Hmmmm/ Mi też się nie podobają, zwłaszcza animacje twarzy.
Napisano 23 Sierpień 20222 l Autor 5.1 roadmap USD i materialX może być ciekawe https://portal.productboard.com/epicgames/1-unreal-engine-public-roadmap/tabs/80-unreal-engine-5-1-in-progress
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto