Jump to content

Unreal Engine 5 Released


Recommended Posts

Nic mnie tak nie irytuje jak socially awkward nerdzi nie wiedzacy co zrobic z rekami na scenie (czyli cos jak ja 😄) powtarzajacy slowa w stylu "excited!" i "amazing!" jednostajnym glosem, w ktorym nie ma ani odrobiny "exicitementu".
Co nie zmienia faktu ze silnik sie prezentuje zajebiscie. Tez mam ochote zaistalowac - jedyne co mnie przed tym powstrzymuje to fakt, ze nie jest mi do niczego portrzebny w obecnej pracy 😄

Link to comment
Share on other sites

Ale @Nezumi patrząc na Tima to wstając od komputera po całym dniu ciężkiej pracy, w starym porozciaganym i za dużym ubraniu codziennym można już bez cienia ironii powiedzieć, że wygląda się jak milion dolarów albo nawet i miliard 🙂 

Edited by Destroyer
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ano, koles jest 7 lat starszy ode mnie... Tylko czy az? Ciezko powiedziec.
Bardziej chodzi mi o to, ze do prezentacji wole osoby co znaja sie na... prezentowaniu. Nie musza znac softu - maja sie nauczyc tekstu i powiedziec go z usmiechem na twarzy i chociaz jakas znikoma doza dobrze udawanej emocji. Kiedy koles co zniszczyl oczy gapiac sie w monitor wychodzi na scene i mowi do publicznosci - ktorej pewnie nie widzi przez krotkowzrocznosc - glosem przywodzacym na mysl konajacego z wycienczenia... No nie moj kubek herbaty, ze tak powiem.
Jedno jest pewne - nie moge sie doczekac wywlekania flakow w MK12 na tym silniku. Mam nadzieje na to, ze dodadza npc - putina albo chociaz rosyjskiego zolnierza zeby mozna na nich trenowac fatalities.

Edited by Nezumi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Częściowo się zgodzę ale z drugiej strony jak jest prezenter czytający z promptera i widać na milion kilometrów w pełnym mroku, że nie ma pojęcia o czym mówi ale pokazuje całym sobą jak lifestylowo będziesz szczęśliwy i spełniony, otoczony przyjaciółmi i ciągle uśmiechnięty używając tego arkusza kalkulacyjnego to ja też tego nie kupuję 🙂

A jak widzę Tima czy innego nerdowego suchoklatesa stremowanego przed kamerą to i widać że jest ale nie chce tutaj być to myślę

giphy.gif?cid=790b7611c00c0406ca3bdb3b17

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Nezumi said:

W sumie masz racje. Z dwojga zlego lepiej juz ten zagubiony, smutny koles. Chociaz sprzedaje to samo - Eksajting Emejzing Meta 3.0 ™ 😄

Dokładnie i jak na niego patrzysz to myślisz, że wcale tak dużo się nie różnimy, tylko kilka lat i prawie 8 miliardów dolarów 🙂 

  • Sad 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Jeżeli ktoś w finalnej wersji ma przy staracie nawet gołej sceny bląd "GPU Crashed or D3D Device removed" i macie MSI afterburnera to wywalcie RivaTuner statistics z systemu, próbowałem różnych rozwiązań znalezionych w Internecie i to pomogło jak ręka odjął, swoją drogą dziwne, że wersje preview alpha itd działały bez problemu a finalna najpierw jęczy, że sterowniki nie są najnowsze i mogą sprawiać problemy a potem i tak się na czymś innym wywala 🙂

Po iluś tam godzinach walki z tym problemem przed i po świętach to już mi się trochę odechciało tego UE na ten moment 🙂 

Edited by Destroyer
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Skyrush said:

@Destroyer a masz może pomysł jak wyłączyć kompilacje ~7k shaderów za każdym razem jak wczytuje projekt albo tworzę pustą scenę? xD To powinno kompilować wtedy kiedy używam danego shadera

A ić Pan w.... 😉 Chyba się nie da i tak musi być. Pamiętam memy o komplikacji shaderow i do końca nie wiedziałem o co chodziło a teraz już wiem 😉 Za mało mam doświadczenia i nie wiem czy można ten krok pominąć ale zgaduje, że nie i trzeba go przebrnąć niestety 😕 Ale kompiluje się tylko jedne raz na twoim komputerze a jak już przez to przebrnie to po ponownym otwarciu projektu nie powinno kompilować ponownie ale fakt odpalasz pustą scenę ale z dajmy na to startowym contenetme żeby na szybko coś sprawdzić a UE 

20-30min i już można szybciutko sprawdzać 😛 

W ogóle to przydał by się wątek że zmaganiami z UE jak jest tutaj z pytaniami do blendera, takie mydło i powidło bo na prezentacjach to wszystko łatwo i przyjemnie a jak się już samemu usiądzie to nie ma tak różowo 🙂 Mi cały czas po zrenderiwaniu jakiejś sekwencji UE crashuje za każdym razem a ten path tracing to zwykły offline renderer a nie żadne realtime to równie dobrze można i vrayem renderować, to już się wyjaśniła tajemnica czemu to tak dobrze wyglądało na pokazówkach 🙂

 

Edited by Destroyer
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Destroyer napisał:

Ale kompiluje się tylko jedne raz na twoim komputerze a jak już przez to przebrnie to po ponownym otwarciu projektu nie powinno kompilować ponownie

no właśnie nie bałdzo xD

 

Godzinę temu, Destroyer napisał:

na szybko coś sprawdzić a UE 

no właśnie, ale po tych 30 min to już zapomniałem co chciałem sprawdzić xDD

 

Godzinę temu, Destroyer napisał:

path tracing to zwykły offline renderer a nie żadne realtime to równie dobrze można i vrayem renderować

ale chyba jest szybszy niż taki vray czy arnold z lekko gorszą jakością, wolałbym renderować w ue5 aniamcje np ~1 frame/second, niż ~1 frame/hour xD

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Skyrush said:

ale chyba jest szybszy niż taki vray czy arnold z lekko gorszą jakością, wolałbym renderować w ue5 aniamcje np ~1 frame/second, niż ~1 frame/hour xD

No to u mnie pathtracing to nie był nawet w pobliżu tych ~1 frame/second a temporat denoise i jakosć nie była nawet w małym stopniu akceptowalna więc wcale tak różowo nie jest 😛 a robiłem prosty test. Noi materiały robi się inaczej niż w klasycznym dcc ale też w razie czego możesz zrenderować vieport i efet jest bardzo zbliżony a w większości dcc to ledwo co widać na ekranie 🙂

 

28 minutes ago, Skyrush said:

no właśnie, ale po tych 30 min to już zapomniałem co chciałem sprawdzić xDD

same 🙂 to tak rozbija pracę co by nie robić, chcesz sprawdzić redner i czekasz kilak min do pierwszego piksela, albo jakiś generator czy suwak przeciągniesz w painetze i zanim przepali wszystko i przeliczy to już nie pamiętasz co zmieniałeś i jaki efekt miało wcześniej i tak idzie strasznie opornie, A jak na tę minutkę skoczysz gdzieś w intenrnet żeby przeczekać to nawet pół godziny mija i sobie przypominasz, że przecież pracowałeś 🙂 realtime my ass 😛 

 

30 minutes ago, Skyrush said:

no właśnie nie bałdzo xD

No u mnie tylko raz kompiluje chyba że potem coś zaimportujesz, dodasz bibliotekę czy coś to pewni znowu musi przemielić ale przy otworzeniu już przekompilowanej sceny to u mnie już nie mieli.

Klasyczna odpowiedz developerów na zgłaszanie błędów które cały czas męczą " a u mnie działa" 😄
Trzeba się trochę pouczyć tego narzędzie i będzie można lepiej ocenić bo póki co to ja tylko liznąłem, widzę potencjał i trzeba sprawdzić ile w tym prawdy będzie na koniec dnia 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Pobrałem jakiś tydzień temu tego UE5, potem dodatki City. Medieval Village i parę innych.... Wiadomo, pierwsza kompilacja trwa sporo, jakieś 20-30min, potem już idzie gładko, aczkolwiek w każdym z projektów coś jest nie tak.... no cóż silnik zachęcający z uwagi na masę dodatków FREE... Raz też miałem BSOD, ale później porobiłem testy i niestety chyba BSOD spowodował RAM, który się lekko gotował w obudowie, przebudowałem troszkę układ wentylatorów i z 45stC wewnątrz obudowy mam teraz 33 przy pełnym obciążeniu CPU i GPU (i7-11700K i Rtx3070Ti SuprimX).

Co do ogólnego interfejsu, to mi jakoś bardziej do gustu przypadł interfejs kolesi od Unigine, no ale UE5 trzeba liznąć.... i coś tam pobudować od podstaw.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, michalo said:

TO jakaś stacja w Chinach chyba. Więc photo, ale to nic złego skoro o  to też chodzi w nowym UE.

No właśnie ludek pisze, że nie, modelował ze zdjęć teksturował w painterze i procedurami w ue łamał powtarzalność tekstury.

Że też mu się chciało, usiadłby na dupie i odpoczął 🙂

https://www.artstation.com/artwork/3qBzaY

GQ2mrGu.jpg

  • Wow 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, RaVirr said:

Pfff, wyjdę na dwór z telefonem za 500 zł i nagram takie samo w 5 minut, bes sęsu

Zazdo, co prawda telefon z wyższej półki tj za prawie 500zł też mam ale do stacji w Japonii to mam kawałeczek a w rowerze mi łańcuch trochę skrzypi 😄 

Ale zgodzę się  żę bes sęsu, jak prace hiperrealistów dziubdzaijacyh jakieś zdjęcie z projektora pędzelkiem na płótnie. Jak już robisz w 3d to masz wolność i możesz zrobić wszystko a nie pokazać to co jest za oknem 🙂 Mógł dodać coś czego nie widzi się codziennie na takiej stacji np gołą babę albo no nie wiem dwie 😄 Widziałem dużo internetów i wiem, że takie rzeczy się widzi ale jak wspomniałem powyżej nie codziennie 😄

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, Destroyer napisał:

Zazdo, co prawda telefon z wyższej półki tj za prawie 500zł też mam ale do stacji w Japonii to mam kawałeczek a w rowerze mi łańcuch trochę skrzypi 😄 

Ale zgodzę się  żę bes sęsu, jak prace hiperrealistów dziubdzaijacyh jakieś zdjęcie z projektora pędzelkiem na płótnie. Jak już robisz w 3d to masz wolność i możesz zrobić wszystko a nie pokazać to co jest za oknem 🙂 Mógł dodać coś czego nie widzi się codziennie na takiej stacji np gołą babę albo no nie wiem dwie 😄 Widziałem dużo internetów i wiem, że takie rzeczy się widzi ale jak wspomniałem powyżej nie codziennie 😄

Co do gołej babby zgoda - zawsze 😉 

A co do tego żeby dodać coś od siebie to też zgoda, ba ja nawet wole jak grafik/artysta etc. definiuje rzeczywistość po swojemu. Jakaś ciekawa stylistyka, kolor lub zniekształcenie które pokazuje tego który wykonywał grafikę/obraz itd. Choć hiperrealistyczne prace robią wrażenie to mało mówią o autorze i są troche nudnawe bo pokazują świat który dobrze znamy bez żadnej twórczej interpretacji.

Edited by Mortom
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Mortom Trochę tutaj kpię i szydzę ale nawet ta realistyka robi wrażenie zwłaszcza, że w realtimie. 

Ale fakt, że często hiperrealsityczne obrazy są pozbawione duszy i nawet obraz gdzie portret jest bardziej namalowany plamą jest bardziej prawdziwy i żywy.

A tutaj coś w zupełnie innym stylu z unreala, still wygląda jak painting.

https://www.artstation.com/artwork/mzgNOY

TAbA1OZ.jpg

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

A też was to drażni w tym drugim filmiku,  że przy każdej zmianie ujęcia dym zaczyna lecieć od zera z tego komina? Taki drobiazg a strasznie ściąga uwagę zwłaszcza, ze to największy ruch w ujęciu. A kobieta mogła zrenderować dłuższą sekwencje i przyciąć w montażu albo puścić kamerę nie od pierwszej klatki animacji albo puścić symulację z presimulate czy co tam są za opcje w tym unrealu bo się nie znam na Niagarze 😛 

Edited by Destroyer
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Destroyer napisał:

A też was to drażni w tym drugim filmiku,  że przy każdej zmianie ujęcia dym zaczyna lecieć od zera z tego komina? Taki drobiazg a strasznie ściąga uwagę zwłaszcza, ze to największy ruch w ujęciu. A kobieta mogła zrenderować dłuższą sekwencje i przyciąć w montażu albo puścić kamerę nie od pierwszej klatki animacji albo puścić symulację z presimulate czy co tam są za opcje w tym unrealu bo się nie znam na Niagarze 😛 

Rzeczywiście ten dymek jest to dość annoying 🙂 

@blood_brother 200.gif no z tym siusiakiem to pojechałeś 🙂 

  • Like 1
  • kekw 1
Link to comment
Share on other sites

55 minut temu, tobiq4 napisał:

Nie wiem, ale dla mnie te ich mordki mało przekonywujące, cała reszta okej, ale twarze no takie bez charakteru, troszkę plastikowe. Hmmmm/

Mi też się nie podobają, zwłaszcza animacje twarzy. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy