Skocz do zawartości

bigworm


bigworm

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Chociaż forum przeglądam od dawna to nigdy się specjalnie nie udzielałem ale ostatnio dłubie sobie taka pracke i z jednej strony jestem nawet zadowolony, z drugiej cos mi nie pasuje ale nie potrafię powiedziec co 😄 

Za początkową inspiracje służył kadr z diuny.

Jeśli ktoś miałby jakieś rady lub komentarze to będę wdzięczny.

angel12_evee_workings9_3.thumb.jpg.4f1a5d54346788c21bdf1c1db643865d.jpg

spacer.png

  • Like 11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajna ilustracja, ale mi też czegoś brakuje, tylko że ciężko powiedzieć co konkretnie zmienić, żeby było lepiej. Możnaby przyciszyć te sfery, dodać trochę gęstej atmosfery, najwyraźniejsza zmiana jaka mi przyszła do głowy to zmniejszenie kontrastu w mniej ważnych miejscach, bo jest jednolicie mocny na całości obrazka, i zachowanie go na najważniejsze części (postacie). Może nie aż tak jak ja zrobiłem, ale wyolbrzymiłem to żeby było wyraźnie widać, o co mi chodzi.

image.png.9a19d3641759c039ebbb1b781fe4063f.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Właśnie na początku nie było tych sfer z tyłu i wydawało mi się zbyt pusto, no i chciałem dodac jakis interesujacy element. Faktycznie wydają się zbyt rzucac w oczy. Zrobiłem sobie na szybko takie 3 wersje, gdzie w A- zamierzenie jest, żeby były jednak lekko widoczne, w B zostawiłem tylko dym, a w C tylko ciemne tło. 

Skłaniam się do A bo chciałbym, żeby jednak coś tam było "do odkrycia" przy dłuższym przyjrzeniu się. 

Spróbuję jeszcze pokombinowac z kontrastem tak jak EthicallyChallenged radzisz. 

angel12_evee_workings10.thumb.jpg.c7c12b2bf7051bb935ec5da5920052f4.jpg

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem trochę, wydaje mi się, że jest lepiej. Na pewno pomogło pchnięcie sfer bardziej w tło, probowałem też zmniejszyc troche kontrast w niektorych miejscach. Chyba uznam za skończone bo już nie wiem jak jeszcze możnaby to poprawic więc czas na coś nowego.angel12_evee_workings12.thumb.jpg.83bff8fc919901d624239f8b6d1fbab6.jpg

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej chwili jak zobaczyłem tego wysokiego/latającego typa to pomyślałem "Klicek?" i teraz nie mogę tego odzobaczyć... no offence Klicek 😛

Wracając do tematu, to bez kul faktycznie lepiej. One chyba za bardzo walorowo konkurowały z tronem i przez ich ułożenie trochę zaburzały czytelność perspektywy.

  • kekw 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jakubziom dzieki, jakos mi umknelo wczesniej, ze ktos odpisal 🙂

Anyway, jakis czas temu obejzalem wywiad z Jama Jubraevem gdzie pokazywal 3D Coata (link juz tutaj wrzucilem w innym temacie), no a, ze akurat 3d coat lezal mi na dysku od jakiegos czasu to postanowilem pobawic sie w rzezbienie. 

Na razie wrzucam 2 pierwsze proby, bardziej zeby sie zaznajomic z narzedziami. Rendery z 3d coata

3D_coat_01.thumb.jpg.a1e1fade01476cb449a5e3169683d0df.jpg

 

 

3D_coat_02.thumb.jpg.1de012c001973bd5bdef9017f3ce7896.jpg

 

Zrobilem tez turntable w blenerze, ale dla tego drugiego plik jest za duzy, zeby wrzucic bezposrednio na forum, wiec bede musiał zuploadowac gdzies indziej.

Ogolnie calkiem spoko ten 3d coat, zwlaszcza do takiego swobodnego rzezbienia, chociaz w sumie nie mam porównania bo z zbrusha korzystalem ostatnio kilka lat temu 🙂

Edit:

Wrzuciłem turntable tego drugiego na yt, jakosc narazie tragiczna, no ale niby sie tam jeszcze przetwarza HD, zobaczymy 

 

Edytowane przez bigworm
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele osób tu na forum chwalilo Krite, więc postanowiłem wypróbowac.

bees_Paintin_final.thumb.jpg.422c63c70d54b6e011cc1cd82d194975.jpg

 

Przy okazji pytanie do ekspertów, czy da się miec kilka Filter Layers (odpowiednik Adjustment Layers w PS) i je jakoś zgrupowac żeby moc namalowac maske? Probowałem wrzucic je w jedna grupę ale, jeżeli zaznaczy się dla niej pass through to transparency mask nie działa, a jak się nie zaznaczy to adjustmenty nie działają. W ogóle trochę dziwne te layery w Kricie, trzeba się przyzwyczaic.

image.png.5412a9b0df4aba1d9e090f283e4b0a86.png

 

I drugie pytanie, jakie są wasze ulubione brushe w Kricie, macie jakies customowe czy uzywacie tych wbudowanych? Na razie korzystałem głównie z RGBA 02 + zrobiłem sobie wersje z color variation, no i jakiegos airbrusha, ale może są jeszcze jakieś fajne, których nie odkryłem.

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super. Bardzo fajna stylówa na prawdziwą glinę. 

 

Jak ci się podoba 3d coat? Ja nigdy nie mogłem przebrnąć żeby coś sensownego w nim zrobić bo interface był strasznie dla mnie niezrozumiały.

Używałeś też zbrusha? Da radę to porównać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michalo Zbrusha uzywałem bardzo dawno temu więc cieżko mi porównywac. 3D Coat jest oparty na voxelach przez co łatwo jest robic drastyczne zmiany - w zbrusu jest podobnie jest jak sie uzywa dynamesha z tego co pamietam. 

Wlasnie ta stylówa na prawdziwa gline jest tym co sprawiło, że postanowiłem spróbowac - ten materiał to jeden z materiałów stworzonych przez Jame Jurabaeva, i jest w 3D coacie.

IMHO jest spoko do robienia takich luźnych rzeczy, ale np ostatnio wygrzebałem gdzieś na dysku jakiś gumroad od Rafa Grassettiego do anatomii to w zbrushu te clay brushe jakos tak lepiej wyglądają, ale może to też wina za małej rozdzielczości mojego sculptu.

Tutaj jest małe demo od Jamy właśnie, które mnie zainspirowało

I tutaj gosc tez fajne rzeczy robi 

https://www.instagram.com/p/CfGUXKounPM/

Swoją drogą ciekawe to, co piszesz o interface, bo w porównaniu do Zbrusha interfejs wydaje się o wiele prostszy i bardziej podobny do innych programow. Ale może to kwestia przyzwyczajenia. W 3D coacie porąbane są te rożne pokoje gdzie mesh niby jest ten sam ale jednak nie, ale przy samym rzezbieniu nie ma to znaczenia.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, bigworm napisał:

Swoją drogą ciekawe to, co piszesz o interface, bo w porównaniu do Zbrusha interfejs wydaje się o wiele prostszy i bardziej podobny do innych programow. Ale może to kwestia przyzwyczajenia. W 3D coacie porąbane są te rożne pokoje gdzie mesh niby jest ten sam ale jednak nie, ale przy samym rzezbieniu nie ma to znaczenia.

No właśnie ja już od tylu lat w ZB, że  jego interface jest dla mnie tak zrozumiały i przejrzysty, że 3d coat to był dla mnie tak niejasny a samo rzeźbienie jakieś "drętwe" więc porzuciłem już ze 2 razy próby  w nim. 

W sumie racja z tym ZB, bo jak człowiek za dużo w nim siedzi i przywyknie to jest problem.. Jak robiłem przesiadkę z blendera na początku mojej fascynacji 3d,  to każdy soft wchodził mi jak masło. Jak próbuje teraz inne do sculptu to jest cieżko. Blender jako tako ale 3d coat, lub ten nowy od adobe.. to jakaś pomyłka 😉 I nie mogę się ich nauczyć.

Łatwiej jest komuś kto używa na codzięń jakiejś majki czy innego blendera. Ja tam 5% czasu spędzam w ZB. 

 

3D coat mnie interesuje bo wygląda na fajny i kompletny i cena jest w miarę spoko (np. porównując do maxonowego zb) ale trudno znaleźć kogoś kto w nim tworzy podobne rzeczy do mnie. 

 

I pracuj dalej bo robisz fajne rzeczy i może mnie to zmotywuje do nauki programu 😉

Edytowane przez michalo
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie podinstalowalem 3DCoat i podgryzam w miare mozliwosci czasowych. W sensie ucze sie obslugi bo sofcik jest kompletny a w razie jakiegos grubszego fakapu ze strony Maxona nie moge zostac na przyslowiowym lodzie. Za wczesnie na jakiekolwiek wnioski. O przesiadce z ZBrusha na razie nie mysle, ot podgladam sobie co tam u konkurencji. Zostalo mi jeszcze 3 dni trialala, teoretycznie po tym terminie soft sie ma przelaczyc na ten tryb, w ktorym mozliwa jest nauka bez ograniczen czasowych. Zobaczymy jak to wyglada.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wczytując się w dyskusję, trochę offtopic, ale nie wiedziałem, że 3D-Coat nadal jest tak rozwijany. Pamiętam, że przez lata tworzony był przez jedną osobę lub później właśnie tego developera z Ukrainy i mały zespół. Widzę, że zespół trochę się powiększył, ale nadal można powiedzieć, że to taki indie-soft. Całkiem dobrze to wygląda i kibicuję takim projektom. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 7/17/2022 at 6:11 AM, bigworm said:

I drugie pytanie, jakie są wasze ulubione brushe w Kricie, macie jakies customowe czy uzywacie tych wbudowanych?

Osobiscie uzywam glownie wbudowanych ale taka chyba najbardziej ikoniczna postacia jak chodzi o brushe i Krite jest David. Uzywam kilka jego brushy, rewelka sa. Poza tym na jego stronie zawsze fajnie tlumaczy do czego uzywa danego brusha. Polecam sprawdzic sobie:
https://www.davidrevoy.com/tag/brush

Poza tym wlasnie ukazalo sie wideo, czesc pierwsza, tlumaczace w detalach tworzenie brushy w Kricie. Tez warto sobie zerknac:

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adek No tak, tam jest jakiś niewielki team chyba, ale cały czas coś tam dłubią i co parę tygodni pojawiają się mniejsze bądź większe update i fixy.

@michalo Właśnie przez to, że 3D coat nie jest jakoś bardzo popularny to też nie ma za dużo tutoriali do niego, przez co można pominąc jakieś ciekawe funkcje jeśli się ich samemu nie odkryje. No ale tak jak Nezumi pisał ma byc ta darmowa wersja do nauki także zawsze można popróbowac.

@Nezumi Dzięki za link, obczaje to tworzenie brushy. A tego Davida to właśnie parę dni temu odkryłem przez youtube i rzeczywiście fajne ma brushe.

 

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy też jest całkiem niezły, a najgorsze? chyba ostatni i 3 od końca, ten ostatni to jak pokazanie asetów i ten cień na górze albo koniec podłogi sprawia wrażenie pokazania całej sceny i napracowania niżjakiegoś fajnego ujęcia 🙂 A ten trzeci od końca jest za bardzo doświetlony i płaski, na kolumnie już się robi takie światło z flasha aparatu czy jakiejś latarki ale dół za jasny, centrum za płaskie i coś tam nie gra, nawet ten kamulec po lewej powine być przygaszony bo tylko ściąga wzrok a nie jest najważniejszy, nawet sama vinieta by już trochę pomogła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heheh, w tym ostatnim chodziło dokładnie o to co napisałes, czyli, żeby pokazac cała scene, powinienem był to zaznaczyc wczesniej 😄 . Z tym trzecim od końca masz rację, wydawało mi się, że jest ok, ale faktycznie płaski.

Dzięki za komentarz! Bardzo pomocny 🙂

Edytowane przez bigworm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!

3 godziny temu, michalo napisał:

Dobrze jest! co ty mówisz? 

Ładnie budujesz formy, widać, że kumasz co robisz więc w końcu będziesz miał master level skilla 🙂  już jest spoko

Staram się, ale często mam tak, że jednak nie wiem jak dany mięsień czy grupa mięśni ma wyglądac, albo patrze na refke i nie wiem dokładnie co widze xd, albo wydaje mi się, że wiem jak mięsień wygląda, skąd dokąd idzie ale jednak jak przychodzi to przeniesc na trojwymiarową formę to okazuje się, że tylko mi się wydawało, że ogarniam. Dlatego napisałem, że rzeźbienie obnaża wiedzę o anatomii, ale z drugiej strony jest dobrym sposobem na naukę. 

@ Mortom  hehe dawno tego nie widziałem, faktycznie nie pomaluje 🙂

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlaśnie chciałbym, żeby wyglądało jak z czegoś poważniejszego ale wciąż nie mogę tego uchwycic.

Tutaj kolejne próby, ale chyba przesadziłem z postpro i wyglądają jak nieudana imitacja fimów Zacka Snydera 🙂

image.thumb.jpeg.9a6a8988df2e217571383160406cbdc4.jpeg

 

Zrobiłem jeszcze kolejne wersje i jak narazie skłaniam się do tej ostatniej ale nie jestem w 100% przekonany.

 

V4.thumb.jpg.6287f39827f94f63fef6522009c817aa.jpg

Jakby ktoś jeszcze miał jakieś rady/ uwagi to będę wdzięczny 🙂

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy i drugi obrazek spoko z tym ciemnym pierwszym planem ściąga uwagę do centrum, mgła też niezły pomysł ale nie widać żeby była przestrzenna w obrazku i trochę chyba za mocna. Możesz spróbować dodać taki aerial haze im dalej tym bardziej obraz zamglony i z niższą sutaracja, majac depth pass możesz to łątwo i szybko sprawdzić. I może większe rozmycie głębią ostrości z przodu i tyłu i spróbuj dodać kawałek wystającej gałęzi, krzaka czy czegoś minimalnie wchodzącego gdzieś na obrzeżach kadru to od razu doda głębi i sprawi wrażenie tajemnicy i bardziej ciasnej przestrzeni której mamy wycinek i że jest cos poza kadrem 🙂 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy WIP, narazie próbne renderki, bo jeszcze eksperymentuje z oświetleniem

 

TEST_render_02.thumb.jpg.e98e60b49f3b6265c319c3cf46c4113c.jpg

 

TEST_render_03.thumb.jpg.a9dc9df8105b22d7d1bbc743bea80db8.jpg

 

A jako bonusikm, jedyny który ostał mi się z procreate po tym jak musiałem przywrócic ipada do ustawień fabrycznych bo 10 razy zle wpisałem hasło xd

 

770419504_Cyberpunkgirl.thumb.jpg.4014f43eccbaf63b9c7950440aa963d3.jpg

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności