Posted April 26, 20222 yr Cześć, postanowiłem wreszcie założyć sobie teczkę. Proszę o łagodne traktowanie 😄 W skrócie: zawsze modelowałem w 3ds max, ale od kiedy wyszedł nowy Blender to staram się w nim robić jak najwięcej. Na pierwszy ogień idzie mój model samolotu, który chciałbym w miarę możliwości przemalować na bardziej zimowy kamuflaż i być może dorobić jakaś fajną scenę w śniegu/zimie. Zabrakło mi troszkę czasu, żeby zrobić z tego fajne lowpoly i użyć do jakiejś gry (myślałem o diabelskim planie dodania tego do GTA, albo po prostu jako obiekt do zabawy w Unreal). Kolejny model to autobus - screen z Unity. Kiedyś coś takiego wymodelowałem. Teraz pewnie zrobiłbym to inaczej, na pewno bardziej przemyślał tekstury i siatkę. Edited April 26, 20222 yr by triget
April 26, 20222 yr Author Wrzucam jeszcze projekty za czasów studenckich. Na nich się nauczyłem najwięcej (teraz zrobiłbym je inaczej, szczególnie materiały). Mój pierwszy model wymodelowany w Blenderze (choć render w 3ds max + Corona). Z perspektywy czasu widzę, że słabo jest wyeksponowany. Scena jest ciemna. Nic nie widać. Napracowałem się sporo, a tak naprawdę nie pokazałem jakoś mocno tego samochodu.
April 26, 20222 yr Author Tym razem wszystko już zrobiłem w Blenderze. Zmotywował mnie do tego temat na tym forum odnośnie BMW. Jedynie przez brak czasu temat się ciągnął w nieskończoność (siadałem do tego sporadycznie po 5 minut). Ostatnio jeszcze dla śmiechu domodelowałem sobie oponkę. Znalazłem felgę na Allegro i spróbowałem swoich sił w piątkowy wieczór przy piwku 🙂
April 26, 20222 yr Ładna galeryjka 🙂 Najfajniejsza jest opona (przynajmniej dla mnie). Samolocik ładniutki tylko ten dym bym dopracował, pyzatym cymesik 🙂Reszta spoksik, musze wreszcie wrócić do tego UE bo zaczynam zazdrościć 🙂
April 26, 20222 yr Author 1 minutę temu, Mortom napisał: Ładna galeryjka 🙂 Najfajniejsza jest opona (przynajmniej dla mnie). Samolocik ładniutki tylko ten dym bym dopracował, pyzatym cymesik 🙂Reszta spoksik, musze wreszcie wrócić do tego UE bo zaczynam zazdrościć 🙂 Dym wyszedł średnio. Musiałbym go bardziej dopracować, albo mieć lepszy pomysł na scenę.
April 26, 20222 yr Mi też opona najbardziej się podoba, jeden mały obiekt ale dopracowane materiały i światło, Samochód w uliczce fajnie wyszedł, tak teledyskowo i samolot też bardzo fajny 🙂 Fajne prace
April 26, 20222 yr Wszystko fajne 🙂 Wiadomo, te starsze prace mogły by być lepsze ale samo modelowanie top notch 😉
June 8, 20222 yr Author Postanowiłem nie zmarnować tego modelu i zrobić z niego low poly, tak aby można go było użyć np. w Unreal/Unity. Przepalam sobie z HP na LP wszystko oraz stosuje Vertex Color, tak aby łatwo mi się nakładało materiały. Obecnie tak to wygląda. Co do teksturowania to jeszcze nic nie ruszyłem (wrzuciłem po prostu gotowe materiały na szybko, aby nie wyglądało tak smutno). Koła/felgi muszę poprawić i uprościć. Do tego wypalę bieżnik na oponach (wymodelowałem nowe opony, bo te z pierwszego modelu wyszły mi słabo).
June 23, 20222 yr Author Wrzucam aktualny stan. Wypaliłem wszystko. Jeszcze kilka poprawek i będzie można go do czegoś użyć. Wszystko ma 18k trójkątów. Niby dużo i nie dużo. Sam nie wiem 😄 Ps. wnętrze też jest, ale nie wrzucam bo tam tylko jest kiera fotele i prosty interior. Edited June 23, 20222 yr by triget
June 23, 20222 yr Super modele, a wrzucisz screena low poly tego ostatniego, tak z ciekawości? 🙂 Edited June 23, 20222 yr by tobiq4
June 23, 20222 yr Author 7 minut temu, tobiq4 napisał: Super modele, a wrzucisz screena low poly tego ostatniego, tak z ciekawości? 🙂 Nie ma się za bardzo czym chwalić. Pewnie można to było lepiej uprościć i więcej wyciąć. Nie chciałem tak na "pałę" tego odchudzać. Najgorsze są felgi, a właściwie szprychy. One dużo zjadają choć mają tylko po 3 ścianki. Mogłem coś kombinować z opacity i to jakoś alfą wycinać, ale chyba nie ma sensu. Edited June 23, 20222 yr by triget
June 23, 20222 yr Jak nie masz limitu poligonów to nie ma co się męczyć, chyba że dla własnej satysfakcji i roboty. Bo jakby był limit to pewnie przykładowo tych szprych w ogóle by nie było, tylko mapa z opacity ;D
June 23, 20222 yr Author 3 minuty temu, tobiq4 napisał: Jak nie masz limitu poligonów to nie ma co się męczyć, chyba że dla własnej satysfakcji i roboty. Bo jakby był limit to pewnie przykładowo tych szprych w ogóle by nie było, tylko mapa z opacity ;D Otóż to. Wtedy bym tak robił, albo na LOD'ach w ogóle to wywalał. Model robię dla siebie, tak dla przyjemności i nauki. W ogóle teraz zauważyłem na tym screenie zbędną geometrie na oponach. Za bogato 😄 Edited June 23, 20222 yr by triget
June 23, 20222 yr Samochodów nie ma co upraszczać za bardzo. Jeśli chcesz, żeby w enginie dobrze wyglądało, to zwykle trzeba w ogóle więcej geometrii wrzucać. Mam tu na myśli karoserię. Sam model low-poly powinien bez high-polki już się dobrze cieniować. Ale do renderu to inna sprawa, bo nie widać błędów często 🙂 btw. zajebiste to bmw 🙂 Edited June 23, 20222 yr by jakubziom
June 24, 20222 yr Author 7 godzin temu, jakubziom napisał: Samochodów nie ma co upraszczać za bardzo. Jeśli chcesz, żeby w enginie dobrze wyglądało, to zwykle trzeba w ogóle więcej geometrii wrzucać. Mam tu na myśli karoserię. Sam model low-poly powinien bez high-polki już się dobrze cieniować. Ale do renderu to inna sprawa, bo nie widać błędów często 🙂 btw. zajebiste to bmw 🙂 Dzięki za opinię i dobre słowo o BMW :)
July 11, 20222 yr Author Miałem chwilkę i dodałem parę rzeczy do mojego modelu (model ma 18k trójkątów i 3 materiały tj. lusterko osobno, szyby osobno, reszta modelu). Wrzucam screena z Unreal. Jeszcze brakuje kilku detali: - dodać tablicę rejestracyjną - poprawić ogumienie - dodać emission dla reflektorów i lamp (jestem w trakcie robienia tego). -szyby wymagają dopieszczenia, z tyłu muszę dodać "grzanie szyby". Z przodu dodam jakieś brudy - model jest za "czysty" Dodałem go na sketchfab:https://skfb.ly/ovZJ8 Edited July 12, 20222 yr by triget
February 2, 20232 yr Author Ostatnio zauważyłem, że jest jakiś trend na modelowanie broni. Postanowiłem zrobić sobie pistolecik (Colt 1911). Podobno oklepany, ale jak się zabierałem za niego to o tym nie wiedziałem 😛 Nic wielkiego (i to dosłownie), ale fajnie się przegląda referencje 🙂 PS. środek jeszcze będę poprawiał, albo porzucę, ponieważ nie będzie widoczny. Edited February 2, 20232 yr by triget
April 4, 20231 yr Author Wersja ostateczna: Postanowiłem się nauczyć modelować twarz. Moje pierwsze próby przedstawiam poniżej. To są moje pierwsze w życiu próby wymodelowania buzi z referencji więc proszę o wyrozumiałość. Najbardziej mi zależy, aby dostać wskazówki od kogoś, kto ma w tym doświadczenie. Wszystkie uwagi będą dla mnie bardzo cenne. Póki co, to zauważyłem, że za mało detali dałem na modelu HP tj. za mało zmarszczek, bruzd, szram, jakiś nierówności itd. Nie za wiele się przez to może przepalić na model LP (to ten, który na szybko pokolorowałem w Substance).
April 4, 20231 yr Na razie sobie wręcz odpuść zmarszczki i detale, bo to w ogólnych proporcjach masz problemy. Więc na razie tylko główne bryły i proporcje, resztę sobie odpuść. Zrób raczej 100 różnych głów szkicowo niż jedną jedziesz do końca. Dodatkowo ćwiczenie typu asaro head i anatomy for sculptors (wystarczy googlane obrazki obczajać, nie trzeba tego kupować). Na tym etapie nastawiłbym się na ilość, a nie jakość. Byle z referencji jak wyżej. Na pierwszy ogień zmniejsz oczy (dziury na oczy) o jakieś 2x. Ucho pozgadywane źle. Raczej ten poziom detalu cię interesuje: Trochę później to po lewej (do tego po prawej, to bym się nie przymierzał przez jakiś rok, chyba, że jako zabawa na boku):
November 26, 20231 yr Author Potrzebowałem dzisiaj manekina, a że wszystkie były płatne to zrobiłem swojego 😄 Edited November 26, 20231 yr by triget
Create an account or sign in to comment