Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Cze艣膰, postanowi艂em wreszcie za艂o偶y膰 sobie teczk臋. Prosz臋 o 艂agodne traktowanie 馃槃

W skr贸cie: zawsze modelowa艂em w 3ds max, ale od kiedy wyszed艂 nowy Blender to staram si臋 w nim robi膰 jak najwi臋cej.

Na pierwszy ogie艅 idzie m贸j model samolotu, kt贸ry chcia艂bym w miar臋 mo偶liwo艣ci przemalowa膰 na bardziej zimowy kamufla偶 i by膰 mo偶e dorobi膰 jaka艣 fajn膮 scen臋 w 艣niegu/zimie. Zabrak艂o mi troszk臋 czasu, 偶eby zrobi膰 z tego fajne lowpoly i u偶y膰 do jakiej艣 gry (my艣la艂em o diabelskim planie dodania tego do GTA, albo po prostu jako obiekt do zabawy w Unreal).

spacer.png
spacer.png
spacer.png
spacer.png
spacer.png

Kolejny model to autobus - screen z Unity. Kiedy艣 co艣 takiego wymodelowa艂em. Teraz pewnie zrobi艂bym to inaczej, na pewno bardziej przemy艣la艂 tekstury i siatk臋.

citaro.PNG

citaro_2.PNG

Edytowane przez triget

  • Odpowiedzi 24
  • Wy艣wietle艅 2,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Tym razem wszystko ju偶 zrobi艂em w Blenderze. Zmotywowa艂 mnie do tego temat na tym forum odno艣nie BMW. Jedynie przez brak czasu temat si臋 ci膮gn膮艂 w niesko艅czono艣膰 (siada艂em do tego sporadycznie po 5 mi

  • Postanowi艂em nie zmarnowa膰 tego modelu i zrobi膰 z niego low poly, tak aby mo偶na go by艂o u偶y膰 np. w Unreal/Unity. Przepalam sobie z HP na LP wszystko oraz stosuje Vertex Color, tak aby 艂atwo mi si臋 nak

  • Wrzucam jeszcze projekty za czas贸w studenckich. Na nich si臋 nauczy艂em najwi臋cej (teraz zrobi艂bym je inaczej, szczeg贸lnie materia艂y). M贸j pierwszy model wymodelowany w Blenderze (cho膰 render w 3ds

Posted Images

Napisano
  • Autor

Wrzucam jeszcze projekty za czas贸w studenckich. Na nich si臋 nauczy艂em najwi臋cej (teraz zrobi艂bym je inaczej, szczeg贸lnie materia艂y).spacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.png

M贸j pierwszy model wymodelowany w Blenderze (cho膰 render w 3ds max + Corona). Z perspektywy czasu widz臋, 偶e s艂abo jest wyeksponowany. Scena jest ciemna. Nic nie wida膰. Napracowa艂em si臋 sporo, a聽 tak naprawd臋 nie pokaza艂em jako艣 mocno tego samochodu.聽

spacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.png

Napisano
  • Autor

Tym razem wszystko ju偶 zrobi艂em w Blenderze. Zmotywowa艂 mnie do tego temat na tym forum odno艣nie BMW. Jedynie przez brak czasu temat si臋 ci膮gn膮艂 w niesko艅czono艣膰 (siada艂em do tego sporadycznie po 5 minut).

spacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.png
spacer.png

Ostatnio jeszcze dla 艣miechu domodelowa艂em sobie oponk臋. Znalaz艂em felg臋 na Allegro i spr贸bowa艂em swoich si艂 w pi膮tkowy wiecz贸r przy piwku 馃檪

spacer.png

Napisano

艁adna galeryjka 馃檪聽Najfajniejsza jest opona (przynajmniej dla mnie).聽Samolocik 艂adniutki tylko ten dym bym dopracowa艂, pyzatym聽cymesik 馃檪
Reszta spoksik, musze wreszcie wr贸ci膰聽do tego UE bo zaczynam zazdro艣ci膰 馃檪

Napisano
  • Autor
1 minut臋 temu, Mortom napisa艂:

艁adna galeryjka 馃檪聽Najfajniejsza jest opona (przynajmniej dla mnie).聽Samolocik 艂adniutki tylko ten dym bym dopracowa艂, pyzatym聽cymesik 馃檪
Reszta spoksik, musze wreszcie wr贸ci膰聽do tego UE bo zaczynam zazdro艣ci膰 馃檪

Dym wyszed艂 艣rednio. Musia艂bym go bardziej dopracowa膰, albo mie膰 lepszy pomys艂 na scen臋.聽

Napisano

Mi te偶 opona najbardziej si臋 podoba, jeden ma艂y obiekt ale dopracowane materia艂y i 艣wiat艂o, Samoch贸d w uliczce fajnie wyszed艂, tak teledyskowo i samolot te偶 bardzo fajny 馃檪聽Fajne prace

Napisano

Wszystko fajne 馃檪聽Wiadomo, te starsze prace mog艂y by by膰 lepsze ale samo modelowanie top notch 馃槈

Napisano
  • Autor

Postanowi艂em nie zmarnowa膰 tego modelu i zrobi膰 z niego low poly, tak aby mo偶na go by艂o u偶y膰 np. w Unreal/Unity. Przepalam sobie z HP na LP wszystko oraz stosuje Vertex Color, tak aby 艂atwo mi si臋 nak艂ada艂o materia艂y. Obecnie tak to wygl膮da. Co do teksturowania to jeszcze nic nie ruszy艂em (wrzuci艂em po prostu gotowe materia艂y na szybko, aby nie wygl膮da艂o tak smutno). Ko艂a/felgi musz臋 poprawi膰 i upro艣ci膰. Do tego wypal臋 bie偶nik na oponach (wymodelowa艂em nowe opony, bo te z pierwszego modelu wysz艂y mi s艂abo).

1.png

3.png

2.png

ww.png

Napisano
  • Autor

Wrzucam aktualny stan. Wypali艂em wszystko. Jeszcze kilka poprawek i b臋dzie mo偶na go do czego艣 u偶y膰. Wszystko ma 18k tr贸jk膮t贸w. Niby du偶o i nie du偶o. Sam nie wiem 馃槃聽 Ps. wn臋trze te偶 jest, ale nie wrzucam bo tam tylko jest kiera fotele i prosty interior.

chevrolet_ao.png

chevrolet_id.png

chevrolet_normal.png

Edytowane przez triget

Napisano

Super modele, a wrzucisz screena low poly tego ostatniego, tak z ciekawo艣ci? 馃檪

Edytowane przez tobiq4

Napisano
  • Autor
7 minut temu, tobiq4 napisa艂:

Super modele, a wrzucisz screena low poly tego ostatniego, tak z ciekawo艣ci? 馃檪

Nie ma si臋 za bardzo czym chwali膰. Pewnie mo偶na to by艂o lepiej upro艣ci膰 i wi臋cej wyci膮膰. Nie chcia艂em tak na "pa艂臋" tego odchudza膰.聽 Najgorsze s膮 felgi, a w艂a艣ciwie szprychy. One du偶o zjadaj膮 cho膰 maj膮 tylko po 3 艣cianki.聽 Mog艂em co艣 kombinowa膰 z opacity i to jako艣 alf膮 wycina膰, ale chyba nie ma sensu.

image.png

Edytowane przez triget

Napisano

Jak nie masz limitu poligon贸w to nie ma co si臋 m臋czy膰, chyba 偶e dla w艂asnej satysfakcji i roboty. Bo jakby by艂 limit to pewnie przyk艂adowo tych szprych w og贸le by nie by艂o, tylko mapa z opacity ;D聽

Napisano
  • Autor
3 minuty temu, tobiq4 napisa艂:

Jak nie masz limitu poligon贸w to nie ma co si臋 m臋czy膰, chyba 偶e dla w艂asnej satysfakcji i roboty. Bo jakby by艂 limit to pewnie przyk艂adowo tych szprych w og贸le by nie by艂o, tylko mapa z opacity ;D聽

Ot贸偶 to. Wtedy bym tak robi艂, albo na LOD'ach w og贸le to wywala艂. Model robi臋 dla siebie, tak dla przyjemno艣ci i nauki. W og贸le teraz zauwa偶y艂em na tym screenie zb臋dn膮 geometrie na oponach. Za bogato 馃槃

Edytowane przez triget

Napisano

Samochod贸w nie ma co upraszcza膰 za bardzo. Je艣li chcesz, 偶eby w enginie dobrze wygl膮da艂o, to zwykle trzeba w og贸le wi臋cej geometrii wrzuca膰. Mam tu na my艣li karoseri臋. Sam model low-poly powinien bez high-polki ju偶 si臋 dobrze cieniowa膰. Ale do renderu to inna sprawa, bo nie wida膰 b艂臋d贸w cz臋sto 馃檪

btw. zajebiste to bmw 馃檪

Edytowane przez jakubziom

Napisano
  • Autor
7 godzin temu, jakubziom napisa艂:

Samochod贸w nie ma co upraszcza膰 za bardzo. Je艣li chcesz, 偶eby w enginie dobrze wygl膮da艂o, to zwykle trzeba w og贸le wi臋cej geometrii wrzuca膰. Mam tu na my艣li karoseri臋. Sam model low-poly powinien bez high-polki ju偶 si臋 dobrze cieniowa膰. Ale do renderu to inna sprawa, bo nie wida膰 b艂臋d贸w cz臋sto 馃檪

btw. zajebiste to bmw 馃檪

Dzi臋ki za opini臋 i dobre s艂owo o BMW :)

Napisano
  • Autor

Mia艂em chwilk臋 i doda艂em par臋 rzeczy do mojego modelu (model ma 18k tr贸jk膮t贸w i 3 materia艂y tj. lusterko osobno, szyby osobno,聽 reszta modelu). Wrzucam screena z Unreal. Jeszcze brakuje kilku detali:

- doda膰 tablic臋 rejestracyjn膮

- poprawi膰 ogumienie

- doda膰 emission dla reflektor贸w i lamp (jestem w trakcie robienia tego).

-szyby wymagaj膮 dopieszczenia, z ty艂u musz臋 doda膰 "grzanie szyby". Z przodu dodam jakie艣 brudy

- model jest za "czysty"

chevrolet_lp.thumb.jpg.da2af654234a56aa83ed65fc92d4f4f1.jpg

chevrolet_lp2.jpg

Doda艂em go na sketchfab:

https://skfb.ly/ovZJ8

Edytowane przez triget

Napisano
  • Autor

Ostatnio zauwa偶y艂em, 偶e jest jaki艣 trend na modelowanie broni. Postanowi艂em zrobi膰 sobie pistolecik (Colt 1911). Podobno oklepany, ale jak si臋 zabiera艂em za niego to o tym nie wiedzia艂em 馃槢Nic wielkiego (i to dos艂ownie), ale fajnie si臋 przegl膮da referencje 馃檪聽PS. 艣rodek jeszcze b臋d臋 poprawia艂, albo porzuc臋, poniewa偶 nie b臋dzie widoczny.

c1.png

c2.png

c3.png

c4.png

Edytowane przez triget

Napisano
  • Autor

Wersja ostateczna:聽large.Colt1911_01_OskarSzwajkowski.png.c6a81a36012b1a839329910e166e8a95.pnglarge.Colt1911_02_OskarSzwajkowski.png.2cf38cef6037740d141b28db264ddd4f.pnglarge.Colt1911_03_OskarSzwajkowski.png.366aa98c4613e38eb2282d0c11b08915.pnglarge.Colt1911_04_OskarSzwajkowski.png.675b257ceb4b49885005864a1defc1ff.png

Postanowi艂em si臋 nauczy膰 modelowa膰 twarz. Moje pierwsze pr贸by przedstawiam poni偶ej. To s膮 moje pierwsze w 偶yciu pr贸by wymodelowania buzi z referencji wi臋c prosz臋 o wyrozumia艂o艣膰. Najbardziej mi zale偶y, aby dosta膰 wskaz贸wki od kogo艣, kto ma w tym do艣wiadczenie. Wszystkie uwagi b臋d膮 dla mnie bardzo cenne.聽

P贸ki co, to zauwa偶y艂em, 偶e za ma艂o detali da艂em na modelu HP tj. za ma艂o zmarszczek, bruzd, szram, jaki艣 nier贸wno艣ci itd. Nie za wiele si臋 przez to mo偶e przepali膰 na model LP (to ten, kt贸ry na szybko pokolorowa艂em w Substance).

face-1.png

face-2.png

face-3.png

face-4.png

Napisano

Na razie sobie wr臋cz odpu艣膰 zmarszczki i detale, bo to w og贸lnych proporcjach masz problemy. Wi臋c na razie tylko g艂贸wne bry艂y i proporcje, reszt臋 sobie odpu艣膰. Zr贸b raczej 100 r贸偶nych g艂贸w szkicowo ni偶 jedn膮 jedziesz do ko艅ca. Dodatkowo 膰wiczenie typu asaro head i anatomy for sculptors (wystarczy googlane obrazki obczaja膰, nie trzeba tego kupowa膰). Na tym etapie nastawi艂bym si臋 na ilo艣膰, a nie jako艣膰. Byle z referencji jak wy偶ej.

Na pierwszy ogie艅 zmniejsz oczy (dziury na oczy) o jakie艣 2x. Ucho pozgadywane 藕le.

Raczej ten poziom detalu ci臋 interesuje:

ArtStation - From Simple To Complex, Anatomy For Sculptors | Anatomy ...

Troch臋 p贸藕niej to po lewej (do tego po prawej, to bym si臋 nie przymierza艂 przez jaki艣 rok, chyba, 偶e jako zabawa na boku):

Form of The Head and Neck - by Anatomy For Sculptors by Uldis Zarins ...

Napisano
  • Autor

Potrzebowa艂em dzisiaj manekina, a 偶e wszystkie by艂y p艂atne to zrobi艂em swojego 馃槃

image.png

Edytowane przez triget

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci