Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć, postanowiłem wreszcie założyć sobie teczkę. Proszę o łagodne traktowanie 😄

W skrócie: zawsze modelowałem w 3ds max, ale od kiedy wyszedł nowy Blender to staram się w nim robić jak najwięcej.

Na pierwszy ogień idzie mój model samolotu, który chciałbym w miarę możliwości przemalować na bardziej zimowy kamuflaż i być może dorobić jakaś fajną scenę w śniegu/zimie. Zabrakło mi troszkę czasu, żeby zrobić z tego fajne lowpoly i użyć do jakiejś gry (myślałem o diabelskim planie dodania tego do GTA, albo po prostu jako obiekt do zabawy w Unreal).
 
spacer.png
spacer.png
spacer.png
spacer.png
spacer.png
 

Kolejny model to autobus - screen z Unity. Kiedyś coś takiego wymodelowałem. Teraz pewnie zrobiłbym to inaczej, na pewno bardziej przemyślał tekstury i siatkę.

citaro.PNG

citaro_2.PNG

Edytowane przez triget
  • Like 8
Napisano

Wrzucam jeszcze projekty za czasów studenckich. Na nich się nauczyłem najwięcej (teraz zrobiłbym je inaczej, szczególnie materiały).spacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.png

Mój pierwszy model wymodelowany w Blenderze (choć render w 3ds max + Corona). Z perspektywy czasu widzę, że słabo jest wyeksponowany. Scena jest ciemna. Nic nie widać. Napracowałem się sporo, a  tak naprawdę nie pokazałem jakoś mocno tego samochodu. 

spacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.png

  • Like 7
Napisano

Tym razem wszystko już zrobiłem w Blenderze. Zmotywował mnie do tego temat na tym forum odnośnie BMW. Jedynie przez brak czasu temat się ciągnął w nieskończoność (siadałem do tego sporadycznie po 5 minut).

spacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.png
spacer.png

Ostatnio jeszcze dla śmiechu domodelowałem sobie oponkę. Znalazłem felgę na Allegro i spróbowałem swoich sił w piątkowy wieczór przy piwku 🙂

spacer.png

  • Like 13
Napisano

Ładna galeryjka 🙂 Najfajniejsza jest opona (przynajmniej dla mnie). Samolocik ładniutki tylko ten dym bym dopracował, pyzatym cymesik 🙂
Reszta spoksik, musze wreszcie wrócić do tego UE bo zaczynam zazdrościć 🙂 

  • Like 1
Napisano
1 minutę temu, Mortom napisał:

Ładna galeryjka 🙂 Najfajniejsza jest opona (przynajmniej dla mnie). Samolocik ładniutki tylko ten dym bym dopracował, pyzatym cymesik 🙂
Reszta spoksik, musze wreszcie wrócić do tego UE bo zaczynam zazdrościć 🙂 

Dym wyszedł średnio. Musiałbym go bardziej dopracować, albo mieć lepszy pomysł na scenę. 

Napisano

Mi też opona najbardziej się podoba, jeden mały obiekt ale dopracowane materiały i światło, Samochód w uliczce fajnie wyszedł, tak teledyskowo i samolot też bardzo fajny 🙂 Fajne prace

  • Like 1
Napisano

Postanowiłem nie zmarnować tego modelu i zrobić z niego low poly, tak aby można go było użyć np. w Unreal/Unity. Przepalam sobie z HP na LP wszystko oraz stosuje Vertex Color, tak aby łatwo mi się nakładało materiały. Obecnie tak to wygląda. Co do teksturowania to jeszcze nic nie ruszyłem (wrzuciłem po prostu gotowe materiały na szybko, aby nie wyglądało tak smutno). Koła/felgi muszę poprawić i uprościć. Do tego wypalę bieżnik na oponach (wymodelowałem nowe opony, bo te z pierwszego modelu wyszły mi słabo).

1.png

3.png

2.png

ww.png

  • Like 8
Napisano (edytowane)

Wrzucam aktualny stan. Wypaliłem wszystko. Jeszcze kilka poprawek i będzie można go do czegoś użyć. Wszystko ma 18k trójkątów. Niby dużo i nie dużo. Sam nie wiem 😄  Ps. wnętrze też jest, ale nie wrzucam bo tam tylko jest kiera fotele i prosty interior.

chevrolet_ao.png

chevrolet_id.png

chevrolet_normal.png

Edytowane przez triget
  • Like 3
Napisano (edytowane)
7 minut temu, tobiq4 napisał:

Super modele, a wrzucisz screena low poly tego ostatniego, tak z ciekawości? 🙂

Nie ma się za bardzo czym chwalić. Pewnie można to było lepiej uprościć i więcej wyciąć. Nie chciałem tak na "pałę" tego odchudzać.  Najgorsze są felgi, a właściwie szprychy. One dużo zjadają choć mają tylko po 3 ścianki.  Mogłem coś kombinować z opacity i to jakoś alfą wycinać, ale chyba nie ma sensu.

image.png

Edytowane przez triget
  • Like 4
Napisano

Jak nie masz limitu poligonów to nie ma co się męczyć, chyba że dla własnej satysfakcji i roboty. Bo jakby był limit to pewnie przykładowo tych szprych w ogóle by nie było, tylko mapa z opacity ;D 

  • Like 1
Napisano (edytowane)
3 minuty temu, tobiq4 napisał:

Jak nie masz limitu poligonów to nie ma co się męczyć, chyba że dla własnej satysfakcji i roboty. Bo jakby był limit to pewnie przykładowo tych szprych w ogóle by nie było, tylko mapa z opacity ;D 

Otóż to. Wtedy bym tak robił, albo na LOD'ach w ogóle to wywalał. Model robię dla siebie, tak dla przyjemności i nauki. W ogóle teraz zauważyłem na tym screenie zbędną geometrie na oponach. Za bogato 😄

Edytowane przez triget
  • Like 1
Napisano (edytowane)

Samochodów nie ma co upraszczać za bardzo. Jeśli chcesz, żeby w enginie dobrze wyglądało, to zwykle trzeba w ogóle więcej geometrii wrzucać. Mam tu na myśli karoserię. Sam model low-poly powinien bez high-polki już się dobrze cieniować. Ale do renderu to inna sprawa, bo nie widać błędów często 🙂

btw. zajebiste to bmw 🙂

Edytowane przez jakubziom
  • Like 1
Napisano
7 godzin temu, jakubziom napisał:

Samochodów nie ma co upraszczać za bardzo. Jeśli chcesz, żeby w enginie dobrze wyglądało, to zwykle trzeba w ogóle więcej geometrii wrzucać. Mam tu na myśli karoserię. Sam model low-poly powinien bez high-polki już się dobrze cieniować. Ale do renderu to inna sprawa, bo nie widać błędów często 🙂

btw. zajebiste to bmw 🙂

Dzięki za opinię i dobre słowo o BMW :)

Napisano (edytowane)

Miałem chwilkę i dodałem parę rzeczy do mojego modelu (model ma 18k trójkątów i 3 materiały tj. lusterko osobno, szyby osobno,  reszta modelu). Wrzucam screena z Unreal. Jeszcze brakuje kilku detali:

- dodać tablicę rejestracyjną

- poprawić ogumienie

- dodać emission dla reflektorów i lamp (jestem w trakcie robienia tego).

-szyby wymagają dopieszczenia, z tyłu muszę dodać "grzanie szyby". Z przodu dodam jakieś brudy

- model jest za "czysty"

chevrolet_lp.thumb.jpg.da2af654234a56aa83ed65fc92d4f4f1.jpg

chevrolet_lp2.jpg

Dodałem go na sketchfab:

https://skfb.ly/ovZJ8

Edytowane przez triget
  • Like 5
Napisano (edytowane)

Ostatnio zauważyłem, że jest jakiś trend na modelowanie broni. Postanowiłem zrobić sobie pistolecik (Colt 1911). Podobno oklepany, ale jak się zabierałem za niego to o tym nie wiedziałem 😛 Nic wielkiego (i to dosłownie), ale fajnie się przegląda referencje 🙂 PS. środek jeszcze będę poprawiał, albo porzucę, ponieważ nie będzie widoczny.

c1.png

c2.png

c3.png

c4.png

Edytowane przez triget
  • Like 6
Napisano

Wersja ostateczna: large.Colt1911_01_OskarSzwajkowski.png.c6a81a36012b1a839329910e166e8a95.pnglarge.Colt1911_02_OskarSzwajkowski.png.2cf38cef6037740d141b28db264ddd4f.pnglarge.Colt1911_03_OskarSzwajkowski.png.366aa98c4613e38eb2282d0c11b08915.pnglarge.Colt1911_04_OskarSzwajkowski.png.675b257ceb4b49885005864a1defc1ff.png

Postanowiłem się nauczyć modelować twarz. Moje pierwsze próby przedstawiam poniżej. To są moje pierwsze w życiu próby wymodelowania buzi z referencji więc proszę o wyrozumiałość. Najbardziej mi zależy, aby dostać wskazówki od kogoś, kto ma w tym doświadczenie. Wszystkie uwagi będą dla mnie bardzo cenne. 

Póki co, to zauważyłem, że za mało detali dałem na modelu HP tj. za mało zmarszczek, bruzd, szram, jakiś nierówności itd. Nie za wiele się przez to może przepalić na model LP (to ten, który na szybko pokolorowałem w Substance).
 

face-1.png

face-2.png

face-3.png

face-4.png

  • Like 1
Napisano

Na razie sobie wręcz odpuść zmarszczki i detale, bo to w ogólnych proporcjach masz problemy. Więc na razie tylko główne bryły i proporcje, resztę sobie odpuść. Zrób raczej 100 różnych głów szkicowo niż jedną jedziesz do końca. Dodatkowo ćwiczenie typu asaro head i anatomy for sculptors (wystarczy googlane obrazki obczajać, nie trzeba tego kupować). Na tym etapie nastawiłbym się na ilość, a nie jakość. Byle z referencji jak wyżej.

Na pierwszy ogień zmniejsz oczy (dziury na oczy) o jakieś 2x. Ucho pozgadywane źle.

Raczej ten poziom detalu cię interesuje:

ArtStation - From Simple To Complex, Anatomy For Sculptors | Anatomy ...

Trochę później to po lewej (do tego po prawej, to bym się nie przymierzał przez jakiś rok, chyba, że jako zabawa na boku):

Form of The Head and Neck - by Anatomy For Sculptors by Uldis Zarins ...

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Potrzebowałem dzisiaj manekina, a że wszystkie były płatne to zrobiłem swojego 😄

image.png

 

 

Edytowane przez triget
  • Like 4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności