Skocz do zawartości

Teczka 3D: Mortom


Mortom

Rekomendowane odpowiedzi

Brzmi skomplikowanie 😄

Ale kto wie może zostanę pierwszym na swiecie concept character- vehicle artist. Ale gdzies slyszalem ze tą bmke co robie to taka glowa bobra na 4 kolach. Okej bede robil bobra, namowiles mnie 😄

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

No dobra, nadeszła chwila prawdy. Zanim udostępnię na YT, chciałbym poznać wasze fachowe zdanie 🙂 
W planie miałem jeszcze na końcu dodać pajączka walącego po bębnach w takt muzyczki, chodzi o to bach bach bach w linii melodycznej. Ale nie wiem czy starczy mi pary na taką zabawę  😄 Chciałem też dodać chórki z tła w formie szczurków za pajączkiem z perkusją. Ale to chyba pomysł na kolejnego shorta xD Zacznę expendować moje uniwersum aż rozrosnę się jak Marvel czy DC?! 😄 
No ale jak, ujdzie na shorta?  😃

Edit:
No nogi już nie lewitują podczas kręcenia tyłeczkiem, a kabura nie jest już przyklejona do powietrza 😄

Edytowane przez Mortom
  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

@Monument3de I do pracy i dla funu ale przede wszystkim dla nauki 😄 Choć raczej wątpię czy złapie kogoś na taką toporną animacje xD No ale wachlarz asortymentowy trzeba poszerzać. Jak sie trochę naumie, to spróbuje sił w cascadeur bo tam prościej sie animuje. Ale najpierw muszę samemu obczaić jak to wszystko działa, po to aby program mnie wspomagał a nie wyręczał w robocie 🙂 

Edytowane przez Mortom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minutes ago, Monument3de said:

Cascadeur ech...był kiedyś taki wynalazek nazywał się Animanium

Był kiedyś taki wynalazek jak Natural Motion Endorphin, za dzieciaka myślałem, że to cuda da się zrobić i się z tym gównem męczyłem i myślałem, że coś fajnego z tego będzie i setki godzin poszły jak krew w piach 🙂 Cascadeur wydaje się o niebo lepszym programem ale też dobre 10 lat minęło to by wypadało iść do przodu z technologią 😛 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minutes ago, Monument3de said:

to nie pokazuj nikomu

to jest youtubowy short, clebracja chwili i zniknięcie w otchłani :, pokazuje się randomom żeby pokazać nad czym się aktualnie pracuje 🙂 Ale fakt że można by mieć jakiś cel i ja tutaj jak najbardziej widzę cel tj skinowanie🙂 Widziałem takie animacje choć najczęściej nie było to samo skinowanie tylko pokaz riga i jedna część prezentacji to właśnie takie skinowanie i zakres ruchu postaci i jak się skin trzyma i czy się nigdzie nie zapada. 

Ja bym na razie tak ni cisnął pod konkretny cel jeśli @Mortom nie ma takeij potrzeby, jak jest fun i czegoś się nauczy po drodze i cos pokaże że działa to już jest dobrze bo jak zrobisz szczegółowy plan, rozpiszesz podpunkty, przemyślisz wszystko co jest i być powinno to często już nie starcza zapału żeby go zrealizować bo nagle nie ma radości spontanicznego tworzenia i pokazywania tylko żmudne ciągnięcie pługa ale "done is better than perfet"  🙂 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Short mi się zrobił dłuższy niż 60 sek i musze ucinać xD bo mi nie zalicza.

@Destroyer ma racje, chciałem sie zabawić i pofantazjować, nigdy nie miałem na myśli żadnego przekazu z czym do kogo 🙂 Taki rzut kamieniem do yotubowego Gangesu 😉 
Ale skin trzyma się kupy -  plułem sobie trochę w brodę za te paseczki i szlufeczki!, bandażyki itd. A trzeba było to na jednej siatce zrobić, pod modelować i wypalić normale ale chciałem postać jak do animacji a nie jak do gry. Fakt bolało ale WORK IS DONE! Przeżułem to i popiłem srogim łykiem wstydu i pokory! 😄 
I jestem totalnie wyznawcą zasady 
"done is better than perfet"! 
No i dzięki chłopacy za dobre słowa 🙂 Mam wrażenie że jesteście milsi niż powinniście, ale DOCENIAM to!

Edytowane przez Mortom
  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minutes ago, Mortom said:

Taki rzut kamieniem do yotubowego Gangesu

Raczej rzut w jutjubowych gangusów 😛 

12 minutes ago, Mortom said:

Ale skin trzyma się kupy -  plułem sobie trochę w brodę za te paseczki i szlufeczki!, bandażyki itd. A trzeba było to na jednej siatce zrobić, pod modelować i wypalić normale ale chciałem postać jak do animacji a nie jak do gry. Fakt bolało ale WORK IS DONE! Przeżułem to i popiłem srogim łykiem wstydu i pokory! 😄 

Bez sesnu! raz że ciężej się modeluje, ciężej się tekstuje i przepala jak ma iść pod gamedev a potem masz jedną siatkę, fakt, że wtedy low poly ręka nie przebije paska i się nie będą przenikały obiekty ale np części sztywne będą się zachowywały jak miękkie albo będzie bardzo ciężko to zrobić żeby nie było takiego efektu i tracisz 100% możliwości customizacji postaci, zmiany akcesoriów itd. 

Choć już widziałem takie akcje że jest "rigger" w firme gamedev ok 30 osób i chce żeby było wszystko jedna siatka bo tak będzie lepiej bo inaczej coś mu nie pasuje a to że jest hełm który wystarczy sparentować do szyi nawet bez skina to nie, ma być jedna sitka bo pierdoła inaczej nie potrafi. Albo mechaniczne elementy, robotyczne ręce to też najlepiej wszystko scalić do jednej siatki żeby się miękko ruszało i wyginało jak ciało bo po co się męczyć tylko wszystko na odpierdol na max 30% jak  walaszek 🙂 Kurde aż się trochę zagotowałem o tych "prefsjoanlisuf" jego mać 🙂 

Edytowane przez Destroyer
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, Mortom said:

@Destroyer Czyli przypadkowo i niechcący poszedłem dobrą drogą xD 

Dokładnie 🙂 z jednej siatki to się robiło postacie do Virtual FIghter 1 🙂 Teraz robią tak głownie albo pod zoptymalizowane mobilki albo pierodly bez szkoły 🙂 Fuck them! 🙂 

No dobra teraz też się czasem tak robi i ma to sens np zwierzątka, stwory czy inne takie ale jak ma być główniejsza postać czy modularne ludki do jakiejkolwiek randomizacji np ubrania, głowy czy armora i robić wszystko z jednego mesha to aż mnie skręca sama myśl i już ręka świerzbi żeby komuś przylutować kto to zaproponuje 🙂 

Tkaniny czy jakieś dyndające paseczki i pierdółeczki też już się symuluje w realtime w silniku i lepiej żeby była to osobna siatka bo oczywiście można zaznaczyć żeby tylko ta część i tylko te wertexty się symulowały ale po co przechowywać informacje o 95% postaci która ma się nie symulować? A osobne elementy to inne ustawienia fizyczne dla nich i łatwiejsza kontrola nad wszystkim od materiałów po symulację na customizacji kończąc. 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

@Monument3de Z tym kończeniem proponuje zacząć od małych rzeczy. Ja np. przed chwilką skończyłem pić wodę z soczkiem 😉 i będzie! Może to nie kaliber "4 symfonii Bethovena" - ALE jakiś kroczek jest! 😄
c9d4a38e7c6eb64ba563e21606ac1292.gif 

Edytowane przez Mortom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas na nowe wyzwanie! Pamiętacie ten zameczek co go jakiś czas temu publikowałem i zostawiłem w niebycie? No to wracam do mojej Disneyowej obsesji xD 
Drzewka to bardziej takie placeholder-owe. Ale jakoś trzeba to wszystko najpierw poukładać. No i skoro sie rozpędziłem z tymi animacjami 😉 to następny stwór do animacji będzie smokiem - ten taki z Królewny Śnieżki - Malificentowy  🙂 Najpierw (of course) musze go wymodelować zateksturyzować i zrigować. Spróbuję go nieco "ulepszyć" na wersje R-rated 😉 Czy sie uda? NIEWIEM... czy spróbuję? TAK! xD

01.jpg

02.jpg

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

 @Destroyer To animacja ma być... znaczy się eevee 🙂Do unreala to chyba za niski jestem 🙂 
Zresztą próbowałem to załadować do UE i starszą siekę mi zrobiło, bo nie myślałem aby to tam wysyłać. Poza złymi normaliami (wszystko na smooth shade - bez ostrych kantów) sam model edytuje się w prędkości 1 klik na 30 sek 😄 - chyba za dużo obiektów (5k) jak na jeden aset i sie chłopisko strasznie męczy.
Pewnie jak bym to eksportował po kawałku - tu wieżyczkę tam murek i od razu budował w UE to było by fajno ale chyba szkoda czasu na bieganie od blendera do Unreala? Chyba że masz jakiś sprytny hack jak importować duże sceny do EU to słucham uważnie 🙂    


 

Clipboard01.jpg

Clipboard02.jpg

Edytowane przez Mortom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak zaimportujesz milion obiektów to UE będize stękał, jak masz powtarzalne elementy to lepiej mieć je jako oddzielne assety i sklejać w całość w unrealu

Dodatkowo w Unrealu jak już poskładasz coś w scenie albo zaimportujesz milion obiektów i odczekasz swojej to możesz je zlepić do jednego static mesha i mieć lżejszą scenę bo nawet jak masz milion obiektów i przeciągasz na vieport to zanim się pojawi na scenie to musi torchę przemeilic 🙂 

No i jest jeszcze opcja przy imporcie żeby zaimportowało wszystkie obiekty jako jednej static mesh 🙂

 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Destroyer Wiesz trochę mnie korci aby to w UE zrobić... ale jak patrzę ile bym miał roboty z ustawianiem tych wszystkich pierdolników od sztukaterii na fasadzie, to mi się słabo robi. No chyba że dało by się jakoś zmusić unreala aby np na specjalnie spreparowanej siatce / chmurze vertexów ustawił wszystkie te pierdółki na raz - coś ala instance na punktach. Wtedy to luks, jedna siatka i mam 1000 obiektów ustawione, to może bym scenę ogarnął w tydzień xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Monument3de Spoko loko! Znasz taką małą giereczkę jak WoW? No to będzie porównywalne multi + single player mode dla boomerów 😄 i ludzi z fobiami społecznymi! 😄 

A sama gra przyćmi rozmachem i projektem nawet najwyższego mesjasza gier wideo, boga cutscenkowego suspensu i miszcza reżyserii filmogier - Hideo Kodżimiego!

Stay tuned! Już niebawem zacznie się dziać! A CPR ugnie kolana przed nową wschodzącą gwiazdą polskiego gamedewu - mną!

EmbellishedInsidiousBullmastiff-max-1mb. plankton-evil.gif
Dzisiaj Polski rynek jutro cały świat!

Edytowane przez Mortom
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętacie tego futrzaka?
Po obejrzeniu przez "klienta" animacji Larci i "jak nie robić tekstur cz. 1" - w tym drugim chatem okazała się niewolniczka Iwonka xD ale do rzeczy, zainteresowany wyraził opinie że sam avatarek to już za mało xD Więc dostałem rewizje projektu na animację i zmianę czerwonych pasów na ciemnoniebieskie 😄
Tak że zrobiłem riga jak buk przykazał i zacząłem pozować 🙂

Przekonwertowałem to na eevee bo do animacji bedzie szybcie renderować 😄

avatarek_v002.jpg

Edytowane przez Mortom
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, michalo napisał(a):

Oho jaki ego bost! Teraz mi głupi0o, że wysiliłem się tylko na "ekstra postać".

W ramach podziękowań napiszę jeszcze że ma świetną minę - to spojrzenie, widać że odważny z niego kocur.

I tu Cię zdziwię xD to miał być pies xD
ALE jak kot wyszedł to spox 😄 Tak czułem że ten pyszczek nadal zamarło pieskowaty 🙂 No ale najważniejsze, że przynajmniej wiadomo że to zwierzaczek 😄 bo ogólnie o to chodziło 🙂 Interpretacja czy to piesek czy kotek (choć w pewnych kręgach zażarta) schodzi na plan nr. 2 😉 

Edytowane przez Mortom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Monument3de napisał(a):

Będziesz animował w Cascadeur? Sprawdzałem, ciekawy program.

To chyba jeszcze nie ten czas. Za mało jeszcze umiem w animowanie aby "wyręczać" się innym softem. Najpierw musze się oswoić z tym całym timingiem i spacingiem. Jak jakoś mi to zacznie wychodzić (ze 2 lata jak w mordę strzelił 🙂) spróbuje sił w Cascadeur bo sofcik ładnie potrafi wspomóc proces. Inaczej chyba bym sobie zrobił krzywdę inwestując czas w coś czego do końca nie kumam. 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, michalo napisał(a):

 to pies masz rację! Przecież pysk ma psi, wystający. Z Cat Quest mi się skojarzyło więc napisałem kot ale w II jest też pies i to o to mi chodziło! 

Szyjesz panie, oj szyjesz! Ale doceniam że nie druzgoczesz mojego ego w brutalny bezpardonowy sposób 🙂👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Test animacyjny rewizja v001 xD 

Z dzienniczka animatora amatora partacza:
Godzina 0.00 - Szklak! facet od modelu postaci znowu spi..ł sprawę! - notka na marginesie: widziałem gdzie parkuje furę, jutro poprzecinam mu opony!  🤬
Na szczęście jako człowiek o szczurzym sprycie i szeroko szanowany "Renowator zabytków architektury" skleciłem z masy gipsowej i dużej ilości kleju z jajek powieki na osobnym obiekcie - Może nie jest poziom Michała Anioła 😉 ale zapewne jak by tu był, to czuję, że uścisnęlibyśmy sobie dłonie!
High Five for me  !
C.D.N.

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha zajebongo 🙂 teraz posiedz chwile i dopracuj krzywe na kluczach zeby dodac troche dynamiki do calosci 🙂 jestes bardzo blisko 🙂

szczegolnie jak spada, moglbys delikatnie ruszyc kamera, albo dodac wiekszej gietkosci calej sylwetki, no i koncowka czyli ruch oka jest za wolny, oko sie rusza blyskawicznie. Zawsze pierw gdzies patrzysz, a pozniej glowa dojezdza, nie na odwrot.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś zrobić mniej pływające oczy, żeby nie wyglądało jak kula do wróżenia w oleju, dodał mrugnięcia przy większej zmianie kąta patrzenia i byłoby dużo żywiej. No i jeszcze spojrzenie na miecz, ruch głowy, mógłby być dynamiczniejszy, co zresztą widać na profesjonalnej referencji, że jest gwałtowniejszy. Ale to wszystko IMO! 😛

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@blood_brother Na podglądzie z profesjonalnym monszyn kapczurem 😉zapominałem zofsetować mrugnięcia powiek i zostały 1000 kletek wstecz xD Ot profesjonalista się trafił xD 
A co masz na myśli z pływającymi oczami? Chodzi że mało ruchliwe? Czy może przegiąłem z blikami? A z tym ruchem głowy to sie bliżej przypatrzę 🙂 dzięki za konstruktywny feadback brachu! 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to, że bardzo rzadko wodzi się za czymś oczami, zwłaszcza zmieniając punkt zainteresowania. W tym przypadku z dali na miecz. Raczej mamy tendencję do szybkiej zmiany punktu patrzenia, a nie takie płynne przejście. W każdym razie na ostatniej wersji jest dużo lepiej 🙂

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności