RK Posted May 1 Share Posted May 1 (edited) A tak wrzucę (wcześniej wrzuciłem do swojego starego wątku, nie zauważając że leeży w archiwum 😄 : https://sketchfab.com/3d-models/city-guard-6eb131da9fe045ae8b46e3a54763ad57 Nie bardzo przekonuje mnie pokazywanie postaci realtimowych na renderach, dlatego zwykle wrzucam swoje w Sketchfaby. Chwilowo mam trochę więcej czasu ("przerwa w resume" 😄 ) więc mogę wreszcie zająć się własnym warsztatem zamiast myśleć o deadlinach, milestonach i innych takich. Edited May 5 by RK 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
michalo Posted May 1 Share Posted May 1 Fajna postać! Reszta w galerii też. A nie martwi cię, że sketchfab jest ciągle okradany i że ktoś może sobie "pożyczyć" twoje modele? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RK Posted May 1 Author Share Posted May 1 Dzięki za dobre słowo. Co do okradania- tak serio: jakby ukradli i wydali to się ucieszę, bo to z miejsca wygrany proces i w ... kasy, a jakby ukradli i tylko poobmacywali... bądźmy szczerzy- żadna strata. Raczej +1 do ego że ktoś to uznał za dość dobre żeby kraść :D. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michalo Posted May 1 Share Posted May 1 1 godzinę temu, RK napisał: Dzięki za dobre słowo. Co do okradania- tak serio: jakby ukradli i wydali to się ucieszę, bo to z miejsca wygrany proces i w ... kasy, a jakby ukradli i tylko poobmacywali... bądźmy szczerzy- żadna strata. Raczej +1 do ego że ktoś to uznał za dość dobre żeby kraść :D. To raczej kradną ludziska z poza naszego kontynentu, próbują sprzedawać to dalej. Jakikolwiek proces chyba nie jest tutaj wykonalny. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RK Posted May 1 Author Share Posted May 1 No można niby przechwytywać dane streamowane do karty ale... to serio są modele w statycznych pozach, z wypalonym światłem- możliwości ich użycia wtórnego są bidne. Fakt, mogę się przestawić na Marmoseta, ale z niego da się wypruć modele w ten sam sposób- a pokazywanie statycznego mesha to ten... trochę jednak "oszustwo"- potem się okazuje że owszem, postać zajebista i realtime- ale tylko jeśli masz super duper kartę chłodzoną Elonem bo inaczej framerate na poziomie 4 klatek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nezumi Posted May 1 Share Posted May 1 Fajne faejne ale rozciaganie guzikow jednak razi troche. Takie tam czepialstwo. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RK Posted May 1 Author Share Posted May 1 Czepialstwo zawsze na propsie, wielkie dzięki. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RK Posted May 2 Author Share Posted May 2 (edited) No to bach. Powoli zaludniam moje północnorenesansowe miasteczko i ciągle uczę się handpaintu. https://sketchfab.com/3d-models/merchant-69c7194c284044fab9d93ab53ea41595 Edited May 5 by RK 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RK Posted May 5 Author Share Posted May 5 Tym razem trochę rozkmina "dookoła" grafy. Grafikę robię od 1996. Głównie game art. W którymś momencie ze zwykłego grafika zmieniłem się w leada, potem w art dira. Moje projekty regularnie i stabilnie dowoziłem i dowożę, zwykle w stanie co najmniej zadowalającym, ludzie z którymi pracuję raczej nie narzekają. Umiem przewidzieć gdzie będzie problem, jak zaplanować produkcję żeby możliwie wcześnie go uniknąć i co z kogo wyciągnąć Z drugiej strony, mając oko wyćwiczone na zauważanie i korygowanie błędów, nie mogę nie widzieć że moja własna grafika jest... well... ciągle na poziomie "ok, ale bez szału". Ostatnio zamknąłem projekt własnej gry (wychodzi 26 maja na Questa), pożegnałem się (w dobrym klimacie) z firmą i mam czas na self- inwentaryzację. Taki- co 5-letni remanent. Widzę, że realizm to nie jest to co mnie kręci i w czym się sprawdzam, skręcam coraz wyraźniej w stronę cartoonowej stylizacji (co widać powyżej). Na ile to efekt "ucieczki w bezpieczne" a na ile świadome "dobra stary, skoro robisz dobrze akurat to- to przestań walczyć o coś innego"- trudno mi przesądzić. Rozkmina która nie daje mi spokoju to trochę... cykliczność takich etapów w moim życiu. Co parę lat pojawia się taka czerwona lampka, coś, co włazi w gumofilcach w mózg, kopie na chama w dupę i każe przewartosciować siebie. Ni ch... nie jest to przyjemne. Ba, zauważenie, że w jakiejś dziedzinie juniorzy są od ciebie lepsi odbiera sen (a prawda jest taka, że teraz większość ludzi jest DOBRYCH- poziom na rynku jest bardzo wysoki). No i z jednej strony- ok, zarządzam projektami, umiem wyciągnąć ze swoich zespołów to co w nich jest najlepsze, ale z drugiej mam wrażenie że ja sam- jako grafik- gdzieś się w tym wszystkim zgubiłem. Marudzę? No marudzę, bo niekomfortowo mi z byciem przeciętnym. Bo talent mi nie nadąża za ego- i mam pretensje "do świata" że zamiast w Z-Brushu siedziałem w Jirze i przez to moje własne umiejętności graficzne dostały zadyszki. Chętnie przyjmę wszystkie rady/ komentarze i inne takie, bo na ten temat jakoś niewiele da się przeczytać czy posłuchać. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
adek Posted May 5 Share Posted May 5 Wow! RK to ty? Co za powroty ostatanio! Co do wątku - może da się go wyjąć (chyba, że nie chcesz). Edit: Wydaje mi się, że wątek może złapać lepsze zaangażowanie jak dodasz też statyczny podgląd z linkiem do sketchfaba. Poczytam czy są jakieś aktualne wtyczki, aby to embedować bezpośrednio tutaj. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RK Posted May 5 Author Share Posted May 5 No cześć Adku, miło widzieć że ciągle dychasz :D. Ja, żywy i śmierdzący. Odpoczywam po robieniu Crimena, szykuję się do szukania kolejnej roboty i smęcę nad piwem, jak to wszystkie dziadki świata. Wtyczki- są (ArtStation ma u siebie, LinkedIn też), ja już embeduję w posty, przepraszam za lenistwo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michalo Posted May 5 Share Posted May 5 7 godzin temu, RK napisał: Chętnie przyjmę wszystkie rady/ komentarze i inne takie, bo na ten temat jakoś niewiele da się przeczytać czy posłuchać. Dobry artdir to skarb. Wiele razy polegałem na takich niby drobnych radach żeby wciągnąć model na wyższy poziom. Efekt był zawsze lepszy niż to co ja nazwał bym "skończone". Myślę, że skoro potrafisz popychać ludzi do tworzenia lepszych rzeczy to już jest skill sam w sobie. To nie tylko polega na "przesuń trochę w prawo, powiększ o 1% i trochę w lewo" sam wiesz. Ale jeśli brakuje ci w tym wszystkim miejsca na własny rozwój, to w ramach inspiracji posłuchaj sobie wywiadów z Rafaelem Grassettim. Gość też jest artdirem ale znalazł miejsce i na swoją twórczość. Mówie o czasach przed NFT. Nie wiem, które konkretnie wywiady ale gadał sporo na swoim Insta, na yt też jest. Dodatkowo w swoich tutkach też porusza takie tematy. Sam ma pracę, rodzinę więc czas na własne rzeczy ograniczony, a jednak daje radę. Może cię to jakoś zmotywuje. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RK Posted May 9 Author Share Posted May 9 (edited) No to ja takiego dziś dorzuciłem do zestawu:https://sketchfab.com/3d-models/rich-merchant-f2095c699c9a4f00b84d202d00ad2c9b Edited May 9 by RK 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mortom Posted May 9 Share Posted May 9 Spoko koleżka. Od razu widać że nie jeden udziec barani znikł w czeluściach jego otworu gębowego 😄 No ale może ma cukrzycę albo bardzo słaby metabolizm - JAK JA! 😉 Ogólnie spoko, fajny wątek - tez lubię takie kreskówkowe klimaty to będę się przyglądał zza rogu 😉 I powodzenia "na nowej drodze życia" 😉 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RK Posted May 9 Author Share Posted May 9 Dzięki wielkie bro, means a lot. Tak szczerze- zastanawiam się poważnie nad zrobieniem kolejnej własnej gry, tym razem idąc w mój ulubiony gatunek czyli przygodówki w stylu "Dark Pictures" czy serii Sherlock Holmes (pałace pamięci, wyszukiwanie poszlak). Póki co- jak widać- tłukę obsadę, szukam stylówy, piszę doki i inne takie. Przedstawcie sobie, szanowni, XVI wieczne, historycznie poprawne, pruskie miasteczko. Landsknechci, mnisi, k...wy, mieszczanie, błoto, świnie. Rzeka, fosa- jak poniżej (miasteczko w którym się urodziłem, na podstawie trochę późniejszej mapy i uzupełnieniami). Miasteczko zostaje objęte kwarantanną z powodu zarazy (krzyże na drzwiach domów, pojedynczy ludzie na ulicach- generalnie- Covid w ch...) co załatwia nam kwestię zamknięcia obszaru który gracz może eksplorować. Gramy kilkoma postaciami z których każda opowiada SWOJĄ wersję wydarzeń tego dnia, naszym celem- jako gracza- jest ustalenie co tak naprawdę się stało. Nobody tells entire truth itd. Nie będę przeklejał całego design doca (bo to z wielu powodów byłoby głupie) ale tak wygląda zarys. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RK Posted May 10 Author Share Posted May 10 Kolejny kawałek in progress tym razem. Komtur Kuno von Liebenstein. Bazowe kolory nałożone, początek hand paintu. Żeby było zabawniej- na podstawie jednej z niewielu zachowanych brązowych krzyżackich płyt nagrobnych (większość z nich przetopiono na armaty), zachowanej w miasteczku z poprzedniego postu. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mortom Posted May 10 Share Posted May 10 (edited) Mam spory beef z Krzyżakami - sprawa ciągnie sie już od 1410 roku. Nie będę się teraz wdawał w szczegóły... bo mało to kogo obchodzi... ALE jak na krzyżaka jest to całkiem spoko chłopisko. Mam nadzieję że to czarny charakter i to jego zabiją w pierwszej scenie mordu 😉 Lub sam główny bohater zrobi mu porządny remont twarzowy połączony z liftingiem rąk oraz nóg - tak dla przestrogi oczywiście 😉 Edited May 10 by Mortom 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RK Posted May 10 Author Share Posted May 10 Heh, spoko- ten umarł zanim zacząłeś mieć z nimi beef 😉 Dzięki za dobre słowo bro. A tak serio to rzeczy wyglądają o wiele bardziej banalnie- rozglądam się za robotą, a portfolio zaniedbane, to cisnę co tam mogę- może ktoś zatrudni i nie będę musiał obciągać bezdomnym pod mostem :). 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RK Posted May 14 Author Share Posted May 14 No to jest pierwsza wersja realtime, jeszcze przed dodaniem pełnego hatchowania, fejkowanych odbić i innych takich, za to, po raz pierwszy, spróbowałem wykminić jak w najprostszym renderingu robić włosy (broda póki co). Rezultaty są IMO zadowalające DO HANDPAINTU- wiadomo, że nie będzie to ten efekt, co w realizmie, ale też nie do końca o to chodzi. Upraszam oglądać w 3d- martwe screeny to zaprzeczenie realtime.https://sketchfab.com/3d-models/kuno-von-liebenstein-543c2fc1000a4845b7c9ca701295d973 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RK Posted May 16 Author Share Posted May 16 No to zostanie taki. Siedzenie za długo tak serio niczego nie uczy (przynajmniej mnie). 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RK Posted May 18 Author Share Posted May 18 Kolejny model ze sterty "kiedyś tam zaczęte i rzucone w kąt"- oficer szasserów wg. Gericault'a. Zrobienie z tego cartoonu będzie wyzwaniem... i tak, na obrazie koniu jajca wiszą w bardzo oczywisty sposób. Can't help it. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RK Posted Tuesday at 11:03 PM Author Share Posted Tuesday at 11:03 PM Bazowe kolory są, easy part done. Teraz ręczne "cartoonowanie". Link to comment Share on other sites More sharing options...
RK Posted 19 hours ago Author Share Posted 19 hours ago W trakcie rysowania. Światło wypłaszczone żeby nie przeszkadzało, AO schowane- sam kolor i dziubanie detalu 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now