Jump to content

Zapomniane miejsca: "Miejsce z dzieciństwa"


Recommended Posts

Koncept jest następujący. Gdy byłem dzieckiem razem z kolegami z tamtych lat bawiliśmy sie niekiedy w ruinach starego kościoła farnego stojącego w centrum naszego miasta. Było to oczywiście zabronione ze względów bezpieczeństwa. Jednak dreszczyk emocji związany z odkrywaniem nowego, z bespośrednim kontaktem z minionymi czasami powodował, że było to nasze ulubione miejsce zabaw. Niekieby musieliśmy uciekać przed dozorcą, ale nigdy nie zatrzymało to nas przed powrotami w to miejsce. Dla sześciolatka taka budowla była wręcz przytłaczająca swym ogromem, a każdy zaułek był obietnicą odnalezienia skarbu. Dla mnie jednak już wtedy były ważne odzczucia wizualne związane z tą budowlą. Pewnego dnia zauroczyła mnie scenka, którą będę pamiętał do końca życia. Otóż w tych ruinach rosły sobie drzewa. Jedno z nich małe nieporadne przycupneło przy ogromnym filarze, który niegdyś podtrzymywał sklepienie tej świątyni. Proporcje tych dwóch rzeczy były wprost nieralne. Dodatkowy klimat tworzyło światło malujące pięknie tę scenę delikatnymi cieniami. Czułem się wtedy taki bezpieczny. ta scena właśnie będzie przedmiotem moich wypocin artystycznych. Dlaczego zapomniane miejsca? Dziś mam 30 lat nie bawię się w tym kościele i tylko wspominam jak było przyjemnie.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Narazie jest czysto i przyjemnie, ale to sie zmieni.

ustaliłem, że najpierw wymodeluję ogólny wygląd kościoła a potem wezmę się za szczegóły by w końcu zająć się textukami i światełkiem.

Mam nadzieję, że to co widać choć w małej części pokrywa się z conceptem jaki sobie umyślił LERU.;)

Link to comment
Share on other sites

no i świetnie, że już są pierwsze rendery

Drobna rada, a właściwie przytoczenie rady P. :

nie marnuj czasu na rendery z GI i skylightem, ustaw trzy światła i renderuj scanline`m, będzie szybciej i więcej będzie widać geometrii. Tu jej widać na prawdę tylko zarysy :/ co prawda nie jest ona skomplikowana tu narazie, ale myślę, że warto wiedzieć na przyszłość :)

Link to comment
Share on other sites

Pieknie opisane, az buduje mi sie swietny obraz w wyobrazn. Bardzo jestem ciekaw jak Tobie wyjdzie przelanie tego na monitor.

Pozdrawiam i zycze powodzenia, narazie wyglada fajnie. Ale mam pytanie, czy wnetrze tego kosiolka wymyslasz sam czy masz mozliwosc zajrzec tam i budowac go tak jak wyglada naprawde? Albo moze z pamieci robisz?

Link to comment
Share on other sites

Niestety to co robię mogę jedynie odtwrzać z pamięci. Obowiązuje zakaz wstępu na teren tego obiektu. Postaram się załatwiś z władzami możliwość wejścią do środka żeby zrobić jakieś zdjęcia referencyjne, ale raczej marne szanse. Dziś byłm w plenerze i zrobiłem parę zdjęć z zewnątrz. Może coś tu zapodam z tej sesji.

Link to comment
Share on other sites

Jaki chciałbyś, żeby był klimat tej pracy (sielanka, wszedzie jasno, lekka praca w odbiorze czy może smutek, ciemności i przytłaczające powietrze) ?

Myślę, że już teraz, w procesie modelowania powinieneś to uwzględnić (szczególnie zwracając uwagę na okna)

 

Widać też, że będziesz miał dużo roboty z mapowaniem tego wszystkiego. Pamiętaj, że nic nie stoi na przeszkodzie, żeby modelować jakąś część i zaraz mapować ją.

Link to comment
Share on other sites

na razie super

jedyne co mnie razie to to że zwisający kawałek (ten pod kzryżem) nie może zwisać w ten sposób (chyba nie ma tam prętów zbrojeniowych ;) ) popraw to albo wyjaśnij jak on się może trzymać wygiety pod takim kątem?

pozdrawiam i powodzenia w Bitwie :D

Link to comment
Share on other sites

no cóż ten element rzeczywiście zwisa na zbrojeniu. Dziwne zważywszy na wiek tego budyku. Ale wiele tłumaczy jego historia. Powstał on w XIII wieku (tzn w tym miejscu stanoł pierwszy kościół) w XIV wieku było trzęsienie ziemi, potem postawiono ten który stoi do dziś. ale był wielokrotnie modyfikowany przerabiany i modernizowany. Stąd pewna niespójność architektoniczna i widoczne wpływy z różnych epok, jak i różne dość nietypowe dla tego typu obiektów techniki budowy i materiały

Link to comment
Share on other sites

Mały update. sorry za ziemię to tylko wstępna texturka. Już robię wersję z trawą ze scatera. Dodatkowo model gołębi, które bedą se latały po ruinach.

texturka - cegły - to nie otynkowana ściana mojego garażu. A gołąbki to prawdziwy speed, coś około 5 min modelingu :)

Link to comment
Share on other sites

bardzo ładnie ale ta trawka trochę mi się nie widzi , pierwsze to ma zbyt intensywny kolor a po 2 zbyt równomiernie porasta sobie,, przydały by się jakieś miejsca łysawe z widoczną ziemią i jakieś kamienie + ew. inne rekwizyty (no chyba że nie chcesz robić śmietnika ?) ale może wprawadzić jakieś elementy w tych śmieciach które dadzą pracy dodatkowe przesłanie ?

Link to comment
Share on other sites

oj! Jak mówisz - ta scena nie może być bez wolumerycznego światła, zdecydowanie musisz nad tym posiedziec :/ Przydałoby się też ogólnie rozjaśnić scenę, w miejscach gdzie słońce pada na powierzchnie.

 

Patrząc na tą scenę mam wrażenie, że to dopiero tło. Scena, mimo, że już w takim zaawansowanym stadium, jest pusta :/

Link to comment
Share on other sites

to dlatego że texturki są troszke za blade i jednolite zlewając się ze sobą przez to, a do tego światło cienie mają za mały kontrast i w niektórych miejscach ich nie ma a powinny

 

pytanie, używasz oświetlenia gi ? jeżeli tak to źle coś ustawiłeś, na białych obiekatch bym sprobował

Link to comment
Share on other sites

w takiej scence jak robisz troche bym podciągnął kontrast i lekko ściemnił render a co do cieni to widze że zaczynają się pojawiać :)

 

czemu aż 5 godzin ?? no coś ty :) na 1ghz nie więcej niż 2 godziny i to z zapasem, pobaw się parametrami vraya bez texturek bo z nimi nie wykapujesz różnic, tak można ale trzeba znać renderera

 

to co jest to jest już bardzo fajne tylko za jasne i textura podłogi ma za małą rozdzielczość przy tej powierzchni

Link to comment
Share on other sites

zgadzam się, za mała rozdzielczość textury , zrób jakąś wypasioną texturkę chociaż 3000 x 3000 :) Nie podoba mi się też połączenie ziemi z filarami. Jest tam za ostra granica. Dodaj tam jakieś kępki trawki 3d, no i musiałbyś też przybrudzić lekko filar miejscu połączenia z tą trawą.

Link to comment
Share on other sites

Podoba mi się to roztrzaskanie lewej kolumny, choć to chyba niemożliwe, żeby ceglana konstrukcja tak sie rozpadła :) Ale to pęknięcie na kolumnie po prawej wygląda trochę jak pociągnięte markerem. I wydaje mi się, że te odpady betonowe na ziemi wyglądaja, jak powiedział Pawelkos, jak plastry miodu, ponieważ ich krawędzie są za okrągłe. Takie wyrwy betonowe mają bardziej ostre krawędzie. Co do oświetlenia to się nie wypowiadam, bo sam dopiero wczoraj po raz pierwszy odpaliłem v-raya, zresztą dzięki Twojej prośbie :) (chodzi o starą kaplicę)

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy