Posted January 19, 200520 yr Koncept jest następujący. Gdy byłem dzieckiem razem z kolegami z tamtych lat bawiliśmy sie niekiedy w ruinach starego kościoła farnego stojącego w centrum naszego miasta. Było to oczywiście zabronione ze względów bezpieczeństwa. Jednak dreszczyk emocji związany z odkrywaniem nowego, z bespośrednim kontaktem z minionymi czasami powodował, że było to nasze ulubione miejsce zabaw. Niekieby musieliśmy uciekać przed dozorcą, ale nigdy nie zatrzymało to nas przed powrotami w to miejsce. Dla sześciolatka taka budowla była wręcz przytłaczająca swym ogromem, a każdy zaułek był obietnicą odnalezienia skarbu. Dla mnie jednak już wtedy były ważne odzczucia wizualne związane z tą budowlą. Pewnego dnia zauroczyła mnie scenka, którą będę pamiętał do końca życia. Otóż w tych ruinach rosły sobie drzewa. Jedno z nich małe nieporadne przycupneło przy ogromnym filarze, który niegdyś podtrzymywał sklepienie tej świątyni. Proporcje tych dwóch rzeczy były wprost nieralne. Dodatkowy klimat tworzyło światło malujące pięknie tę scenę delikatnymi cieniami. Czułem się wtedy taki bezpieczny. ta scena właśnie będzie przedmiotem moich wypocin artystycznych. Dlaczego zapomniane miejsca? Dziś mam 30 lat nie bawię się w tym kościele i tylko wspominam jak było przyjemnie.
January 19, 200520 yr Simple_man -> wooo... fajne :) już to widzę, ciekawe jak to się ma do koneptu w Twojej głowie :) witam w bitwie, życzę powodzenia :)
January 20, 200520 yr Author Narazie jest czysto i przyjemnie, ale to sie zmieni. ustaliłem, że najpierw wymodeluję ogólny wygląd kościoła a potem wezmę się za szczegóły by w końcu zająć się textukami i światełkiem. Mam nadzieję, że to co widać choć w małej części pokrywa się z conceptem jaki sobie umyślił LERU.;)
January 20, 200520 yr no i świetnie, że już są pierwsze rendery Drobna rada, a właściwie przytoczenie rady P. : nie marnuj czasu na rendery z GI i skylightem, ustaw trzy światła i renderuj scanline`m, będzie szybciej i więcej będzie widać geometrii. Tu jej widać na prawdę tylko zarysy :/ co prawda nie jest ona skomplikowana tu narazie, ale myślę, że warto wiedzieć na przyszłość :)
January 21, 200520 yr Bardzo ładnie wszystko wygląda, jednak te zakola w oknach po prawej stronie są kanciaste :], lecz to zapewne poprawisz :]
January 21, 200520 yr Author Następny update. Tym razem miałem mało czasu i zmieniłem jedynie nieco proporcje, ustawienie kamery no i jak widać modelowałem nieco podłogę lub raczej ziemię bo w tym starym kościele nie ma podłogi. Thx Leru za podpowiedź.
January 22, 200520 yr Zastanawiam się czy już zbierać zabawki czy jeszcze poczekać... No cóż fajnie to wygląda i zapowiada się jeszcze lepiej.
January 22, 200520 yr Pieknie opisane, az buduje mi sie swietny obraz w wyobrazn. Bardzo jestem ciekaw jak Tobie wyjdzie przelanie tego na monitor. Pozdrawiam i zycze powodzenia, narazie wyglada fajnie. Ale mam pytanie, czy wnetrze tego kosiolka wymyslasz sam czy masz mozliwosc zajrzec tam i budowac go tak jak wyglada naprawde? Albo moze z pamieci robisz?
January 23, 200520 yr Author Niestety to co robię mogę jedynie odtwrzać z pamięci. Obowiązuje zakaz wstępu na teren tego obiektu. Postaram się załatwiś z władzami możliwość wejścią do środka żeby zrobić jakieś zdjęcia referencyjne, ale raczej marne szanse. Dziś byłm w plenerze i zrobiłem parę zdjęć z zewnątrz. Może coś tu zapodam z tej sesji.
January 23, 200520 yr Author I kolejna dawka zmian i poprawek. Zmmieniłem kolumny zgodnie z waszymi radami i zgodnie z orginalnym wyglądem tych kolumn.
January 23, 200520 yr Jaki chciałbyś, żeby był klimat tej pracy (sielanka, wszedzie jasno, lekka praca w odbiorze czy może smutek, ciemności i przytłaczające powietrze) ? Myślę, że już teraz, w procesie modelowania powinieneś to uwzględnić (szczególnie zwracając uwagę na okna) Widać też, że będziesz miał dużo roboty z mapowaniem tego wszystkiego. Pamiętaj, że nic nie stoi na przeszkodzie, żeby modelować jakąś część i zaraz mapować ją.
January 23, 200520 yr Author to jest wspomnienie z dzieciństwa. sceny nie obarczone doświadczeniem bez trosk i smutków więc będzie bardzo kolorowo i jasno. A do tego wszech obecny glow symuujący rozmycie świata widzianego roześmianymi oczyma dziecka.
January 24, 200520 yr na razie super jedyne co mnie razie to to że zwisający kawałek (ten pod kzryżem) nie może zwisać w ten sposób (chyba nie ma tam prętów zbrojeniowych ;) ) popraw to albo wyjaśnij jak on się może trzymać wygiety pod takim kątem? pozdrawiam i powodzenia w Bitwie :D
January 24, 200520 yr no świetnie to zaczyna wyglądać, tylko czekać na dalszy rozwój i pojawienie się wielu szczątków, podłoga coś pusta
January 24, 200520 yr Musze powiedzeć że bardzo mi się podoba, fajny pomysł, dobre wykonanie, naprawdę bardzo dobrze się zapowiada, powodzenia.
January 24, 200520 yr Author no cóż ten element rzeczywiście zwisa na zbrojeniu. Dziwne zważywszy na wiek tego budyku. Ale wiele tłumaczy jego historia. Powstał on w XIII wieku (tzn w tym miejscu stanoł pierwszy kościół) w XIV wieku było trzęsienie ziemi, potem postawiono ten który stoi do dziś. ale był wielokrotnie modyfikowany przerabiany i modernizowany. Stąd pewna niespójność architektoniczna i widoczne wpływy z różnych epok, jak i różne dość nietypowe dla tego typu obiektów techniki budowy i materiały
January 25, 200520 yr bardzo ladnie sie to prezentuje tylko moze grain za duzy,,, ale pozatym piknie: ]
January 26, 200520 yr drobnymi kroczkami do mety:D naprawde swietnie ale jeszcze duzo roboty przed toba:D
January 26, 200520 yr Author Mały update. sorry za ziemię to tylko wstępna texturka. Już robię wersję z trawą ze scatera. Dodatkowo model gołębi, które bedą se latały po ruinach. texturka - cegły - to nie otynkowana ściana mojego garażu. A gołąbki to prawdziwy speed, coś około 5 min modelingu :)
January 26, 200520 yr coraz fajniej to wygląda :) Kamera która teraz pokazuje scenę taka zostanie czy planujesz coś zmienić ? Co z kadrem ?
January 26, 200520 yr Gołąb wygląda jak tytulowy ptaszek z Wings 3D :-) A scena robi sie coraz bardziej nastrojowa. Podlogi nie widze za bardzo bo ciemnawa, a tekstura z garazu sprawca sie calkiem calkiem wg mnie :)
January 26, 200520 yr Author kamerka tak miał stać od początku. ale teraz zastanawiam się nad zmianą ujęcia.
January 26, 200520 yr bardzo ładnie ale ta trawka trochę mi się nie widzi , pierwsze to ma zbyt intensywny kolor a po 2 zbyt równomiernie porasta sobie,, przydały by się jakieś miejsca łysawe z widoczną ziemią i jakieś kamienie + ew. inne rekwizyty (no chyba że nie chcesz robić śmietnika ?) ale może wprawadzić jakieś elementy w tych śmieciach które dadzą pracy dodatkowe przesłanie ?
January 26, 200520 yr Author śmieci będą o ile komp się wyrobi. po tym ja dałem trawę ze scatera to przy jednym oni render trwa już 2 h. pozdo i thx za podpowiedź!
January 26, 200520 yr A ja bym wpuścił przez okna więcej światła, zeby na ziemi powstały większe plamy, no i jak juz jaras pisał trawa do poprawy
January 26, 200520 yr Renderuj etapami. Osobno 1/2/3 plan osobno światło/cień tło Na koniec sklej w PS i czasu zaoszczędzisz mnnóstwo (nerwów pewnie też ) :)
January 26, 200520 yr Author trawkę poprawię jak śnieg zejdzie. Wtedy wyskok do parku z aparatem i mamy ground textur. Christian THX za tipsa.
January 26, 200520 yr Fajnie to wszystko wyglada tylko jak dla mnie za ciemno ale pewnie to jeszcze poprawisz pozdro
January 27, 200520 yr Wow ostatnio to tu bylo smutno, ale teraz robi sie powiem ze nawet super :) pozdr rzeczywiscie jest dosc ciemno nie widze specjalnie co tam sie dzieje w srodku...
January 31, 200520 yr Author trochę mnie nie było ale już jestem i odrazu update. trochę to rozjaśniłem tak jak mówiliście. Volum light to tylko zabawa z czymś co i tak jest nie uniknione, bo czy ktoś sobie wyobrażał, że na tej scenie tego nie będzie. Parę nowych obiektów.
January 31, 200520 yr oj! Jak mówisz - ta scena nie może być bez wolumerycznego światła, zdecydowanie musisz nad tym posiedziec :/ Przydałoby się też ogólnie rozjaśnić scenę, w miejscach gdzie słońce pada na powierzchnie. Patrząc na tą scenę mam wrażenie, że to dopiero tło. Scena, mimo, że już w takim zaawansowanym stadium, jest pusta :/
January 31, 200520 yr to dlatego że texturki są troszke za blade i jednolite zlewając się ze sobą przez to, a do tego światło cienie mają za mały kontrast i w niektórych miejscach ich nie ma a powinny pytanie, używasz oświetlenia gi ? jeżeli tak to źle coś ustawiłeś, na białych obiekatch bym sprobował
January 31, 200520 yr a mi sie nawet podoba w sensie ze mniej wiecej tak to sobie wyobrazalem po twoim opisie, ale to prawda ze potrzeba jeszcze nad tym duzo pracy, i nie wiem wlasciwie co tak naprawde jest zle. :) Pozdrawiam
February 1, 200520 yr Author trochę się bawiłem światełkiem ale ajoś to do mnie nie trafia a przy okazji widzę teraz, że są tu ewidentne zzaburzenia proporcji obiektów znajdujących się na scenie. Dziś już tego nie zmienię bo jest prawie 2.00 a jutro do roboty.
February 2, 200520 yr Bardzo fajne tekstury. Jeśli czegoś miałbym się to cieni (czy raczej ich braku) między płytami a podłożem na pierwszym planie- trochę psuje to odbiór sceny.
February 2, 200520 yr Author zmieniłem proporcje i ciachnełem render w v-reyu (darmowa wersja). Ale po 5 godzinach rendrowania okazało się, że coś spaprałem światełka. Chyba jest za jasno.
February 2, 200520 yr Simple_man -> podpisuję się pod tym co RK napisał. Cieni prawie nie ma, a zdecydowanie by się przydały. To co pokazałeś na ostatnim renderze jest na prawde dobre :), tylko właśnie - te nieszczęsne cienie :/
February 2, 200520 yr w takiej scence jak robisz troche bym podciągnął kontrast i lekko ściemnił render a co do cieni to widze że zaczynają się pojawiać :) czemu aż 5 godzin ?? no coś ty :) na 1ghz nie więcej niż 2 godziny i to z zapasem, pobaw się parametrami vraya bez texturek bo z nimi nie wykapujesz różnic, tak można ale trzeba znać renderera to co jest to jest już bardzo fajne tylko za jasne i textura podłogi ma za małą rozdzielczość przy tej powierzchni
February 2, 200520 yr zgadzam się, za mała rozdzielczość textury , zrób jakąś wypasioną texturkę chociaż 3000 x 3000 :) Nie podoba mi się też połączenie ziemi z filarami. Jest tam za ostra granica. Dodaj tam jakieś kępki trawki 3d, no i musiałbyś też przybrudzić lekko filar miejscu połączenia z tą trawą.
February 3, 200520 yr fajnie nawet wyszedl ten ostatni render, mam zastrzezenia co do wygladu tego popekanego betonu na ziemii (przypominaja mi bardzo kawalki plastra miodu) pozdra
February 3, 200520 yr Podoba mi się to roztrzaskanie lewej kolumny, choć to chyba niemożliwe, żeby ceglana konstrukcja tak sie rozpadła :) Ale to pęknięcie na kolumnie po prawej wygląda trochę jak pociągnięte markerem. I wydaje mi się, że te odpady betonowe na ziemi wyglądaja, jak powiedział Pawelkos, jak plastry miodu, ponieważ ich krawędzie są za okrągłe. Takie wyrwy betonowe mają bardziej ostre krawędzie. Co do oświetlenia to się nie wypowiadam, bo sam dopiero wczoraj po raz pierwszy odpaliłem v-raya, zresztą dzięki Twojej prośbie :) (chodzi o starą kaplicę)
February 3, 200520 yr nic mi nie pozostaje, tylko dolaczyc sie do komplementow :) naprawde super. mam male pytanko jak osiagnoles takie fajne swiatlo?? pozdr. aha nie doczytalem v'ray :)