Jump to content
Simple_man

Zapomniane miejsca: "Miejsce z dzieciństwa"

Recommended Posts

Koncept jest następujący. Gdy byłem dzieckiem razem z kolegami z tamtych lat bawiliśmy sie niekiedy w ruinach starego kościoła farnego stojącego w centrum naszego miasta. Było to oczywiście zabronione ze względów bezpieczeństwa. Jednak dreszczyk emocji związany z odkrywaniem nowego, z bespośrednim kontaktem z minionymi czasami powodował, że było to nasze ulubione miejsce zabaw. Niekieby musieliśmy uciekać przed dozorcą, ale nigdy nie zatrzymało to nas przed powrotami w to miejsce. Dla sześciolatka taka budowla była wręcz przytłaczająca swym ogromem, a każdy zaułek był obietnicą odnalezienia skarbu. Dla mnie jednak już wtedy były ważne odzczucia wizualne związane z tą budowlą. Pewnego dnia zauroczyła mnie scenka, którą będę pamiętał do końca życia. Otóż w tych ruinach rosły sobie drzewa. Jedno z nich małe nieporadne przycupneło przy ogromnym filarze, który niegdyś podtrzymywał sklepienie tej świątyni. Proporcje tych dwóch rzeczy były wprost nieralne. Dodatkowy klimat tworzyło światło malujące pięknie tę scenę delikatnymi cieniami. Czułem się wtedy taki bezpieczny. ta scena właśnie będzie przedmiotem moich wypocin artystycznych. Dlaczego zapomniane miejsca? Dziś mam 30 lat nie bawię się w tym kościele i tylko wspominam jak było przyjemnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simple_man -> wooo... fajne :) już to widzę, ciekawe jak to się ma do koneptu w Twojej głowie :)

 

witam w bitwie, życzę powodzenia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Narazie jest czysto i przyjemnie, ale to sie zmieni.

ustaliłem, że najpierw wymodeluję ogólny wygląd kościoła a potem wezmę się za szczegóły by w końcu zająć się textukami i światełkiem.

Mam nadzieję, że to co widać choć w małej części pokrywa się z conceptem jaki sobie umyślił LERU.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i świetnie, że już są pierwsze rendery

Drobna rada, a właściwie przytoczenie rady P. :

nie marnuj czasu na rendery z GI i skylightem, ustaw trzy światła i renderuj scanline`m, będzie szybciej i więcej będzie widać geometrii. Tu jej widać na prawdę tylko zarysy :/ co prawda nie jest ona skomplikowana tu narazie, ale myślę, że warto wiedzieć na przyszłość :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo ładnie wszystko wygląda, jednak te zakola w oknach po prawej stronie są kanciaste :], lecz to zapewne poprawisz :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Następny update. Tym razem miałem mało czasu i zmieniłem jedynie nieco proporcje, ustawienie kamery no i jak widać modelowałem nieco podłogę lub raczej ziemię bo w tym starym kościele nie ma podłogi.

Thx Leru za podpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastanawiam się czy już zbierać zabawki czy jeszcze poczekać... No cóż fajnie to wygląda i zapowiada się jeszcze lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pieknie opisane, az buduje mi sie swietny obraz w wyobrazn. Bardzo jestem ciekaw jak Tobie wyjdzie przelanie tego na monitor.

Pozdrawiam i zycze powodzenia, narazie wyglada fajnie. Ale mam pytanie, czy wnetrze tego kosiolka wymyslasz sam czy masz mozliwosc zajrzec tam i budowac go tak jak wyglada naprawde? Albo moze z pamieci robisz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety to co robię mogę jedynie odtwrzać z pamięci. Obowiązuje zakaz wstępu na teren tego obiektu. Postaram się załatwiś z władzami możliwość wejścią do środka żeby zrobić jakieś zdjęcia referencyjne, ale raczej marne szanse. Dziś byłm w plenerze i zrobiłem parę zdjęć z zewnątrz. Może coś tu zapodam z tej sesji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

więc jeśli nie bardzo ze zdjęciami ze środka to może wyobraźnia pomoże ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kolejna dawka zmian i poprawek. Zmmieniłem kolumny zgodnie z waszymi radami i zgodnie z orginalnym wyglądem tych kolumn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki chciałbyś, żeby był klimat tej pracy (sielanka, wszedzie jasno, lekka praca w odbiorze czy może smutek, ciemności i przytłaczające powietrze) ?

Myślę, że już teraz, w procesie modelowania powinieneś to uwzględnić (szczególnie zwracając uwagę na okna)

 

Widać też, że będziesz miał dużo roboty z mapowaniem tego wszystkiego. Pamiętaj, że nic nie stoi na przeszkodzie, żeby modelować jakąś część i zaraz mapować ją.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jest wspomnienie z dzieciństwa. sceny nie obarczone doświadczeniem bez trosk i smutków więc będzie bardzo kolorowo i jasno. A do tego wszech obecny glow symuujący rozmycie świata widzianego roześmianymi oczyma dziecka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na razie super

jedyne co mnie razie to to że zwisający kawałek (ten pod kzryżem) nie może zwisać w ten sposób (chyba nie ma tam prętów zbrojeniowych ;) ) popraw to albo wyjaśnij jak on się może trzymać wygiety pod takim kątem?

pozdrawiam i powodzenia w Bitwie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

no świetnie to zaczyna wyglądać, tylko czekać na dalszy rozwój i pojawienie się wielu szczątków, podłoga coś pusta

Share this post


Link to post
Share on other sites

no cóż ten element rzeczywiście zwisa na zbrojeniu. Dziwne zważywszy na wiek tego budyku. Ale wiele tłumaczy jego historia. Powstał on w XIII wieku (tzn w tym miejscu stanoł pierwszy kościół) w XIV wieku było trzęsienie ziemi, potem postawiono ten który stoi do dziś. ale był wielokrotnie modyfikowany przerabiany i modernizowany. Stąd pewna niespójność architektoniczna i widoczne wpływy z różnych epok, jak i różne dość nietypowe dla tego typu obiektów techniki budowy i materiały

Share this post


Link to post
Share on other sites

bardzo ladnie sie to prezentuje tylko moze grain za duzy,,, ale pozatym piknie: ]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mały update. sorry za ziemię to tylko wstępna texturka. Już robię wersję z trawą ze scatera. Dodatkowo model gołębi, które bedą se latały po ruinach.

texturka - cegły - to nie otynkowana ściana mojego garażu. A gołąbki to prawdziwy speed, coś około 5 min modelingu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy