Simple_man Napisano 19 Styczeń 2005 Napisano 19 Styczeń 2005 Koncept jest następujący. Gdy byłem dzieckiem razem z kolegami z tamtych lat bawiliśmy sie niekiedy w ruinach starego kościoła farnego stojącego w centrum naszego miasta. Było to oczywiście zabronione ze względów bezpieczeństwa. Jednak dreszczyk emocji związany z odkrywaniem nowego, z bespośrednim kontaktem z minionymi czasami powodował, że było to nasze ulubione miejsce zabaw. Niekieby musieliśmy uciekać przed dozorcą, ale nigdy nie zatrzymało to nas przed powrotami w to miejsce. Dla sześciolatka taka budowla była wręcz przytłaczająca swym ogromem, a każdy zaułek był obietnicą odnalezienia skarbu. Dla mnie jednak już wtedy były ważne odzczucia wizualne związane z tą budowlą. Pewnego dnia zauroczyła mnie scenka, którą będę pamiętał do końca życia. Otóż w tych ruinach rosły sobie drzewa. Jedno z nich małe nieporadne przycupneło przy ogromnym filarze, który niegdyś podtrzymywał sklepienie tej świątyni. Proporcje tych dwóch rzeczy były wprost nieralne. Dodatkowy klimat tworzyło światło malujące pięknie tę scenę delikatnymi cieniami. Czułem się wtedy taki bezpieczny. ta scena właśnie będzie przedmiotem moich wypocin artystycznych. Dlaczego zapomniane miejsca? Dziś mam 30 lat nie bawię się w tym kościele i tylko wspominam jak było przyjemnie.
Leru Napisano 19 Styczeń 2005 Napisano 19 Styczeń 2005 Simple_man -> wooo... fajne :) już to widzę, ciekawe jak to się ma do koneptu w Twojej głowie :) witam w bitwie, życzę powodzenia :)
Simple_man Napisano 19 Styczeń 2005 Autor Napisano 19 Styczeń 2005 Takie zdjęcie które oddaje wielkość kościoła- katedry.
Simple_man Napisano 20 Styczeń 2005 Autor Napisano 20 Styczeń 2005 Narazie jest czysto i przyjemnie, ale to sie zmieni. ustaliłem, że najpierw wymodeluję ogólny wygląd kościoła a potem wezmę się za szczegóły by w końcu zająć się textukami i światełkiem. Mam nadzieję, że to co widać choć w małej części pokrywa się z conceptem jaki sobie umyślił LERU.;)
Leru Napisano 20 Styczeń 2005 Napisano 20 Styczeń 2005 no i świetnie, że już są pierwsze rendery Drobna rada, a właściwie przytoczenie rady P. : nie marnuj czasu na rendery z GI i skylightem, ustaw trzy światła i renderuj scanline`m, będzie szybciej i więcej będzie widać geometrii. Tu jej widać na prawdę tylko zarysy :/ co prawda nie jest ona skomplikowana tu narazie, ale myślę, że warto wiedzieć na przyszłość :)
max_1989 Napisano 21 Styczeń 2005 Napisano 21 Styczeń 2005 Bardzo ładnie wszystko wygląda, jednak te zakola w oknach po prawej stronie są kanciaste :], lecz to zapewne poprawisz :]
Seo000 Napisano 21 Styczeń 2005 Napisano 21 Styczeń 2005 Dobrze się zapowiada, ale popracuj jeszcze nad kolumnami.
Simple_man Napisano 21 Styczeń 2005 Autor Napisano 21 Styczeń 2005 Następny update. Tym razem miałem mało czasu i zmieniłem jedynie nieco proporcje, ustawienie kamery no i jak widać modelowałem nieco podłogę lub raczej ziemię bo w tym starym kościele nie ma podłogi. Thx Leru za podpowiedź.
DarkStar Napisano 22 Styczeń 2005 Napisano 22 Styczeń 2005 Zastanawiam się czy już zbierać zabawki czy jeszcze poczekać... No cóż fajnie to wygląda i zapowiada się jeszcze lepiej.
wooka Napisano 22 Styczeń 2005 Napisano 22 Styczeń 2005 Pieknie opisane, az buduje mi sie swietny obraz w wyobrazn. Bardzo jestem ciekaw jak Tobie wyjdzie przelanie tego na monitor. Pozdrawiam i zycze powodzenia, narazie wyglada fajnie. Ale mam pytanie, czy wnetrze tego kosiolka wymyslasz sam czy masz mozliwosc zajrzec tam i budowac go tak jak wyglada naprawde? Albo moze z pamieci robisz?
Simple_man Napisano 23 Styczeń 2005 Autor Napisano 23 Styczeń 2005 Niestety to co robię mogę jedynie odtwrzać z pamięci. Obowiązuje zakaz wstępu na teren tego obiektu. Postaram się załatwiś z władzami możliwość wejścią do środka żeby zrobić jakieś zdjęcia referencyjne, ale raczej marne szanse. Dziś byłm w plenerze i zrobiłem parę zdjęć z zewnątrz. Może coś tu zapodam z tej sesji.
Leru Napisano 23 Styczeń 2005 Napisano 23 Styczeń 2005 więc jeśli nie bardzo ze zdjęciami ze środka to może wyobraźnia pomoże ? :)
Simple_man Napisano 23 Styczeń 2005 Autor Napisano 23 Styczeń 2005 I kolejna dawka zmian i poprawek. Zmmieniłem kolumny zgodnie z waszymi radami i zgodnie z orginalnym wyglądem tych kolumn.
Leru Napisano 23 Styczeń 2005 Napisano 23 Styczeń 2005 Jaki chciałbyś, żeby był klimat tej pracy (sielanka, wszedzie jasno, lekka praca w odbiorze czy może smutek, ciemności i przytłaczające powietrze) ? Myślę, że już teraz, w procesie modelowania powinieneś to uwzględnić (szczególnie zwracając uwagę na okna) Widać też, że będziesz miał dużo roboty z mapowaniem tego wszystkiego. Pamiętaj, że nic nie stoi na przeszkodzie, żeby modelować jakąś część i zaraz mapować ją.
Simple_man Napisano 23 Styczeń 2005 Autor Napisano 23 Styczeń 2005 to jest wspomnienie z dzieciństwa. sceny nie obarczone doświadczeniem bez trosk i smutków więc będzie bardzo kolorowo i jasno. A do tego wszech obecny glow symuujący rozmycie świata widzianego roześmianymi oczyma dziecka.
Simple_man Napisano 24 Styczeń 2005 Autor Napisano 24 Styczeń 2005 Pierwsze podejście do texturek i światełka.
tweety Napisano 24 Styczeń 2005 Napisano 24 Styczeń 2005 na razie super jedyne co mnie razie to to że zwisający kawałek (ten pod kzryżem) nie może zwisać w ten sposób (chyba nie ma tam prętów zbrojeniowych ;) ) popraw to albo wyjaśnij jak on się może trzymać wygiety pod takim kątem? pozdrawiam i powodzenia w Bitwie :D
Leru Napisano 24 Styczeń 2005 Napisano 24 Styczeń 2005 no świetnie to zaczyna wyglądać, tylko czekać na dalszy rozwój i pojawienie się wielu szczątków, podłoga coś pusta
slim_sandman Napisano 24 Styczeń 2005 Napisano 24 Styczeń 2005 Musze powiedzeć że bardzo mi się podoba, fajny pomysł, dobre wykonanie, naprawdę bardzo dobrze się zapowiada, powodzenia.
nielot007 Napisano 24 Styczeń 2005 Napisano 24 Styczeń 2005 no no piekna robota mi sie baaardzo podoba
Simple_man Napisano 24 Styczeń 2005 Autor Napisano 24 Styczeń 2005 no cóż ten element rzeczywiście zwisa na zbrojeniu. Dziwne zważywszy na wiek tego budyku. Ale wiele tłumaczy jego historia. Powstał on w XIII wieku (tzn w tym miejscu stanoł pierwszy kościół) w XIV wieku było trzęsienie ziemi, potem postawiono ten który stoi do dziś. ale był wielokrotnie modyfikowany przerabiany i modernizowany. Stąd pewna niespójność architektoniczna i widoczne wpływy z różnych epok, jak i różne dość nietypowe dla tego typu obiektów techniki budowy i materiały
Pawelkos Napisano 25 Styczeń 2005 Napisano 25 Styczeń 2005 ciekawie to wyglada i super klimacik pozdro
KoMic Napisano 25 Styczeń 2005 Napisano 25 Styczeń 2005 bardzo ladnie sie to prezentuje tylko moze grain za duzy,,, ale pozatym piknie: ]
Baldack Napisano 26 Styczeń 2005 Napisano 26 Styczeń 2005 drobnymi kroczkami do mety:D naprawde swietnie ale jeszcze duzo roboty przed toba:D
Simple_man Napisano 26 Styczeń 2005 Autor Napisano 26 Styczeń 2005 Mały update. sorry za ziemię to tylko wstępna texturka. Już robię wersję z trawą ze scatera. Dodatkowo model gołębi, które bedą se latały po ruinach. texturka - cegły - to nie otynkowana ściana mojego garażu. A gołąbki to prawdziwy speed, coś około 5 min modelingu :)
Leru Napisano 26 Styczeń 2005 Napisano 26 Styczeń 2005 coraz fajniej to wygląda :) Kamera która teraz pokazuje scenę taka zostanie czy planujesz coś zmienić ? Co z kadrem ?
mirach Napisano 26 Styczeń 2005 Napisano 26 Styczeń 2005 Gołąb wygląda jak tytulowy ptaszek z Wings 3D :-) A scena robi sie coraz bardziej nastrojowa. Podlogi nie widze za bardzo bo ciemnawa, a tekstura z garazu sprawca sie calkiem calkiem wg mnie :)
Simple_man Napisano 26 Styczeń 2005 Autor Napisano 26 Styczeń 2005 kamerka tak miał stać od początku. ale teraz zastanawiam się nad zmianą ujęcia.
jaras Napisano 26 Styczeń 2005 Napisano 26 Styczeń 2005 bardzo ładnie ale ta trawka trochę mi się nie widzi , pierwsze to ma zbyt intensywny kolor a po 2 zbyt równomiernie porasta sobie,, przydały by się jakieś miejsca łysawe z widoczną ziemią i jakieś kamienie + ew. inne rekwizyty (no chyba że nie chcesz robić śmietnika ?) ale może wprawadzić jakieś elementy w tych śmieciach które dadzą pracy dodatkowe przesłanie ?
Simple_man Napisano 26 Styczeń 2005 Autor Napisano 26 Styczeń 2005 śmieci będą o ile komp się wyrobi. po tym ja dałem trawę ze scatera to przy jednym oni render trwa już 2 h. pozdo i thx za podpowiedź!
slim_sandman Napisano 26 Styczeń 2005 Napisano 26 Styczeń 2005 A ja bym wpuścił przez okna więcej światła, zeby na ziemi powstały większe plamy, no i jak juz jaras pisał trawa do poprawy
Christian Noir Stein Napisano 26 Styczeń 2005 Napisano 26 Styczeń 2005 Renderuj etapami. Osobno 1/2/3 plan osobno światło/cień tło Na koniec sklej w PS i czasu zaoszczędzisz mnnóstwo (nerwów pewnie też ) :)
Simple_man Napisano 26 Styczeń 2005 Autor Napisano 26 Styczeń 2005 trawkę poprawię jak śnieg zejdzie. Wtedy wyskok do parku z aparatem i mamy ground textur. Christian THX za tipsa.
Pawelkos Napisano 26 Styczeń 2005 Napisano 26 Styczeń 2005 Fajnie to wszystko wyglada tylko jak dla mnie za ciemno ale pewnie to jeszcze poprawisz pozdro
wooka Napisano 27 Styczeń 2005 Napisano 27 Styczeń 2005 Wow ostatnio to tu bylo smutno, ale teraz robi sie powiem ze nawet super :) pozdr rzeczywiscie jest dosc ciemno nie widze specjalnie co tam sie dzieje w srodku...
Simple_man Napisano 31 Styczeń 2005 Autor Napisano 31 Styczeń 2005 trochę mnie nie było ale już jestem i odrazu update. trochę to rozjaśniłem tak jak mówiliście. Volum light to tylko zabawa z czymś co i tak jest nie uniknione, bo czy ktoś sobie wyobrażał, że na tej scenie tego nie będzie. Parę nowych obiektów.
Leru Napisano 31 Styczeń 2005 Napisano 31 Styczeń 2005 oj! Jak mówisz - ta scena nie może być bez wolumerycznego światła, zdecydowanie musisz nad tym posiedziec :/ Przydałoby się też ogólnie rozjaśnić scenę, w miejscach gdzie słońce pada na powierzchnie. Patrząc na tą scenę mam wrażenie, że to dopiero tło. Scena, mimo, że już w takim zaawansowanym stadium, jest pusta :/
DonKichot Napisano 31 Styczeń 2005 Napisano 31 Styczeń 2005 to dlatego że texturki są troszke za blade i jednolite zlewając się ze sobą przez to, a do tego światło cienie mają za mały kontrast i w niektórych miejscach ich nie ma a powinny pytanie, używasz oświetlenia gi ? jeżeli tak to źle coś ustawiłeś, na białych obiekatch bym sprobował
wooka Napisano 31 Styczeń 2005 Napisano 31 Styczeń 2005 a mi sie nawet podoba w sensie ze mniej wiecej tak to sobie wyobrazalem po twoim opisie, ale to prawda ze potrzeba jeszcze nad tym duzo pracy, i nie wiem wlasciwie co tak naprawde jest zle. :) Pozdrawiam
Simple_man Napisano 1 Luty 2005 Autor Napisano 1 Luty 2005 trochę się bawiłem światełkiem ale ajoś to do mnie nie trafia a przy okazji widzę teraz, że są tu ewidentne zzaburzenia proporcji obiektów znajdujących się na scenie. Dziś już tego nie zmienię bo jest prawie 2.00 a jutro do roboty.
RK Napisano 2 Luty 2005 Napisano 2 Luty 2005 Bardzo fajne tekstury. Jeśli czegoś miałbym się to cieni (czy raczej ich braku) między płytami a podłożem na pierwszym planie- trochę psuje to odbiór sceny.
Simple_man Napisano 2 Luty 2005 Autor Napisano 2 Luty 2005 zmieniłem proporcje i ciachnełem render w v-reyu (darmowa wersja). Ale po 5 godzinach rendrowania okazało się, że coś spaprałem światełka. Chyba jest za jasno.
proszek Napisano 2 Luty 2005 Napisano 2 Luty 2005 IMO to pekniecie po prawej jest kiepskie i prosze zrob fajna ziemie :)
Leru Napisano 2 Luty 2005 Napisano 2 Luty 2005 Simple_man -> podpisuję się pod tym co RK napisał. Cieni prawie nie ma, a zdecydowanie by się przydały. To co pokazałeś na ostatnim renderze jest na prawde dobre :), tylko właśnie - te nieszczęsne cienie :/
DonKichot Napisano 2 Luty 2005 Napisano 2 Luty 2005 w takiej scence jak robisz troche bym podciągnął kontrast i lekko ściemnił render a co do cieni to widze że zaczynają się pojawiać :) czemu aż 5 godzin ?? no coś ty :) na 1ghz nie więcej niż 2 godziny i to z zapasem, pobaw się parametrami vraya bez texturek bo z nimi nie wykapujesz różnic, tak można ale trzeba znać renderera to co jest to jest już bardzo fajne tylko za jasne i textura podłogi ma za małą rozdzielczość przy tej powierzchni
jaras Napisano 2 Luty 2005 Napisano 2 Luty 2005 zgadzam się, za mała rozdzielczość textury , zrób jakąś wypasioną texturkę chociaż 3000 x 3000 :) Nie podoba mi się też połączenie ziemi z filarami. Jest tam za ostra granica. Dodaj tam jakieś kępki trawki 3d, no i musiałbyś też przybrudzić lekko filar miejscu połączenia z tą trawą.
Pawelkos Napisano 3 Luty 2005 Napisano 3 Luty 2005 fajnie nawet wyszedl ten ostatni render, mam zastrzezenia co do wygladu tego popekanego betonu na ziemii (przypominaja mi bardzo kawalki plastra miodu) pozdra
Vegavin Napisano 3 Luty 2005 Napisano 3 Luty 2005 Podoba mi się to roztrzaskanie lewej kolumny, choć to chyba niemożliwe, żeby ceglana konstrukcja tak sie rozpadła :) Ale to pęknięcie na kolumnie po prawej wygląda trochę jak pociągnięte markerem. I wydaje mi się, że te odpady betonowe na ziemi wyglądaja, jak powiedział Pawelkos, jak plastry miodu, ponieważ ich krawędzie są za okrągłe. Takie wyrwy betonowe mają bardziej ostre krawędzie. Co do oświetlenia to się nie wypowiadam, bo sam dopiero wczoraj po raz pierwszy odpaliłem v-raya, zresztą dzięki Twojej prośbie :) (chodzi o starą kaplicę)
Polik Napisano 3 Luty 2005 Napisano 3 Luty 2005 nic mi nie pozostaje, tylko dolaczyc sie do komplementow :) naprawde super. mam male pytanko jak osiagnoles takie fajne swiatlo?? pozdr. aha nie doczytalem v'ray :)
Rekomendowane odpowiedzi