Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ludzie mam wielki problem, po ostatnim renderze cos mi sie Vray zrabal. Jakies plamy biale wyskakuja i ostrzezenia takie jak ponizej. Jak wylacze Gi to tego nie ma.

 

Straszne nie?!?! Pomozcie jak mozecie, pliz:)

lol20na.th.jpg

 

a tu warnig!

error6lc.th.jpg

  • Odpowiedzi 130
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Caly dzien zajal mi ten problem, oczywiscie problem tkwil w jednum materiale. Fajnie GRiPi ze chciales pomoc . Jutro postaram sie dac jakis update

Napisano

czy chodzi ci o texturke chodnika? wlasnie z tym mam problem, texturki sa wysokiej jakosci, a jakies takie gdzieniegdzie rozmyte. Tą z chodnika to sam robilem, latalem po podworku z aparatem:D. Reszta to gdzies z neta, a niektore to z TT:)

Napisano

Jim mee butelka tez wejdzie;)

 

Aha wiecie moze jak powiekszyc liczbe slotow na materialy, jesli w ogole mozna. Powoli mi sie koncza:/

Napisano

macie tu pare otexturowanych elementow. Sa one osobna bo mi sie juz powoli komp dymi. Jutro cos jeszcze zapodam:)

 

trash24mu.th.jpg

 

vent3xa.th.jpg

 

vent21cn.th.jpg

 

Jom mee sprawdze to

Napisano

Liczby materialow nie powiekszysz, ale mozesz uzyc multi/sub-object. To powinno zalatwic sprawe.

 

EDIT:

Satanski post. hehe

Napisano

no mysle, ze powili zblizam sie do konca samej sceny. Zrobilem asfalci i inne pierdolki. Liscie rozprosze po scenie, a glownie ta tych czerwonych ceglowkach, zeby nie wygladaly tak monotonnie, w ogole postaram sie zrobic jeszcze jakis balagan. No oceniajcie i mowcie czy wam sie podoba...

asfalt0ty.th.jpg

 

leaf6ne.th.png

 

a tu male zestawienie texturek

zestawienie6mu.th.jpg

Napisano

textura krawęznika do wymiany(lub do podrasowania ;-), wydaje mi się także że jest zbyt wysoki, podniszcz trochę rynienkę na deszcz na ulicy(nie wiem jak to się nazywa).

Napisano

kurcze nie wiem o ktory ci kraweznik chodzi, bo ten na ostatnim zalaczniku jest tylko probny. Jesli chodzi o te "wynienki" :D to juz mowilem ze beda poprzykrywane liscmi i nie warto ich niszczyc.

Macie pomysl jaka zrobic texture na kratke sciekowa:/ ??

Napisano

hm pomalowany, czarny, chropowaty, zabrudzony metal? jak asz wymodelowana, to mozesz nawet z proceduralnych wstawic,szczegolnie ze tego z daleka prawie nie bedzie widac :/

Napisano

Dzis wyjezdzam na wakacje, widze ze i tak nikomu sie nie chce komentowac, ale zainteresowanym oswiadczam, ze scena jest juz skonczona, mi sie ona osobiscie podoba(to chyba dobrze?), ale ocenicie ja dopiero po powrocie, czyli za tydzien. Wtedy zabiore sie juz za samochodzik, no i bedzie koniec:). Pozdrawiam i pa:]

Napisano

wzialem sie za to teksturowanie(na koncu dodam jeszcze liscie), osobiscie efekt mi sie podoba, ale ale swiatlo jest skaszanione, chce aby wygladalo bardziej naturalnie. Osobiscie nie znam tych wszystkich opscji dotyczacych v- raya (swiatlo) i chce zebyscie mi w tym troche pomogli.

Ponizej pare prob nieudanego oswietlenia, na razie bez AA

1. Własnie takie chcialem osiagnaz cienie, ale gryza sie tu ostrosci poszczegolnych cieni i nie pasuja mi te slupki:/

proba21es.th.jpg

2. To zas jest troche przerobione w photoshopie

proba415ie.th.jpg

3.to troche za ciemne moim zdaniem:p

proba38qj.th.jpg

PS plz help, bo chce sie wziasc w koncu za ten samochod

Napisano

texturki dobre tylko chwilami tak monotonnie(zwłaszcza na tej podmorowce pod scianą). ja bym jeszcze dodał jakiś cień rzucany np. przez drzewko ;]. czekam na wersje z samochodem.

Napisano

Dla mnie to szykuje sie przerost formy nad trescia. :(

To samochod w tej scenie jest najwazniejszy jak mniemam, a tlo w takiej postaci zbytnio rzuca sie w oczy i nie bedzie zwracalo uwagi widza na samochod.

Jezeli to nie woz jest najwazniejszy w tej scenie to mnie popraw. :)

 

pozdrawiam

Napisano

Mentaller cien bedzie, nie boj sie :]

RA tez sie nad tym zastanawialem, ale najwidoczniej sie troche zagalopowalem, chcialem zeby to ladnie wygladalo. Dlatego powaznie mysle nad zmiana tytulu :>

 

No ale myslalem ze pomozecie mi cos z tym swiatlem, dodam ze na razie jest jedno omni i hdri, plz help :/

Napisano

kombinuje cos z tym directem i cieniami, ale nie moge rozmazac tego cienia, wiecie moze jak?? Aha czy mysliscie ze zwiekszenie bright multiplier bedzie na miejscu??

 

cien8pm.th.jpg

Napisano

w direct light masz ustawione vray shadows, tak? znajdz vrayshadow parameters czy jakoś tak ;] i włącz area shadows(im wiekszą wartośc ustawisz tym bardziej bedą zblurowane)

 

EDIT: zawsze możesz też dać wiekszy blur w material editorze(pod warunkiem, że cienie generowane sa poprzez bitmapę ;p)

Napisano

mentaller wlasnie tak robilem wczesniej i sie nie da, mam nawet na 1000 te wartosci ustawione i nic. Tam sa jeszcze dwie opcje transparent shadow i smooth surface shadow, z nimi tez kombinowalem i nic :/, zblurowanie materialu tez nie pomoglo, ehhh

shadow9kr.jpg

EDIT:

Czy wiecie czemu na scianie cien jest intensywniejszy? w ogole oswietlenie jest niejednolite:/

Napisano

No sam sie wzialem za to swiatlo:P i wyszlo cos takiego, mi sie osobiscie podoba(a to chyba dobrze:>). Troche mi sie poza kadr wyszlo, ale ogolny zarys sceny macie. Jeszcze listki, ale to chyba na koncu bo chcialbym sie za ta bryczke wziasc. No i mam nadzieje ze bedzie ladna praca do portfolio. Aha chcialbym dodac, ze na takim poziomie na pewno realizu nie osiagne, ale chodzi o to zeby to ladnie i solidnie wygladalo. Mozecie mowic co o tym mysliscie...

scena118at.jpg

Napisano

hmmm ogólnie ciekawie się prezentuje ale

wydaje mi się że między słupkami są za małe odstępy a łaścuch jest za cienki

dziwnie wygląda ta kratka ściekowa - czego ona zachodzi na krawęznik ?? ja takich nie widziałem

cień drzewa chyba za słabo widoczny

dorób jeszcze zacieki pod rynną i z kratki w ścianie i może jakiś syf na styku ściany i chodnika

Napisano

co do tych kratek sciekowych u nas takie sa:D, no ale grodków to jedna wielka dziura:D. Z tymi slupkami i lancuchami sie zgadzam, poprawie, a co do intensywnosci tego cienie, to nie widzialem tam zadnej opcji odpowiadajacej za to, wiecie moze jak to zmienic??

Napisano

fajnie, ale na moj gust to rynna jakos za swierzo wyglada...

i zwrocilbym uwage na to ze w takich miejscach jak: wylot z rynny i miejsce pod nia...

sa zazwyczaj jakies zacieki, plamy... itp.

Napisano

RA ma racje te rury grube sa, a lakier cieżko powiedzieć ale chyba bedziesz musiał go troche jeszcze poprawic, ale scenka bardzo fajna jak skączysz to coś czuje, że będe miał nowa tapetke.

Napisano

juz mowilem, ze chce zpbaczyc jak ta rura bedzie sie komponowala z caloscia :], hmmm powiadasz ze krzywy, mozliwe, ale nie mam juz sily sie z nim meczyc, pamietasz kiedys jak te rewko poprawialem, masakara :/

a tu caly lakier i jescze probny zderzaczek:

lakier17ip.jpg

Napisano

Pobawilem sie troche tym lakierem, miedzy innymi zmniejszylem glossy. Uparlem sie przy tym szarym, nie wiem czemu, ale tak mi sie widzial juz od poczatku. Hdri staralem sie ustawic juz pod kontem sceny, tak ze kierunkek padania promieni jest zgodny z tym w scenie.Plastki tez troche zmodyfikowalem. Co o tym myslicie??

 

dobrylakier2ub.jpg

Napisano

WITAM. podoba mi sie model ktory wziales na warsztat. dobry wybor. co do wykonania: rury jednak troszke chyba za grube .zreszta popatrz ->

LAND.jpg

 

choc przyznam sie nie mam pojecia czy czasem nie ma roznych rozmiarow tych rur, wiem glupie:) ale i tak szczuplejsze będą chyba lepsze

a lakier na wybrzuszeniach wyglada niezle ale na duzych powierzchniach, (czesc maski i drzwi) nie czuc za bardzo ze to lakier.

 

pozdrawiam

Napisano

Kedzior masz racje sa rozne grubosci rur--->

flwallpaper02800x6000wb.jpg

 

A co do lakieru to chyba teraz wina hdri bo jedna strona jest bardzo ciemna i w zasadzie nie ma co odbijaj, no ale jeszcze popracuje nad reflektem, bo rozumiem ze kolor pasi:>

Napisano

malu update, troche popracowalem i wyszlocos takiego. Natknalem sie na problem z shaderami opony i felusow. Jakos nic co wyszlo mi sie nie podoba. Moze naprowadzicie mnie na jakis trop, na co uwage powinienem zwrocic, bo rozumiem ze na tacy nikt mi tego nie poda, poza tym to nie mialoby zadnego sensu.

PS. przez przypadek nalozylem material szkla na fele :D

klosze4aj.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności