Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

MAM PYTANIE?

Zawsze chceiałem zrobić gre 3d....ale jak. Przerabiałem już obiekty z jednej gry RingRiker (nieznana). Obiekty były w formacie 3ds to cinema je zjadła bez problemu. Ale czy jest możliwość w maxie otworzenia innych formatón np. z CS lub Unreala Turnamenta??

A moze jakiś link do programowania w C++ bo chyba w tym sie progrmuje gry???. Sznela, bo mam zjefajne pomysły - modeling i UV - ale co dalej...??

Czy są jakieś programy do robienia gier w 3d??

Napiszcie cos ....pomocy!!

POZDRO

  • Odpowiedzi 47
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ok ale post jest o robieniu gier - jak to powiem - na własną rękę, czyli nie jak tu już musisz robić takie gry jak oni dają możliwości...własna gra np obiekty w czymś a program w VB. Pobawie sie w tym i może coś wyjdzie:D

swego czasu bawiłem sie grami 2d the games factory 1.04 PL

Napisano

Otwieranie, plików w 3dmaxie tak jak napisałeś nic ci nie pomoże. Na początek musisz znać perfekt C++ ( np. taki kurs

http://avocado.risp.pl/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=22

A potem nauka, opengl albo direct'a... do tego kreatywność, samozaparcie...

No jeszcze przyda ci się http://warsztat.pac.pl/ ( bez konkretnego problemu nie radzę tam pisać )

Na zakończenie, programy jak gamesfactory bardo ograniczają twórcę.

Napisano

Nie gry nie robiłem, ale zabieram się za c++ i mam takie plany na przyszłość więc już się trochę orjentuję... Napisanie gry od podstaw w 3d to jest sporo roboty poprzedzonej dużą pracą włożoną w naukę... Ale tak to już jest w tym naszym świecie :)

Napisano

Hmm.. wiesz, właśnie zbieramyludzi do robienia gry. Styl - civilizacja w połączeniu z warcraft III, ale do tego potrzeba sporo ludzi.

Myślę, że w pojedynkę to od cholery pracy jest.

Na razie mamy 2 grafików (+modelowanie) i 3-4 programisto coderów, którzy uczą się na kierunkach informatycznych np. Na mini, albo elce na Politechnice Warszawskiej.

Z tym, że c++ nie wystarczy, jak mówił ktoś wyżej - openGL w postaci openSourceowego enginu.

Gość WojciechZ
Napisano

CRYSTAL SPACE 3d poszukaj na googlach.

Napisano

ja sie uczylem C i C++, ale stwierdzilem ze mam zamilowanie plastyczne i zajalem sie grafika 3d (wczesniej sporo rysowalem) i polecam ksiazke Stephena Praty "Szkola Programowania - Język C" oraz "Szkola Programowania - Język C++"; wkrotce zabieram sie za Visual C++ (moj brat siedzi w C++) i moze zrobimy jakas gre 2D :P

Napisano

Taa, powodzenia wszystkim w robieniu gier. 90% takich zapalencow konczy jedynie na fajnych pomyslach bo juz na poczatku im sie nudzi.

 

A ty busiu najpierw naucz sie chociaz podstaw a pozniej cos mysl o grach bo niestety programownie to nie taka prosta sprawa...

Gość Lord Def
Napisano

Warto poznać bibliotekę OpenGL. Sam zacząłem przygode z grafiką 3D od OpenGL (więc nie jest taki trudny), tworząc prostą gre opartą na modelach tworzonych poprzez tablice wierzchołków oraz wzory. Znajomość Windows API nie jest konieczna do wykorzystania OpenGL (pomijając fakt, że OGL stał się częścią tegoż API :>), ja poradziłem sobie w ObjectPascalu. Ponadto OpenGL jest wieloplatformowy, małym nakładem pracy można sprawić aby gra działała pod Windowsem i Linuksem.

Napisano

LOL Widziałeś gdzieś w sklepie gry na Linuksa ? Robić je można ale głównie dla własnej przyjemności.

Gość Lord Def
Napisano

Ależ ty jesteś materialistą :) A chwała i wdzięczność tylko za zmianę nazw bibliotek i scieżek do nich.

Napisano

Lol. Ale jazda w tym temacie ;P

 

Ciężko samemu w dzisiejszych czasach zrobić nawet taką sobie grę. Standardy poszły do przodu, 2d zostało zapomniane, wszystko wygląda lepiej niż kiedyś i jest bardziej skomplikowane. Co nie zmienia faktu, że próbować warto, bo można się przy takiej zabawie sporo nauczyć i zdobyta wiedza będzie najlepszym z efektów.

 

Napisanie engine'a od zera w C++ i DirectX to ciężka sprawa. Najpierw trzeba poznać samo SDK, do tego należy zgłębić zagadnienia programowania obiektowego.

 

Ja bym wszystkim zapaleńcom polecał C# i XNA. Na pewno będzie łatwiej niż zabawa z DirectX i kodem niezarządzanym.

http://creators.xna.com/

Napisano

a znalazles kogos pod tym numerem ?:D Jak tak to gram od dzis w totka :D

No stary to wkret byl i dziwne ze tego nie zauwazyles, jak chcesz robic gre to moze jakies podstawy poznaj programowania czy cos bo ciezko ciezko :p

Napisano

a tak na poważnie

to sciągnij sobie demko Quest3D i popatrz jak skomplikowane jest tworzenie interaktywnego 3D czy też gry, nic nie ryzykujesz i nic Cie to nie bedzie kosztowało

Napisano

omg, ban!:D

damn... skad sie wy bieracie... w Blenderze to se mozesz zrobic graficzke, potem np w notatniku napisac kod, skompilowac go w kompilatorze, na nokii3310 zrobic muze, a scenariusz podkosic z baldura bo pewnie rpg chcesz robic...

Napisano

- to tak na żarty, a na serio to chyba jest pare takich programików do robienia gier jak np game factory czy cuś... ale nie oszukujmy się, Crysisa to na tym sie nie zrobi :D

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności