Skocz do zawartości

Jak ZrobiĆ Gre??


Busiu

Rekomendowane odpowiedzi

MAM PYTANIE?

Zawsze chceiałem zrobić gre 3d....ale jak. Przerabiałem już obiekty z jednej gry RingRiker (nieznana). Obiekty były w formacie 3ds to cinema je zjadła bez problemu. Ale czy jest możliwość w maxie otworzenia innych formatón np. z CS lub Unreala Turnamenta??

A moze jakiś link do programowania w C++ bo chyba w tym sie progrmuje gry???. Sznela, bo mam zjefajne pomysły - modeling i UV - ale co dalej...??

Czy są jakieś programy do robienia gier w 3d??

Napiszcie cos ....pomocy!!

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 47
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ok ale post jest o robieniu gier - jak to powiem - na własną rękę, czyli nie jak tu już musisz robić takie gry jak oni dają możliwości...własna gra np obiekty w czymś a program w VB. Pobawie sie w tym i może coś wyjdzie:D

swego czasu bawiłem sie grami 2d the games factory 1.04 PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwieranie, plików w 3dmaxie tak jak napisałeś nic ci nie pomoże. Na początek musisz znać perfekt C++ ( np. taki kurs

http://avocado.risp.pl/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=22

A potem nauka, opengl albo direct'a... do tego kreatywność, samozaparcie...

No jeszcze przyda ci się http://warsztat.pac.pl/ ( bez konkretnego problemu nie radzę tam pisać )

Na zakończenie, programy jak gamesfactory bardo ograniczają twórcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie gry nie robiłem, ale zabieram się za c++ i mam takie plany na przyszłość więc już się trochę orjentuję... Napisanie gry od podstaw w 3d to jest sporo roboty poprzedzonej dużą pracą włożoną w naukę... Ale tak to już jest w tym naszym świecie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. wiesz, właśnie zbieramyludzi do robienia gry. Styl - civilizacja w połączeniu z warcraft III, ale do tego potrzeba sporo ludzi.

Myślę, że w pojedynkę to od cholery pracy jest.

Na razie mamy 2 grafików (+modelowanie) i 3-4 programisto coderów, którzy uczą się na kierunkach informatycznych np. Na mini, albo elce na Politechnice Warszawskiej.

Z tym, że c++ nie wystarczy, jak mówił ktoś wyżej - openGL w postaci openSourceowego enginu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie uczylem C i C++, ale stwierdzilem ze mam zamilowanie plastyczne i zajalem sie grafika 3d (wczesniej sporo rysowalem) i polecam ksiazke Stephena Praty "Szkola Programowania - Język C" oraz "Szkola Programowania - Język C++"; wkrotce zabieram sie za Visual C++ (moj brat siedzi w C++) i moze zrobimy jakas gre 2D :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa, powodzenia wszystkim w robieniu gier. 90% takich zapalencow konczy jedynie na fajnych pomyslach bo juz na poczatku im sie nudzi.

 

A ty busiu najpierw naucz sie chociaz podstaw a pozniej cos mysl o grach bo niestety programownie to nie taka prosta sprawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lord Def

Warto poznać bibliotekę OpenGL. Sam zacząłem przygode z grafiką 3D od OpenGL (więc nie jest taki trudny), tworząc prostą gre opartą na modelach tworzonych poprzez tablice wierzchołków oraz wzory. Znajomość Windows API nie jest konieczna do wykorzystania OpenGL (pomijając fakt, że OGL stał się częścią tegoż API :>), ja poradziłem sobie w ObjectPascalu. Ponadto OpenGL jest wieloplatformowy, małym nakładem pracy można sprawić aby gra działała pod Windowsem i Linuksem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lord Def

Ależ ty jesteś materialistą :) A chwała i wdzięczność tylko za zmianę nazw bibliotek i scieżek do nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lol. Ale jazda w tym temacie ;P

 

Ciężko samemu w dzisiejszych czasach zrobić nawet taką sobie grę. Standardy poszły do przodu, 2d zostało zapomniane, wszystko wygląda lepiej niż kiedyś i jest bardziej skomplikowane. Co nie zmienia faktu, że próbować warto, bo można się przy takiej zabawie sporo nauczyć i zdobyta wiedza będzie najlepszym z efektów.

 

Napisanie engine'a od zera w C++ i DirectX to ciężka sprawa. Najpierw trzeba poznać samo SDK, do tego należy zgłębić zagadnienia programowania obiektowego.

 

Ja bym wszystkim zapaleńcom polecał C# i XNA. Na pewno będzie łatwiej niż zabawa z DirectX i kodem niezarządzanym.

http://creators.xna.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

omg, ban!:D

damn... skad sie wy bieracie... w Blenderze to se mozesz zrobic graficzke, potem np w notatniku napisac kod, skompilowac go w kompilatorze, na nokii3310 zrobic muze, a scenariusz podkosic z baldura bo pewnie rpg chcesz robic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności