Lucas Napisano 21 Czerwiec 2005 Napisano 21 Czerwiec 2005 Tematy są świetne, aż żal byłoby nie wziąć udziału:) Postanowiłem wymodelować coś ciężkiego, emauującego mocą i niszczycielską siłą. Będzie to robot, a włściwe wielka machina na dużych pajęczych nogach z olbrzymim działem jak od czołgu na górze:) Oczywiście będzie jeszcze wiele innych działek i bajerów, ile uda się zmieścić;). Zapewne pomysł przypomina robota z filmu Bardzo Dziki Zachód, ale raczej nie będę się na nim wzorował. Aczkolwiek chce właśnie utrzymać taki nieco prymitywny klimat ale raczej w strone ery postnuklearnej - będzie dużo bebechów i mechanizmów. Czeka mnie trudne zadanie chociażby ze względu na skalę obiektu, lecz mimo wszystko modelowanie rzeczy technicznych zawsze wychodzilo mi lepiej niż organika. Narazie szybki szkic, prace rozpocznę już wkrótce, życzę reszcie uczestników powodzenia.
Gość Bad Moon Napisano 21 Czerwiec 2005 Napisano 21 Czerwiec 2005 Jak z konceptu to narazie przypomina mi pojazdy z "Wojny Światów", ale to tylko mój punkt widzenia, (czy to będzie niszczyło domki?)
Lucas Napisano 21 Czerwiec 2005 Autor Napisano 21 Czerwiec 2005 Nad sceną się jeszcze głębiej nie zastanawiałem ale prawdopodbie będzie jeden wybuchający domek:)
Leru Napisano 21 Czerwiec 2005 Napisano 21 Czerwiec 2005 Lucas -> koncept przedni ale przynajmniej oddałeś skalę :D witam i życzę powodzenia
Simple_man Napisano 21 Czerwiec 2005 Napisano 21 Czerwiec 2005 A gdzie tam "Wojna światów". To jakieś połączenie tygrysa z... czymś na pajęczych nogach. A koncept art naprawdę powala.
Lucas Napisano 27 Czerwiec 2005 Autor Napisano 27 Czerwiec 2005 No to prace ruszyły, oto efekt dwudniowej pracy. Teoretycznie odnóże można uznać za skończone ale jednak chętnie bym coś jeszcze wcisnął między te ramy, nawet na siłę:).
Simple_man Napisano 27 Czerwiec 2005 Napisano 27 Czerwiec 2005 A więc jednak nie wojana światów tylko "Bardzo dziki zachód" Fajna robota, tylko aż się boję czy twój komp wytrzyma ilość detali o jaką prosi się tego typu model. Pozdrawiam i czekam na update`y.
KoMic Napisano 27 Czerwiec 2005 Napisano 27 Czerwiec 2005 eeeeeeeeeeeeeeeeeeeee yami to mi sie podoba, mniam mniam, piekny pajak: ] moze troche za gigantyczne ma wymiary przez co jego realistyka pada, bo narazie nie ma chyba takich materialow co by Ci wytrzymaly na nogi, chodzi mi o smuklosc pretow osiowo sciskanych i wytrzymalosc wyboczeniowa, wiem ze moze gadam jak debil, ale jak juz sie cos wie to rzyca sie to na oczy,,, choc sam nie wiem teraz bardzo ladnie sie prezentuje, niech zostanie,,,,pozdro: ]
Lucas Napisano 27 Czerwiec 2005 Autor Napisano 27 Czerwiec 2005 smuklosc pretow osiowo sciskanych i wytrzymalosc wyboczeniowa Tym mnie zabiłeś:D. Coż, zdaję sobie sprawę, że coś takiego byłoby prawdopodobnie za ciężkie, ale to w końcu ma po prostu dobrze wyglądać, a że właśnie na pierwszy rzut oka wygląda na ciężkie to właśnie dobrze - taki jest mój cel :)
Lucas Napisano 28 Czerwiec 2005 Autor Napisano 28 Czerwiec 2005 Drobny update, wierzyczka to narazie zalążek, trzeba wymodelować jakieś solidne mocowanie do reszty i w ogóle jakoś ją jeszce zabudować.
Lucas Napisano 28 Czerwiec 2005 Autor Napisano 28 Czerwiec 2005 Update, na tym niby kadłubie pod wierzyczką będą jeszcze jakieś zbiorniki paliwa, kabelki, drabinki i takie tam, no generlanie cały ten obiekt również trzeba będzie obudować, tylko narazie nie wiem jeszcze jak.
wolfe Napisano 28 Czerwiec 2005 Napisano 28 Czerwiec 2005 hmmm... jak dla mnie jedno dzialo na takiej maszynie to zamało.. moze dorob kilka mniejszych dzialek wokol tego przedziwnego stwora.. taki wielkki stwor a tak latwo podejsc go od tylu i zniszczyc..
Lucas Napisano 29 Czerwiec 2005 Autor Napisano 29 Czerwiec 2005 Będzie więcej:) Przede wszystkim mniejsze działo zawieszone pod spodem, właśnie po to, by móc się bronić. Zresztą działo ma się przecież obracać. Dodatkowo wstawi się jeszcze parę minigunów po bokach a jak się zmieści to i może jakiś granatnik czy cuś. Edit: nie uważacie, że wierza powinna być jeszcze większa w stosunku do reszty?
wolfe Napisano 29 Czerwiec 2005 Napisano 29 Czerwiec 2005 powiem jeszcze ze gdyby to dzialo strzelalo to po 2-3 strzalach naruszylaby sie jego konstrukcja... oderwalo by sie dzialo od reszty.. albo powyginalo... za mala podpora pod dzialkiem.. fizycznie tego nie wytrzyma..
Hindus Napisano 29 Czerwiec 2005 Napisano 29 Czerwiec 2005 no niezłe ale brakuje jeszcze jakiegoś detala na tym korpusie bo nużki są git.
pomiot Napisano 29 Czerwiec 2005 Napisano 29 Czerwiec 2005 jak na razie wygląda jak prawdziwa machina hehe..według mnie działko za duże.. albo weź je jakoś unowocześnij.. tak by wyglądało że rzeczywiście jakoś z niego można strzelać.. jakieś odprowadzacze gazów.. może jakiś laser?.. i dorób jakieś stopy do odnóży bo w tej chwili przy takiej wielkości machiny i takiej niewielkiej powierzchni oparcia zapadałby się w ziemię nawet przy twardym podłożu.. imo
Lucas Napisano 1 Lipiec 2005 Autor Napisano 1 Lipiec 2005 Update, zmieniłem nieco silniki przy odnóżach, powiększyłem wierzyczkę, dodałem amłe działko przeiwlotniczne i zmieniłem platformę, na której wierzyczka jest zaczepiona. Z większych elementów planuję jeszcze wstawić śrdnie działko zawieszone pod korpusem, jakieś dodatkowe zbiorniki (bo te co są to chyba za mało jest) no jak już mowiłem - ze 2-4 miniguny gdzieś po bokach.
Lucas Napisano 2 Lipiec 2005 Autor Napisano 2 Lipiec 2005 Update - dodałem działo pod kadłubem oraz miniguny, doszły jeszcze pewne małe elementy, typu kabelki i uchwyty na silnikach oraz małe okienka w wierzyczce.
Ania Napisano 2 Lipiec 2005 Napisano 2 Lipiec 2005 nieżle. będzie jakaś scena naokoło tego? czy te dziury naokoło to są okna?
dzacek_86 Napisano 3 Lipiec 2005 Napisano 3 Lipiec 2005 Dorzuć jeszcze po jednym stawie na nogę, doda to trochę dynamiki modelowi.
Lucas Napisano 3 Lipiec 2005 Autor Napisano 3 Lipiec 2005 Te dziury na około to akurat nie okna tylko po prostu dziury w silniku, żeby odprowadzać ciepło czy coś :), a co do stawów, to zostanie jak jest, jeszcze jeden segment to byłaby już jednak przesada.
Lucas Napisano 13 Lipiec 2005 Autor Napisano 13 Lipiec 2005 I są textury. Generlanie uważam model za skończony, może będą jeszcze jakieś poprawki i ulepszenia. Teraz zacznę się zastanawiać nad sceną. Krytyka i sugestie mile widziane :)
ZiBi_PL Napisano 13 Lipiec 2005 Napisano 13 Lipiec 2005 ja mam takie pytanie odnosnie modelu :-) czy te jego "stopy" w ksztalcie bolcow nie bede sie wbijac w zimie pod takim ciezarem calego robota ?
JohnZi Napisano 14 Lipiec 2005 Napisano 14 Lipiec 2005 w sumie na pierwszym zalaczniku nie widac nawet, ze sa jakies tekstury, no jedynie na lufie widac. Jakies takie nieciekawe
Master Kiełbaster Napisano 14 Lipiec 2005 Napisano 14 Lipiec 2005 z daleka prezentuje się marnie ale detale są niezłe
Lucas Napisano 31 Lipiec 2005 Autor Napisano 31 Lipiec 2005 Witam po dłuższej przerwie. Wypadałoby się trochę pospieszyć i zrobić otoczenie. Problem w tym, że narazie nie mam pomysłu. Myślałem nad jakimś wiaduktem/mostem na pustyni (robot by nad nim przechodził) ale nie wiem czy to dobre będzie.
jp Napisano 31 Lipiec 2005 Napisano 31 Lipiec 2005 Witam. Mala sugestia co do otoczenia. Taki pająk na pewno nieźle manewruje w trudnym skalistym terenie, gdzie kołowe pojazdy nie mają z nim szans. Zarysykowałbym jakąś scenke na piargach.Na zboczu, gdy taki "pająk" składa się do strzału pewnie poziomuje podstawe działa- wtedy można by pokazać jak mocno pracują kończyny... Gratuluje konceptu. Bardzo "bojowe". Pzdr.
Lucas Napisano 31 Lipiec 2005 Autor Napisano 31 Lipiec 2005 Jp, dość ciekawe. Narazie mam początek scenerii, zastanawiam się czy zostawić to w formie zwykłego rowu, czy zrobić z tego rzekę.
Falcrum Napisano 31 Lipiec 2005 Napisano 31 Lipiec 2005 Zrób rzekę...bo scena mało przedstawia w tym momencie. Pozdr
jp Napisano 1 Sierpień 2005 Napisano 1 Sierpień 2005 Witam. Lucas, myślałem o zboczu/wąwozie o większej skali niż pająk (x2 tego co masz w preview), tak by pojazd był uczepiony jedego zbocza. Mógłby celowac tą swoją kolubryną poza zagębienie... To jednak twój show ;] Przemyślałbym obniżenie kamery do poziomu dna rowu. To powinno dodac dramatyzmu i pokazać skalę. pzdr
patry Napisano 18 Sierpień 2005 Napisano 18 Sierpień 2005 piasek wygląda jak żółta gąbka !!!!!!!!!!!!!!!!!
hkropinski Napisano 18 Sierpień 2005 Napisano 18 Sierpień 2005 party -> POMYŚL zanim coś napiszesz... lucas -> dawno nie było update'u...
Lucas Napisano 19 Sierpień 2005 Autor Napisano 19 Sierpień 2005 Witam po przerwie :). Byłem na wyjeździe więc dlatego update'ów nie było. Jutro wznowię prace. A co do piasku, tu pewnie dlatego wygląda jak gąbka bo bez materiału narazie jest...;)
Lucas Napisano 21 Sierpień 2005 Autor Napisano 21 Sierpień 2005 Projekt idzie dalej - ze scenerią udało mi się zrobić coś takiego. Generlanie mi się podoba, ale niech inni to ocenią:). Muszę jeszcze trochę poprawić ustawienie odnóży i kadr. Jeśli zdążę to zrobię jeszcze jakiś dym a może i nawet efekt wystrzału z lufy. Tylko, że mam problemy ze zrobieniem realistycznego dymu przy użyciu Brazila, probowałem BrazilMaterial z SuperSprayem, było już prawie dobrze, ale nie potrafię pozbyć się takiego nieco szklanego wyglądu tegoż dymu.
ZiBi_PL Napisano 22 Sierpień 2005 Napisano 22 Sierpień 2005 nierobi wrazenie takiego duzego. moze dodaj drzewa itp ;] jakis pkt odniesienia zeby narabrala maszyna "wielkosci"
KLICEK Napisano 22 Sierpień 2005 Napisano 22 Sierpień 2005 moim zdaniem jest ql :) tylko ziemia az sie prosi o jakis disp,ostry bump, moze jakis scater z piaskiem :)
jp Napisano 22 Sierpień 2005 Napisano 22 Sierpień 2005 Ustaw kamerę bliżej i z niższym horyzontzontem. Może być szeroki kąt obiektywu. Wystarczy pokazać część zbocza, a nie całe. Zibi ma rację- potrzebne pkt odnisienia. Nie koniecznie drzewa.(budynki, inne pojazdy, pojedynczy snajper;]) Takie pierwsze reakcje. Co do modelu, to chyba proporcje samej lufy są do poprawki, tzn sama wielkość ok ale chyba brakuje rozrzeźbienia. Tyle konstruktywnej krytyki. Powodzenia, do boju;)
Lucas Napisano 24 Sierpień 2005 Autor Napisano 24 Sierpień 2005 Postanowiłem zupełnie zmienić kadr i wstawiłem dym. Właściwie to miała być już finalna wersja ale w sumie jeszcze trochę czasu zostało (tym bardziej, że przesunięto termin nominacji) więc może zdążę nieco pozmieniać. Mógłbym wstawić pare pojazdów, np czołg i jakiś samochód, przy czym samochód właśnie byłby gnieciony odnóżem pająka :)
jp Napisano 24 Sierpień 2005 Napisano 24 Sierpień 2005 Witam. Wcześmiejsza perspektywka podobała mi się bardziej... Teraz wygląda ja dwuosobowy zwiadowczy pojazd z żle wstawionym niebkiem w tle. Zrób mi przyjemność i wyrenderuj tą maszynę jak w czesniej tyle że z pozomu odnóży i z o połowę krótszym dystansem kamery. Chciałbym zobaczyć jak by się ten "pajaczek" prezentował w ten sposób pokazując swój ogrom. Model intersujący, ale kompozycja jeszcze chyba nie finalna, hm? Powodzenia.
hkropinski Napisano 24 Sierpień 2005 Napisano 24 Sierpień 2005 Coraz Fajniej, Ale DopracowaŁbym Jeszcze TĄ PracĘ
RK Napisano 24 Sierpień 2005 Napisano 24 Sierpień 2005 Model super- otoczenie leży. Teren ma bardzo równą powierzchnię (gładki materiał) a bardzo dużo pofalowań- rzadkie w naturze i realizm na tym traci. Wrzuć to w Vue czy Byce jeśli nie chce Ci się ślęczeć nad krajobrazem. Świetny pomysł z dodatkowymi obiektami- ustawią skalę bo teraz trudno wyczuć czy machina ma 3 czy 40 metrów.
Lucas Napisano 24 Sierpień 2005 Autor Napisano 24 Sierpień 2005 Z tym niskim kadrem z poziomu odnóży jest trochę problem, bo widać tylko dół i kończyny a wierzy prawie wcale.
jp Napisano 25 Sierpień 2005 Napisano 25 Sierpień 2005 I o to chodzi. Wieżę ma co drugi czołg na tym forum. A mnie się podoba podbrzusze tego twojego stwora. Wspominałeś też coś o stanowiskach strzeleckich... Machina rozimiarów twojej prawie zawsze oglądana by była od dołu.No chyba że chcesz pokazać widok lotnika. Pusc pls, ten render jak ci mowilem. Moze być 320x240;) Wydaje mi się że bedzie dobry. pzdr
hkropinski Napisano 25 Sierpień 2005 Napisano 25 Sierpień 2005 jp-> taki render chyba nie będzie dobry;-)) prz tak małej rozdzielczości pogubią się szczegóły, pozdr
diesbonus Napisano 25 Sierpień 2005 Napisano 25 Sierpień 2005 Jak dla mnie render powinien byc z gory. I blizszy. Nie wazne ze nie "zlapiesz" powiedzmy jednego odnoza, bedzie widac te fajne detale na korpusie. Poza tym otoczenie zupelnie nieciekawe. Dodalbym duzo rzeczy zeby jakos zapelnic ta przestrzen dookola. Z tym zgnieconym pojazdem masz dobry pomysl.
Lucas Napisano 25 Sierpień 2005 Autor Napisano 25 Sierpień 2005 A może coś takiego? Powiem szczerze, że mi osobiście średnio się podoba, ale cóż... Oczywiście to jest bardzo próbny render, trzebaby poprawić texturę ziemi, oświetlenie no i oczywiście ten samochodzik;)
tweety Napisano 25 Sierpień 2005 Napisano 25 Sierpień 2005 a musi być góra? nie może choćby preria i zachód słońca? a samochodzik to skasuj od razu, zupełnie mi nie pasuje. raczej jakiś rostrzaskany doemk na prerii albo coś w tym stylu.
wesoledi Napisano 25 Sierpień 2005 Napisano 25 Sierpień 2005 moze to kapke pomoze: (pierwsze wyciagniete z filmiku, takze musisz wybaczyc jakosc, niemniej widac maszyne)
Lucas Napisano 25 Sierpień 2005 Autor Napisano 25 Sierpień 2005 Początkowo planowałem coś takiego ale się rozmyśliłem. Wygląda na to, że jednak zrobię coś na wzór tego drugiego obrazka, a czy będzie roztrzaskany domek czy gnieciony samochód to jeszcze zobaczę. Jest jeszcze koncepcja, żeby zrobić pająka w mieście, jak łazi między budynkami, ale po pierwsze - chyba nie zdążyłbym zrobić odpowiednio dużo modeli (samochody, jakieś postacie) a po drugie to mój komputer by chyba tego nie wytrzymał:/
Rekomendowane odpowiedzi