Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć od dłuższego czasu natykam sie na reklamy które mnie przygnębiają swoją tandetą, kiepskim wykonaniem. Aż boje się pomyśleć na ile kasy wykręcili zleceniodawce za taką reklame. Oczywiście są pewne odskoki od "normy" np: firma Platige Image (chyba każdy wie o co chodzi) :). Każda reklama w tv która stoi na poziomie to chyba ich sprawka :).

 

 

Jeśli macie jakieś ciekawe obrazki, filmy prezentujące reklamy zamieszczajcie je tutaj.

 

Zaczne ja, dzisiaj sobie normalnie kulturalnie kupiłem PC WORLD KOMPUTER i nie mogłem się powstrzymać przed zamieszczeniem ich reklamy. PS: ale walneli buga w lewym górnym rogu tej knigi :P)

 

tandeta0du.th.jpg

  • Odpowiedzi 157
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

najgorsza reklama w tv jaka widzialem to reklama Danone`a (chyba)

 

zygac mi sie chce jak ogladam gre aktorską tej baby ("nie , ona uśmiecha sie bo zjadla moj serek")

Napisano

wiecie co jest najgorsze ze np reklamy proszkow do prania nigdy sie nie zmienia sa takie tandetne nie dlatego ze tworcom brakuje pomyslow tylko dlatego ze wg analiz rynkowych reklamy tego typu wzbudzaja najwiecej zaufania u typowych "kur domowych"...inne bardziej ciekawe dla zwyklego zjadacza piwa byly by dla niech nie wiarygodne i nie skuteczne....;a moimi faworytami sa reklamy plus gsm http://reklamy.plusgsm.pl/ no i heja ma tez niezle wogole reklamy w naszym pieknym kraju zaczynaja byc coraz ciekawsze...

pozdro 666

Napisano

a widzieliscie reklame kaczora (pis) jak baba mowi ile bedzie dostawac kasy co miesiac ze tu podatki tam podatki i na koncu jak kaczor mowi cos tam("my dotrzymujemy slowa" czy cos w tym stylu) przeciez jak on to gada to mi sie zygac chce!!

 

albo reklama ktora reklamuje chajzer !! tez sie zygac chce

pozdro

Napisano

A mi się najbardziej chce śmiać jak widze reklamy bodajże "colocokta" aż mi się po tym nie chce oglądac Idola :). Wiecie kto jest odpowiedzialny za zrobienie takiej reklamy? :).

 

Coś na dowód tego że istnieje jeszcze coś takiego jak "profesjonalzim":

(making of'y dwóch reklam "Pilsner", "żubr w trawie puszcz ;)" produkcji platige image)

 

 

http://www.platige.com/newsletter/n3/pilsner.html

 

http://www.platige.com/zubry/zubr_art_01.html

Napisano

max_1989: hehe ale skopali tą reklame pc worlda :) niedość że jest błąd w modelowaniu tak jak wspomniałes to i cienie są jakieś nie teges (widać to przy zakłądkach) no i sam pomysł nieciekawy i przejedzony

a reklama jaka mnie najbardziej ostatnio denerwuje to ery albo plusa gsm z roamingiem gdzie z salonu sprzedazy machają typowi w samolocie :/ jak tylko zobacze pierwsze klatki i usłysze tą chamską muzyke to odrazu zmieniam kanał :) ale niestety trzeba przyznać że reklama dobra bo zapamiętam ją na długo :P ........ totalna kaszana

Napisano

rowr, widzę że uważasz na zajęciach z języka reklamy :D:D:D ucz się, ucz, :D

 

Co do reklam to mi się tyle tandety rzuca codziennie w oczy że już sam nie wiem co :)

 

jak mi się przypomni to napiszę napewno, fajny pomysł na wątek, proponuję też wrzucać najlepsze Waszym zdaniem spoty wraz z argumentacją. Dużo się możemy wszysc nauczyć w ten sposób :)

 

Pozdrawiam

Napisano

moze to bedzie takie ot ale co tam :P najbardziej tandetne reklamy imho sa te z biedronki i etopiryny(gozdzikowa). w zyciu nie siegne po te tabletki :P za to na plus stawiam reklame poniekad b.kiepskiego drivera 3 - run the gauntlet. poscig wypas tylko z ta strzelanina imho przesadzili :P

Napisano

ma ktos reklamy z serii "stop wariatom drogowym" ?

 

ta seria reklam a raczej nie reklam a ogłoszen jest genialnie zrobiona ... ujęcia ... sam pomysl na reklame jest swietny ...

Napisano

Marcin - zgdzam się w pełni :) Mnie urzekła jeszcze reklama piwka "dog in the fog" - "Pogoda nie zachęca do spacerów, nie uważasz...?" :D

 

A teraz absolutna perełka !!!!!!!!!!

 

Jako że właśnie włączyłem telewizor na chwilkę w oczy a raczej uszy rzuciło mi się hasło wyborcze partii samoobrona :D To też jest reklama więc je przytoczę...

 

 

"Zlepperujmy Polskę" - no comments :D:D:D

 

-----------

 

Sans rację ma, zmień nazwę wątku :)

Napisano

Reklamy napoju firmy Jupi oraz Jupik (chyba to samo :)) Jak dla mnie to zwykła reklama w sumienie ma czego się czepnąć :).

 

 

 

Reklama napoju JUPI pod tytułem "Ananas"

 

 

jupi-reklama-ananas.jpg

 

download:

http://www.kofola.pl/e4u.php/ModFiles/Download/files/jupi-reklama-ananas-hq.mpg

 

 

 

Reklama napoju JUPIK pod tytułem "Duchy"

 

jupik-reklama-duchy.jpg

 

download:

http://www.kofola.pl/e4u.php/ModFiles/Download/files/jupik-reklama-duchy-hq.mpg

 

 

 

Reklama napoju JUPIK pod tytułem "Policjanci"

 

jupik-reklama-policjanci.jpg

 

download:

http://www.kofola.pl/e4u.php/ModFiles/Download/files/jupik-reklama-policjanci-hq.mpg

 

 

 

Reklama napoju JUPIK pod tytułem "Rowery"

 

jupik-reklama-rowery.jpg

 

download:

http://www.kofola.pl/e4u.php/ModFiles/Download/files/jupik-reklama-rowery-hq.mpg

Napisano

a i Twój błąd kurt :) reklama jako dzisiejszy główny środek dotarcia do szerokiej grupy odbiorców jest medium kształtującym postrzeganie pewnych elementów świata przez niektóre grupy ludzi. Oglądając reklamy jesteś w stanie zorientować się w zmianach zachodzacych w naszym społeczeństwie :) Poz tym reklamy to w pewnym sensie dzieła sztuki, wiadomo niektóre wybitne, niektóre kiepskie a niektóre zupełnie tandetne, jak to z dziełami sztuki bywa :)

 

Pozdrawiam

Napisano

A mnie to najbardziej wkurzają reklamy środków do czyszczenia i leków...( Jola kuźwa mam sraczke, dawaj stoperan!). Fajne reklamy to ma Heya, Plus...czy oczywiście te wszystkie z Platige Image ale oni to już wymiatają. Wogóle to mam wrażenie, że te kiczowate reklamy to robią strae buce z pomysłami ktorych nauczyli ich na studiach...a sami uwazają że by coś sprzedać trzeba wymyśleć jakiś ( tandetny) wierszyk ( tak jak moja nauczyciekla z Podstaw Przedsiębiorczości) Wierszyki może i sie sprzedawały ale 20 lat temu teraz wrażenie robią fajne reklamy wymyślane przez ambitne młode mózgi jak w Heyi

Napisano

Widzisz, to nie do końca jest tak, Ty na to patrzysz z Twojego punktu widzenia ale twórcy reklam mają na celu nie dotarcie do wszystkich oglądających tlyko do konkretnej grupy odbiorców. Tobie te tandetne wierszyki mogą się nie podobać i ludziom którzy je tworzyli także ale sprawa wygląda tak że każda reklama jest targetowana, tzn. robiona pod konkretną, z góry wyznaczoną (w badaniach np.) grupę klientów i to do nich ma przemawiać (i wierz mi że generalnie tak jest). Więc nie można na to patrzeć w ten sposób.

 

Paradoksalaine więc reklamy "proszkowe" i "podpaskowe" odnoszą taki sam efekt jak super ambitne reklamy Heyah...

 

Pozdrawiam

Napisano

Vorek: cóż za wykład! od razu widać że Promocja :)

wracając do tematu: nawet poważne firmy jak Skoda, Audi, ZECO etc. idą po najmniejszej lini oporu i zlecają projekt reklamy ulotek i billboardów"grafikom" dla których czas zatrzymał się gdzieś w okolicy 1995 r. którzy mając do dyspozycji standardowe programy Adobe czy Corel'a, tworzą straszliwe kaszany z czcionkami typu Comic Sans i tłem "bąbelki" z Win 95.

Napisano

Tweety fajnie to ujął :]

Vorek: Paradoksalnie to oglądając TV idzie sobie w łep strzelić:P...choć jest w tym troche racji. Kiedyś mojej mamie podobała się reklama....Practiker'a :| (why?!)

Napisano

CzAk1: reklama Practikera z tekstem "Bogdan na co ci ta glebogryzarka?" rozwaliła mnie swego czasu totalnie :)

ale co do poziomu technicznego niektórych reklam w TV to fakt: popatrzcie na ostatnio emitowaną reklamę hipermarketu Real: animcja z dziećmi i psem idącymi do Wesołej Szkoły. IMHO tragedia :/

Napisano

Ano niestety, każde reklamy, czy są kierowane do dzieci, nastolatków , biznesmenów czy gospodyń domowych mogą być zrobione dobrze lub źle i na to nie ma rady. Niestety tak się złożyło że poziom techniczny i merytoryczny większości polskich reklam dalej nie jest za wysoki, ale i tak jest lepiej niż kilka lat temu :)

Napisano

ze swej strony dodam jeszcze że niektóre reklamy mają ciekawą stronę merytoryczną a kiepską stronę techniczną i na odwrót. bardzo często też producenci reklam nie mogą przełamać istniejących barier narzucanych odgórnie np: Heyah: "Czerwony Kapturek". zastanawia mnie tylko jedno: pojawiają się kolejne reklamy, coraz nowsze i "lepsze" produkty a hasła prawie się nie zmieniają: jak tylko Winiary wypuścił hasło "Dobre pomysły Dobry smak" zaraz Kucharek to podchwycił i puścił w reklamówce zdanie "Ten smak!".

Napisano

z tym roblakiem który ma problemy egzystencjalne ? ;) No ładna animka i shadery.

 

Tweety, nie wiem dokłądnie jak to był z tym kucharkiem ale takie "podchwycanie" pewnych elementów znanych marek to stara technika :) To nie jest tak że nie mają pomysłów (chociaż może i w niektórych przypadkach :D ) głównie chodzi o upodobnienie się do popularniejszej marki i zachęcenie klienta który widząc te same elementy zaczyna kojarzyć produkt z lepszą jakością. Moim zdaniem ta taktyka nie jest najlepsza, każdy produkt powinien się odróżniać od innych jak najbardziej może.

 

Pewnie gadam rzeczy oczywiste :)

Napisano

melting_01.jpg

 

Title: Domestos “Melting”, “Multiplication” and “Wipeout”

Length: 3 x 30 secs, 2 x 20 secs (TV)

Air Date: 10th January 2005

Client: Unilever

Advertising Agency: Lowe

Art Director: Greg Milbourne

Copy Writer: Jason Fretwell

Agency Producer: Sarah Hallatt

Production Company: Passion Pictures

Director: Russell Brooke

Producer: Cara Speller

Character Designs: Richard Dolan, Mike Koeltsch

CG Modelling: Robin Konieczny, Matt Westrup

Rigging: Mark Wilson, Morgan Evans

CG Lighting and Textures: Stuart Hall, Nikos Gatos

CG Animation: Bart Boirot, Russell Brooke, Matt Everitt

Compositing: Neil Reilly, Stuart Hall, David Lea

Technical Director: Mark Wilson

Special FX Supervisor: Chris Knott, Neil Reilly

Editor: Jamie Foord

Software: XSI, Mental Ray (rendering), Combustion

Sound Design: Gary Walker at 750 mph

HD Inferno: Emir Hasham

Rushes Producer: Angela Lucantoni

How the commercial was made

Passion Pictures’ visual effects supervisor Chris Knott says, “The germ characters were designed by illustrator and comic book artist Richard Dolan (with additional designs for “Wipeout” by Mike Koeltsch). The first task for Passion’s CG animators was to translate Dolan’s 2D drawings into 3D CG models using Lightwave and to rig these models both for lip synch and for the other acting movements the germs would have to make in the film. Stuart Hall started tests for the lighting for the environments and the textures on the germs early in the process so as to establish how the germs would eventually look when all the animation was completed. Some of the effects were inspired by nature – pictures of insects and slugs were used to provide guides for the germ’s skin textures.

 

“The commercial uses live action FX to simulate spitting, dribbling, fizzing, bubbling and steaming. These effects are carefully composited with the CG effect for an overall seamless picture.”

 

“This campaign is the first that Passion Pictures has done using XSI software. Passion’s CG department made the switch to XSI (from Lightwave) in order to be able to take advantage of the larger talent pool of animators available in London. Working closely with XSI, technical director Mark Wilson wrote displacement plug-ins to dissolve the germ at the end of the spot.”

 

Producer Cara Speller says, “Work on this campaign has been some of the most creatively and technically challenging that our CG team has ever come up against, right from the hard fought pitch stage last summer. Throughout the production process every element has combined to continually raise the stakes, starting with the A-list voiceovers that were a gift to work with for the team as a whole. We are currently still in production for films 2 and 3, and we’re hoping that the campaign will be as successful for Domestos as it was satisfying to make.”

chodziło o tą reklamę?? :D

EDIT:

i filmik:

http://www.rushes.co.uk/quicktime/domestos_melting_qt.htm

Napisano

4_big.jpg

Production Company Independent

Director Rory Kelleher

Producer Nick Fewtrell

Glassworks Team

2d artists Duncan Horn

3d Alastair Hearsum, James Mann, Tony Landais, Daniel Jahnel, Chris Wood, Marco Kowalik

R&D Pete Reilly

 

Producers Jay Lichtman, Jonathan Davies

 

http://www.glassworks.co.uk/search_archive/jobs/sunsilk_monsters/sunsilk_big.mov

 

jedna z lepszych reklam szamponów i dobry przykład dobrej reklamy :)

Napisano

No ta reklama domestosa była fajnie wykonana :]...ale I Sunsilk...te potworki są mistrz

Ale wracając do tematu...nie możemy mówić tylko o stronie graficznej reklam ( bo co prawda osoby tutaj zebrane znają się co nie co na grafice i to co dla nas zieje tandeta dla innych jest zbawczym błyskiem techniki od telewizora)...ale chyba wszyscy reagują na to gdy w reklamie zapodają jakieś fajne kawałki muzyczne..wystarczy zerknąc na temat "Nie znasz tytułu utworu.." Wiele osób pyta się tam o muzyke z reklam.

Napisano
Ale wracając do tematu...nie możemy mówić tylko o stronie graficznej reklam ( bo co prawda osoby tutaj zebrane znają się co nie co na grafice i to co dla nas zieje tandeta dla innych jest zbawczym błyskiem techniki od telewizora)...

 

No więc ja w innej kwestii - i co mnie naprawdę doprowadza do szału, kiedy widzę jak rozżalona blond idiotka mówi, że jej (k...wa)proszek nie radzi sobie... I KŁAPIE JADACZKĄ INACZEJ NIŻ BRZMI PODŁOŻONY DIALOG, albo ten od Cillita, albo od Vanisza, ten w cfetrze, co się pojawia w lustrze z szamponem i inni (jego mać).

> Tu moje kłestion: mamy takich magików od reklamy, ale jakoś nikt nie stara się by korygować tego typu knoty?

 

i to mnie po prostu, normalnie, najbardziej wkurza. Nie nawidzę tego!

-----------

Napisano

2003-12-16_1071539433.gif

 

BRAND

Marka, która dzięki reklamie wyróżnia się i jest przez konsumentów postrzegana jako odmienna, mimo braku faktycznych cech odróżniających ją od konkurencji.

 

Wiekszość reklam produktów masowych ma z zasady ogłupiać. To że nam się coś nie podoba estetycznie lub etycznie nie ma znaczenia. Najważnieszje jest to że większość "szarej masy" załapała przekaz. Reklama to nie grafika, to sterowanie ludzmi. Grafika jest tu tylko narzędziem :)

Napisano

MareG: zauważ że ten od Cilita to nie jest Polska produkcja.

niestety tak samo jak jednemu podoba się reklama Żubra a innemu reklama Tesco, tak samo jeden specjalista od marketingu po wielomiesięcznych badaniach rynku i mentalności polskich gospodyń domowych, dochodzi do wniosku że właśnie taka "rozżalona blond idiotka" (hehe) będzie brzmiała najbardziej przekonywująco. owszem ja też bym chciał aby w takich reklamach blond idiotkę zastapiła laseczka z żalem mówiąca:

"to jest brudne, muszę to zdjąć i wyprać... ale chyba pochlapię się wodą więc zdejmę reszte ubrania i posmaruję się kisielem"

ale niestety nie można mieć wszystkiego :D

Napisano

wg speców od marketingu wszystko jedno czy reklama wzbudza pozytywne czy negatywne odczucia u konsumenta, ważne żeby były jak najmocniejsze, dlatego prawie wszystkie reklamy proszków, płynów itepe są ustawione tak żeby wkurzać, bo to jest o wiele łatwiejsze niż wzbudzić miłe uczucia w typowej gospodyni przy pomocy proszku do prania :-) to taki mój mały wkład w dywagacje.

Napisano

MareG, to pewnie taki chwyt :) Widzac taki rozjazd dubbingu domyslamy sie, ze oryginal reklamy jest zachodni i produkt jest zachodni, co w zderzeniu z nasza rzeczywistoscia gdzie nie potrafimy nawet podlozyc dobrze glosu - na zasadzie kontrastu - czyni produkt luksusowym, acz dostepnym za 5,99

Napisano

Mnie wnerwiła strasznie reklama Link4. Tego szczyla w dresach co smarkając i plując pyta się staruszka czy 'popilnować auto'. Wg mnie jest bezczelna i chamska. Dobrze, że od jakiegoś czasu nie widać jej w tv, bo mnie szlag trafiał jak to widziałem.

Napisano
wg speców od marketingu wszystko jedno czy reklama wzbudza pozytywne czy negatywne odczucia u konsumenta, ważne żeby były jak najmocniejsze

 

No tu nie mogę się z Tobą zgodzić, twórca reklamy zawsze ma na celu wywołaniu określonych odczuć i emocji u odbiorców z grupy docelowej (patrz pare postó wyżej). Po to właśnie jest taka dziedzina jak psychologia reklamy, na którą składają się setki technik jak to u klienta wywołać takie a nie inne uczucia. Twoja wypowiedź straszine generalizuje reklamy a tu trzeba spojrzeć na każdy produkt i na każdego odbiorcę indywidualnie. Jeżeli reklama wzbudza negatywne odczucia to tylko dlatego ze nie jest do Ciebie skierowana lub jest po prostu źle zrobiona.

 

Widzac taki rozjazd dubbingu domyslamy sie, ze oryginal reklamy jest zachodni i produkt jest zachodni, co w zderzeniu z nasza rzeczywistoscią gdzie nie potrafimy nawet podlozyc dobrze glosu - na zasadzie kontrastu - czyni produkt luksusowym, acz dostepnym za 5,99

 

A to jest bardzo możliwe, i możliwe jest nawet że te reklamy są kręcone u nas a i tak dubbingowane w studio (już kilka takich wyłapałem)

Napisano

Vorek: reklamy proszkow sa skierowane do gospodyn domowych czyli na przyklad mojej matki, ciotki czy kogo tam jeszcze i uwierz mi ze matka nie znosi reklam proszkow, ale lubi na przyklad popy z mumio. Grupa docelowa, grupa docelowa, ale mimo wszystko jezeli cos cie naprawde mocno wkurzy to to zapamietasz i o to w tym chodzi, podczas zakupow wezmiesz ta marke ktora najlepiej zapamietasz, negatywny kontekst dosyc szybko znika. Nie pamietam zrodla w ktorym wyczytalem to info, wiec nie moge go podac, a nie chce sie klocic, jednak bede przy tym obstawal :-)

Napisano

Sanki: różne źródła różnie podają, ja pamiętam to czego się nauczyłem na wykładach :) Co do tego że negatywny kontekst szybko znika to jest pare produktów ja których nie kupuję ze zwględu na tandetne reklamy ;) Ale napewno po częsci masz rację, są reklamy które mają na celu "uderzenie" w klienta, zaintrygowanie iowszem, takie reklamy odnoszą skutek.

 

uwierz mi ze matka nie znosi reklam proszkow, ale lubi na przyklad popy z mumio

 

Coż, ilu ludzi na świecie tyle upodobań, nie da się idealnie trafić w grupę celu choćby nie wiem co. Ja np. znam kilka osób którym teoretycznie (według badań) reklama z mumio powinna się podobać a oni jej nienawidzą.

 

Pozdrawiam

Napisano

Cóż..te najgorsze reklamy, najlepsze i i najbardzie ostre i wkurzające najbardziej zapadwają nam w pamięc...i to jest już jakiś sukces ich twórcy (ironia)

Napisano

jak na ironię to bardzo prawdziwa :) Z tym że często jest tak że to reklamy zapadają nam w pamięć a nie reklamowane produkty...a to już jest porażka ich twórców :)

Napisano
jak na ironię to bardzo prawdziwa :) Z tym że często jest tak że to reklamy zapadają nam w pamięć a nie reklamowane produkty...a to już jest porażka ich twórców :)

Też prawda:], Ale wiecie co mnie najbardziej wkurza....to że twórcy reklam są już tak nieraz beszczelni że wciskają najgorszy kit, kłamią prosto w oczy...a jeszcze bardziej mnie wkurza, że jakiś idiota zawsze się da nabrać (!!)

Weźmy np. reklamy Mango...przecierz to jest już chore to jak oni kit wciskają przechodzi wszelkie granice. Ostatnio for example pojawiła się jakaś reklama rajstop do odchudzania czy coś i są pokazane dwa zdjęcia, i tak na jednym stoi kobieta..zgarbiona...z wypiętym brzuchem, gruba, a na następnym zdjęciau stoi już prosto, wciągnięty brzuch i reklamuje jaka jest szczupła dzięki jakiemuś g**** sprzedawanym przez tych tandeciarzy!

Napisano

Nasze społeczeństwo jest głodne sensacji.Każda "pstrokacizna" jest

wchłaniana i pożądana.Jeśli ktokolwiek pisze że jakaś reklama mu się podobała mniej, bardziej bądź wcale to świadczy tylko o tym że zwrócił

na nią uwage i cel został osiągnięty:)

 

nie wierzcie TV, PRASIE i REKLAMIE !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności