err0r Napisano 16 Marzec 2006 Napisano 16 Marzec 2006 Czesc Robie animacje silnika V8, na potrzeby pokazowki przy obronie pracy ;). Aktualnie mam mniej wiecej zrobiony model, dobrane oswietlenie i materialy. Jednak chcialbym cos jeszcze pogrzebac i poprawic istotne sprawy. Jakie ? Nie wiem i dlatego pytam - ja juz stracilem troche samokrytycyzmu przy tej robotce. Prosze o kontruktywne rady :) Co do techniki, model 3d w maxie. Rendering w finalRender stage-1, czas renderingu ok. 1h w tej jakosci co jest. Sa 3 swiatla, dodatkowo HDRI. Podobny ale "biedny" model silnika znalazlem na 3d cafe, zalatwilem se ksiazke od Lancii z tym silnikiem i zrobilem go na nowo. Sporo pracy i kombinowania w to wlozylem. Szczegolnie animowanie i synchronizacja pracy silnika, jego komponentow, zajela wiecej niz nie jednemu mechanikowi w warsztacie ;) Chce jeszcze dopracowac to. W animacji wszystko dziala i buczy, beda przekroje 3D, ale generalnie chodzi o zrobienie wrazenia na komisji przy obronie pracy inz. z grafiki komp ;) Pozdr. Eric
Matchias Napisano 16 Marzec 2006 Napisano 16 Marzec 2006 Witam Sam chciałem kiedys cos takiego zrobić:) Powodzenia zycze Pozdrawiam
Owen Napisano 16 Marzec 2006 Napisano 16 Marzec 2006 witam nie znam sie na silnikach wiec nic nie podpowiem, ale wyglada slicznie i robi wrazenie, az nie moge doczekac sie animki:), pozdro.
KdeZoo Napisano 16 Marzec 2006 Napisano 16 Marzec 2006 Witam kolegę z branży :) (mój model V2 jest gdzieś w WIPie też) Ja co prawda tylko model zrobiłem w ramach nauki ePoly, ale z chęcią Ci pokibicuję w animacji. Pytanie mam co do tego paska z literami na ściance bocznej przy cylindrach - nie są w lustrzanym odbiciu? Jak je robiłeś, bumpem czy wymodelowałeś? Co do renderu sie nie wypowiem bo ja w vrayu renderuję w tej chwili i się nie znam. Na mój gust troche za duże ziarno wyszło. Pozdro, Kermit
err0r Napisano 16 Marzec 2006 Autor Napisano 16 Marzec 2006 Pytanie mam co do tego paska z literami na ściance bocznej przy cylindrach - nie są w lustrzanym odbiciu? Jak je robiłeś, bumpem czy wymodelowałeś? Nie są. Dziwnie to wygląda troche bo jest tam napisane V8 BMW820906-1005-X i ciezko się skapnąć, że pierwsze znaki to akurat V8. Jest to wymodelowane - w uproszczeniu wytłoczony spline. napis z obwodka z zaokraglonymi rogami. Na mój gust troche za duże ziarno wyszło. Troche meczylem ten material i taki mi sie spodobal jako ze robi lekko chropowaty ten metal. Wynika to tez z tego ze ustawilem jego Qual;ity na niska jakosc zebe renderowalo sie w rozsadnym czasie. Na plakat se wyrenderuje ladnie ;), a w animacji zostane juz chyba przy tym i jeszcze nizszej rozdzalce. Co do Twojego silnika - to dzieki za info o nim. Spodobał mi się pomysł z tymi czerwonymi elementami zamykającymi silnik. Chyba dorobie cos w tym stylu w tym silniku nad walkami rozrzadu :) Dzieki za odp. Pozdr. Eric
JohnZi Napisano 16 Marzec 2006 Napisano 16 Marzec 2006 ja juz chce zobaczyc jak to bedzie chodzilo, zasze podobaly mi sie ruchy tlokow:] zobaczymy jak u ciebie wyjdzie;]
err0r Napisano 16 Marzec 2006 Autor Napisano 16 Marzec 2006 ja juz chce zobaczyc jak to bedzie chodzilo, zasze podobaly mi sie ruchy tlokow:] zobaczymy jak u ciebie wyjdzie;] Ruchy tłokow jak i wiekszosci sa juz zanimowane i ruszaja sie jak prawdziwe tloki poniewaz dowiazane sa do walu korbowego z jednej strony, a z drugiej ruszaja sie po prostym odcinku w obrebie cylindrow - najwiekszy problem to czasochlonny rendering oraz selekcja co warto w niej pokazac - ma byc minuta animacji. Musze jeszcze zsynchronizowac tylko walki rozrzadu. Specjalnie dla Ciebie wrzucam preview z viewportu ruchu tlokow :D 6.7 mb divx 4. http://eric.vi.pl/test.avi Pozdr. Eric
JohnZi Napisano 16 Marzec 2006 Napisano 16 Marzec 2006 ehh ale czemu tak przycina mocno, w ogole strasznie wolno:/ no ale dzieki ze wrzuciles to specjalnie dla mnie :P:D
KdeZoo Napisano 16 Marzec 2006 Napisano 16 Marzec 2006 Co do Twojego silnika - to dzieki za info o nim. Spodobał mi się pomysł z tymi czerwonymi elementami zamykającymi silnik. Chyba dorobie cos w tym stylu w tym silniku nad walkami rozrzadu :) Mam nadzieję, ze nikt się nie przyczepi, bo mnie znawca tematu powiedział, że się będzie strasznie nagrzewać pokrywa głowicy i nie ma prawa być lakierowana proszkowo :) Jednak namiętnie oglądając OCC stwierdzam, ze oni parę silników zdrowo przelakierowali. Nie wiem czy to jakieś nowoczesne lakiery czy co, ale jednak kolory na silnikach były.
err0r Napisano 17 Marzec 2006 Autor Napisano 17 Marzec 2006 Mam nadzieję, ze nikt się nie przyczepi, bo mnie znawca tematu powiedział, że się będzie strasznie nagrzewać pokrywa głowicy i nie ma prawa być lakierowana proszkowo :) JAk odpale animacje to zobaczymy co sie bedzie dzialo z lakierem :D. A tak na serio to sie nie znam na lakierach wiec coz moge powiedziec, skoro u tunerow daja rade to chyba moze byc ;). Zrobilem update. Zrobilem te pokrywki u gory... nie moge zdecydowac sie na kolor. Ponizej daje przyklad kilku kolorow. Ktory sie Wam widzi ? :) Glosowac prosze ;) moze jakies sugestie . Thx Pozdr. Eric
KdeZoo Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 Ja tam wszystko bym na czerwono malował :) Ale tak serio, powiem niebieski bo CI powiedzą że zerżnąłeś od lamy :P
Udziar Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 Wg mmniew kolejnosci ktore najlepiej sie prezentuja: -czerwony -miedziany -seledynowy -fioletowy Powodzenia na obronie :-)
Owen Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 na moje czerwony albo seledynowy, a animka fajna ale w niektorych miejscach przycina, i myslalem ze te tloki beda szalec, troche za wolno.
Conrad Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 ja mysle ze niebieski, bo czerwony jest troche taki ku...ewski tutaj. Niebeiski jest lagodniejszy. Wiesz juz ile bedzie ci sie animacja renderowala?
SoAd Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 wedlug mnie wygrywa 1 a poza tym to bardzo podobaja mi sie materialy pzdr
rudylew Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 Pierwszy najlepszy co do tej animki to masz zamiar stworzyć tam efekt wybuchu w tłokach ? pozdrawiam
err0r Napisano 17 Marzec 2006 Autor Napisano 17 Marzec 2006 myslalem ze te tloki beda szalec, troche za wolno. Dobry kumpel ;) dal mi rade zeby puscic wszystko szybko wlasnie, i w jednym momencie dac fajny slow motion jak w matrixie ze zblizeniem na rozne aspekty silnika, a nastepnie znow puscic 4000 obrotow/min i tak zakonczyc animacje ;) Wiesz juz ile bedzie ci sie animacja renderowala? Jeszcze nie wiem, ale szacuje tak 50 klatek na 24h/komputer w 640x480 w zadowalajacej jakosci. Do tego zaprzegne pare komputerow i mam nadzieje ze na styk zdaze w 2 tygodnie. ;) masz zamiar stworzyć tam efekt wybuchu w tłokach ? Czesc. Raczej nie. Co prawda moznaby sie o to pokusic jednak nie mam juz zbyt wiele czasu na dodatkowa prace z tym - do konca marca musze zrobic rendering munuty animacji, i do tego napisac jeszcze duuuzooo stron teorii do pracy :) Pozdr. Eric
Matchias Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 Witam Zawory chyba w miejscu stoją:) ale jak to test to ok. A wybuchy i cały proces sprężanie mieszaniki itd, no fajnie byłoby to zobaczyć. Pozdrawiam i czekam na finał
chudy Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 nie no model naprawde robi ogromne wrażenie, widać ogrom włożonej pracy można widzieć co studiujesz, że masz taką fajną prace dyplomową?? :]
err0r Napisano 17 Marzec 2006 Autor Napisano 17 Marzec 2006 Wiesz juz ile bedzie ci sie animacja renderowala? Co do czasu renderingu mam nowe wiesci. Po optymalizacji ustawien fRendera - wylaczeniu GI ktore nic sensownego w tym przypadku nie wnosi, dostalem czas 10 min na klatke 640x480, wiec jestem juz spokojniejszy. Jakos wyrobie z renderingiem :) można widzieć co studiujesz, że masz taką fajną prace dyplomową?? :] Studiuje informatyke spec. grafika komputerowa :) na WSHE Lodz. Co prawda studiow nie polecam, bo jak sam nie przysiedzisz to za duzo mozesz nie wyniesc, ale przynajmniej dyplom robisz fajny. Temat sam wybralem, moglem wziasc inny, ale chcialem koniecznie temat wizualizacji 3d. W pracy daje jeszcze inne wizki zrobione przeze mnie. Pozdr. E.
Conrad Napisano 18 Marzec 2006 Napisano 18 Marzec 2006 "Co prawda studiow nie polecam, bo jak sam nie przysiedzisz to za duzo mozesz nie wyniesc," z tego co ogarnąłem, ogólnie na takich studiach trzeba się wiele samemu przyłożyć. Jak nie jakieś kółka to w domu albo w szkole po zajęciach. Spodziewałem się, że render będzie długi, ale ta praca tego wymaga. 10 minut na klatke piszesz..ostatnio renderowalem kilku kilkusekundowych animacji, myslalem ze men cholera wezmie, 10 sekund animacji 1,5 h.:/ przy ekonomicznych ustawieniach i rozdzialce 400x cos tam..wiem z gory przygotuj sie ;)
martin-flash Napisano 20 Marzec 2006 Napisano 20 Marzec 2006 Czesc Robie animacje silnika V8, na potrzeby pokazowki przy obronie pracy ;). Aktualnie mam mniej wiecej zrobiony model, dobrane oswietlenie i materialy. Jednak chcialbym cos jeszcze pogrzebac i poprawic istotne sprawy. Jakie ? Nie wiem i dlatego pytam - ja juz stracilem troche samokrytycyzmu przy tej robotce. Prosze o kontruktywne rady :) Pozdr. Eric Witam! Pierwszy raz widze takie prowadzenie pasków rozrzadu w BMW. Brak kół napinajacych, przy takiej konstrukcji paski by sie porozrywały (za duze odleglosci od kół zebatych) Przegladnij Auto Data CD i zobzcz układ rozrzadów. Modelowanie jest super. Czekamy na animacje....
WIERZBA Napisano 20 Marzec 2006 Napisano 20 Marzec 2006 Fajne , sporo roboty z tą animka , ale czekam niecierpliwie.
Por@szek Napisano 28 Marzec 2006 Napisano 28 Marzec 2006 Yo mega Mastah :] Kope lat ;) Widze ze jednak sie zdecydowales na silnik ;) Narazie spox (nie czytalem wyzej za duzo tego, Cypr rozleniwia:P ) na kiedy musisz skonczyc? Aha o komisje sie nie martw, pewnie i tak juz teraz by ci 6 wpisali znajac nasza komusje, hahaha. Pozdrow ekipe ode mnie ;) Wpadne do Ciebie jak bede in da house. 3dsie m8 Edit -> ja na dyplom robie environment pod next geny :D Bedzie jazda HAHA
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się