tomik8on69 Napisano 8 Październik 2011 Napisano 8 Październik 2011 smutno się zrobiło , dawno nikt nie postował . wrzucam scenę z którą jeszcze nie mogę sobie poradzić. moim celem jest ustawienie takiego światła które wydobędzie 100% z tej bardzo prostej sceny. tego ludka wrzuciłem tak sobie - nie przemyślane kompozycyjnie. click to enlarge :)
zdeno Napisano 12 Październik 2011 Napisano 12 Październik 2011 podoba mi się to. fajne światełko fajne materiały, jakieś tam detale można by jeszcze macać, ale szkoda czasu (np. więcej zaokrąglić krawędzie w taboreciku, kwiatki trochę ożywić) ale jest lux
Spyra Napisano 14 Październik 2011 Napisano 14 Październik 2011 No, no Tomik poczułem Maxwella, a już traciłem wiarę.. te kinkiety lekko wzmocnij i delikatnie doświetlaj całość. To lustro..dof ci się zaplątał. Maxwell to subtelności i mordęga w detalu, ale kurde jesteś na dobrej drodze.
tomik8on69 Napisano 14 Październik 2011 Napisano 14 Październik 2011 No, no Tomik poczułem Maxwella, a już traciłem wiarę.. te kinkiety lekko wzmocnij i delikatnie doświetlaj całość. To lustro..dof ci się zaplątał. Maxwell to subtelności i mordęga w detalu, ale kurde jesteś na dobrej drodze. dof jest dobry , to lustro specjalnie jest rozmazane ( rough = 3 ) żeby nie było widać gołych ścian.
Spyra Napisano 14 Październik 2011 Napisano 14 Październik 2011 Nie możesz tak robić.. odbij gołą babę w lekkiej oddali i subtelnym dof… obok mogę być ja albo zdeno ze względu na zasługi..
tomik8on69 Napisano 14 Październik 2011 Napisano 14 Październik 2011 goła baba to świetny pomysł . dzięki spyra :) ostatnia wersja oświetleniowo zbliża się powoli do oryginału . a oto i on :
Spyra Napisano 14 Październik 2011 Napisano 14 Październik 2011 Goła baba w post-produkcji może się pojawić i daj światło z drugiej strony, by te klameczki w szafce po prawej ożyły.. silniejsze kinkiety, baba i subtelniejsze doświetlenie ale z obu stron.
Gość Chrupek3D Napisano 15 Październik 2011 Napisano 15 Październik 2011 super renderek... poszukaj gołej baby na duravicie, podobają mi sie ich miękkie obrazki: http://www.duravit.pl/produkty/widok-og_lny-useo6malnx.html
zdeno Napisano 16 Październik 2011 Napisano 16 Październik 2011 kachli namodelował ? zaiste szatan go opętał, ale jeszcze większy szacun za skill i chęć. Nawet Spyra wychynął z nory aby komentarz nastukać niechibnie wojna będzie. kupujcie złoto.
bolitic Napisano 17 Październik 2011 Napisano 17 Październik 2011 tomik8on69: bardzo fajny ostatni render. Jedyne co mi nie pasi to ten stoliczek - jego materiał: według mnie powinien mieć całkowicie biały 90'stopni odbicia. Bo teraz odstaję od sceny :] pytanko: jak osiągnąłeś taką ostrość? Moje rendery są zawsze rozmyte mimo dobrej skali i target point kamery :/ A i jeszcze jedno - jestem prawie pewien, że renderowało się to wieki:] Ile się renderowało?
tomik8on69 Napisano 17 Październik 2011 Napisano 17 Październik 2011 jakie wieki ? na i7 2600k ostatni obrazek leciał 8h56m32s SL 15.76 8.17 pkt w Cinebench R11.5. nic nie odstaje od sceny - patrz oryginał ostrość ? - ustaw sobie F number na 15 i zobacz czy nadal jest rozmazane
tomik8on69 Napisano 22 Październik 2011 Napisano 22 Październik 2011 A teraz uwaga Pytanie za sto punktów . czy zauważyliście jakiś sposób na imitacje exit portals ( fryrender , Indigo ) w maxwellu ? Jakieś sztuczki do oświetlenie dużego pomieszczenia z małym otworem ? Próbowałem umieszczać emitery tuż przed oknem w pomieszczeniu , daje lepsze światło - efekt ale rendering trwa 3x dłużej więc pomysł odpada . Jakieś pomysły ?
tomik8on69 Napisano 22 Październik 2011 Napisano 22 Październik 2011 acha jeszcze jedno, ta scena renderowała się 70 godzin - wymaga poprawek jak widać , nie chce ich robić więcej w takim czasie. :(
Spyra Napisano 22 Październik 2011 Napisano 22 Październik 2011 70h.. nie rób antyreklamy. Ogólnie dziwaczne wnętrze.. czegoś tu brakuje.. może trumny i Drakuli, albo jakiegoś innego odstępcy, któremu ojciec wiązał ręce do modlitwy drutem kolczastym..
Lucek Napisano 22 Październik 2011 Napisano 22 Październik 2011 Spyra co brałeś:D? Ogólnie tego typu lofty w byłych kościołach są uważane za bardzo drogie i modne. 70h to jest jakieś horrendum. ten czas wynika z tak sałebgo sprzętu czy z takiego renderera?
tomik8on69 Napisano 22 Październik 2011 Napisano 22 Październik 2011 (edytowane) takiego renderera który nie radzi sobie z tego typu oświetleniem. Tutaj na 2 pierwszych widać efekt przed i po adaptacji. Generalnie jest ciemno i to jest duży problem dla Unbiased. Linki: http://www.frankhanswijk.nl/archive/architecture_a_design/zecc_woonkerk_xl_utrecht http://www.zecc.nl/Projecten/Herbestemming_wonen_werken/project/23/Converted_church_into_a_residence_Utrecht,_the_Netherlands?projectnav= http://www.woonkerkxl.nl/ Edytowane 22 Październik 2011 przez tomik8on69
tomik8on69 Napisano 22 Październik 2011 Napisano 22 Październik 2011 (edytowane) czekajcie pomyliłem się , było dłużej :) materiały są złe ale robiłem je na ślepo bo nie mogłem wyeksportować sceny ( ciągły crash ) dopiero po zakupie nowego sprzętu z ciekawości włączyłem żeby zobaczyć co wyjdzie z tego. teraz muszę ustawić dobre światło pod testy shaderów żeby się nie męczyć długo. Moim celem jest wskaźnik benchmark na poziomie 200- 300 bez materiałów i to się udaje ale tylko z oświetleniem typu dome sky light które jest za ciemne i nie oddaje dobrze charakteru pomieszczenia. Przydałby się jakiś trick :) Edytowane 22 Październik 2011 przez tomik8on69
Spyra Napisano 24 Październik 2011 Napisano 24 Październik 2011 @Lucek Być może to trend i moda, ale to już dawno było u bolszewików, według mnie to szczyty bezguścia, chociaż nie wątpię w brak klienteli. @ tomik8on69 Triki są ci jak najbardziej potrzebne, bo jak będziesz szukał efektu w takich sekwencjach czasowych, to od razu zmień nick na Matuzalem.
olaf Napisano 24 Październik 2011 Napisano 24 Październik 2011 test normalki. Na pewno lepiej będziecie wiedzieć co i jak do poprawy. To worek wypełniony granulkami. Troche za ostro z prawej chyba. pytanie czy 30sekund na scene to ok czas, czy powinno być szybciej (1600x900rodziałka)
Spyra Napisano 24 Październik 2011 Napisano 24 Październik 2011 Na żarty Ci się zebrało.. jak tu się ktoś ma sensownie ustosunkować do 30sek.. ludzie tu całe dnie i noce rederują, by się z szumu wydobyć, a Ty 30sek i pytanie czy to dobry czas.. he he super tekst.. troszkę za małe obrazki żeby coś powiedzieć.. walnij rozdziałki jak należy i wycineczki pokaż.
olaf Napisano 24 Październik 2011 Napisano 24 Październik 2011 (edytowane) w sumie racja. Chodziło mi o wersje na niskich ustawieniach, bo nie wiem jak to się przekłada na wyższe rozdziałki i czy lepiej podbić ustawienia i dłuzej czekać, bo zobaczę coś istotnego czy na takiej jakości styka. BTW. Jakby mi się coś renderowało tak długo to bym mógł zamykać biznes ;) to poniżej wycinek w aktualnej rozdziałce i 26s. na scenę. Tekstury w rozdz. 4200x3500 (poza tilującym się fragmenstem siatki) zbliżenie. madnes. 1m40s, http://www.dontfuckmydog.com/ita2/normalMap3.jpg Edytowane 24 Październik 2011 przez olaf
pressenter Napisano 24 Październik 2011 Napisano 24 Październik 2011 26s w maxwellu i taki efekt? Na czym Ty to liczysz?
Spyra Napisano 24 Październik 2011 Napisano 24 Październik 2011 W Maxwellu zawsze idź w wysokie rodziałki, a potem w zależności od potrzeb zrzuć obraz na mniejszy. Szum może być stosunkowo duży na wysokich rozdzielczościach ale po zrzuceniu zniknie. Chodzi o jeszcze lepsze wrażenie fotorealizmu. Zawsze wykorzystuj multilight.. dopiero wchodzisz w Maxwella ?
bolitic Napisano 24 Październik 2011 Napisano 24 Październik 2011 No bardzo fajny efekt. Dodam że gdy się nie używa emiterów, ale sam environament light jak hdri czy sun and sky, renderuje się w maxwellu bardzo szybko. Zakładam że ola-f ma takie oświetlenie + dobry sprzęt:)
olaf Napisano 24 Październik 2011 Napisano 24 Październik 2011 ejj sorry pomyliłem wątki. myślałem ze jest jeden z testowymi renderami, a nie uzywam wyboru katerogii, tylko szukam ostatnio odświeżonych :D to internal blendera. sorka za zamieszanie, ale uwagi krytyczne się przydały mimo wszystko.
Spyra Napisano 24 Październik 2011 Napisano 24 Październik 2011 No właśnie, pomijając kosmiczny czas, to ten cień rzucany przez worek był jakby nie z tego silnika…
tomik8on69 Napisano 25 Październik 2011 Napisano 25 Październik 2011 hmm a już miło mi się zrobiło :) taki czas na maxwella jest możliwy : 1.) scena to studio light 2.) prosty materiał 3.) niska rozdzielczość ( załączonych obrazków ) na mnie nie patrzcie bo to zupełnie inne warunki oświetleniowe. Duża przestrzeń z małymi oknami - to bardzo trudna scena i bez fake light w sensownym czasie się nie da. @ola-f przyznaj się , chciałeś i tu się pochwalić :) jest czym , worek jest w porządku.
Spyra Napisano 25 Październik 2011 Napisano 25 Październik 2011 4.Zrzutka z Fire 5.Mocarny sprzęt 6.Podpięcie do farmy 7.Pominięcie lamentów Zdena
tomik8on69 Napisano 25 Październik 2011 Napisano 25 Październik 2011 4.Zrzutka z Fire 5.Mocarny sprzęt 6.Podpięcie do farmy 7.Pominięcie lamentów Zdena Maxwell z multilight 340 000 polys 1m59s 13.27 SL 1m48s 12SL aczkolwiek można i tak : NOX multilight 24 h
zdeno Napisano 25 Październik 2011 Napisano 25 Październik 2011 Wy tu gadu gadu a patrzcie jakie pióra będzie można renderować w nowym maxwellu 1
Spyra Napisano 25 Październik 2011 Napisano 25 Październik 2011 W jakim nowym Maxwellu ????.. zanim doznam orgazmu muszę przynajmniej wiedzieć gdzie i z kim.. nigdy nie zamieszczaj takich obrazków bez ostrzeżenia.. bo oszaleję….
zdeno Napisano 26 Październik 2011 Napisano 26 Październik 2011 a na forum maxwella kilku userów wycisnęło z beta testerów małe ploteczki na temat tego co szykuje się w nowym update'cie ;) pokazali kilka futer renderowanych z maxwellowym hair&fur no i się teraz wszyscy jarają. tak też czekamy tym bardziej niecierpliwie.
bolitic Napisano 26 Październik 2011 Napisano 26 Październik 2011 No zdeno - to żeś narobił smaka ;P Jeszcze żeby sss + refrakcja nie liczyła się wieki to można niezłe rendery główek będzie robić, bo na razie to się po prostu nie da - nie ma możliwości testować materiałów :[
Piotr7979 Napisano 26 Październik 2011 Napisano 26 Październik 2011 Wiadomo coś na temat czy zamierzają puścić 2,.... czy może spotkamy to w wersji 3,... ?
Spyra Napisano 26 Październik 2011 Napisano 26 Październik 2011 Maxwell to nie wariacje na 4-rdzenie, więc pojawiają się nowe piękne możliwości, ale nie ma co liczyć na cuda.. trzeba zapakować parę groszy w sprzęt i wtedy podejmować adekwatne wyzwania… toczyłem tu fundamentalny spór o sensowność takiej strategii i według tezy Zdena, to zbyt ambitne bydlę powinno już dawno zdechnąć, ale ciągle żyje….
bolitic Napisano 26 Październik 2011 Napisano 26 Październik 2011 ... ciągle żyje i IMHO będzie kiedyś standardem - jak już sprzęt taki będzie dostępny dla przeciętnego zjadacza chleba. Jeśli nie maxwell to inny unbiased. To jest logiczne - tak jak kiedyś grach fake'owało się 3D, a potem sprzęt pozwolił nawet na RT GI (Crysis 2), tak samo renderery na początku są fake'owe, a potem ... unbiased ;] Tylko czekać na gry renderowane RT w unbiased :D
Spyra Napisano 3 Listopad 2011 Napisano 3 Listopad 2011 Grunt to nowe pióra, będzie można wyniuansować realistyczną babę nie wchodząc w tkaninę… tylko wyobraźnia plus Maxwell oraz ewentualne inspiracje.. mniej kreatywni mogą zrobić świńską sierść. Zdeno na pewno przystąpił do pracy...
tomik8on69 Napisano 3 Listopad 2011 Napisano 3 Listopad 2011 test. 9h45m04s 24.39 SL - smaller test. 15h13m05s 20.78 SL - bigger
Spyra Napisano 3 Listopad 2011 Napisano 3 Listopad 2011 Mój design i główny aspekt poszukiwań..chromy.
bolitic Napisano 4 Listopad 2011 Napisano 4 Listopad 2011 tomik8on69: wow, nie sądziłem, że można taki SL osiągnąć - mój rekord to chyba 15 ;) Spyra: chrom jak to chrom - refleksyjny ;) szczerze nie wiem co tu poszukiwać. Ale rendery ładne - takie ostre i bez szumu. Ile się liczyło?
Spyra Napisano 4 Listopad 2011 Napisano 4 Listopad 2011 Główną przyczyną porzucania prze zemnie kolejnych silników był plastik zamiast metalu, nie przypadkiem dla V2 pewne rzeczy co do metali zostały poprawione również chrom chociaż to niby tylko lustro, a wcześniej Maxwell i tak był najlepszy w tym temacie. Wszystko jest kwestią wymagań i faktu czy kończymy 800x600 czy też idziemy w konkretne rozdziałki, drukujemy itd. Liczyło się po parę godzin, to studio więc nie nastręcza specjalnych problemów.
tomik8on69 Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 niewiem Spyra jak chciałbyś na tym ćwiczyć ... Mam nadzieję że chodzi tylko o chrom :) 2 i 4 obrazek dobre materiał ryflowanej części robiony był przez bump czy został wymodelowany ?
Spyra Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 Bump.. jesteś ekspertem od treningu siłowego ?
zdeno Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 jeszcze jedne fajne włosy z forum maxwellowego. Spyra - ja już dałem sobie spokój z maxwellem i ogólnie z wizualizacjami, nie ma czasu na pierdoły i trzeba robić normalne czarno-białe projekty. Za dużo mi to czasu zabierało no i jeszcze te moje problemy z kolorami, szkoda krwi i potu. Dlatego nie reagowałem na Twoje delikatne prztyczki. W wolnych chwilach wpadnę do forum coś poczytać przy kanapce, ale maxwella 2.6 nawet nie ściągnąłem. Niech młodzi teraz walczą. Ktoś tam wyżej mądrze napisał, że unbiasedy są przyszłością, bo ich ograniczeniem jest TYLKO SPRZĘT a nie algorytmy.
tomik8on69 Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 Bump.. jesteś ekspertem od treningu siłowego ? nie trzeba być ekspertem aczkolwiek dużo ćwiczę ... popatrz na budowe sprzętu Olimpic , Kelton , Marbo. w sumie nie potrzebny offtopic z mojej strony bo chodziło o shadery ale co tam :)
Lucek Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 Co prawda takiego sprzętu nigdy nie widziałem ale kilka ćwiczeń dałoby się wykonać. Zrób lepiej porządną suwnicę smitha:D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się