Skocz do zawartości

Model 3D: Maszyny przemysłowe, industrial modeling WIND FARM - update 25/03/2008


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

AnyMan :

referka silnika w załączniku, malutka niestety, mi udało się zdobyć w postaci plakatu A3 od producenta.

szukając innych wpisz ABB motor w google

pozdro

  • Odpowiedzi 115
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

dekanter narazie zakończony

teraz siostra dekantera wirówka odśrodkowa (centrifuge) zasada i efekt działania podobny tylko że pracuje w pionie.

referka :

ed2cc6d4859601c7m.jpg

 

i początek modelu (około 3h) najwięcej zajęło poprawianie siatki i spawy

 

eaf57a3638d262e0m.jpg

Napisano

a mnie ciekawi jak modelujesz te spawy? podzielisz się wiedzą ??

Czy z obiektu ciągniesz czy nowy tworzysz? takie proste pyt.

:) pozdro

Napisano

spawy powiadasz ?

Mniejsze cylindry po bokach są doklejone booleanem do głowmego korpusu, całość konwertowana z powrotem do poly i tu zaraz po konwersji wchodze do sub-objects, wybieram edges i automatycznie zaznacza mi sie krawędź spawania, trochę chamferka tylko delikatnie bo płaszczyzny sie nachodzą i reczne przesuwanie około 20 wierzchołków z zarzuconym ograniczeniem przesuwania (constrain-face) i to wszytko

Napisano

ale mój wątek nudny co ? widzę po zainteresowaniu, ale gdyby maszyny które modeluje nie ustniały to by nie było tyle słodyczy, piwa, pepsi, wina i mnóstwa innych smakołyków, mało ciekawe ale pożyteczne stworzenia.

po wyświetlenu nad obrazkiem jest ikonka "rozmiar oryginalny" kliknij - większa rozdziałka

 

af0ce7507065990am.jpg

Napisano

nie byloby pepsi, piwa, slodyczy? no trzeba było od razu tak mowic ;D

w sumie juz nawet nie ma czego komentować, modeling za kazdym razem idealny, shadery ładnie prezentują się w takiej studyjnej scenerii.

ile tris ma srednio jedna taka maszynka?

Napisano

ta wirówka ma 80.000 polys, planuje jeszcze drugie tyle.

dekanter miał lekko ponad 200.000 poly

jak zrobię całą halę to będa lżejsze, tam jest mnóstwo to zaoszczędzenia, silnik w dekanterze ma 80.000 poly ale przy dalszych ujeciach schodzę do 6000 itd.

Po kupnie Ramu troche się rozbestwiłem (lol)

Napisano

Mały update, potrzebowałem do prezentacji innej maszyny tzw. rozdrabniacza (jego pierwsza wersja przewinęła sie kiedyś przez forum).

 

 

 

53158832fe1f2349m.jpg

 

 

 

4fe1c396162553ccm.jpg

 

-edit -

wkradł się mały bug z drugim renderze - nie podlega ocenie

Napisano

Jakie to łaaaadne:) Też mam świra na punkcie różnych maszyn. Zbieram koła zębate - mam ich maaaasę i są strasznie ciężkie, nie wiem co mam z nimi zrobić:) W sumie nie wiem czemu jeszcze nie wymodelowałem żadnej maszyny...

Pytanko: Czy ta maszyna to nie jest aby pompa firmy ABB, która pracuje jako slinik? Jestem pewien, że taką samą widziałem w mojej pracy:D

Napisano

Jak zrobiłeś shadery metalu?

 

Zarzucisz w pliku?:)

 

Aha i jeżeli chodzi kołnierze(te ze śrubami:P:P) to chyba dwie górne otwory powinny być równoległe do

podłoża...

 

Robisz to w 3ds max? UG? Pytanie brzmi: jak zrobiłeś śrubę? Też potrzebuje do mieszadła otwartego:P

Napisano

Cruzh3r - kołnierze są równoległe, może to wina perspektywy

 

Śruba (myślę że chodzi o tą wielką od dekantera) powstała tak (pisze z pamięci, jak nie bedzie dzialac to sprobuje jeszcze raz). Utworzyłem spring z dynamic object o drucie z 3 sciankami bocznymi (czy o profilu trojkąta jak kto woli), ilość skrętów i długośc musi być już finalnie dobrana zależnie od potrzeb.Konwersja do poly. Zaznaczam jedną spiralną krawędź na całej długości (czasami "loop" działa i pomaga), i przyciskam tajemniczy przycisk w zakładce "edit edges" - "create shape from selection". Krawędź staje się samodzielnym obiektem. Ten obiekt posłużył jako path do modyfikatora Path Deform. Obiektem do powyzszego jest kilkadziesiąt złączonych krawędziami boxów lub jeden (nie jestem pewien) z dostatecznie dużą ilością segmentów.

 

Jak coś nie jasne, pisz, będę prostował

 

Materiał to zwykły vray szary z lekkim reflect

Napisano

no wypasik, lubie takie szczegoliki, to sie ceni;] teraz tylko texturki i gites bedzie. To niebo co masz to hdri czy tylko bitmapa? bo juz ktorys raz widze podobne niego u kogos, daje to fajny efekt;] Jak to hdri to mozesz dac namiary;]

Napisano

to jest standard z maxwella jak ustawisz niebo w ustawieniach renderera, takze jak masz maxwella w zakladce environment zaznacz physical sky i use sunlight i to wszystko

Napisano

Dzięki pikSar

 

Jak robie już sobie Path Deform to wyskakuje mi: "Illegal Path"...

 

Śrube zrobiłem z tego springa, tyle że po prostu jedną krawędź zeskalowałem do lini prostej względem osi śruby, a w środek dałem cylinder

Napisano

Piksar -musisz koniecznie udac sie z tym snem do wrózki .niech ci powie co to znaczy:)

ps.A sen był oteksturowany w vreyowym swiecie?:)

Napisano
kratki to model, czy załatwiłeś to mapką opacity?

 

na tym etapie model, docelowo (jak wyjdzie za dużo poly) to zrobię jak piszesz

ale to dopiero jak dobije do 4mln poly

Napisano

dawno tu nie byłem

dłubie model młyna pszenicy, docelowo ma być animacja jak się buduje. termin bardzo wąski, odbiorca nie zna sie na 3D, jest szansa że polegnę niedługo;

dzisiaj zacząłem i dłubię w przerwach kafelkowania kuchni

 

f01.jpg

 

f02.jpg

 

f03.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności