Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, moja ostatnia praca nie najlepiej wyszła, więc teraz biorę się za coś łatwiejszego.

Narazie tyle zrobiłem:

pokojnoclewo18jg.jpg

 

Jeszcze muszę popracować nad telewizorem i teksturkami.

 

PS zna ktoś stronki z teksturami dywanów??

 

Soft: 3dsmax 7

Renderer: Mental Ray

  • Odpowiedzi 112
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Trzymaj http://www.accustudio.com/exchange/textures/directory.php

I od razu mów czym renderujesz, bo jesli Scan Linem to myśle ze nie warto. O wiele lepiej zainwestowac w VRyja bo i ciekawsze efekty jest łatwiej uzyskac i o wiele wiecej materiałów szkoleniowych jest do niego.

Peace.

 

Edit: Sorry nie przeczytałem tego na dole...fakt zgadzam się z tym Panem pode mną, na początku dobre modele, potem nauka Mentala

Napisano

praktycznei wsyzstkie materialy leza (drewno jeszce ujdie w tlumie), mapowanie fatalne szczegolnie podlogi, brakuje szczegolow(listwy, przyciski w tv),, oswietlenie za mocne, wszedzie brakuje bumpa i model telewizora okrowpny (malo chamferów) radze ci sie zapoznac z podstawami mental ray'a.

Napisano

UPDATE

 

pokojnoclewo21yt.jpg

 

Żaluzji nie renderowałem bo za długo z tym schodzi :)

Zmieniłem dywan, od nowa zrobiłem telewizor (materiał ekranu zmienię bo mi niepasuje)

 

Powiedzcie co w tej scenie jest źle.

 

PS powiedzcie też jak w materiale raytrace uzyskać rozmazane odbicia

PS2 dlaczego grzejnik ubarwił się od ścian??

Napisano

UPDATE

 

pokojnoclewo35ae.jpg

 

I mam kilka pytań:

- jak dobrze ustawić mapowanie drewna?? (bawię się UVW Map'em i nic) :(

- dlaczego grzejnik cały czas ma dziwne kolory (mat. grzejnika to: standard, difusse: biały, i typ Metal, odbicia ustawione na 20)??

- jak w materiale raytrace uzyskać rozmyte refleksy??

Napisano

witaj party

rozmyte odbicia to tak bez wiekszego wgłebiania sie w to uzyskasz za pomocą Właściwości Glossiness.

co do grzejnika pewnie masz żółty kolor światła, a dodatkowo zbyt mocno odbija otoczenie,

Pozatym poczytaj o Mentalu kapke. np TU

A jeszcze to wiranka wyglada jak by była z folii.

aha, i nie staraj sie modelingu zastąpywać MeshSmooth'em, widać to za grzejnikach.

Powodzenia

Napisano

Będą 4 rendery.

Ten teraz to lewa strona pokoju w nocy (będzie jeszcze wersja dzienna i prawa strona pokoju).

BizU - to jest żaluzja (właśnie niewiem jak zrobić dla niej dobry materiał, może SSS??).

Hkropinski, a mógłbyś powiedzieć gdzie niepotrzebnie dałem ms'a?? Będę bardzo wdzięczny.

Napisano

najpeierw zajmij się modelingiem, ewentualnie jednocześnie mapowaniem. Później zabierz się za shadery i oświetlenie, bo oglądając te renderery i tak będziesz musiał to zrobić od nowa (tzn. materiały i światło) :)

Napisano

UPDATE

 

pokojnoclewo44mc.jpg

 

Poprawiłem materiał grzejnika, zrobiłem zegar i dezodorant.

Żaluzji nie wyrenderowałem bo rendering z 20min zwiększył by mi się do 40min.

Poprawiłem też mapowanie.

 

Mówcie co jest źle (i od razu jak to poprawić :))

Napisano

To się renderowało 20 min.?

Widzę, że korzystasz z maentala, a nawet nie włączyłeś funkcji, które odróżniają go od zwykłago scanline'a.

 

Włącz GI i FG i wtedy zobacz efekt.

Napisano

ale trzeba chyba sprawdzic ustawienia gi i fg... jesli chcesz dopiero to stosowac na finalnym to albo bedziesz dopiero wtedy sie wkur** na czasy renderu albo wyjdzie z tego ... słaba wizka.. narazie to wyglada jak scan line...

Napisano

Popraw grzejnik, bo wygląda jak plastik poddany działaniu zbyt wysokiej temperaturze ;]

Pokaż też cały pokój, bo chyba nie tworzysz tylko jednego kąta?

Napisano

to jakiego ty masz kompa, ze na taką wersje czekasz 20 minut?!?!?! ja robie na srednim sprzecie robie przyzwoite renderki z GI w 5 minut, a z shaderam, AA itd w 15.

jak juz tak zalezy ci na czasie to wyłacz wygladzanie krawedzi.

Napisano

skiki - ok, więc zacznę już się bawić GI i FG

mintrill - grzejnik poprawię

mkk3a - kompa mam słabego :)

georgas - to samo co do mintrilla :)

 

A o telewizorze nic nie mówicie, czyli podoba wam się??

Bo mi nie zabardzo i chyba zrobię go od nowa.

Napisano

Heh, mało rozmowni jesteście czyli tv się wam podoba??

 

Mam mały problem - przerobiłem tutka z forum3d o mentalu i poustawiałem parametry, mniej więcej tak jak było w tutku i gdy obliczenie photonów = 100.0% to pojawia się taki błąd:

Mental ray has encountered a fatal error and the application will now shutdown.

The error is: MEM 0.2 fatal 031005: cannot free memory.

Co to znaczy i co zrobić??

 

Na wszelki wypadek daje ustawienia światła, GI i FG

 

ustawienia6dx.png

 

Błagam, pomocy!

Napisano

UPDATE

 

pokojnoclewo57ky.jpg

 

I mam pytanko, dlaczego mental w zaznaczonych na czerwono miejscach zrobił mi takie dziwne plamy?? (i co zrobić, żeby tego nie było??)

 

pokojnoclewo5bledy5fc.jpg

 

Jeszcze do poprawienia zostało: żaluzje, wiatrak, dezodorant i zegar.

 

I jeszcze jedno pytanko - jak zniwelować efekt color bleedingu??

Napisano

Dlaczego jesteście jacyś "małomówni"??

Błagam, powiedzcie jak zniwelować efekt color bleedingu i jak zniwelować te "plamy" które są zaznaczone post wyżej!

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi i przepraszam za nabijanie wątku w górę.

Napisano

UPDATE

 

pokojnoclewo65kw.jpg

 

Mam pytanie - jak usunąć te "plamy" zaznaczone na czerwono i dlaczego na szkiełku od zegara (zaznaczone na zielono) pojawiły się czarne plamy (mat. tego szkiełka to materiał raytrace z transperancy ustawionym na biało), i co zrobić??

 

pokojnoclewo6bledy1bm.jpg

 

Powiedzcie też czy oprócz tych "plam" jest coś źle.

Napisano

szyba w szafce mnie nie przekonuje, zawiasy na niej i uchwyt powinny byc metalowe.

zolte sciany wygladaja jakby byly wynikiem zoltego swiatla, jesli tak to zmien je na biale.

czerne plamy robia ci sie od niskiego samplowania ale nie wiem gdzie to zmienic w mental'u :/

 

pozatym calkiem spoko...

 

...i wylacz telewizor ;)

Napisano

Ok, szybę w szafce poprawię, zawiasy i uchwyty takie mam i nic na to nie poradzę :) tv nie wyłączę bo teraz jest tak... kolorowo :)

Ściany mają być żółte bo takie są :)

Jeszcze tylko zrobię DVD,pobawię się ustawieniami rendera, zrobię render 1024x768 i już będzie zrobione 25% tego co chcę zrobić w tym WIP'ie.

Napisano

UPDATE

 

pokojnoclewo78bh.jpg

 

Zwiększyłem ilość samplesów i plamy na zegarze już zniknęły.

Te plamy na plastiku (okna) usunę (zwiększę radiusy)

 

Dlaczego tu jest tak mało komentów?? Czyżbym miał wszystko dobrze?? :)

Macie mnie krytykować! :D

 

PS jednak prawej strony pokoju nie zrobię :(

Będzie tylko lewa strona, ale z 2 wersjami oświetlenia.

 

PS2 materiał DVD sknociłem, poprawię go.

Napisano

Ja tam nie jestem mentalowiec ale ludzie lepsze rzeczy tym renderują ;)

 

1) Mógłbyś dodać jakieś tło za oknem bo za ciemno tam jest.

2) Na Mentalu się nie znam więc w kwestii renderingu dużo nie powiem, ale to wygląda 'prawie' jak scanline i 20 minut rendering chyba za dużo jak na takie coś...

3) Takie pytanko mam: mianowicie po co tam stoi ten wiatrak, nie dośc że koło grzejnika to jeszcze na podłodze? Ma wypełnić pustą przestrzeń ?

4) Jakoś mi nie pasuje taki niebieski kolor wykończenia tej szafki do drewna ale może tak masz to nie wiem...

5) Może jakaś zieleninka na parapecie i więcej przedmotów na półkach.

 

Pokaż więcej tego pomieszczenie bo to nie jest za ciekawe ;)

 

i najważniejsze: KEEP WORKING!

 

Pozdrawiam

Darmo

Napisano

mileS - ale powiedz dlaczego jest nierealistyczne.

darmo -

1) to jest wersja nocna i ma być tak ciemno za oknem (zrobię też wersję dzienną i wtedy okno będzie przezroczyste)

2) dlaczego wygląda "prawie" jak scanline?? Co jest aż tak nierealistyczne?? (cienie poprawię)

3) U mnie w pokoju w tym wlasnie miejscu stoi wiatrak i dokladnie tych samych wymiarów

4) Taką mam szafkę i już

5) Zieleninki niestety nie zrobię, ale na półkach postaram się coś jeszcze dodać

 

6) Robię tylko ten jeden kąt, a nie cały pokój (więc nie ma co pokazywać :))

Napisano
to jest wersja nocna i ma być tak ciemno za oknem (zrobię też wersję dzienną i wtedy okno będzie przezroczyste)

To ja nie rozumiem. W warunkach normalnych w nocy okno niby nie jest przezroczyste? Zawsze coś przez nie widać, no chyba że mieszkasz na jakiejś wiosce gdzie nie ma żadnych świateł ale nawet wtedy jakieś gwiazdy by było na niebie widać ;)

 

Pozdrawiam

Napisano

Witam. Powiem ci, że masz bardzo ładny pokoik. Model a raczej scena jest ok. Bardziej jednak podobał mi się "podrasowany" render skikiego. Jedyne do czego mogę się przyczepić to materiał nałożony na DVD. Zmień także obraz na ekranie telewizora, bo ten niezbyt pasuje do otoczenia.

Napisano
To ja nie rozumiem. W warunkach normalnych w nocy okno niby nie jest przezroczyste? Zawsze coś przez nie widać, no chyba że mieszkasz na jakiejś wiosce gdzie nie ma żadnych świateł ale nawet wtedy jakieś gwiazdy by było na niebie widać ;)

 

Pozdrawiam

 

hmmm... ja w nocy przypatrzałem się dokładnie mojemu pokoikowi i wywnioskowałem, że za oknem nic nie widać, bo:

1) jest noc i jest ciemno na dworze

2) niewiem jak się nazywa ten efekt ale gdy zgaszę światło widać troszkę co jest na dworze, ale jak oświecę światło to nie widać nic

 

I jeszcze jedno - nie każdy mieszka w mieście, bo ja mieszkam na wsi

Napisano

patry chodziło mi bardziej o to że z tego co mówisz to w dzień masz ustawioną szybę przezroczystą a w nocy zmieniasz na nieprzeźroczystą, z tego co zrozumiałem to tak robisz ??

 

Tylko o to mi chodzi, nie mam nic do wsi bo sam mieszkam w bardzo małym miasteczku dopiero od 6 lat a wcześniej też byłem na wsi i wcale nie było źle :)

 

Pozdrawiam

Napisano

UPDATE

 

pokojnoc85co.jpg

 

DVd wygląda dziwnie, ale dlatego, bo jest mała rozdzielczość.

Materiał szybki od szafki poprawię.

I mam pytanie - zwiększyłem radiusy, mam duży sampling ale plamy nadal są!! (szczególnie widać na plastiku obramowan okien) co zrobić, żeby tych plam nie było??

 

I jak oceniacie render i oświetlenie?? (bardzo zależy mi na waszej opinni, bo poprawię tylko szybkę od szafki, DVD, plamy i już będzie końcowy render i zabiorę się za wrsję dzienną)

Napisano

Na mentalu się nie znam to nie pomoge,

oświetlenie nie jest ciekawe musisz poeksperymentować

a dlaczego nie będziesz poprawiał grzejnika ??:| przecież jest koszmarny

Napisano

Śledze ten wątek, żeby sie troche pośmiać ;P I widze wielką niekonsekwencje w twoim zachowaniu. Wszyscy podają ci jak na tacy, co trzeba poprawić a ty sobie z tego nic nie robisz. Moje uwagi (niestety same minusy)

 

1)Patry, masz pokój 2x2 metry? Czy co? Wszystko ustawione pod kamerę, a w miejscach,w których ładnie by sie coś komponowało są pustki (np. wnęki szaf). Na prawde masz tak pusto w pokoju?

2)Telewizor wyświetla paskudny ztilingowany obraz.

3)Te niebieskie listwy na szafce są IMHO za bardzo niebieskie.

4)

2) dlaczego wygląda "prawie" jak scanline?? Co jest aż tak nierealistyczne?? (cienie poprawię)

Ale żeś poprawił :P Cienie, jak już w pokoju są, to nie takie ostre i na pewno nie takie ciemne. W świetle ustaw area shadows, i wymiary źródła na ok 0,4-0,5m.

5)Grzejnik wygląda jak z plasteliny. Wiesz wogóle co to smoothing grups? Fajne efekty daje razem z ms+separate by sg

 

I jeszcze jedno zastrzeżenie. Nie dawaj tak często update'ów, które niewiele różnią sie od poprzedniego. Innym Użytkownikom sie to nudzi i dlatego nie zawsze odpisują. Wiem, że lubisz nabijać sobie posty, ale jak już coś piszesz, to tak, żeby wnosiło coś do rozmowy.

 

Pozdro

Napisano
Ale grzejnik jest koszmarny dlaczego??

Chodzi ci o materiał i color bleeding czy o sam model??

Nie wiem czy ty wogle rozumiesz co się do Ciebie mówi?

Wg mnie to chodzi o cały grzejnik, zresztą sam takie ewidentne rzeczy powinieneś widzieć...

 

Ale dobra, voyager Cię nieźle podsumował. Po co dajesz coś do wipa jak i tak nie słuchasz rad ludzi????

 

Pozdrawiam

Cześć

Napisano

grzejnik powinien być bardziej kanciasty, wykonaj go z kilku elementów bez meshsmootha, jak Ci nie wychodzi z jednego i bielszy powinien być

 

ten zegar ... cyferblat i wskazówki wyglądają jak by to była tekstura

to niebieskie... jak ktoś wyżej napisał to za niebieskie:p

a telewizor albo wyłącz albo niech tam leci jakiś program :p

Napisano

Ok, to tak:

voyager - 1) no ja robię cośna wzór tego co robi Georgas, tylko ten kąt (a jeśli jest trochę pusto to znaczy, że źle??)

2) dobra, na tv wyswietle coś innego

3) takie mam w swoim pokoju i takie mają być

4) w nocy przypatrzałem się dokładnei mojemu pokoikowi, i od światła żarówki cienie na prawdę są takie ostre i ciemne (w wersji dziennej oczywiście cienie będą półprzeźroczyste i takie "chmurkowate")

5) o smoothing groups nie wiedizałem, dzięki, poprawię

 

darmo - słucham, ale rzadko :)

 

mileS - heh

 

pecet - 1) ok, grzejnik poprawię

2) zegar taki mam

3) ma byc takie niebieskie

4) ok, będzie lecieć coś innego

Napisano

zniwelowac color bleeding??? a gdzie tu masz ten efekt w takim stopniu że chcesz go niwelowac? Wyrenderowałeś nową wersję z podrasowanym FG?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności