Wit Napisano 25 Lipiec 2006 Napisano 25 Lipiec 2006 Witam wszystkich. Siedząc sobie nie tak dawno na piaszczystej plaży okolic nadmorskich Dębek szukałem tematu i inspiracji do ambitniejszej niż zwykle pracy 3d. Trwało to długo... wiele pomysłów porzuciłem tylko dlatego, że 20 innych osób już wcześniej zrobiło to przede mną. Aż pewnego dnia w moje ręce trafiła niezwyła książka "20tys mil podmorskiej żeglugi" J.Verne. Postanowiłem wymodelować głównego bohatera tych podmorskich przygód - statek podwodny "Nautilus". Gdy już miałem pomysł przegrzebałem pół netu aby dowiedzieć się jak ten Nautilus w oczach innych artystów wyglądał. Wersji sa tysiące. Ja wybrałem do modelowania najbardziej znanego Nautilusa -> z filmu Disneya z 1954 roku. Model nie poraża pięknem i estetyką... funkcjonalność momentalnie leży... ale podoba mi się w nim ta "inność" widoczno na pierwszy rzut oka. Dobra, koniec tego rozpisywania się ;) przejdźmy do konkretów: Kilka referek: http://www.fxmodels.com/NautilusReprised2.shtml http://www.disneysub.com/index.html http://www.czytanie.pl/index.php?strona=001/fragmenty Pracuje w 3dsmax 8; Photoshopie CS2. Renderuje mentalem. Stosuje polymodeling. Używam turbosmooth zamiast ms ( nie czuje różnicy między jednym a drugim; a ts u mnie szybszy jest). Ponieważ to prawdziwy WiP jest więc nie wrzucam modelu w 90% ukończonego, a zaczynam od wrzucenia koncetu. Jutro koło południa powinnem wrzucić pierwsze wyniki mojej pracy. Pracuje wolno, lecz dokładnie, przewiduje, że model ze scenką końcową gotowy będzie na koniec października. Pozdrawiam i licze, że pomysł się podoba.
goran Napisano 25 Lipiec 2006 Napisano 25 Lipiec 2006 Ciekawie się zapowiada, mam nadzieje że ukończysz go tak szybko jak myślisz ;-)
mujas Napisano 25 Lipiec 2006 Napisano 25 Lipiec 2006 bardzo fajny pomysł, mam nadzieję że dotrwasz do końca będę tu zaglądał, powodzenia
opor Napisano 25 Lipiec 2006 Napisano 25 Lipiec 2006 Zapowiada sie ciekawie. Mi osobiscie ten "model" bardzo sie podoba. Powodzenia :)
Secator Napisano 25 Lipiec 2006 Napisano 25 Lipiec 2006 bardzo ambitnie :] powodzenia, bede tu zagladał
Hynol Napisano 25 Lipiec 2006 Napisano 25 Lipiec 2006 LOL. Też miałem się za niego w przyszłości zabrać :)
Wit Napisano 26 Lipiec 2006 Autor Napisano 26 Lipiec 2006 Obiecałem dzisiaj pierwsze rendery... więc wrzucam, choć nie powinienem bo ilość błędów razi jak się na to popatrzy dłużej niż 5s. Może potraktujmy to narazie jako "szkic" dla złapania proporcji i kształtów. Narazie exterior robie. Na środek nie starczy mi pewnie sił ;) Jak widać mostek kapitański wogóle nie zrobiony. Taka tam... niekształtna bryła ;) I od razu pierwsze pytanie: Jak najlepiej poradzić sobie z tą ogromną ilością nitów pokrywającą statek? Modelować je? Czy może wystarczy mapa z displacem dobrym? Jeśli tak to jak taką mape przygotować?
vv3k70r Napisano 26 Lipiec 2006 Napisano 26 Lipiec 2006 WIT-notmala spal i beda ladne nity jak sobie je namalujesz :)
goran Napisano 26 Lipiec 2006 Napisano 26 Lipiec 2006 Wit - wieczorkiem wrzucę Ci przykładową mapkę z nitami, zobaczysz jak wygląda
goran Napisano 26 Lipiec 2006 Napisano 26 Lipiec 2006 Jak obiecałem: texturka z nitami: http://img101.imageshack.us/img101/4914/hull020yg7.jpg i bumpik do niej: http://img231.imageshack.us/img231/5339/hull020bmr0.jpg i cos z odpryskami farby: http://img101.imageshack.us/img101/3229/hull022al7.jpg i bumpik: http://img101.imageshack.us/img101/1581/hull022bvp4.jpg Myślę że możesz się temu przyjrzeć i zrobić nity w ten sposób Powodzenia ;-)
kliment woroszyłow Napisano 27 Lipiec 2006 Napisano 27 Lipiec 2006 a ja bym jednak modelował nity...ale ja jestem zboczony...:) O! goran, miło wiedzieć ze ktos jeszcze z kielców tu zagląda:) pozdrawiam!
goran Napisano 27 Lipiec 2006 Napisano 27 Lipiec 2006 dzięki za pozdro kliment Masz racje że modelowane nity wyglądają o wiele lepiej, ale dobrze wiedzieć że można inaczej jak się komuś nie chce ;-) Ja osobiście też bym modelował nity, szczególnie jak przyjrzeć się niektórym prezentowanym tu modelom. Może kiedyś też coś wymodeluję... A wracając do wątku: kliment - jak modelujesz nity - jako osobne obiekty czy jako vertexy "wyciągnięte" (luib extrudowane) z głównego modelu?
Tores Napisano 27 Lipiec 2006 Napisano 27 Lipiec 2006 No ciekawe co ci wyjdzie. Referek jest mnóstwo i to bardzo dobrej jakości co i mnie kusi żeby coś takiego zrobić. Życzę powodzenia.
Wit Napisano 28 Lipiec 2006 Autor Napisano 28 Lipiec 2006 Wczoraj straciłem cierpliwość po tym jak przez 2h próbowałem zrobić ładne "oczka" miały być na dzisiaj, ale są niedokńczone. Wrzuce pod koniec łikendu kolejne wypociny. Co do nitów to część... w okolicach okien i te ważniejsze wymodeluje. Reszte (tych mniej widocznych zrobie teksturką z displacem, bo na normal mapach się kompletnie nie znam. Dzięki goran za świetną teksturke, raczej z niej nie skorzystam ale na pewno posłuży jako przykład do zrobienia mapki :) Wiktor, Secator - No tak to wygląda narazie... jak dojdą szczegły... łączenia blach, nity, przyrdzewienia, osprzęt, włazy itp. to mam nadzieje, że nie będzie kojarzyć się z puszką sarndynek a raczej z potężną mechaniczną rybą :P.
hkropinski Napisano 28 Lipiec 2006 Napisano 28 Lipiec 2006 przy otworach w rybie tak jakos krzywo, ale ogolnie ejst fajnie, pozdr
Secator Napisano 29 Lipiec 2006 Napisano 29 Lipiec 2006 textura z total textures vol 7. czy twoja własna?? :]
goran Napisano 29 Lipiec 2006 Napisano 29 Lipiec 2006 ta texturka którą ja wrzuciłem (a chyba o tą ci chodzi Secator) niestety z TTV7, ale jest tu tylko jako refka, żeby pokazać jak można uzyskać efekt nitów
Wit Napisano 4 Sierpień 2006 Autor Napisano 4 Sierpień 2006 Jade właśnie z powrotem nad morze, tym razem aż na 3tygodnie. Obiecywałem sobie, że kolejna aktualizacja będzie jak uporam się ze wszystkimi bugami, ale, że byłoby to zapewne za kilka lat to wrzucam stan obecny. Jak widać skupiłem się na mostku kapitańskim. Następna aktualizacja pod koniec miesiąca, nad morzem nie mam 3ds :(.
piksar Napisano 5 Sierpień 2006 Napisano 5 Sierpień 2006 so, mostek OK, ale kadłub mi sie nie widzi, nie masz maxa nad morzem ??? dawaj do świnoujscia od 13 sierpnia bedę na plaży z maxem w laptopie. Jak zobaczysz grubaska z laptokiem moczącego nogi w wodzie to będę ja.
piotrek Napisano 7 Sierpień 2006 Napisano 7 Sierpień 2006 postęp jest. Nitów nie modelowałbym, ewentualnie tylko te najbardziej widocznie. Koncept jakiś masz na całą scenkę?
Bruneq Napisano 8 Sierpień 2006 Napisano 8 Sierpień 2006 GDZIE JEST NEMO??? Modelik na 2gin renderze strachaśny! tj przerażajacy!! te oczyska takie....fane jest!!:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się