Skocz do zawartości

Pojazd 3D: Nautilus


Wit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Siedząc sobie nie tak dawno na piaszczystej plaży okolic nadmorskich Dębek szukałem tematu i inspiracji do ambitniejszej niż zwykle pracy 3d. Trwało to długo... wiele pomysłów porzuciłem tylko dlatego, że 20 innych osób już wcześniej zrobiło to przede mną. Aż pewnego dnia w moje ręce trafiła niezwyła książka "20tys mil podmorskiej żeglugi" J.Verne. Postanowiłem wymodelować głównego bohatera tych podmorskich przygód - statek podwodny "Nautilus".

Gdy już miałem pomysł przegrzebałem pół netu aby dowiedzieć się jak ten Nautilus w oczach innych artystów wyglądał. Wersji sa tysiące. Ja wybrałem do modelowania najbardziej znanego Nautilusa -> z filmu Disneya z 1954 roku. Model nie poraża pięknem i estetyką... funkcjonalność momentalnie leży... ale podoba mi się w nim ta "inność" widoczno na pierwszy rzut oka.

 

Dobra, koniec tego rozpisywania się ;) przejdźmy do konkretów:

Kilka referek:

http://www.fxmodels.com/NautilusReprised2.shtml

http://www.disneysub.com/index.html

http://www.czytanie.pl/index.php?strona=001/fragmenty

 

Pracuje w 3dsmax 8; Photoshopie CS2.

Renderuje mentalem. Stosuje polymodeling. Używam turbosmooth zamiast ms ( nie czuje różnicy między jednym a drugim; a ts u mnie szybszy jest).

 

Ponieważ to prawdziwy WiP jest więc nie wrzucam modelu w 90% ukończonego, a zaczynam od wrzucenia koncetu. Jutro koło południa powinnem wrzucić pierwsze wyniki mojej pracy. Pracuje wolno, lecz dokładnie, przewiduje, że model ze scenką końcową gotowy będzie na koniec października.

 

Pozdrawiam i licze, że pomysł się podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Obiecałem dzisiaj pierwsze rendery... więc wrzucam, choć nie powinienem bo ilość błędów razi jak się na to popatrzy dłużej niż 5s. Może potraktujmy to narazie jako "szkic" dla złapania proporcji i kształtów. Narazie exterior robie. Na środek nie starczy mi pewnie sił ;)

 

1naudz8.th.jpg2naurk9.th.jpg3nauth7.th.jpg4nauwa2.th.jpg

 

 

Jak widać mostek kapitański wogóle nie zrobiony. Taka tam... niekształtna bryła ;)

I od razu pierwsze pytanie: Jak najlepiej poradzić sobie z tą ogromną ilością nitów pokrywającą statek? Modelować je? Czy może wystarczy mapa z displacem dobrym? Jeśli tak to jak taką mape przygotować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak obiecałem: texturka z nitami:

http://img101.imageshack.us/img101/4914/hull020yg7.jpg

i bumpik do niej:

http://img231.imageshack.us/img231/5339/hull020bmr0.jpg

i cos z odpryskami farby:

http://img101.imageshack.us/img101/3229/hull022al7.jpg

i bumpik:

http://img101.imageshack.us/img101/1581/hull022bvp4.jpg

 

Myślę że możesz się temu przyjrzeć i zrobić nity w ten sposób

Powodzenia ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za pozdro kliment

Masz racje że modelowane nity wyglądają o wiele lepiej, ale dobrze wiedzieć że można inaczej jak się komuś nie chce ;-)

Ja osobiście też bym modelował nity, szczególnie jak przyjrzeć się niektórym prezentowanym tu modelom. Może kiedyś też coś wymodeluję...

A wracając do wątku: kliment - jak modelujesz nity - jako osobne obiekty czy jako vertexy "wyciągnięte" (luib extrudowane) z głównego modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj straciłem cierpliwość po tym jak przez 2h próbowałem zrobić ładne "oczka" miały być na dzisiaj, ale są niedokńczone. Wrzuce pod koniec łikendu kolejne wypociny. Co do nitów to część... w okolicach okien i te ważniejsze wymodeluje. Reszte (tych mniej widocznych zrobie teksturką z displacem, bo na normal mapach się kompletnie nie znam. Dzięki goran za świetną teksturke, raczej z niej nie skorzystam ale na pewno posłuży jako przykład do zrobienia mapki :)

Wiktor, Secator - No tak to wygląda narazie... jak dojdą szczegły... łączenia blach, nity, przyrdzewienia, osprzęt, włazy itp. to mam nadzieje, że nie będzie kojarzyć się z puszką sarndynek a raczej z potężną mechaniczną rybą :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jade właśnie z powrotem nad morze, tym razem aż na 3tygodnie. Obiecywałem sobie, że kolejna aktualizacja będzie jak uporam się ze wszystkimi bugami, ale, że byłoby to zapewne za kilka lat to wrzucam stan obecny. Jak widać skupiłem się na mostku kapitańskim. Następna aktualizacja pod koniec miesiąca, nad morzem nie mam 3ds :(.

pdil2.th.jpgpddvg2.th.jpgpddxjv3.th.jpgpddxffj0.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności