Anomal Napisano 6 Sierpień 2006 Share Napisano 6 Sierpień 2006 Witajcie. Mam pytnie w jakim programie 3d wam sie "najprzyjemniej" pracuje? JA przez ostatnie lata byłem fanem [a moze i fanatykiem:_)]3dstudio ale... dopiero teraz, po tygodniu używania SketchUPa czuję jak Max jest strasznie toporny i niewygodny!!! Jeśli chodzi o "modelowanie architektury" to jest on tym czego szukałem:D łączy w sobie precyzję Autocada, i wygodę pracy w 3d z Maxa[w jakims tam stopniu max mu dorównuje]. Jest najbardziej intuicyjnym programem 3d jaki znam!! Myślałem ze to zabawka "dla ubogich" [tym bardziej ze jest tez wersja darmowa-ktora rozni sie głownie opcjami import/export] ale teraz widzę żę Maxa zostawię sobie tylko do renderowania i ew teksturowania. Dobija mnie ignoracja twórców 3dstudio jesli chodzi podstawowe narzędzie do precyzyjnej pracy...jak chodzby wpisnie z klawiatury długości tworzonej lini, albo beznadziejne narzędzie rotate, albo to że nie widzi punktu przecięcia sie dwóch lini:_) Oczywiscie sketchup nie ma tego wszystkiego co jest w maxie [ to jest inna liga, przede wszystkim słąbo sobie radzi z "obłośćiami" jak np twarze itp] ale PROSTOTA OBSŁUGI, PRECYZJA, INTUCYJNOŚĆ, SZYBKOŚĆ powinny dac do myslenia Autodeskowi... Poza tym to że jest darmowy i ma język skryptowy sprawia że jest w sieci mnóstwo skryptów ktore robią z niego CUDO:_) No i ma swój charakteystyczny styl renderowania [ktorego jako tako nie ma bo to sie renderuje widac od razu w viewporcie-cienie [!],przezroczystoci..] dobry do konceptów i idei. P.S. To nie jest artykuł sponosorowany:cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rowr Napisano 6 Sierpień 2006 Share Napisano 6 Sierpień 2006 dla mnie wygodnym programem jest Wings 3d bo ma duzo opcji ulatwiajacych zycie a do tego mozna sobie go bardzo ladnie dostosowac do wlasnych potrzeb :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 6 Sierpień 2006 Share Napisano 6 Sierpień 2006 sketchupa akurat nie znam, ale pracowałam jakiś czas na autocadzie i oczywiście max sie do tego nie umywa jeśli chodzi o precyzje. a najwygodniej mi sie modeluje w wingsie. p.s. tego typu tematów było już kilka na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anomal Napisano 13 Sierpień 2006 Autor Share Napisano 13 Sierpień 2006 Dowiedziałem sie niedawno , że jeśli chodzi o precyzje w 3d studio...to jest plugin PowerSolids{PowerSketch}. Trochę to poprawia sprawę ale i tak max jest dosc toporny w porównaniu ze sketchupem. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
x-DW-x)KilleR( Napisano 30 Sierpień 2006 Share Napisano 30 Sierpień 2006 Ja najbardziej lubie bryce 5.0a późńiej blendera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oo79 Napisano 31 Sierpień 2006 Share Napisano 31 Sierpień 2006 anomal tak zachwala tego Sketch UP, ze postanowilem go przetestowac. Faktycznie jest bardzo intuicyjny, prosty jak konstrukcja motyki.Przyjemny (jesli chodzi interface), szokiem jet (w porownaniu z 3ds) mala liczba opcji lecz mimo ich braku mozna zrobic ciekawe rzeczy. Genialny program dla architektow dla szybkiego konceptu... P.S. powiem jednak jedno: 3ds max and v-ray 4 ever Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P!onek Napisano 1 Wrzesień 2006 Share Napisano 1 Wrzesień 2006 Ja używam Blender'a :) Fajny, ciekawy program a do tego darmowy :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 1 Wrzesień 2006 Share Napisano 1 Wrzesień 2006 max nie jest programem do projektowania dlatego nie ma takich narzędzi jak autocad. W ogólnym obrazie nie ma różnicy czy budynek ma 15 metrów czy 15 i 5 cm. :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 1 Wrzesień 2006 Share Napisano 1 Wrzesień 2006 no jak nie ma różnicy, przecież można sobie jednostki ustawić, a nawet czasami trzeba żeby proporcje zachować, ale i tak max to jest program bardziej hmm "artystyczny" :p a tak w ogóle to: 3ds max i mental ray 4ever rulez :D, potem rhino Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość User190 Napisano 2 Wrzesień 2006 Share Napisano 2 Wrzesień 2006 Hmm.. mam taki pomysł - może wrzucajcie screeny interface'u i jakieś linki do strony producenta tych nieco bardziej egzotycznych programików?? Reszta będzie sobie czytać opinie, porówna interface.. może skusi się na przejście :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczuga Napisano 4 Wrzesień 2006 Share Napisano 4 Wrzesień 2006 heh, dla mnie najwygodniejszy jest max, głównie ze względu na konfigurowalny interface, skróty klawiszowe i wszyściutkie menusy kontekstowe, np ja wpadłem na pomysł żeby podczas modelowania editable poly pod 1 było extrude, 2 connect, 3 bevel i tak dalej... ogólnie bardzo przydaje sie w pelni konfigurowalny interface, czego nie widzialem np. w mayi, jedynie w zbrushu ale po co mi możliwość przesuwania pasków narzędzi jak ja chcę sobie skróty klawiszowe ustawić :D za szczyt niewygody uważam właśnie zb. 3ds max + vray 4 ever, jak już tam ktoś wyżej nadmienił :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeet Napisano 4 Wrzesień 2006 Share Napisano 4 Wrzesień 2006 Mój najwygodniejszy do modelowania program to MODO+Zbrush. maczuga- dostępny jest plugin do definiowania skrótów klawiszowych w Zbrush-u :) Hotkey Editor --------------------------------------------------------- http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=37734 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikeeho Napisano 16 Maj 2008 Share Napisano 16 Maj 2008 mam pytanie a mianowicie ; jak zmienic jednostki na system metryczny??? biore window-preferences-template i daje tam metric 2d albo 3d i nic sie nie dzieje .moze cos zle robie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piksar Napisano 16 Maj 2008 Share Napisano 16 Maj 2008 ostatnio najwiecej 3D robie w PowerPoincie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomdv Napisano 17 Maj 2008 Share Napisano 17 Maj 2008 Na 3ds max mnie nie stać więc się o nim nie wypowiadam. Lubię modo za wygodę i cenę. Do animacji z kolei Project Messiah. Jako uzupełnienie 2 powyższych dobry jest lightwave - cena też znośna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patry Napisano 17 Maj 2008 Share Napisano 17 Maj 2008 Górnicy! :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chrupek Napisano 30 Maj 2008 Share Napisano 30 Maj 2008 o kurcze właśnie do mnie dotarło, że też mnie nie stać na to co lubie, dlatego kupiłem Silo 2 :-) Poza tym, Silo zawsze był w mojej czołówce, jako najszybszy i najwygodniejszy w modelowaniu. Przychodzi kiedyś taki czas, że trzeba kupić orginał. Większośc bierze się na początek za Maye i Maxa... no a później jest ból przyzwyczajenia :-) Dla mnie do modelowania Silo jest genialny, poza tym, w apdejcie będzie miał super opcje - było już coś takiego jako plugin do Maxa i Maya. http://www.silo3d.com/forum/showthread.php?t=14682 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Pio25 Napisano 29 Czerwiec 2008 Share Napisano 29 Czerwiec 2008 Witam!!! Na poczatku sie przyznam ze jestem amatorem. Mnie rozniez zafascynowal program sketchup, z racji tego ze na codzien pracuje w autocadzie /(2d) to uwazam ze sketchup jest najlepszym programem do wymodelowania mojego projektu. Mam jednak mały problem, z eksportowaniem do 3ds maxa. Czy ktos sie spotkał juz z tym problemem? Jak to rozwiazac? Pozdrawiam. Pio25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi