heZrou Napisano 29 Sierpień 2006 Napisano 29 Sierpień 2006 tak bez dłuższych poszukiwań: wiem, że są chudzi i, że to umarlaki, ale wystarczy ich podpompować i można się inspirować ich anatomią ;> a na szybkensa można się poinspirować sposobem połączenia głowy z korpusem z tego chyba znajomego ci już konceptu chociaż za dużo ludzkiej anatomii to u niego nie widać... no i hmm, żeby zrobić coś w takim jak chcesz kierunku trzaby połączyć kilka anatomicznych rozwiązań z tych szkiców... na przykład po za zaaplikowaniem takiego garba jak na tych szkicach scalić głowe z klatą, pozbawiając go całkowicie szyi... mam nadzieje, że pomogłem, a nie tylko zaśmieciłem wątek...
zaki79 Napisano 29 Sierpień 2006 Napisano 29 Sierpień 2006 Dave Borck słusznie prawi :) -przestudiuj tutki Bena Mathisa na stronie www.poopinmymouth.com
andy_a Napisano 29 Sierpień 2006 Autor Napisano 29 Sierpień 2006 @empeck „Jak mi głupio, nie poznałem sexesaja O_o” za ten niewybaczalny grzech sto batów – panowie z Softimage będą liczyć ;) I o to chodzi, żeby zakłamać (bo jakbym pokazał z wystającymi chaotycznie wierzchołkami to dopiero by się komentarze posypały) Co do twojego orka – to minie się podoba :] (a kłócenie się w jego przypadku o proporcje imho jest równie owocne co przy kłóceniu się o długość uszu elfa :] ) Uwierz bardziej niż ja sam to mi nie namieszasz w głowie :] dlatego wszelka krytyka jest mile widziana :) @DaveBorck Co do chaotycznej budowy to poczekaj na finał :] Siatka jest ciągle w obróbce – zwłaszcza, że nie stworzyłem jeszcze wszystkich elementów. Czy mógłbyś dokładniej powiedzieć o jakie style Ci chodzi? Jeżeli mówisz o kopiowaniu „kanonów” fantasy tu w moim modelu postaram się iść bardziej swoją drogą :) Co do rysowania własnych postaci to niestety ale na razie nie potrafię narysować konceptu satysfakcjonującego mnie dlatego staram się wzorować na konceptach inny (ale też dorzucić coś od siebie :) ) Mam 2 koncepty – pierwszy to mój poprzedni golem (podstawa) i drugi pomocniczy Hulk (tak ten zielony zwłaszcza robiony przez Kolby Jukes’a :) ) Nie podałem siatki do oceny tylko proporcje a to olbrzymia różnica :] Dzięki za rozbudowaną krytykę :) @heZrou Dziękuję bardzo – w przyszłości na pewno się przydadzą :) bo co do tego golema to już mam na niego własny pomysł. Co do tamtego konceptu to właśnie poważnie się zastanawiam nad „pożyczeniem” mordki :] ale umiejscowienie będzie jak na moim „szkicu”. Pomogłeś – i to bardzo :) (bo już mam w planach scenkę z umarlakami ale HP i to w dalekiej przyszłości ;) ) @zaki79 Te tutki się ściągają :P i są naprawdę fajne :) UPDATE Zacząłem poprawianie siatki i proporcji na razie mam takie coś:
Konras Napisano 29 Sierpień 2006 Napisano 29 Sierpień 2006 No teraz to naprawde ladnie wyglada. Jedyne do czego moglbym sie przyczpic to palce u reki... nie wiem byc moze lepiej by to wygladalo gdyby ich nie bylo 5 a powiedzmy 3 albo 4 ale za to grubsze, masywniejsze. Ciekaw jestem jak model bedzie wygladal na koncu po tych wszytskich perypetiach po drodze ^_^
andy_a Napisano 29 Sierpień 2006 Autor Napisano 29 Sierpień 2006 @Konras Palce zostawię w spokoju (zresztą z jednej strony będzie miał je zlepione :) ) tak ogólnie to ten golem będzie miał prawie cały czas ręce zaciśnięte (robie je tak tylko dla skila :] ) Jak będzie wyglądał ? Podobnie do tego co teraz :) bryła już mi odpowiada teraz przyszedł czas na dopasowanie elementów i detal (nie mówiąc jeszcze o Zbrush’u :] ) @empeck Dzięki :) poprawiłem tylko nie rozumiem o co Ci chodzi (tak znowu xD) z tymi loop’ami ? (przecież tam właśnie są loopy :) ) UPDATE: Większość skompletowana teraz poprawki i okolice głowy :)
_michal Napisano 29 Sierpień 2006 Napisano 29 Sierpień 2006 Loopy tak, ale są tam też trójkąty które nic nie wnoszą do bryły to raz, a dwa ten w dolnym loopie był dziwacznie poprowadzony, co mogło powodować błędy w cieniowaniu. Ostatni obrazek jest całkiem fajny. Mógłbyś dać dłoniom trochę więcej masy, teraz śródręcze jest trochę płaskie, ale to szczegół.
andy_a Napisano 30 Sierpień 2006 Autor Napisano 30 Sierpień 2006 @ empeck Co do niepotrzebnych poly to w nodze ich za wiele nie ma :) – tam siatka jest tak „chaotyczna” ponieważ dodałem zarysy mięśni (żeby normal mapa na nich lepiej wyglądała – w shaded i z jednego rzutu za bardzo tego nie widać ). Chyba, że chodziło Tobie o coś innego :) Diabeł tkwi w szczegółach :P - dłonie trochę poprawiłem :) UPDATE: Poprawiłem (raczej zrobiłem od nowa :] ) główkę: Nad nosem się jeszcze zastanowię – teraz muszę to jakoś połączyć z ciałem :]
KLICEK Napisano 30 Sierpień 2006 Napisano 30 Sierpień 2006 sluchaj Empecka dobrze prawi oj dobrze :) Teraz bryly wygladaja o wiele lepiej jezeli chodzi o noge i reke, glowa jakos srednio ale znosnie i imo moze zostac (przypomina mi tego skamienilego ludka z fanstastisz 4 ;) ) heZrou - Genialne koncepty thx :)
KLICEK Napisano 30 Sierpień 2006 Napisano 30 Sierpień 2006 sluchaj Empecka dobrze prawi oj dobrze :) Teraz bryly wygladaja o wiele lepiej jezeli chodzi o noge i reke, glowa jakos srednio ale znosnie i imo moze zostac (przypomina mi tego skamienilego ludka z fanstastisz 4 ;) ) heZrou - Genialne koncepty thx :)
andy_a Napisano 31 Sierpień 2006 Autor Napisano 31 Sierpień 2006 @KLICEK Wiem, że Empeck dobrze prawi tylko nie zawsze go rozumiem :P Co do niepotrzebnych trisów w nodza to mam coś na swoją obronę :] : Wpakowałem tam tyle trisów by zrobić lepszy zarys (a zagęszczona siatka bez tych trisów to nie za dobrze wygląda – usunąłem tylko te które nic nie wnoszą ani do bryły ani do poly counta) Co do głowy to mam w planie dołożyć połowę hełmu (urwać połowę twarzy i część nosa) oraz brodę (dodać nie urwać :] ) tylko zastanawiam się nad zębami ale raczej nie :) Problem w tym, że nie miał go przypominać :( ale może po dodatkach będzie wyglądał lepiej :) @ KLICEK Dzięki za drugi koment :P UPDATE No w końcu mam finałowe proporcje – teraz muszę dorobić asymetryczność i zbroję :]
Por@szek Napisano 31 Sierpień 2006 Napisano 31 Sierpień 2006 Golem w zbroi? Zastanow sie, rozumiem ze chcesz odejsc od konwenansow ale ...
Konras Napisano 31 Sierpień 2006 Napisano 31 Sierpień 2006 Ladniej to teraz wyglada. Mozna by prosic o siatke z przodu i z tylu. Mam ummm zastrzezenia do tego jak wyglada brzuszek, jest taki troszke pogiety... nie wiem moze nie tak jak trzeba sie tam siatka uklada, po prostu chcialbym to zobaczec :) Pozdrawiam
ftorek Napisano 31 Sierpień 2006 Napisano 31 Sierpień 2006 troche pomazalem jakbym to widzial - generalnie jest wporzo - ale troche zmian by sie przydalo... no wlasnie - po co mu zbroja skoro to ma byc kamienny golem?? chyba ze ci sie po drodze pomysl zmienil a nic nie napisales... a tak nawiasem - mi tak czy siak juz jakis czas temu przestalo pasowac to ze za bardzo idziesz w organicznosc z ta postacia... (bo jednak kamienny golum to raczej skaua powinna byc :) pzoopa
andy_a Napisano 1 Wrzesień 2006 Autor Napisano 1 Wrzesień 2006 @ Por@szek Zastanowiłem się przed rozpoczęciem modelowaniu :) teraz tylko muszę wprowadzić mój plan w życie. Ogólnie to ma wyglądać jak rzeźba w kamieniu tylko niedokończona (sporo surowego kamienia) – czyli „tradycyjny” golem z niego żaden ani rzeźba ale mam nadzieję, że uda się mi to jakoś połączyć i co ważniejsze stworzyć „coś swojego” @ Konras Ładniej bo od początku planowałem, żeby miał takie proporcje a z detalem (który się robią ;) ) będzie wyglądał jeszcze lepiej. Siateczka: Ten pogięty brzuszek to zarys mięśnie brzucha :] (wiem, ze jeszcze tego nie widać ale postanowiłem je dodać najmniejszym kosztem tak żeby normal mapa wyglądała na nich dobrze pod każdym kątem) @ ftorek Dzięki za pomazanie :) naprawdę lubię takie komentarze przynajmniej wiadomo o co komu chodzi. Przedramię to jeszcze zobaczę jak tam będzie leżała zbroja (a na bark już coś zrobiłem :) ). Co do głowy i okolic to ciekawa sugestia – chyba ją wykorzystam :). Najmniej jestem przekonany do odchudzenia go w talii ale to się jeszcze zobaczy jak dojdzie mu spódniczka :] Po co mu zbroja? A na przykład po to, że jego stwórcą był potężny nekromanta który zlecił swym nieumarłym sługom wyrzeźbienie posągu – a wiadomo jak wygląda praca u zombi (skończyło się na rozkładaniu rąk) aż w końcu kilku magów się „zbulwersowało” i przyszli z palladynami. Gdy atmosfera zrobiła się gorąca to nekromanta musiał na szybcika przyzwać nieukończone dzieło (bo zombi się do walki nie palili – a dokładniej dopiero przy pierwszym ataku jak ich podpalono to zaczęli się palić :] ). A co się dalej stało? No nic szczególnego – nekromantę nie zabili tylko uwięzili a golema nikt ruszyć nie mógł (co nie znaczy, ze nie próbował) więc sobie taki „nadniszczony” i niedokończony pozostał. The End. I wszyscy żyli długo i szczęśliwie. Podczas pisania tego tekstu nie ucierpiały żadne zwierzęta. Mam nadzieję, że tymi oto wywodami uciąłem wszelkie pytania o zbroję :P (nie ma to jak dorabiać historyjkę do postaci low poly – ostatni tak miałem gdy się zachwycałem fotorealistyczną grafiką w Robin Hoodzie – taka gra na konsolę Pegasus - dziś tzw. pixelart :] ) Wspominałem o tym już w pierwszym poście :) Co do organiczności to się nie martw – po prostu naprawdę dużą cześć z tego modelowałem niepotrzebnie :] ale umyślnie (bo jak zawsze będę szedł na łatwiznę to się niczego nie nauczę). Robię to dla siebie więc się nie śpieszę :) UPDATE: No dorobiłem początek zbroi: Jak na razie mam na nią taki prosty koncept no chyba, że ktoś wrzuci tu jakieś ciekawe referki jakby mogła wyglądać inaczej ;) Teraz muszę dorobić resztę zbroi i będę się mógł brać za asymetryczność i zniszczenia :)
Przybysz Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 Golem w zbroi?! No nie wiem, troche niekonwencjonalne ;) Zobaczymy co z tego wyniknie.
andy_a Napisano 1 Wrzesień 2006 Autor Napisano 1 Wrzesień 2006 @Przybysz Wiem, że niekonwencjonalne ale spokojnie :) golemik przeżyje jeszcze jedną metamorfozę (i to większą niż do tej pory). Mam nadzieję, że końcowy efekt się spodoba. UPDATE: No to mam już całą zbroję – wszelkie uwagi mile widziane :) Piszcie szybko co poprawić bo już nie mogę się doczekać kiedy go potnę, zwelduję i zacznę optymalizować :]
ftorek Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 za bardzo mi przypomina rzymskiego zolnierza zeby mi sie podobal... jesli to golem (czyli jakis tam potwor) - to jezeli juz zbroja - to raczej jakies kawalki blach, rzemienie, powrastane w cialo krzemienie i gwozdzie (mam nadzieje ze te 'kastety' u ciebie takie wlasnie beda...) no nie wiem - tak to widze... poapoa - poka siate
Por@szek Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 Tak czytam ten watek i dochodze do wniosko ze chcesz na sile stworzyc cos oryginalnego co odrazu by sie laczylo z twoim imieniem. Cos w rodzaju rozowego slonia z golebimi skrzydlami. IMO fajnie, jest to jakis powiew swiezosci cos nowego etc. ale sadze ze najpierw powinienes opanowac do perfekcji warsztat, umiejetnosci wtedy zaczac eksperymentowac. Ale wiesz ... ja sie nie znam :]
andy_a Napisano 1 Wrzesień 2006 Autor Napisano 1 Wrzesień 2006 @ftorek Rzymski żołnierz? To dziwne – miał wyglądać bardziej jak grecka rzeźba żołnierza :P Tak to będzie golem :) Tylko nie rozumiem o co chodziło Tobie z gwoździami (bo brzmi ciekawie :) ). To co wymieniłeś bardziej pasowałoby mi do potwora a nie golema z kamienia ale spoko się zrobi ;) To co widać to ok. 60% skończonego modelingu teraz czas na poprawki :] I siateczka (Ftorek czy ten skrót poapoa lub paoa oznacza pokarz siatkę ? :) ) @Por@szek Poraszku czy ten golem przypomina Ci Andrzeja (mnie) ? Zapewniam Ciebie, że mam trochę inną budowę i więcej poly XD Tak na serio to nie staram się na siłę wcisnąć czegoś oryginalnego tylko miałem pomysł który zamierzam zrealizować – oczywiście w tym czasie mogłem wymodelować jakąś inną postać z cudzego (świetnego) konceptu tylko pytanie po co? Ile w takiej pracy było by ze mnie ? Wolę zrobić coś gorszego ale własnego (lepszy wróbel w garści niż kanarek na dachu ;) ). A czy moja praca jest aż tak oryginalna to bym nie powiedział :) – wzoruję się na antyku, fantasy i fantastycznej 4 (niestety :( ). Po prostu postanowiłem stworzyć sobie rzeźbę w takich klimatach która została ożywiona – jak dla mnie to golem ale ja się nie znam :P Co do opanowywania warsztatu do perfekcji to to robiłem :] ale ile tutków można przerabiać ? Po prostu postanowiłem w końcu coś zrobić co nie będzie tylko kopiowaniem cudzej pracy. Wiem, że pozostało mi jeszcze strasznie dużo do zrobienia (widzę to gdy spojrzę na wiele innych siatek) tylko nie widzę innej drogi niż przez robienie kolejnego modelu za modelem :). Np. ten golem uświadomił mi moje liczne braki i zainspirował do stworzenia własnego cyklu modeli HP ale to w przyszłości (jak skończę golema :P) A i jeszcze jedno - z tego co zauważyłem to się znasz tylko za rzadko updaty dajesz ;) (leniuszku :P) UPDATE: No dorobiłem mu brodę (musiałem zdjąć kask bo nachodziły na siebie ale i na to już mam sposób :) ) Model jak na razie ma ponad 6k trisów – przewiduję, że skończy się na 5k :)
Konras Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 Emmm no to teraz jest umm... podoba mi sie ^_^. Mi sie pomysl ze zbroja podoba, zobaczymy jak to bedzie z teksturami :) pasowalo by chyba aby sam golem byl z takiego podobnego materialu jak i jego opancerzenie :) Nie podobo mi sie na tomiast broda ^^ lepiej dac tam pare plane'ow i oteksturoac jak nalezy, bedzie to wygladalo na pewno porzadniej :)
andy_a Napisano 1 Wrzesień 2006 Autor Napisano 1 Wrzesień 2006 @ Konras Chociaż Tobie się podoba :) z teksturami będę miał największy problem ale jeszcze się tym nie przejmuję. Oczywiście wszystko będzie z kamienia. Co do brody to może i masz rację ale specjalnie wybrałem taką (coś pośredniego między planem a za dużą ilością ścianek ) i raczej nie planuję jej zmieniać. UPDATE: Tu pokazuję zarys jak mniej więcej będzie wyglądał golem (w każdym bądź razie jego „niedokończona” i nadniszczona połowa :) )
moss Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 hm jesli bym niewiedzila ze to golem to bym powiedzial ze model jest mily dla oka, ale jesli juz to wiem to ta zbroja troszke psuje efekt, jesli juz to bardziej by onapasowala do orca tylko twarz musial bys przerobic minimalnie. Co do modelingu jest dobrze, zawsze kazdy znajdzie jakie ale i cos do poprawy tu by cos zweldowal tu by cos dodal. Tak trzymaj :) i czekam na teskturki.
Por@szek Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 IMo to zniszczenie twarzy zrobiles w bardzo niechlujny sposob.
ftorek Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 inna sprawa - ze ja juz teraz kompletnie nic nie rozumiem... o co tu chodzi?? mial byc golem kamienny na poczatku (o ile dobrze pamietam przypominajacy kupe kamieni), poozniej jakis potwor - teraz koles w zbroi, a teraz jeszcze jakis kisiel mu z pyska zrobiles?? ja nie rozumiem?? po co?? dlaczego?? - nie latwiej sobie po prostu jakas postac obmyslic i ja po prostu zrobic - strasznie kluczysz mam wrazenie :) pzopaopa
Grimor Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 Mi sie wydaje ze nie masz pomyslu na ta psotac ciagle cso nowego wymyslasz, i ciagle cos zmieniasz. Zanim zaczneisz robic model pomysl co chcesz zrobic, usiadz pomysl, zbierz referencje i zabierz sie za modelowanei glownej bryly, pozneij ewentualnie jakeis drobne poprawki i dajesz detal. TATATA i gotowe!! Widzisz jakie to proste nie musisz nawet wychodzi z domu :P (to taki dżołk z TV mango :P)
andy_a Napisano 1 Wrzesień 2006 Autor Napisano 1 Wrzesień 2006 No już skończyłem zbroję to mogę odpisać :) @moskiller Co do zbroi to planuję ją zrobić z kamienia. Twarz orka to jeszcze zrobię (ale niestety kopię blizzardowskiej :( ) ale nie dla tego modelu bo ta twarz mi odpowiada. Co do weldowania to jeszcze muszę przy nim trochę się pobawić :) @Por@szek Czy ja wiem czy niechlujny ;) Spoko jeszcze nad tym popracuję. Ogólnie to ma być odłupana część twarzy a sam nigdy z młota (palladyńskiego) nie dostałem to nie wiem jak by wyglądała moja twarz :] @ftorek Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o … zrytą banię :P Tak jak miało być na początku tak zostało – kamienny golem przypominajmy kupę kamieni ale z tyłu (tak jak Ty mi doradziłeś :) ) a gdy ktoś do niego podejdzie to wstaje i się „roznegliwiżuje” ale że będzie potwór to nie przypominam sobie żebym pisał :] Tak w zbroi ale tylko z frontu na plecach to będzie surowa skała :) Kisiel z pyska :D a jak inaczej zrobić uderzenie młota (no może nie 40 kilowego ale zawsze młota :) ) Dlaczego ? Bo taki sobie obmyśliłem koncept :) – właśnie tak zrobiłem obmyśliłem (połączyłem kilka stylów) i usilnie dążę do celu (wbrew rozsądkowi i waszym komentarzom :] ) Co do kluczenia to nie do końca muszę się zgodzić – od początku piszę, że będzie golem: -rzeźba z przodu z zarysem mięśnie i zbroją -w wielu miejscach będzie niedokończona (nie do końca wyrzeźbiona) -będzie miała ślady walki -z tyłu na plecach będzie surowy kamień -będzie skulony a jak się do niego podejdzie to powstanie Sprawa wygląda jak z początkiem modelowania – gdy zacząłem mówiłem wyraźnie, że nie ma jeszcze co myśleć o optymalizacji oraz, że to nie finalne proporcje ale nikt mi nie wierzył póki nie pokazałem właściwych proporcji oraz dodatkowych elementów :] Spokojnie coś z tego będzie – najwyżej zostanie taki jak jest bez zbroi. @Grimor Cały problem w tym, że pomysł mam tylko nie potrafię go przekazać (tak polska mowa jest ciężka :P) – o tych wszystkich „nowych” rzeczach pisałem w całym wątku :] a ciągle coś zmieniam bo tak miał wyglądać mój workflow : bryła + zarys -> proporcje -> detal (zbroja) ->detal (zniszczenia -> plecy (kamień) -> UV-> tex(+normal) -> rig i animacja :) Nienawidzę mango ale i tak jest 1000 razy lepsze niż kosmodisk xD UPDATE: No i czas na całość podniszczonej zbroi – teraz trzeba podniszczyć ciało :)
Przybysz Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 Heh, nie czaje tego modelu, tzn nie chodzi mi o techniczne wykonanie modelu ale o okoliczności powstania takiego stworaka, gdzie i jak to możliwe... Może napiszesz coś więcej o nim bo narazie dla mnie te połączenie jest pozbawione sensu. Nasuneło mi sie przez chwile skojarzenie ze to może podniszczona grecka rzeźba po ożywieniu (coś ala te dziwne małpy i gryfy w filmie Tomb Raider) ale wtedy zbroja byłaby wyrzeźbiona i jej krawędzie połączone z ciałem a tu tak nie jest.
Por@szek Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 Zbroja wogole dziwnie jest zamontowana, chcoiazby to cos na kostkach nie wiem jak ma sie trzymac. Dalej idac, co on ma na brodzie bo mysle i mysle i jedyne co mi przychodzi do glowy to zamarzniete smarki z nosa :P Generalnie ostro pojechales, wywolalo to dosc mieszane odczucia. Ok, obserwuje dalej ...
heZrou Napisano 2 Wrzesień 2006 Napisano 2 Wrzesień 2006 O co wam w ogóle chodzi?? może andy_a wymyślił sobie alternatywny świat fantasy, w którym Grecja podbiła świat i teraz każdy ubiera się tam na taką mode ;] więc jaką jeśli nie taką zbroje miał mu dać nekromanta z frędzlowanymi włoskami ubierający się w grecki czarny 'ręcznik' i chodzący w klapkach ? no, a bródka też podstawa tamtejszego stajla ;] nie potraficie objąć umysłem ogromu tej wizji :> szkoda tylko, że też nie lubie Grecji >.>
Por@szek Napisano 2 Wrzesień 2006 Napisano 2 Wrzesień 2006 Brudka ... tutaj nie chodzi o stajla a o sprawe techniczna. To game art a nie haj poli. A logika ... coz niestety ale jest obowiazkowa przy tworzeniu modeli. a po za tym nie chodzi o to aby kogos zdolowac czy komus dowalic albo pokazac jaki jest cienki. Raczej chodzi o to aby doradzic tak aby sie nauczyc. Jak ma sie warsztat opanowany to mozna plynac, ale nie wczesniej bo wychodza wtedy rozne farmazony.
andy_a Napisano 2 Wrzesień 2006 Autor Napisano 2 Wrzesień 2006 @ Przybysz Dokładniejsze informacja zawarłem w poście nr. #65 w odpowiedzi do Ftorka. Zgadłeś właśnie o takiego golema mi chodziło – a zbroję właśnie „rzeźnię” tylko klatę, naramienniki i hełm zostawię osobno :) @ Por@szek Ma się trzymać bo będzie kawałkiem ciała tego golema :) „zamarzniete smarki z nosa :P” Lol umiesz poprawić humor :D Ale taka broda się mi spodobała więc raczej ją zostawię (choć zastanawiam się czy by nie iść jeszcze bardziej w antyk ale raczej nie ) No nie mów, że mój model budzi kontrowersje :P Taki mały a może dać tyle radości xD @ heZrou Aż tak bardzo to nie chciało się mi myśleć :P „nekromanta z frędzlowanymi włoskami ubierający się w grecki czarny 'ręcznik' i chodzący w klapkach ? no, a bródka też podstawa tamtejszego stajla ;]” :D dzięki za pomysł na nową prackę :) A wizja wcale nie jest taka ogromna po prostu to jeden z tych modeli które przechodzą dość poważne metamorfozy których kierunek zna tylko autor :] @ Por@szek Może to zabrzmi głupio ale staram się zarwać z konwenansami i ograniczeniami low poly :] (tak od dzisiaj zamiast czworoboków i trójkątów będę robił tylko z pięciokątów i dołożę jeszcze w miejsce jednego quada 3 (słownie: trzy) trisy :P ) Wiem, że jakbym to zrobił plane’ami to by i pewnie wyglądało lepiej ale jak na razie z efektu jestem zadowolony. Czy mógłbyś rozwinąć temat logiki przy tworzeniu modeli bo mnie zainteresował ? :) Co do warsztatu to jestem pewien, że mam spore braki w wielu dziedzinach ale nie widzę innej metody ich pozbycia się jak przez modelowanie (bo ile można tutków robić ?) EDIT: UPDATE: Udało się mi zamieścić obrazek :) – to już finalna wersja mojego golema teraz zajmę się mapowaniem (ma bałagan na plecach bo to ma być surowa skała) Siatki nie wrzucam bo by się wam nie spodobała :] Poly Mount: 4989 tris.
Scottero Napisano 3 Wrzesień 2006 Napisano 3 Wrzesień 2006 Chyba raczej dobrze zeby sie nie spodobala nie? bys wiedzial przynajmniej co poprawic... :D Dziwny ten model, no ale sie nie czepiam ;p
Grimor Napisano 3 Wrzesień 2006 Napisano 3 Wrzesień 2006 OŁ QPA!! To ma prawie 5k trisow !! QPA QPA QPA !!A tak ogolnie ten golem bez zbroji byl duzo lepszy, mogles jedynie mu dac 1 naramienniki by bylo QUL. Jak na 5k tris to slabiutko
Konras Napisano 3 Wrzesień 2006 Napisano 3 Wrzesień 2006 Um co to wogle za "5k tris to slabiutkow" moim zdaniem to po prostu zalezy od tego co autor zamierzal dac w modelu a co zostawi na teksturki. Pozatem nie sprzeczajmy sie ze era "takich LP" juz dawno minela i terazz w grach nawet helm od zbroi potrafi miec pare tysiecy poly. Ja musze powiedziec ze czekam na teksturke bo na modelu juz sie pogubilem^^' Wydaje mis ie ze nie trzebabylo doslownie lanczyc tych elementow do ciala, to chyba by zaoszczedzilo poly, no ale zobaczymy co tekstury pokarza :)
arcade Napisano 3 Wrzesień 2006 Napisano 3 Wrzesień 2006 Może to zabrzmi głupio ale staram się zarwać z konwenansami i ograniczeniami low poly :] (tak od dzisiaj zamiast czworoboków i trójkątów będę robił tylko z pięciokątów i dołożę jeszcze w miejsce jednego quada 3 (słownie: trzy) trisy :P ) To faktycznie zabrzmiało głupio :D Modelowanie, układanie siatki to nie tylko umiejetność plastyczna, ale też po prostu wiedza. Są pewne zasady jakimi powinieneś się kierować przy układaniu jej... Jeżeli posiadałbyś tą wiedzę, to mógłbyś miejscami świadomie ominąć zasady by uzyskać taki czy inny efekt. Ale najpierw musisz być ich świadom, a nie jesteś... Model najlepszy nie jest, ale to co jest najgorsze w tym WIPie, to to że tłumaczysz swoje błędy całym potokiem słów, usprawiedliwiasz je i próbujesz przedstawić je jako plusy tego modelu. Nie tędy droga, bez odrobiny samokrytycyzmu nigdy niczego się nie nauczysz. pozdrawiam
andy_a Napisano 3 Wrzesień 2006 Autor Napisano 3 Wrzesień 2006 @Scottero Jakbym pokazał siatkę to by były komentarze, że mam całą poprawić :] Dziwny – pewnie masz rację ale jest taki jakiego planowałem :) @Grimor Ostatnio były komenty, że za mało poly dałem to teraz pojechałem z limitem :P Co do poprzedniej wersji to posłużyła mi jako baza by otrzymać taki model jak ten. Co do poly counta to spokojnie – już zszedłem do 4861 a przy mapowaniu ciała to pewnie jeszcze więcej się utnie :) Czy mógłbyś napisać (lub zaznaczyć) co najgorzej zrobiłem ? @Konras Co do tekstur to mogę tylko napisać, że będą gorsze niż model bo rysować to ja nie umiem :] Niektóre elementy musiałem połączyć ponieważ golem miał być „wyrzeźbiony” z jednego kawałka skały. @ziomuś Zabrzmiało głupio bo to bym dowcip (to w nawiasie) a że chciałem spróbować nowych rzeczy w tym modelu to prawda (np. broda nie z plane’ów czy nadniszczony model – w wszystkich grach w które grałem golem zawsze był „ładny” i cały :] ) Czy mógłbyś przybliżyć te zasady o których piszesz? Piszę aż tyle bo lubię :) i uważam, że jeżeli ktoś poświęcił choć trochę czasu na oglądanie mojej pracy (i jeszcze ją skomentował) to należy mu też poświęcić swój czas i opowiedzieć na jego pytania itp. Ziomuś problem jest w tym, że cały czas pisałem jak ja tego golema widzę ale chyba mało osób czytało moje wszystkie komentarz :] i dlatego pojawiły się takie dziwne i nagłe metamorfozy (których jestem świadom i o nich pisałem) Co do samokrytycyzmu to bym nie zamieścił czegoś co mnie samemu się choć trochę nie podoba - stąd moja prośba – czy mógłbyś zaznaczyć błędy na obrazku (żebym wiedział czego uniknąć itp.)
Przybysz Napisano 3 Wrzesień 2006 Napisano 3 Wrzesień 2006 Mi sie zdaje ze aktualnie model jest całkiem niezły, czekam na textury. Ciekaw jestem czy hełm będzie również ze skały jak sam golem, bo wymodelowany i zniszczony jest jakby był osobną częścią. Wiadomo, że ze skały hełmu o tak cienkich scianach jak twoje nie wyrzeźbiłby nawet Michelangelo Buonarroti. Zatem czy golem z częściowo wyrzeźbioną zbroją, reszte ekwipunku złupił jakiemuś napotkanemu wojakowi? I tym samym część zbroi będzie skalna a częśc z metalu?
arcade Napisano 3 Wrzesień 2006 Napisano 3 Wrzesień 2006 heh nie jestem w stanie przytoczyć teraz wszystkiego co powinieneś wiedzieć o modelowaniu, zresztą dość trudno zwrzeć to w słowach - lepiej pooglądać obrazki i siatki innych. A nawet jeśli, to nie jestem na tyle dobry żeby uczyć innych, dużo lepiej jakbyś przestudiował porady i siatki różnych game-artowych wymiataczy. Linki były już podawane w tym wątku więc nie ma sensu tego powtarzać.
andy_a Napisano 3 Wrzesień 2006 Autor Napisano 3 Wrzesień 2006 @ Przybysz Całość będzie ze skały a zostawiłem hełm osobno do animacji (tak, że przy pierwszym poważnym uderzeniu odleci hełm, przy drugim rozpadnie się zbroja a przy trzecim golem zaatakuje z gołą klatą :) ) Co do tego co napisałeś to to nie było by głupie (kamienny golem w metalowej zbroi :) ) ale jak już pisałem zamierzam trzymać się ściśle konceptu. Co do kasku to spróbuję mu nadać masy w zbrush’u. @ ziomuś Nie zrozum mnie źle – nie staram się podważać Twojej krytyki ani nie uważam, że mój model jest doskonały tylko bez podania konkretów trudno jest mi coś poprawić :( Pisząc, że nie znam metod układania siatki masz rację (bo nie znam :P robie to na czuja byle, żeby było) tylko nie wiem o co dokładnie Tobie chodzi (czy są loop’y nogi źle rozmieszczone, czy na głowie coś jest nie tak itp. ) dlatego byłbym naprawdę wdzięczny za konkretny przykład co jest bardzo źle i co poprawić. Tu nie chodzi o to czy jesteś dobry czy nie – bo nawet laik (nie twierdze, że nim jesteś) może zauważyć coś czego i stado grafików nie zauważy :) (a zwłaszcza autor, który zna każdy fragment modelu na pamięć) Co do patrzenia na siatki innych to owszem można to robić długo ale jeżeli się nie zacznie samemu modelować to nic to nie da – a zamieściłem tego golema na forum właśnie po to by otrzymać pomocną krytykę. Sorry za długi komentarz. UPDATE: No i mam zmapowany model (oj ciężko to szło :] ) Jutro czeka go zbrush :) Poly count: 4699 EDIT: skleroza nie boli :] (stare złe mapowanie)
ftorek Napisano 3 Wrzesień 2006 Napisano 3 Wrzesień 2006 troche skala mapowania ci poleciala - np na pasie masz gesto a ciut wyzej na klacie calkiem zadko.... - staraj sie miec podobna skale calego modelu - moim zdaniem lepiej wyglada (nawet jesli na jakies drobne elementy zostaje wtedy po pare pixli na tekturze) i np. staraj sie wystrzegac takich sporych dysonansow jak np. na jego prawej nodze (duzy paluch na ktorym to duze B lezy) poapa
andy_a Napisano 3 Wrzesień 2006 Autor Napisano 3 Wrzesień 2006 @ ftorek Dzięki za cynk :) na serio nie zauważyłem tego po prostu zrobiłem print screen’a z tego co miałem a zapomniałem wpasować to wszystko na teksturę :] ale już się poprawiłem :) :
ledyr Napisano 3 Wrzesień 2006 Napisano 3 Wrzesień 2006 troche chaotycznie ten model wygląda, nie czytałem wszystkiego ale pewnie koncpet zmieniał sie w trakcie modelowania :) no ale całkiem fajnie wygląda, naprawde jestem ciekaw jak bedzie wygladał z teksturką :D mogłes jeszcze troceh pocierpieć i podziałąc z modelem no ale skoro zmapowałes to juz za późno :) powodzenia
DaveBorck Napisano 3 Wrzesień 2006 Napisano 3 Wrzesień 2006 trochę porozciągane i trochę chaotyczne. Nie wiem jak się połapiesz w tym przy teksturowaniu, ale życzę powodzenia. Tekstura na lewej dłoni, żółty marker, będzie baaaardzo rozciągnięta. Posłuchaj się ftorka, będzie ci łatwiej później. No chyba, że masz zamiar teksturować malując po modelu.
zaki79 Napisano 3 Wrzesień 2006 Napisano 3 Wrzesień 2006 Andy podaj maila to zapodam Ci trochę dobrych przykładów Lowpoly, które zbieram po róznych forach, właśnie po to ,żeby czasem podpatrzeć, jak robią to profesjonaliści. ps. podawałem Ci już wcześniej linka do strony Bena Mathisa, ściągnąłeś sobie te tutki? pozdrawiam !
JmTm00 Napisano 3 Wrzesień 2006 Napisano 3 Wrzesień 2006 Pisząc, że nie znam metod układania siatki masz rację (bo nie znam :P robie to na czuja byle, żeby było) tylko nie wiem o co dokładnie Tobie chodzi (czy są loop’y nogi źle rozmieszczone, czy na głowie coś jest nie tak itp. ) dlatego byłbym naprawdę wdzięczny za konkretny przykład co jest bardzo źle i co poprawić. A mnie zaciekawiało to zdanie wiec (choć nie siedze w umyśle ziomusia) napisze o co chodziłoby mi ;)...a właściwie tylko nakreśle sytuacje :P Rzeżbiłeś kiedyś naprawde? Powiedzmy w glinie, tam palce, w celu uzyskania zamierzonego efektu powinny iść jakby "po bryle" qrde cieżko mi to opisać ale to coś na tej zasadzie: wyobraż sobie ze jesteś niewidomy, i chcesz sobie wyobrazić jak ktoś wyglada, tylko za pomoca dłoni, przesuwając je po twarzy tejze osoby budujesz sobie w wyobrażni coś na zasadzie siatki, sęk w tym zeby przesówać właśnie "po bryle" qrde no...albo sie to czuje albo nie :/ a te własnie "przesówy" nazwij teraz edgeloopami, i masz ładna siatke...hm...wiesz duzo zalezy tez od tego jaka funkcje spełnia model...trzeba zawsze brać pod uwage przyszłe mozliwości ruchowe tegoż wiec im bardziej uporzadkowana siatka tym berdziej wdzieczny jest rigger/animator ;) Moim zdaniem dazenie w kierunku 5 twarzowych poly jest pomysłem cokolwiek poronionym...juz wyjaśniam: Trójkatów uzywasz przy ostrych krawedziach (tudzież gestrzej siatki) kwadraciki to po prosu ideał, ale z 5 katnymi poly akcji wogóle nie czaje?? Zrób tak: wytnij sobie z papieru piećiokatna figure, i pobaw sie nia w przestrzeni, zauważ ze jakkolwiek byś jej nie wygiał, nie wyglada ona dobrze z kazdej strony, po prostu nie mozna sforsować komputera zeby widział taki obiekt tak jak Ty chciałbyś go widzieć i trzeba przemówić jego jezykiem za czym idzie wykorzystywanie 3,4 katnych płaszczyzn....mam nadzieje ze załapiesz o co mi chodzi (bo ja jakbym to czytał to bym chyba nie załapał) Myśl o modelu jako o animowalnym, w pełni interakcyjnym obiekcie (chyba ze chcesz sobie robić lp do szuflady;) Pozdrawiam
SirAnen Napisano 4 Wrzesień 2006 Napisano 4 Wrzesień 2006 Jak dla mnie to pikne ( akcent na E ) :) Oby robot ( eee, golem :) ) byl zrobiony tak jak tworca sobie zakladal ;)
Grimor Napisano 4 Wrzesień 2006 Napisano 4 Wrzesień 2006 caly model mi sie podobal poki nie dales do tego zbroji :) Szczegolnie jak ja poniszyczyles jest bardzo nienaturalnie zniszczona widac to w wilu miejscach no i ta glowa nieszcesna :) ta broda dziwna taka caly model byl QUL poki nei doszly zniszczenia :)
andy_a Napisano 4 Wrzesień 2006 Autor Napisano 4 Wrzesień 2006 @ ledyr Co do chaotyczności to cały problem w tym, że nie wiedziałem jak inaczej zrobić taką „zniszczoną” postać. Koncept się nie zmienił :] Z teksturą właśnie mam problem ale o tym napiszę później. Robię go w xsi – mapowałem go gdy był zrigowany i równocześnie optymalizowałem (przesuwanie, łączenie wierzchołków, nowe edge i poly – tu tak można :) i wagi wierzchołków oraz mapowanie poradziło sobie z tym bezproblemowo :) ) więc nie wszystko stracone – pisz śmiało o co Ci chodzi :) @ DaveBorck Wygładziłem te miejsca o których napisałem (relax i już wygląda o niebo lepiej :) ) Co do teksturowania to tylko z-brush bo ręcznie to nie dam rady :] @ zaki79 Dzięki :) Tutki pościągane i już przejrzane – w końcu zrozumiałem o co chodziło z tym, że moja siatka jest nie taka jak powinna być :D @ JmTm00 Oczywiście, że nie rzeźbiłem i na tym też się nie znam :] Ale opisałeś ten proces tak ciekawie, że muszę się za to kiedyś zabrać :P (na serio ). Co do riggera i animatora to ja nim będę (jestem :) ) więc mniej więcej robiłem tą siatkę pod siebie (i tak żeby robić naprawdę porządny i satysfakcjonujący mnie rig bym musiał dołożyć dużo blend shape’ów :( ) Z tymi 5tkami to był żart :) bo jak jeszcze w hp się troszkę przydają to w lp to tragedia i marnotrawstwo czyste. Spoko JmTm00 przeczytałem to kilka razy i zrozumiałem xD a ten model jest do szuflady bo nawet nie potrafię mu dość ładną teksturę zrobić żeby spełniała moja oczekiwania :( Co do myślenia pod animację to właśnie myślę tak o każdym modelu :) (ogólnie jestem przeciwnikiem stilli) tylko że jeżeli ten golem jest ze skały to to troszkę głupie żeby np. napisały się mu mięśnie :) Dzięki bardzo za rozbudowaną krytykę. @ SirAnen Thenx – robot (tzn. golem ;) ) będzie tak wyglądał, jeżeli uda się mi do niego zrobić konkretną teksturę :) UPDATE: POLEGŁEM na teksturach :( … … … Ale jak każdy upadek tak i ten dodał mi sił do kolejnej walki :) Tylko tym razem potrzebuję waszej (czyli forumowiczów :) ) pomocy – czy znacie jakieś tutki ew. tricki na zrobienie realistycznej skały (ew. marmur) ? To efekt mojej dotychczasowej batalii :( : Tekstura miała być pod normal mapę (ale dobrej normal mapy też się mi nie udało zrobić :( )
ftorek Napisano 4 Wrzesień 2006 Napisano 4 Wrzesień 2006 ales dal d.... makabra... no ale nic - mam nadzieje ze nastepny bedzie lepszy... - sory, ze tak ostro ale rozczarowanie na maxa... co do texturowania - tego sie nie robi tak ze dajesz mapowanie z automatu, wrzucasz jednolita fotka na calosc modelu i juz... tak sie nie robi po prostu, nawet jesli model jest teoretycznie caly z kamienia to moze gdzies mu sie mech na cielsku zapodzial (pod pachami :), moze oczy ma z diamentu (albo chociaz wegla), moze te czesci zbroi to kamien z domieszka zelaza i czerwienieje i puszcza rdzawe zacieki... - stary... - mozliwosci jest milion... i tu nie chodzi o to zeby: "chlopaki, moze wiecie jak zrobic fajny marmur" bo nawet jakbys zrobil wypasiony marmur i go tak beznadziejnie polozyl na modelu to i tak by go to nie uratowalo moim zdaniem - odpusc sobie na razie normal mape, rig i cala reszte i skup sie na modelu i texturce moze na poczatek poproobuj jakies beczki, skrzynki malowac itp. - potrenuj malowanie rooznych faktor 'z palca' (nawet za pomoca myszki sie da) - nie ze to latwiej ale da ci sporo zrozumienia (np. jak dziala drewno, albo metal - gdzie na nim dawac bliki swiatla) - jak w ogole na roznych fakturach dziala swiatlo (w HP to sie zalatwia texturami z masa dodatkowych map i do tego rendery z mnoostwem opcji z ktoorych gi to najmniejszy pikus - a w LP niestety trzeba o tym myslec na poziomie textur i modelu - teraz sie to troche zmienia wraz z wydajnasci kompow itp. vide normale, speculary, shadery i inne pierdoly) ale texturowanie najlepiej zaczac od prostych obiektow - ktore mozna wymodelowac w 10 minut - zrobc proste mapowanie (plaskie powierzchnie) i zabrac sie za malowanie - bo tak spedziles mnostwo czasu na model (ktory moim zdaniem jest sredni tak czy siak) - zrobiles mu riga i w ogole - ale niestety tekturka go zabila - rownie dobrze moglbys go zostawic na poziomie modelu i zaczac robic nowy... ahhh - kurcze - ciezko mi to wszystko pisac bo nie chce cie dolowac ani nic takiego - ale... no szkoda tego potwora... ale mam nadzieje ze bedziesz dzialal dalej i bedzie dobrze :) pozdrawiam goraco :) paopoa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się