patry Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 Witam, przez kilka dni tyle wyskrobałem Sorry za ziarno, małą rozdziałke i niskie AA ale musiałem wyrenderować to w mniej niż 12 h (i udało się - 8h się renderowało) Modeling jest z tego tutka: http://www.evermotion.org/tutorials/mich/ Proszę oceniać TYLKO materiały, oświetlenie i rendering. Info: 3dsmax, Mental ray
MaGuu Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 Ocenimy jak dasz 800x600. 8h jak na taki obrazek z materiałami prawie defultowymi to stanowczo za długo ;)
g:j:r Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 FAlcom: to jest Mental..., rzeczywiscie cos dlugo to trwalo...
skiki Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 no cos masz ustawienia dziwne... ja fakt, na v-rayu moja kuchnie w 1024x768 renderowałem okolo 2,5 godziny, sciagajac jeszcze pliki i robiac strone w photoshopie ... no i narazie chyba za mały render zeby oceniac...
chveti Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 Dżizys... Dla tego nie lubię Maxwella... Widzisz, mental jest bardziej do kitu :]
Endriu_M Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 Na mentala nie ma co narzekać. Po prostu jest trochę więcej rzeczy do ustawienia niż w V-rayu. A tak na marginesie przy tej podziałce render nie powinien trwać więcej niż... ja wiem... godzinę? Zresztą z ciekawości chyba sam to sprawdzę.
voyager Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 O patry nieźle ci to wyszło - tutek w 100% skopiowany, zero własnej inicjatywy + 8 godzin ryżu. Lipa, lipa i jeszcze raz lipa!
ozzyslip Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 jezu moja pracka o rozdzialce kolo 100o (sypialnia mieszkaniowa) sie renderowala , co prawda w vrayu kolo 1,5 h i prawie ziarna nei ma a u ciebie takie gowienko 8h ?!?!?! jezu zawsze mowilem ze mental jakis skomplikowany VRAY RULEZ!!
JunioR Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 8H ?! i taki mały render, no ja mysle ze mozna ten czas owiele bardziej zmniejszyc w MR`u. Ogolnie nie ma co oceniac bo wszystko z tutka i mały rozmiar renderu.
patry Napisano 10 Wrzesień 2006 Autor Napisano 10 Wrzesień 2006 TYLKO modeling jest z tutka, a oświetlenie, rendering i materiały sam robiłem (zresztą z oświetlenia i ustawieńrendera i tka bym nie skorzystał bo ta mejst wszystko pod vraya)
Master Kiełbaster Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 To co zrobiłeś sam doszczętnie skopałeś ;* 8 godzin taki render?? Robisz na 386?? I tło za oknem trochę totalnie nie pasuje ;*
!Ewert Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 nie super 8h smiech na sali...weś młody zrób sobie swoja kuchnie a nie jakiąś kopie nam tu zapodajech nic nie widać wiec nie oceniam...
MaGuu Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 Taka uwaga: Jesli za oknem masz dzień - to dlaczego ustawiłes źródłó Słońca w taki sposób, ze rzuca Cienie jak by juz zachodziło? Wyżej to słońce - wyżej :D
tweety Napisano 10 Wrzesień 2006 Napisano 10 Wrzesień 2006 wrzuć ustawienia FG i GI. wrzuć światła i ich wartości, rozmieszczenie świateł i listę użytych materiałów. 8h to naprawdę za dużo jak na taki renderek... aha: i podaj dokładnie co masz za komputer (procesor, ram, HDD). Pozdrawiam
patry Napisano 16 Wrzesień 2006 Autor Napisano 16 Wrzesień 2006 UPDATE Najpier w jedną noc wyliczyłem GI i FG i zapisałem te mapy (jakieś 6h), a na nastęną noc wyrenderowałem już z mapami GI i FG i liczyło się jakieś 11h. Razem 17h!! I tylko tyle mi wyrenderowało :( Ustawienia Chyba muszę daćsobie spokój z tymi wizkami bo mam za słąbego kompa :( Duron 1GHz, GeForce 4 MX, 256 MB RAM
tweety Napisano 16 Wrzesień 2006 Napisano 16 Wrzesień 2006 patry: może to zabrzmi dziwnie z ust "zatwardziałego Mentalowca" (jak kiedyś ktoś mnie okreslił) ale to powiem: przejdź na vraya. Po prostu to nie ma sensu: liczenie GI i FG po 6h, rendering zaledwie 60% w 11h ... Mental jest bardzo dobrym rendererem ale do wizek jako takich szybciej poradzisz sobie na vrayu. Zwłaszcza ze sprzetem jaki posiadasz... inną sprawą jest robienie testowych renderków już z materiałami. wiem, że to kusi ale daj sobie spokój. wrzuć biały diffuse i na tym eksperymentuj. bez materiałów typu DGS jaki masz na podłodze czy Glass na stole o wiele szybciej ci się to wyrenderuje. Pozdrawiam
skiki Napisano 16 Wrzesień 2006 Napisano 16 Wrzesień 2006 nie wiem czy tak powinno byc w mentalu ale przypadkiem nie powinno sie unikac uzywania omni ;> czy to tylko w v-rayu ;> mysle ze wina nie lezy w komputerze lecz w ustawieniach, ja ci nie pomoge bo na mentalu sie nie znam... sorka potwem spojrzałem... fakt jesli chodzi o te omni to moj blad... ;] heh ale zapraszam do renderowania w v-rayu :)
g:j:r Napisano 16 Wrzesień 2006 Napisano 16 Wrzesień 2006 Maximum Num. Photons per Sample - 400000 - to raczej za duzo, chociaz az tak sie na mentalu nie znam, w necie jest duuuzo tutkow o optymalizacji mentala - poczytaj, mysle ze nawet na takim sprzecie jaki masz da sie osiagnac niezly efekt. Np. ta scena w minute:P:P:P
nielot007 Napisano 16 Wrzesień 2006 Napisano 16 Wrzesień 2006 WitaM!! patry przeciez masz mase tutkow jak zrobic interior w mentalu :) masz tu pare linkow http://www.treddi.com/forum/index.php?showforum=54 (musisz sie zarejestrowac) http://lakehao.home.comcast.net/in_mentalray.htm pozdro
MiRi Napisano 16 Wrzesień 2006 Napisano 16 Wrzesień 2006 Serio patry tadzę przejść na vray'a. Mój były komp to Pentium 1,4 GHz, GeForce 400 MX i 512 ram. Z takim sprzętem moje poczyciwe interiory 800x600 renderowały się nie więcej niż godzine.
patry Napisano 19 Wrzesień 2006 Autor Napisano 19 Wrzesień 2006 Tweety - tak jak mówiłeś - test oświetlenia na szaro :) Rendering tylko 2h !!! BO teraz wiem, że jka renderuje to trzeba wszystko wyłączyć oprócz windowsa i 3dsmaxa :)
skiki Napisano 19 Wrzesień 2006 Napisano 19 Wrzesień 2006 nie no ja tam nie wiem czy to jakosc/czas normalne dla mentala ale ja polecam v-raya... to samo tylko w lepszej jakosci bys werenderowal o wiele krocej... jak na moj gust to v-ray jest lepszy do nauki...] szczerze mowiac dwie i pol godziny renderowałem kuchnie... na athlonie 1200
tweety Napisano 19 Wrzesień 2006 Napisano 19 Wrzesień 2006 patry: prawda jest taka, że do mentala trzeba mieć dobry sprzęt. chcesz robić szybki i efektowne wizki? zmień renderer.
patry Napisano 19 Wrzesień 2006 Autor Napisano 19 Wrzesień 2006 Ludzie, mi na czasie nie zależy. Proszę ocenić oświetlenie w ostatnim update a nie mówić, że znowu za długo.
nielot007 Napisano 19 Wrzesień 2006 Napisano 19 Wrzesień 2006 przeciez taki render to 30sekund jeszcze to ziarno :) jakiego ty masz kompa(szukalem lae nie znalazlem) ?? a czas sie liczy bo z takim ziarnem itak maly render i bez shaderow a 2h to co dopiero jak wszyskto bedzie czas renderu podskoczy do 20h :)
piotrek Napisano 19 Wrzesień 2006 Napisano 19 Wrzesień 2006 Jeśli czas się nie liczy, to pokaż render w rozdziałce przynajmniej z 800 px w podstawie (absolutne minimum). Mam na myśli ten kolorowy.
patry Napisano 19 Wrzesień 2006 Autor Napisano 19 Wrzesień 2006 Pokaże kolorowy w rozdziałce 800x600, ale najpierw chcę wiedzieć co sądzicie o oświetleniu (dlatego zrobiłem ten szary) bo jeśli cośjest nie tak, to najpier poprawię to i przetestujęna szarym, a potem dam normalnego rendera.
skiki Napisano 19 Wrzesień 2006 Napisano 19 Wrzesień 2006 gi wydaje sie niezle tylko to ziarno i czas mnie niepokoi ;]
tweety Napisano 19 Wrzesień 2006 Napisano 19 Wrzesień 2006 patry: chcesz mojej rady? proszę: za ciemny render. jak to poprawić? podnieść multiplier światełek. jakich? nie wiem, bo nie napisałeś co to za światełko... ziarno? hmm... może to sampling renderera, może sampling od MRAreaOmni, może sampling DGS jaki możesz mieć na ścianie... nie wiem bo jak zwykle nie ma info... czy tak ciężko zrozumieć, że przy każdym teście podaje się info o wszystkim co może być ważne w scenie?
patry Napisano 19 Wrzesień 2006 Autor Napisano 19 Wrzesień 2006 Sorry, że nie podałem info :) Poprawiłem już to, że jest ciemno, cienie od słońca i zmniejszyłem ziarenko, ale wyrenderuje dopiero za jakieś 2-3 dni, bo nie mogę ostatnio mieć włączonego kompa dłużej niż 2h. W następnym update na 100% podam info szczegółowe. A teraz moge powiedzieć tyle, że jest: skylight z multipler na 1.6; mr_area_direct z decay na inverse square, multipler na 1, GI photons - jedynka i ileś zer (niestety nie mogę teraz sprawdzić) ale napewno 100000 lub 1000000 a energy fotonów 800000 lub 80000. Więcej nie pamiętam :)
zaki79 Napisano 20 Wrzesień 2006 Napisano 20 Wrzesień 2006 patry - nie wiem co to zasumy, chyba jakieś wygrane w totku. Jestem starym Vray'owcem, ale proszę, niech mi ktoś powie, że w mentalu nie operuje się takimi liczbami :) . ps. Patry, napisałeś, że czas nie gra roli, a kto w domu płaci rachunki za prąd?? :)
JunioR Napisano 23 Wrzesień 2006 Napisano 23 Wrzesień 2006 ziarno jak cholera, ale jest juz coraz lepiej a po za tym poka render z texturami/ shadingiem
patry Napisano 23 Wrzesień 2006 Autor Napisano 23 Wrzesień 2006 JunioR - do testu oświetlenia takie ziarno chyba może być, co nie?? Jak będę dawał render z texturami to zmniejsze ziarno. I render z texturami dam dopiero gdy oświetlenie będzie b. dobre, a na razie tylko 1 koment więc jeszcze nie wiem dokładnie co jest złe w oświetleniu i ustawieniach. Tak więc, komentujcie!!! :)
tweety Napisano 23 Wrzesień 2006 Napisano 23 Wrzesień 2006 patry: testowanie oswietlenia bez textur a z texturami to dwie różne zabawy. pamiętaj o color bleeding i przepaleniach na texturach.
chveti Napisano 23 Wrzesień 2006 Napisano 23 Wrzesień 2006 Marcin powiedział coś w tym stylu: "Wnętrze bez materiałów, to jak samochód bez kół' szarości nie ma co oceniać , bo całkiem innaczej wygląda to z materiałami.
patry Napisano 24 Wrzesień 2006 Autor Napisano 24 Wrzesień 2006 Ok, teraz zrobie teścik z texturami. A co do tego szarego testu - co powiecie o ustawieniach??
patry Napisano 1 Październik 2006 Autor Napisano 1 Październik 2006 Długo musieliście czekać, ale zrobiłem już render z materiałami. Teraz możecie w pełni ocenić oświetlenie, color bleednig, przepalenia i rendering. I oczywiście ustawienia
tweety Napisano 1 Październik 2006 Napisano 1 Październik 2006 Tusek: przeczytaj cały wątek zanim napiszesz posta :] to tylko test oświetlenia. patry: jaki kolor ma ściana (w rgb) i jaki rozmiar ma pomieszczenie? ogólnie jest ok, ale masz taki sam problem co ja - grzyba nad oknem i w rogach ściany. teoretycznie wyeliminowac go mozna zwiększając Global Energy Multiplier ale nie wiem czy to zadziała. Pozdrawiam
patry Napisano 1 Październik 2006 Autor Napisano 1 Październik 2006 R: 255 G: 251 B: 206 Coś za bardzo zmieszały mi się kolorki :/ Można jakoś to zniwelować ale żeby nie zrobiła się ciemniaca?? PS pomieszczenie jest raczej w skali 1:1 - 4m x 3m x 2,6m
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się