Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 44
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

no cos masz ustawienia dziwne... ja fakt, na v-rayu moja kuchnie w 1024x768 renderowałem okolo 2,5 godziny, sciagajac jeszcze pliki i robiac strone w photoshopie ... no i narazie chyba za mały render zeby oceniac...

Napisano

Na mentala nie ma co narzekać. Po prostu jest trochę więcej rzeczy do ustawienia niż w V-rayu. A tak na marginesie przy tej podziałce render nie powinien trwać więcej niż... ja wiem... godzinę? Zresztą z ciekawości chyba sam to sprawdzę.

Napisano

jezu moja pracka o rozdzialce kolo 100o (sypialnia mieszkaniowa) sie renderowala , co prawda w vrayu kolo 1,5 h i prawie ziarna nei ma a u ciebie takie gowienko 8h ?!?!?! jezu zawsze mowilem ze mental jakis skomplikowany VRAY RULEZ!!

Napisano

8H ?! i taki mały render, no ja mysle ze mozna ten czas owiele bardziej zmniejszyc w MR`u.

Ogolnie nie ma co oceniac bo wszystko z tutka i mały rozmiar renderu.

Napisano

TYLKO modeling jest z tutka, a oświetlenie, rendering i materiały sam robiłem (zresztą z oświetlenia i ustawieńrendera i tka bym nie skorzystał bo ta mejst wszystko pod vraya)

Napisano

Taka uwaga: Jesli za oknem masz dzień - to dlaczego ustawiłes źródłó Słońca w taki sposób, ze rzuca Cienie jak by juz zachodziło? Wyżej to słońce - wyżej :D

Napisano

wrzuć ustawienia FG i GI. wrzuć światła i ich wartości, rozmieszczenie świateł i listę użytych materiałów.

8h to naprawdę za dużo jak na taki renderek... aha: i podaj dokładnie co masz za komputer (procesor, ram, HDD).

 

Pozdrawiam

Napisano

UPDATE

 

11godzinxe9.jpg

 

Najpier w jedną noc wyliczyłem GI i FG i zapisałem te mapy (jakieś 6h), a na nastęną noc wyrenderowałem już z mapami GI i FG i liczyło się jakieś 11h.

Razem 17h!! I tylko tyle mi wyrenderowało :(

 

Ustawienia

 

1swiatlosloncecq9.jpg

 

2swiatloniebodt3.jpg

 

3ustawieniael0.jpg

 

Chyba muszę daćsobie spokój z tymi wizkami bo mam za słąbego kompa :(

Duron 1GHz, GeForce 4 MX, 256 MB RAM

Napisano

patry: może to zabrzmi dziwnie z ust "zatwardziałego Mentalowca" (jak kiedyś ktoś mnie okreslił) ale to powiem: przejdź na vraya.

Po prostu to nie ma sensu: liczenie GI i FG po 6h, rendering zaledwie 60% w 11h ... Mental jest bardzo dobrym rendererem ale do wizek jako takich szybciej poradzisz sobie na vrayu.

Zwłaszcza ze sprzetem jaki posiadasz...

 

inną sprawą jest robienie testowych renderków już z materiałami. wiem, że to kusi ale daj sobie spokój. wrzuć biały diffuse i na tym eksperymentuj. bez materiałów typu DGS jaki masz na podłodze czy Glass na stole o wiele szybciej ci się to wyrenderuje.

 

Pozdrawiam

Napisano

nie wiem czy tak powinno byc w mentalu ale przypadkiem nie powinno sie unikac uzywania omni ;> czy to tylko w v-rayu ;> mysle ze wina nie lezy w komputerze lecz w ustawieniach, ja ci nie pomoge bo na mentalu sie nie znam...

sorka potwem spojrzałem... fakt jesli chodzi o te omni to moj blad... ;] heh ale zapraszam do renderowania w v-rayu :)

Napisano

Maximum Num. Photons per Sample - 400000 - to raczej za duzo, chociaz az tak sie na mentalu nie znam, w necie jest duuuzo tutkow o optymalizacji mentala - poczytaj, mysle ze nawet na takim sprzecie jaki masz da sie osiagnac niezly efekt. Np. ta scena w minute:P:P:P

Napisano

Serio patry tadzę przejść na vray'a. Mój były komp to Pentium 1,4 GHz, GeForce 400 MX i 512 ram. Z takim sprzętem moje poczyciwe interiory 800x600 renderowały się nie więcej niż godzine.

Napisano

Tweety - tak jak mówiłeś - test oświetlenia na szaro :)

 

oswietleniefinaldd6.jpg

 

Rendering tylko 2h !!! BO teraz wiem, że jka renderuje to trzeba wszystko wyłączyć oprócz windowsa i 3dsmaxa :)

Napisano

nie no ja tam nie wiem czy to jakosc/czas normalne dla mentala ale ja polecam v-raya... to samo tylko w lepszej jakosci bys werenderowal o wiele krocej... jak na moj gust to v-ray jest lepszy do nauki...]

szczerze mowiac dwie i pol godziny renderowałem kuchnie... na athlonie 1200

Napisano

przeciez taki render to 30sekund

jeszcze to ziarno :)

jakiego ty masz kompa(szukalem lae nie znalazlem) ??

a czas sie liczy bo z takim ziarnem itak maly render i bez shaderow a 2h to co dopiero jak wszyskto bedzie czas renderu podskoczy do 20h :)

Napisano

Pokaże kolorowy w rozdziałce 800x600, ale najpierw chcę wiedzieć co sądzicie o oświetleniu (dlatego zrobiłem ten szary) bo jeśli cośjest nie tak, to najpier poprawię to i przetestujęna szarym, a potem dam normalnego rendera.

Napisano

patry: chcesz mojej rady? proszę: za ciemny render. jak to poprawić? podnieść multiplier światełek. jakich? nie wiem, bo nie napisałeś co to za światełko...

 

ziarno? hmm... może to sampling renderera, może sampling od MRAreaOmni, może sampling DGS jaki możesz mieć na ścianie... nie wiem bo jak zwykle nie ma info...

 

czy tak ciężko zrozumieć, że przy każdym teście podaje się info o wszystkim co może być ważne w scenie?

Napisano

Sorry, że nie podałem info :)

Poprawiłem już to, że jest ciemno, cienie od słońca i zmniejszyłem ziarenko, ale wyrenderuje dopiero za jakieś 2-3 dni, bo nie mogę ostatnio mieć włączonego kompa dłużej niż 2h.

W następnym update na 100% podam info szczegółowe.

A teraz moge powiedzieć tyle, że jest: skylight z multipler na 1.6; mr_area_direct z decay na inverse square, multipler na 1, GI photons - jedynka i ileś zer (niestety nie mogę teraz sprawdzić) ale napewno 100000 lub 1000000 a energy fotonów 800000 lub 80000.

Więcej nie pamiętam :)

Napisano

patry - nie wiem co to zasumy, chyba jakieś wygrane w totku. Jestem starym Vray'owcem, ale proszę, niech mi ktoś powie, że w mentalu nie operuje się takimi liczbami :) .

 

ps. Patry, napisałeś, że czas nie gra roli, a kto w domu płaci rachunki za prąd?? :)

Napisano

JunioR - do testu oświetlenia takie ziarno chyba może być, co nie??

Jak będę dawał render z texturami to zmniejsze ziarno.

I render z texturami dam dopiero gdy oświetlenie będzie b. dobre, a na razie tylko 1 koment więc jeszcze nie wiem dokładnie co jest złe w oświetleniu i ustawieniach.

Tak więc, komentujcie!!! :)

Napisano

Marcin powiedział coś w tym stylu: "Wnętrze bez materiałów, to jak samochód bez kół' szarości nie ma co oceniać , bo całkiem innaczej wygląda to z materiałami.

Napisano

Długo musieliście czekać, ale zrobiłem już render z materiałami.

Teraz możecie w pełni ocenić oświetlenie, color bleednig, przepalenia i rendering.

 

pikneoswietleniehc4.jpg

 

I oczywiście ustawienia

 

aleustawieniakq1.jpg

Napisano

Tusek: przeczytaj cały wątek zanim napiszesz posta :] to tylko test oświetlenia.

 

patry: jaki kolor ma ściana (w rgb) i jaki rozmiar ma pomieszczenie? ogólnie jest ok, ale masz taki sam problem co ja - grzyba nad oknem i w rogach ściany. teoretycznie wyeliminowac go mozna zwiększając Global Energy Multiplier ale nie wiem czy to zadziała.

 

Pozdrawiam

Napisano

R: 255 G: 251 B: 206

Coś za bardzo zmieszały mi się kolorki :/

Można jakoś to zniwelować ale żeby nie zrobiła się ciemniaca??

PS pomieszczenie jest raczej w skali 1:1 - 4m x 3m x 2,6m

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności