Skocz do zawartości

Scena 3D: Wizka - interior


patry

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przez kilka dni tyle wyskrobałem

 

wizkainterior4cn7.jpg

 

Sorry za ziarno, małą rozdziałke i niskie AA ale musiałem wyrenderować to w mniej niż 12 h (i udało się - 8h się renderowało)

 

Modeling jest z tego tutka: http://www.evermotion.org/tutorials/mich/

Proszę oceniać TYLKO materiały, oświetlenie i rendering.

 

Info: 3dsmax, Mental ray

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

wrzuć ustawienia FG i GI. wrzuć światła i ich wartości, rozmieszczenie świateł i listę użytych materiałów.

8h to naprawdę za dużo jak na taki renderek... aha: i podaj dokładnie co masz za komputer (procesor, ram, HDD).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UPDATE

 

11godzinxe9.jpg

 

Najpier w jedną noc wyliczyłem GI i FG i zapisałem te mapy (jakieś 6h), a na nastęną noc wyrenderowałem już z mapami GI i FG i liczyło się jakieś 11h.

Razem 17h!! I tylko tyle mi wyrenderowało :(

 

Ustawienia

 

1swiatlosloncecq9.jpg

 

2swiatloniebodt3.jpg

 

3ustawieniael0.jpg

 

Chyba muszę daćsobie spokój z tymi wizkami bo mam za słąbego kompa :(

Duron 1GHz, GeForce 4 MX, 256 MB RAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patry: może to zabrzmi dziwnie z ust "zatwardziałego Mentalowca" (jak kiedyś ktoś mnie okreslił) ale to powiem: przejdź na vraya.

Po prostu to nie ma sensu: liczenie GI i FG po 6h, rendering zaledwie 60% w 11h ... Mental jest bardzo dobrym rendererem ale do wizek jako takich szybciej poradzisz sobie na vrayu.

Zwłaszcza ze sprzetem jaki posiadasz...

 

inną sprawą jest robienie testowych renderków już z materiałami. wiem, że to kusi ale daj sobie spokój. wrzuć biały diffuse i na tym eksperymentuj. bez materiałów typu DGS jaki masz na podłodze czy Glass na stole o wiele szybciej ci się to wyrenderuje.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy tak powinno byc w mentalu ale przypadkiem nie powinno sie unikac uzywania omni ;> czy to tylko w v-rayu ;> mysle ze wina nie lezy w komputerze lecz w ustawieniach, ja ci nie pomoge bo na mentalu sie nie znam...

sorka potwem spojrzałem... fakt jesli chodzi o te omni to moj blad... ;] heh ale zapraszam do renderowania w v-rayu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maximum Num. Photons per Sample - 400000 - to raczej za duzo, chociaz az tak sie na mentalu nie znam, w necie jest duuuzo tutkow o optymalizacji mentala - poczytaj, mysle ze nawet na takim sprzecie jaki masz da sie osiagnac niezly efekt. Np. ta scena w minute:P:P:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no ja tam nie wiem czy to jakosc/czas normalne dla mentala ale ja polecam v-raya... to samo tylko w lepszej jakosci bys werenderowal o wiele krocej... jak na moj gust to v-ray jest lepszy do nauki...]

szczerze mowiac dwie i pol godziny renderowałem kuchnie... na athlonie 1200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaże kolorowy w rozdziałce 800x600, ale najpierw chcę wiedzieć co sądzicie o oświetleniu (dlatego zrobiłem ten szary) bo jeśli cośjest nie tak, to najpier poprawię to i przetestujęna szarym, a potem dam normalnego rendera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patry: chcesz mojej rady? proszę: za ciemny render. jak to poprawić? podnieść multiplier światełek. jakich? nie wiem, bo nie napisałeś co to za światełko...

 

ziarno? hmm... może to sampling renderera, może sampling od MRAreaOmni, może sampling DGS jaki możesz mieć na ścianie... nie wiem bo jak zwykle nie ma info...

 

czy tak ciężko zrozumieć, że przy każdym teście podaje się info o wszystkim co może być ważne w scenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, że nie podałem info :)

Poprawiłem już to, że jest ciemno, cienie od słońca i zmniejszyłem ziarenko, ale wyrenderuje dopiero za jakieś 2-3 dni, bo nie mogę ostatnio mieć włączonego kompa dłużej niż 2h.

W następnym update na 100% podam info szczegółowe.

A teraz moge powiedzieć tyle, że jest: skylight z multipler na 1.6; mr_area_direct z decay na inverse square, multipler na 1, GI photons - jedynka i ileś zer (niestety nie mogę teraz sprawdzić) ale napewno 100000 lub 1000000 a energy fotonów 800000 lub 80000.

Więcej nie pamiętam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patry - nie wiem co to zasumy, chyba jakieś wygrane w totku. Jestem starym Vray'owcem, ale proszę, niech mi ktoś powie, że w mentalu nie operuje się takimi liczbami :) .

 

ps. Patry, napisałeś, że czas nie gra roli, a kto w domu płaci rachunki za prąd?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JunioR - do testu oświetlenia takie ziarno chyba może być, co nie??

Jak będę dawał render z texturami to zmniejsze ziarno.

I render z texturami dam dopiero gdy oświetlenie będzie b. dobre, a na razie tylko 1 koment więc jeszcze nie wiem dokładnie co jest złe w oświetleniu i ustawieniach.

Tak więc, komentujcie!!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tusek: przeczytaj cały wątek zanim napiszesz posta :] to tylko test oświetlenia.

 

patry: jaki kolor ma ściana (w rgb) i jaki rozmiar ma pomieszczenie? ogólnie jest ok, ale masz taki sam problem co ja - grzyba nad oknem i w rogach ściany. teoretycznie wyeliminowac go mozna zwiększając Global Energy Multiplier ale nie wiem czy to zadziała.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności