Napisano 10 Wrzesień 200618 l Witam, przez kilka dni tyle wyskrobałem Sorry za ziarno, małą rozdziałke i niskie AA ale musiałem wyrenderować to w mniej niż 12 h (i udało się - 8h się renderowało) Modeling jest z tego tutka: http://www.evermotion.org/tutorials/mich/ Proszę oceniać TYLKO materiały, oświetlenie i rendering. Info: 3dsmax, Mental ray
Napisano 10 Wrzesień 200618 l Ocenimy jak dasz 800x600. 8h jak na taki obrazek z materiałami prawie defultowymi to stanowczo za długo ;)
Napisano 10 Wrzesień 200618 l no cos masz ustawienia dziwne... ja fakt, na v-rayu moja kuchnie w 1024x768 renderowałem okolo 2,5 godziny, sciagajac jeszcze pliki i robiac strone w photoshopie ... no i narazie chyba za mały render zeby oceniac...
Napisano 10 Wrzesień 200618 l Dżizys... Dla tego nie lubię Maxwella... Widzisz, mental jest bardziej do kitu :]
Napisano 10 Wrzesień 200618 l Na mentala nie ma co narzekać. Po prostu jest trochę więcej rzeczy do ustawienia niż w V-rayu. A tak na marginesie przy tej podziałce render nie powinien trwać więcej niż... ja wiem... godzinę? Zresztą z ciekawości chyba sam to sprawdzę.
Napisano 10 Wrzesień 200618 l O patry nieźle ci to wyszło - tutek w 100% skopiowany, zero własnej inicjatywy + 8 godzin ryżu. Lipa, lipa i jeszcze raz lipa!
Napisano 10 Wrzesień 200618 l jezu moja pracka o rozdzialce kolo 100o (sypialnia mieszkaniowa) sie renderowala , co prawda w vrayu kolo 1,5 h i prawie ziarna nei ma a u ciebie takie gowienko 8h ?!?!?! jezu zawsze mowilem ze mental jakis skomplikowany VRAY RULEZ!!
Napisano 10 Wrzesień 200618 l 8H ?! i taki mały render, no ja mysle ze mozna ten czas owiele bardziej zmniejszyc w MR`u. Ogolnie nie ma co oceniac bo wszystko z tutka i mały rozmiar renderu.
Napisano 10 Wrzesień 200618 l Autor TYLKO modeling jest z tutka, a oświetlenie, rendering i materiały sam robiłem (zresztą z oświetlenia i ustawieńrendera i tka bym nie skorzystał bo ta mejst wszystko pod vraya)
Napisano 10 Wrzesień 200618 l To co zrobiłeś sam doszczętnie skopałeś ;* 8 godzin taki render?? Robisz na 386?? I tło za oknem trochę totalnie nie pasuje ;*
Napisano 10 Wrzesień 200618 l nie super 8h smiech na sali...weś młody zrób sobie swoja kuchnie a nie jakiąś kopie nam tu zapodajech nic nie widać wiec nie oceniam...
Napisano 10 Wrzesień 200618 l Taka uwaga: Jesli za oknem masz dzień - to dlaczego ustawiłes źródłó Słońca w taki sposób, ze rzuca Cienie jak by juz zachodziło? Wyżej to słońce - wyżej :D
Napisano 10 Wrzesień 200618 l wrzuć ustawienia FG i GI. wrzuć światła i ich wartości, rozmieszczenie świateł i listę użytych materiałów. 8h to naprawdę za dużo jak na taki renderek... aha: i podaj dokładnie co masz za komputer (procesor, ram, HDD). Pozdrawiam
Napisano 16 Wrzesień 200618 l Autor UPDATE Najpier w jedną noc wyliczyłem GI i FG i zapisałem te mapy (jakieś 6h), a na nastęną noc wyrenderowałem już z mapami GI i FG i liczyło się jakieś 11h. Razem 17h!! I tylko tyle mi wyrenderowało :( Ustawienia Chyba muszę daćsobie spokój z tymi wizkami bo mam za słąbego kompa :( Duron 1GHz, GeForce 4 MX, 256 MB RAM
Napisano 16 Wrzesień 200618 l patry: może to zabrzmi dziwnie z ust "zatwardziałego Mentalowca" (jak kiedyś ktoś mnie okreslił) ale to powiem: przejdź na vraya. Po prostu to nie ma sensu: liczenie GI i FG po 6h, rendering zaledwie 60% w 11h ... Mental jest bardzo dobrym rendererem ale do wizek jako takich szybciej poradzisz sobie na vrayu. Zwłaszcza ze sprzetem jaki posiadasz... inną sprawą jest robienie testowych renderków już z materiałami. wiem, że to kusi ale daj sobie spokój. wrzuć biały diffuse i na tym eksperymentuj. bez materiałów typu DGS jaki masz na podłodze czy Glass na stole o wiele szybciej ci się to wyrenderuje. Pozdrawiam
Napisano 16 Wrzesień 200618 l nie wiem czy tak powinno byc w mentalu ale przypadkiem nie powinno sie unikac uzywania omni ;> czy to tylko w v-rayu ;> mysle ze wina nie lezy w komputerze lecz w ustawieniach, ja ci nie pomoge bo na mentalu sie nie znam... sorka potwem spojrzałem... fakt jesli chodzi o te omni to moj blad... ;] heh ale zapraszam do renderowania w v-rayu :)
Napisano 16 Wrzesień 200618 l Maximum Num. Photons per Sample - 400000 - to raczej za duzo, chociaz az tak sie na mentalu nie znam, w necie jest duuuzo tutkow o optymalizacji mentala - poczytaj, mysle ze nawet na takim sprzecie jaki masz da sie osiagnac niezly efekt. Np. ta scena w minute:P:P:P
Napisano 16 Wrzesień 200618 l WitaM!! patry przeciez masz mase tutkow jak zrobic interior w mentalu :) masz tu pare linkow http://www.treddi.com/forum/index.php?showforum=54 (musisz sie zarejestrowac) http://lakehao.home.comcast.net/in_mentalray.htm pozdro
Napisano 16 Wrzesień 200618 l Serio patry tadzę przejść na vray'a. Mój były komp to Pentium 1,4 GHz, GeForce 400 MX i 512 ram. Z takim sprzętem moje poczyciwe interiory 800x600 renderowały się nie więcej niż godzine.
Napisano 19 Wrzesień 200618 l Autor Tweety - tak jak mówiłeś - test oświetlenia na szaro :) Rendering tylko 2h !!! BO teraz wiem, że jka renderuje to trzeba wszystko wyłączyć oprócz windowsa i 3dsmaxa :)
Napisano 19 Wrzesień 200618 l nie no ja tam nie wiem czy to jakosc/czas normalne dla mentala ale ja polecam v-raya... to samo tylko w lepszej jakosci bys werenderowal o wiele krocej... jak na moj gust to v-ray jest lepszy do nauki...] szczerze mowiac dwie i pol godziny renderowałem kuchnie... na athlonie 1200
Napisano 19 Wrzesień 200618 l patry: prawda jest taka, że do mentala trzeba mieć dobry sprzęt. chcesz robić szybki i efektowne wizki? zmień renderer.
Napisano 19 Wrzesień 200618 l Autor Ludzie, mi na czasie nie zależy. Proszę ocenić oświetlenie w ostatnim update a nie mówić, że znowu za długo.
Napisano 19 Wrzesień 200618 l przeciez taki render to 30sekund jeszcze to ziarno :) jakiego ty masz kompa(szukalem lae nie znalazlem) ?? a czas sie liczy bo z takim ziarnem itak maly render i bez shaderow a 2h to co dopiero jak wszyskto bedzie czas renderu podskoczy do 20h :)
Napisano 19 Wrzesień 200618 l Jeśli czas się nie liczy, to pokaż render w rozdziałce przynajmniej z 800 px w podstawie (absolutne minimum). Mam na myśli ten kolorowy.
Napisano 19 Wrzesień 200618 l Autor Pokaże kolorowy w rozdziałce 800x600, ale najpierw chcę wiedzieć co sądzicie o oświetleniu (dlatego zrobiłem ten szary) bo jeśli cośjest nie tak, to najpier poprawię to i przetestujęna szarym, a potem dam normalnego rendera.
Napisano 19 Wrzesień 200618 l patry: chcesz mojej rady? proszę: za ciemny render. jak to poprawić? podnieść multiplier światełek. jakich? nie wiem, bo nie napisałeś co to za światełko... ziarno? hmm... może to sampling renderera, może sampling od MRAreaOmni, może sampling DGS jaki możesz mieć na ścianie... nie wiem bo jak zwykle nie ma info... czy tak ciężko zrozumieć, że przy każdym teście podaje się info o wszystkim co może być ważne w scenie?
Napisano 19 Wrzesień 200618 l Autor Sorry, że nie podałem info :) Poprawiłem już to, że jest ciemno, cienie od słońca i zmniejszyłem ziarenko, ale wyrenderuje dopiero za jakieś 2-3 dni, bo nie mogę ostatnio mieć włączonego kompa dłużej niż 2h. W następnym update na 100% podam info szczegółowe. A teraz moge powiedzieć tyle, że jest: skylight z multipler na 1.6; mr_area_direct z decay na inverse square, multipler na 1, GI photons - jedynka i ileś zer (niestety nie mogę teraz sprawdzić) ale napewno 100000 lub 1000000 a energy fotonów 800000 lub 80000. Więcej nie pamiętam :)
Napisano 20 Wrzesień 200618 l patry - nie wiem co to zasumy, chyba jakieś wygrane w totku. Jestem starym Vray'owcem, ale proszę, niech mi ktoś powie, że w mentalu nie operuje się takimi liczbami :) . ps. Patry, napisałeś, że czas nie gra roli, a kto w domu płaci rachunki za prąd?? :)
Napisano 23 Wrzesień 200618 l ziarno jak cholera, ale jest juz coraz lepiej a po za tym poka render z texturami/ shadingiem
Napisano 23 Wrzesień 200618 l Autor JunioR - do testu oświetlenia takie ziarno chyba może być, co nie?? Jak będę dawał render z texturami to zmniejsze ziarno. I render z texturami dam dopiero gdy oświetlenie będzie b. dobre, a na razie tylko 1 koment więc jeszcze nie wiem dokładnie co jest złe w oświetleniu i ustawieniach. Tak więc, komentujcie!!! :)
Napisano 23 Wrzesień 200618 l patry: testowanie oswietlenia bez textur a z texturami to dwie różne zabawy. pamiętaj o color bleeding i przepaleniach na texturach.
Napisano 23 Wrzesień 200618 l Marcin powiedział coś w tym stylu: "Wnętrze bez materiałów, to jak samochód bez kół' szarości nie ma co oceniać , bo całkiem innaczej wygląda to z materiałami.
Napisano 24 Wrzesień 200618 l Autor Ok, teraz zrobie teścik z texturami. A co do tego szarego testu - co powiecie o ustawieniach??
Napisano 1 Październik 200618 l Autor Długo musieliście czekać, ale zrobiłem już render z materiałami. Teraz możecie w pełni ocenić oświetlenie, color bleednig, przepalenia i rendering. I oczywiście ustawienia
Napisano 1 Październik 200618 l Tusek: przeczytaj cały wątek zanim napiszesz posta :] to tylko test oświetlenia. patry: jaki kolor ma ściana (w rgb) i jaki rozmiar ma pomieszczenie? ogólnie jest ok, ale masz taki sam problem co ja - grzyba nad oknem i w rogach ściany. teoretycznie wyeliminowac go mozna zwiększając Global Energy Multiplier ale nie wiem czy to zadziała. Pozdrawiam
Napisano 1 Październik 200618 l Autor R: 255 G: 251 B: 206 Coś za bardzo zmieszały mi się kolorki :/ Można jakoś to zniwelować ale żeby nie zrobiła się ciemniaca?? PS pomieszczenie jest raczej w skali 1:1 - 4m x 3m x 2,6m
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto