Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość Raffaello
Napisano

tadzio widać że lubisz gigera ;) fajnie to powychodziło

Napisano

Witam.

Co waszym zdaniem do poprawy?

Render trwał 3h :/, cholernie długo, a nie wstawiłem jeszcze szybek do szafki + jakieś pierdoły dla urozmaicenia + większa rozdziałka.

Jak wpłynąć na czas nie tracąc za bardzo na jakości?

3D max, vray

Ustawienia: IRR (very low)+ QMC

 

Pozdro

Napisano

Puściłem na próbę z IRR + LC i mniej więcej to samo. Na początku 5h ale później spada do 3h. Jak daje większe odbicia na kafelkach i drewnie to jest mocny skok czasowy:/

Jak czytam ze u kogos render (np. 1200x900) trwa 5-7h to jakos nie czaje o co chodzi.

 

pozdro

Napisano

ustawienia zakoszone z wątków Maria:

Marcin::

jednym desing się podoba innym nie to rzecz gustu. A z tym widokiem za oknem to troszkę się namęczyłem. Wydaje mi się że jest okej

 

domel31

jak to nie widzisz?? tam na tarasie koło barierki :P

 

MassTA::

no jeszcze sobie kilka wizek porobię a jak przyjdzie emeryturka to przestane :D

 

Gedeon::

jak przygotowywałem scenę to właśnie myślałem że takie obrazki będą pasowały

 

toymg1 & marunioms::

ustawienia dla tej sceny są takie same jak w poprzednim projekcie kuchnia2005

co do czasu to scena jest stosunkowo mała i kwiatków nie ma

 

Primary bounces: Irraduance map

Secondary bounces: Light cache

 

Irraduance map

Min rate -3

Max rate 0 (czasami 1)

HS 25

Is 20

Ct 0.3

Nt 0.3

Dt 0.3

 

Light cache

Subdivs 650 (czasami 800)

Sample siz 0,02

Screen Screen

Filter None

 

 

QMC

Adaptive a 0.89

Noise t. 0.004 (można dać 0.001 ale to juz czas renderowania podskoczy)

 

Color mapping

jeden i drugi na 1.6

 

Napisze jeszcze coś o światłach

VrayLight umieszczam w oknie i zmieniam kolor np. 254 243 223 Jeśli scenka jest dalej ciemna to umieszczam kolejne światło jako pomocnicze w innym oknie i tak aż efekt będzie satysfakcjonujący . Słońce to DirectLight z VRayShadow

 

Takie ustawienia mam i to co napisałem powinno Wam w jakimś stopniu pomóc. Jeśli chodzi i tekstury to tutaj nakładałem jedynie uvmapem nic specjalnego

 

Taras & Shade & Koniu_1990::

wielkie dzięki

 

Dallas17::

połowę pracy zrobiłem na mojej wypasionej rakiecie Athlon 1,4 przetaktowany na 1,05GHz bo coś się wieszał a drugą połowę zrobiłem na P4 3,2. Czas wykonania kilka dni w wolnym czasie. Kto wie może kiedyś coś takiego zrobię.

 

JunioR::

oki zapamiętam

 

 

 

 

fdhbbdsgngngdhbgfdanfdsfnbgnbgfn

 

 

chveti :: Morph0001 :: razor :: MareG :: peter_muler :: El Wieczor ::

Render to Vray a oto kilka podstawowych ustawień Dodam też że ustawienia są prawie standardowe.

Render::

Primary – Irradiance map (Mini rate -3/0, Max rate 0, Hsph 50, Interp 54, Clr 0,35 Nrm 0,3, Dist 0,3 )

Secondary – Light cache (Subdivs 500, sample size 0,02 Filter: None pozostałe parametry bez zmian)

QMC:

Adaptive 0,88 Noise 0,005 Min samples 8 Global sub 1

G-Buffer/Color mappig::

Exponential Dark 1,6 Bright 1,6

Światła::

włączone opcje: Invisible i Store with irradance map wartość Multi i Color to już zależne od tego gdzie się znajdują i w scenie jest jeszcze jeden Direct01 i to by było wszystko

 

Ze światłami jest najwięcej zabawy W tej scence zastosowałem 31 świateł typu VRayLight i 3 IES-sy. Jeśli chodzi o rozmieszczenie świateł to przeważnie znajduje się w każdym oknie i pod sufitami a jeśli nadal jest ciemno w jakimś miejscu to dokładam kolejne. Same testy troszkę zajmują czasu ale po wykonaniu kilkudziesięciu projektów można wyczuć jak będą się zachowywać

 

a tu test żyrandola 13 min :

 

2d3f5b59d1006c04.jpg

 

i test krzaczków

841f703ceabccedd.jpg

Napisano

a co z badziewnym gi? w sumie na ścianach też jest sporo szumu :( do tego mam problem z materiałami. Jak nakładam multimaterial ze szkłem to robi się ono czarne :/ (np kulka w stojącej lampie powinna być przezroczysta...) po zrobieniu oddzielnego obiektu i nadaniu mu tego samego materiału jest ok.

Napisano

Co do GI to ogólnie masz dziwne (przynajmniej dla mnie, co nie znaczy, że rzeczywiście są złe) ustawienia dla IRR mapy, a konkretnie HSph Subdivs i Interp. Subdivs. To drugie powinno byś zdecydowanie niższe od pierwszego, w okolicach 20-30. Możesz też zwiększyć jeszcze (do 2.o-3.o) Global subdivs multiplier w rQMC Sampler.

Jeśli chodzi o materiały to drewno(widać to na stole) i podłoga na pewno mogłyby mieć więce subdivs. A szkło w Multi materiale. Szczerze mówiąc nie wiem. Spróbuj zaznaczyć affect alpha, albo przekonwertować ten materiał do VRayMtlWrapper.

pozdr;)

Napisano

Masterku Kiełbasterku - zobacz te ustawienia. Powinno być szybko i dość ładnie :)

multimaterial ze szkłem w VRayu nie działa. Szkło trzeba nakładać na osobny obiekt.

 

Polecam również punkt 1 od MaGuu

 

2b370f183eb4992d.jpg

  • Like 1
Napisano

te ight cache for glossy rays kiedyś testowałem scenkę z i bez tego i wyszło zdecydowanie szybciej z tym ale może to zeleży od rodzaju scenki

Napisano

gazeta - lubie flinstonow :p

podloga - docelowo wizka dla jednej z firm produkującej plytki, takie "kcieli"

kolorystyka - dostalem skromne wytyczne designu i kolorystyki, wiec wyszo jak wyszło.

Napisano
to chyba najprostrzy efekt od uzyskania jesli idzie o oswietlenie :)

 

dokładnie :) proste na maxa, efekt wychodzi ładny, więc się nie podniecać mi tutaj :p

Napisano

SWRSC: ciekawie ci wycdzi ta lampa :) ale teraz zwiększ wartość ISO, zmniejsza czas naświetlania i włącz światła w pomieszczeniu. czerwonawe oświetlenie + błysk flasha = mniam renderek z klimatem :)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności