Skocz do zawartości

Rendery testowe, testy shaderów, rendery for fun.


chveti

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Witam.

Co waszym zdaniem do poprawy?

Render trwał 3h :/, cholernie długo, a nie wstawiłem jeszcze szybek do szafki + jakieś pierdoły dla urozmaicenia + większa rozdziałka.

Jak wpłynąć na czas nie tracąc za bardzo na jakości?

3D max, vray

Ustawienia: IRR (very low)+ QMC

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puściłem na próbę z IRR + LC i mniej więcej to samo. Na początku 5h ale później spada do 3h. Jak daje większe odbicia na kafelkach i drewnie to jest mocny skok czasowy:/

Jak czytam ze u kogos render (np. 1200x900) trwa 5-7h to jakos nie czaje o co chodzi.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawienia zakoszone z wątków Maria:

Marcin::

jednym desing się podoba innym nie to rzecz gustu. A z tym widokiem za oknem to troszkę się namęczyłem. Wydaje mi się że jest okej

 

domel31

jak to nie widzisz?? tam na tarasie koło barierki :P

 

MassTA::

no jeszcze sobie kilka wizek porobię a jak przyjdzie emeryturka to przestane :D

 

Gedeon::

jak przygotowywałem scenę to właśnie myślałem że takie obrazki będą pasowały

 

toymg1 & marunioms::

ustawienia dla tej sceny są takie same jak w poprzednim projekcie kuchnia2005

co do czasu to scena jest stosunkowo mała i kwiatków nie ma

 

Primary bounces: Irraduance map

Secondary bounces: Light cache

 

Irraduance map

Min rate -3

Max rate 0 (czasami 1)

HS 25

Is 20

Ct 0.3

Nt 0.3

Dt 0.3

 

Light cache

Subdivs 650 (czasami 800)

Sample siz 0,02

Screen Screen

Filter None

 

 

QMC

Adaptive a 0.89

Noise t. 0.004 (można dać 0.001 ale to juz czas renderowania podskoczy)

 

Color mapping

jeden i drugi na 1.6

 

Napisze jeszcze coś o światłach

VrayLight umieszczam w oknie i zmieniam kolor np. 254 243 223 Jeśli scenka jest dalej ciemna to umieszczam kolejne światło jako pomocnicze w innym oknie i tak aż efekt będzie satysfakcjonujący . Słońce to DirectLight z VRayShadow

 

Takie ustawienia mam i to co napisałem powinno Wam w jakimś stopniu pomóc. Jeśli chodzi i tekstury to tutaj nakładałem jedynie uvmapem nic specjalnego

 

Taras & Shade & Koniu_1990::

wielkie dzięki

 

Dallas17::

połowę pracy zrobiłem na mojej wypasionej rakiecie Athlon 1,4 przetaktowany na 1,05GHz bo coś się wieszał a drugą połowę zrobiłem na P4 3,2. Czas wykonania kilka dni w wolnym czasie. Kto wie może kiedyś coś takiego zrobię.

 

JunioR::

oki zapamiętam

 

 

 

 

fdhbbdsgngngdhbgfdanfdsfnbgnbgfn

 

 

chveti :: Morph0001 :: razor :: MareG :: peter_muler :: El Wieczor ::

Render to Vray a oto kilka podstawowych ustawień Dodam też że ustawienia są prawie standardowe.

Render::

Primary – Irradiance map (Mini rate -3/0, Max rate 0, Hsph 50, Interp 54, Clr 0,35 Nrm 0,3, Dist 0,3 )

Secondary – Light cache (Subdivs 500, sample size 0,02 Filter: None pozostałe parametry bez zmian)

QMC:

Adaptive 0,88 Noise 0,005 Min samples 8 Global sub 1

G-Buffer/Color mappig::

Exponential Dark 1,6 Bright 1,6

Światła::

włączone opcje: Invisible i Store with irradance map wartość Multi i Color to już zależne od tego gdzie się znajdują i w scenie jest jeszcze jeden Direct01 i to by było wszystko

 

Ze światłami jest najwięcej zabawy W tej scence zastosowałem 31 świateł typu VRayLight i 3 IES-sy. Jeśli chodzi o rozmieszczenie świateł to przeważnie znajduje się w każdym oknie i pod sufitami a jeśli nadal jest ciemno w jakimś miejscu to dokładam kolejne. Same testy troszkę zajmują czasu ale po wykonaniu kilkudziesięciu projektów można wyczuć jak będą się zachowywać

 

a tu test żyrandola 13 min :

 

2d3f5b59d1006c04.jpg

 

i test krzaczków

841f703ceabccedd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do GI to ogólnie masz dziwne (przynajmniej dla mnie, co nie znaczy, że rzeczywiście są złe) ustawienia dla IRR mapy, a konkretnie HSph Subdivs i Interp. Subdivs. To drugie powinno byś zdecydowanie niższe od pierwszego, w okolicach 20-30. Możesz też zwiększyć jeszcze (do 2.o-3.o) Global subdivs multiplier w rQMC Sampler.

Jeśli chodzi o materiały to drewno(widać to na stole) i podłoga na pewno mogłyby mieć więce subdivs. A szkło w Multi materiale. Szczerze mówiąc nie wiem. Spróbuj zaznaczyć affect alpha, albo przekonwertować ten materiał do VRayMtlWrapper.

pozdr;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masterku Kiełbasterku - zobacz te ustawienia. Powinno być szybko i dość ładnie :)

multimaterial ze szkłem w VRayu nie działa. Szkło trzeba nakładać na osobny obiekt.

 

Polecam również punkt 1 od MaGuu

 

2b370f183eb4992d.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności